jonge huisvrouwen!

Discussie in 'De lounge' gestart door mammieloves, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    toen elyesa er wam was ik ook huisvrouw en heb er echt van genoten nu werk ik parttime dus elke dag enkel voormiddag 4 uurtjes gewoon omdat ik de sociale contacte miste maar als dit 2de wonder er is stop ik weer en blijf ik weer een hele tijd thuis en zie dan wel weer wanneer ik er behoefte aan heb om terug te beginnen of mss blijf ik dan wel helemaal thuis we zien wel.
    maar vond het heerlijk om thuis te zijn gewoon omdat je dan alles fijn kan regelen ivm poetsen en de kleine enzo...
     
  2. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik blijf dalijk echt wel 25 uur werken...
    als ik morgen de staatsloterij win blijf ik ook liever thuis maar tegenwoordig is alles duur!

    het lijkt mij bijna onmogelijk om in deze tijd alles te doen van 1 salaris

    - vaste lasten
    - boodschappen
    - kleding
    - vakantie
    - dagje weg (bvb efteling - bioscoop)
    - sparen voor luxe dingen (bvb nieuwe auto)
    - sparen voor als er iets kapot gaat
    - sparen voor je kindje
    - hobby's

    als je dit van 1 salaris kan doen vind ik het knap ;)
     
  3. ik ben ook huisvrouw, ook noodgedwongen omdat ik een aantal jaren ziek ben geweest. als we zometeen een kleintje hebben blijf ik ook thuis. misschein zou ik één ochtendje (wat ik nu ook doe, als vrijwilliger) werken om heel even mijn zinnen te verzetten. ik wil alles van ons kleintje straks meemaken!

    en french schrijft:
    het lijkt mij bijna onmogelijk om in deze tijd alles te doen van 1 salaris

    - vaste lasten
    - boodschappen
    - kleding
    - vakantie
    - dagje weg (bvb efteling - bioscoop)
    - sparen voor luxe dingen (bvb nieuwe auto)
    - sparen voor als er iets kapot gaat
    - sparen voor je kindje
    - hobby's

    mijn man heeft een goede baan en daarom is dit voor ons geen probleem. ik besef dat dit een enorme luxe is.
    maar als we het toch krap zouden hebben, zou ik nog thuis willen blijven. ik heb er zelf altijd van genoten dat mijn moeder er altijd was als ik uit school kwam, ook tussen de middag. ik had het van huis uit niet breed maar dat was niet erg, want mijn moeder was er wel. beter nog, mijn vader werkte thuis, dus die was er ook altijd!
     
  4. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Als wij ooit een klein wondertje mogen krijgen, wil ik geen huisvrouw worden.
    Mijn vriend en ik gaan wel minder werken, zodat we alle twee voor de kleine en het huishouden kunnen zorgen.
    Ook vind ik het voor mezelf een prettig idee dat ik ook geld in het laatje breng.
    Mijn schoonzusje is wel huisvrouw, maar sindsdien is haar wereldje zo klein geworden, wat betreft sociale contacten. Dat wil ik niet.

    Ik wil hiermee absoluut niet de thuisblijfmoeders mee benadelen hoor, jullie vinden het fantastisch, maar ik zou er echt niet aan moeten denken.

    Groetjes Taby.
     
  5. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ook ik ben een jonge thuisblijfmoeder ;)
     
  6. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik maak ook alles mee van de kleine want ik kan mn eigen tijd in delen dus ook 's-avonds als mijn man thuis is.
    mijn man heeft een eigen bedrijf dus = goed salaris.
    maar ik wil ook mijn eigen geld verdienen...
    en alles wat ik binnen breng...dat is natuurlijk niet te vergelijken wat mijn man verdiend maar dat is toch mooi mee genomen.
    eerlijk is eerlijk.
    en die centen zijn voor de ''extra'' dingen
     
  7. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    ik ga straks 20uur werken helemaal thuis blijven is niet haalbaar ivm koophuis
     
  8. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ben ook een thuisblijfmama en tot nu toe bevalt het mij prima. Ik sport wel 3 avonden in de week en ik heb nu wel gesolliciteerd voor een functie van 2 x 4 uur per week. Dus heel weinig maar wel lekker om er ff tussenuit te zijn en de kleine naar de oma's weg te brengen. Als ze wat ouder is vanaf 6 maanden wil ik haar sowieso naar een kdv brengen zodat zij ook met andere kindjes gaat spelen. En ik een dag vrij heb ook.

    Mijn man verdient boven modaal en zodoende hoef ik niet te werken.
     
  9. jonge thusblijfmama's omg. utrecht? ben ff benieuwd!
     
  10. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik vind het altijd zo zielig voor de mannen van thuisblijfmoeders.
    Die moeten nml voor twee werken en hebben dus maar weinig tijd voor hun kinderen.
    Ook een beetje zielig voor die kinderen dat ze hun paps dus maar weinig zien.

    Mijn ideaal is dan ook samen zorgen , samen werken.

    Helaas werk ik iets meer dan mijn vriend omdat ik nou eenmaal veel meer verdien, maar we zijn iig allebei een dag thuis.
     
  11. niet elke situatie is gelijk
    sommige vaders vinden het fijn om te werken. het is niet zielig, het is een keuze die je samen maakt. net zoals sommige mannen thuisblijven en vrouwen werken.
     
  12. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Mijn vriend werkt in 5 ploegendiensten, dus ook wij kunnen het gped opbrengen met 1 salaris.
    Ook is hij veel thuis, dus mist ook niks van zijn kids.
    Ik besef ook goed dat het een luxe is om thuis te kunnen blijven, maar vind het heerlijk!
    Sociale contacten heb ik nog steeds, wat ook wel fijn is.

    Verder doen wij ook boodschappen bij Lidl en Aldi
    Niet op vakantie
    Afentoe een uitje en noem maar op......
     
  13. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn man kan niet thuis zitten, die zou zwaar depri worden.
    Hij vindt het fijn om te werken en vindt het ook erg fijn dat als hij thuis komt hij kan zitten en lekker niks meer hoef te doen.
    Mijn man mist niks van zijn dochter, hij is iedere zondag en maandag vrij en dan doen we altijd leuke dingen.
    Hij ziet zijn kind zoveel als een andere vader.
    Ik denk dat wanneer je er beiden achter staat het geen probleem is.
    Ik heb vaak gevraagd of ik moet werken zodat hi jminder kan maar hij is nu gelukkig met deze situatie en ik ook ;) en onze dochter natuurlijk :D
     
  14. arabia

    arabia Lid

    21 aug 2007
    31
    0
    0
    ik ben een jonge huisvrouw/ moeder en ik vindt het soms wat saai om steeds alleen maar bezig te zijn met mijn zonen maar ik zou het toch niet wilen missen

    :D
     
  15. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoezo 'zielig'? :( Daar kiezen ze toch zelf voor of niet? Die van mij vind het heerlijk om te werken, heeft zijn eigen zaak en kan echt niet thuis zitten.

    Ik, daarentegen, vind het heerlijk om elke dag bij mijn dochtertje te zijn. Heb veel vrienden, veel te doen, en ook echt tijd voor mensen. Wat ik wel rot vind is dat er veel moeders zijn die ook graag thuis willen blijven, maar dan niet rondkomen.
     
  16. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wij doen alles van 1 loontje, we hebben een koopwoning, 2 auto's, en een caravan en we gaan gewoon op vakantie. doen dan wel boodschappen bij de lidl. en vaak de kleding bij zeeman en wibra.
    maar we redden het prima. en mijn man heeft gewoon een kantoor baantje.
    ik ben blij dat het bij ons zo kan. al wil ik wel weer wat gaan werken als de kids naar school gaan. maar dat duurt nog een paar jaar.
    en ik vind het druk zat met het huishouden en 2 kids.
    ik heb dan ook bewondering voor de vrouwen die daar dan ook nog es bij werken. petje af dames!
     
  17. ik ben het helemaal je eens!
     
  18. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Uit welk onzin boek heb je deze mening opgedaan? ;)

    Ik ben vanaf dat de oudste een jaar was volledig gestopt met werken omdat ik het niet meer te combineren vond en er eerlijk gezegd ook geen zin meer in had, en finaciëel was het geen probleem....

    Mijn man heeft nooit voor "2" hoeven werken, die doet nu nog steeds wat hij destijds "alleen" ook al deed niets meer niets minder...

    met dat verschil dat hij sinds 2002 als zelfstandig ondernemer is begonnen en meer is gaan verdienen. Daarbij hij zou knettergek worden als hij thuis zou lopen, en ik erbij ;)

    in de vakantie is ie nog wel "te pruimen" maar ik zou hem echt niet langer om me heen moeten hebben hoor.

    Voor de kids dito met een * die zijn niet anders gewend en zijn blij als paps thuis is, maar merken er bitter weinig van dat hij degene is die werkt....

    nee dan samen werken en de opvoeding van je kids aan een ander overlaten? of beide 1 dag in de week minder gaan werken? zie daar het nut niet van in.

    zowel mijn man als onze kinderen zijn verre van zielig hoor kan ik je vertellen ;)

    het zou pas zielig zijn als paps 1-2 dgn per week thuis zou moeten zijn, en zo niet nog erger voor de kids ;)

    ik vindt het heerlijk om als de kids naar school zijn, lekker een bakkie te doen bij mijn moeder, dan op mijn gemak door het huis heen, boodschappies doen, kijken wat de pot nu weer eens schaft en bij gebrek aan ideën lekker de bezorglijn bellen....

    enne niet te vergeten lekker te shoppen wanneer het mij uitkomt en niet af te moeten wachten wanneer ik weer eens een vrije dag heb...die tijd is lang geleden en moet zeggen het bevalt me prima, en zoals het mij prima bevalt, bevalt het mijn man en de kids nog veel beter... :)

    die hoeven "bijna" geen poot uit te steken want dat doet mams :D
     
  19. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hier ben ik het mee eens. Ik moet er niet aan denken huisvrouw te zijn.
     
  20. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ieder zijn ding hoor maar ik zou het ook niet kunnen daarbij zou ik me altijd schuldig voelen als ik met het verdiende geld van mijn man bijvoorbeeld eens flink ga shoppen in de stad.. hebben jullie dan dan nooit? Voel je je nooit geremd in geld uitgeven?
     

Deel Deze Pagina