Zijn hier mensen met paard(en)?

Discussie in 'De lounge' gestart door lindaM, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindaM

    lindaM Lid

    8 sep 2007
    20
    0
    0
    En die ook nog een job hebben en eventueel al kinderen of zwanger!
    Ik wil graag ALLES van jullie horen.
    Mijn paard staat gelukkig op 5 minuten afstand van mijn huis. Wel doe ik alles zelf, behalve de ochtend voerbeurt of buiten zetten.
    Ik werk nu nog full time, contract voor 38 uur (praktijk gemiddeld 45 uur).
    Als ik straks zwanger ben en een kindje krijg wil ik graag naar 32 uur. Om toch nog mijn functie te kunnen behouden. Mijn vriend zal dan doordeweeks ook 1 dag vrij zijn, want hij werkt vaak nog op zaterdag.
    Ik wil graag horen hoe jullie het allemaal plannen enzo! En hoe het ging gedurende je zwangerschap.

    Alvast bedankt :D
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hoi ik heb ook een paard.
    Tijdens mijn zwangerschap was t hopeloos want ik had bekkeninstabiliteit en kon niet eens naar hem toe. Na de bevalling heb ik eigenlijk te weinig tijd voor hem gehad, en sinds kort heb ik een bijrijdster.
    Hij staat wel ergens waar ik niets zelf hoef te doen.
     
  3. lindaM

    lindaM Lid

    8 sep 2007
    20
    0
    0
    Hai!
    Maar wie gaf je paard dan beweging tijdens je zwangerschap? Ik heb nu een vriendin die 1 dag in de week al voor me doet. Ik denk echter dat tijdens de zwangerschap dit wat meer uitgebreid moet worden, wil hij wel gewoon zijn beweging en aandacht behouden.
    Gaat het nu goed met je bekkeninstabi... ? En hoe vaak/wanneer kun je naar je paard doordeweeks?
    Groetjes,
    Linda
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Nou hij heeft weinig beweging gehad tijdens mijn zwangerschap, want net in die tijd stopte mijn bijrijdster, hij stond toendertijd wel ergens waar ze een stapmolen hadden, dus ging hij daar 3 keer per week in!

    Ik ga nu ongeveer 1 keer per week naar hem toe. Rijden kan alleen als ik toevallig een oppas heb.

    Ben blij met mijn bijrijdster, vanaf nu krijgt hij weer beweging!
     
  5. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik Elena heb ik veel minder paard rijd.
    Ook omdat ik nog enorm veel pijn heb aan mijn bekken maar ook omdat het er gewoon niet van komt.
    Wij hebben een pensionstal en ik ben voor het moment thuis,tot 2 weken geleden werkte ik nog 24 uur per week

    Als ik wil rijden moet ik ervoor zorgen dat mijn man op Elena kan passen.Hij werkt fulltime en dan nog eens aan onze boerderij.
    Of ik moet rijden als Elena 's avonds slaapt :)

    Als ik de paarden ga voederen gaat Elena mee in de kinderwagen naar de stallen,soms valt ze in slaap en als ze begint te huilen is het eerst wachten tot Elena slaapt en dan verder doen :)

    Als je geen oppas hebt of als je man dan niet kan babysitten is het echt moeilijk :(
    Ik moet ' s morgens 10 paarden op de weide zetten na het voederen dus ik moet echt gewoon profiteren van de momenten als Elena slaapt.

    Pas op,ik doe het heel graag maar het is zwaar en snel alles doen als mijn dochtertje slaapt ;)
     
  6. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ih heb geen eigen paard maar rij een prive paard voor iemand 4 dagen in de week.(kan het zien als dat hij van mij is)Voorheen ging dit makkelijk.Straks past mijn moeder 1 keer op en de rest ga ik of als mijn man thuis is en in het weekend.Kan het goed met mijn werk combineren.Spreek per week met de eigenaar af vanawege onregelmatig werk ;) Het is wel zwaar maar ik heb het er graag voor over dit is mijn ontspanning.Mesten doen wij ook zelf.
    Voeren word gedaan.
     
  7. maartjeh

    maartjeh Fanatiek lid

    14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    Ik rijd ook een paard voor iemand anders..
    op dit moment gaat het rijdennog prima, mocht dit anders gaan dan heb ik een vriendin die hem ook wel 1 tot 2 keer per week wilbijrijden!
    en anders mag hij vrolijk aan de longe spelen!
    Hoe het straks na de bevalling gaat weet ik ook nog niet , want ik rijd er 30 minuten met de auto op om er naar toe te komen
    Dus alleen aan reistijd ben ik dan al eenuur kwijt..


    Ik werk ook nog in de paarden , op dit moment geef ik les op een manege hier in de buurt
     
  8. ilonaw

    ilonaw Actief lid

    6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Ik heb ook een paard hij is nu 2,5 dus echt veel doe ik er niet mee.Hij wordt nu verzorgd door een stel meiden van stal.Hij wordt gevoerd en gemest en buiten gezet.

    Het is even afwachten hoe ik het ga doen als de kleine er is.
    Het scheeld natuurlijk dat mijn paard nog niet echt beweging nodig heeft.En van de winter is even afwachten of ze naar buiten kunnen maar daar is natuurlijk altijd weer een oplossing voor te vinden.
     
  9. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    volgens mij is hier ook al een topic over,
    kijk maar eens 3 pagina's terug........
    zijn hier nog meer amazone's? heet het topic.
     

Deel Deze Pagina