Omdat mijn vriend en ik de meeste avonden film/series kijken had mijn vriend bedacht om een gezelschapsspel aan te schaffen, om toch wat meer echt "samen" te doen. Hij heeft "pandemic" gekocht, echt een leuk spel waarbij je met elkaar tegen het spel speelt. Ik vind het echt heel leuk om dit soort dingen te doen, en nu ben ik op zoek naar andere leuke gezelschapsspelen, die bij uitstek goed te spelen zijn met zn tweeen. Wie heeft inspiratie?
30 sec is heel leuk. Is eigenlijk met 3 spelers of teams maar wij doen gewoon samen dit gaat makkelijk! Je moet woorden omschrijven en de ander moet raden. Wij doen ook af en toe een gezelschapsspel, word soms gek van maar op die bankhangen. Met een spelletje heb je toch iets meer contact samen
Wij doen best vaak spelletjes, met zn 2en of met de kinderen. Op dit moment is Ticket to ride favoriet.
Als jullie van muziek houden: Top 2000 spel, wij hebben 4 varianten spelen we graag samen. Verder scrabble, rummikub, Carcassonne, 30 seconds, triviant. Daar vermaken wij ons samen wel mee.
Heb ik al veel over gehoord, maar nog nooit gehoord. Vrienden van ons brengen hem toevallig mee vanavond Maar kan je die spelen met 2? Op bol.com staat 3-4 spelers. Ticket to ride lijkt ook heel leuk! En carcassonne klinkt ook wel bekend. 30 seconds ken ik wel, spelen we wel eens in groep maar ik zie het ons nog niet met 2 spelen haha. Ik had eens gegoogeld op co-op spellen (spellen waar je met elkaar ipv tegen elkaar) speelt, daarop lees ik ook enthousiaste mensen over ghost stories, maar dat ziet er wel wat meer hardcore uit. Iemand daar ervaring mee? Mijn vriend doet al 20 jaar aan het kaartspel Magic, dus die is wel in voor dat soort dingen denk ik. Ik heb het jaren geleden geleerd en toen regelmatig met hem gespeeld, maar het niveauverschil is zo groot en het spel zo ingewikkeld dat ik het beu was om steeds te verliezen haha. Nu dus op zoek naar iets wat leuk is, mag best wat moeilijker zijn maar waar we dus beiden van nul beginnen.
Wij hebben catan het bordspel, maar ook catan het kaartspel en die laatste is echt om met zn 2e te spelen. Wij hebben 2 verschillende. Blijft erg leuk!
Kolonisten van Catan (zowel bord- als kaartspel) is heel leuk 30 seconds is geschikt voor meer mensen en super leuk om in teams te spelen, maar kan imo best ook met zijn tweeën gespeeld worden. En verder rummikub, risk, triviant, scrabble
Op dit moment verslaafd aan het simpele maar leuke rummikub. En dan spelen we tot 10 en wie het eerst 10 heeft heeft gewonnen en is DE winnaar . Laatste keer verloren met 10-6. Nu zijn we bij 2-1.
Kolonisten kan met zn tweeen, maar is leuker met meer. Vind ik ook van Ticket to Ride. Carcassonne vind ik wel erg leuk met zn tweeen.