jonge huisvrouwen!

Discussie in 'De lounge' gestart door mammieloves, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Voordat ik zwanger werd hebben mijn man en ik het over dit onderwerp uitgebreid gehad.
    Als ik zei dat ik graag alle dagen thuis wou zijn, zei hij:
    Dat wil ik ook wel! Vind ik trouwens niet meer dan normaal.
    Waarom zou een vrouw liever thuis zijn dan een man???
    Mannen willen misschien ook wel graag thuis zijn, denken jullie daar wel eens aan?
    Nu ga ik na mijn verlof 1,5 dag werken, waarvan mijn man die halve dag thuis zal zijn. Ik mag niet mopperen hoor. Zo zijn we er ook samen uitgekomen.
     
  2. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mijn bek valt letterlijk wagenwijd open als ik de reacties van mammieloves lees, je wilt niemand beledigen maar doet het keer op keer

    Hoe weet je of kids zwaardere taken zijn? heb je ze al? En ooit van ander werk gehoord als "een beetje bellen" ?



    Ik run een huishouden en heb een man die gemiddeld iedere week 60 uur werkt ik werkte er altijd 40 en hier stond het eten altijd gewoon klaar, misschien kunnen mensen met een baan en huishouden NOG beter plannen en ordenen als jij?
    Multitasken heet dat zijn wij vrouwen erg goed in heb ik ooit eens ergens gelezen ;)

    Al je huis zo stoffig is zou ik verhuizen persoonlijk, lijkt me niet gezond voor je kindje in wording.
    En ik ben van werken nog nooit oververmoeid geweest, dat word ik vaak wel van mensen die erover blaten en zelf nog nooit een dag een gewerkt hebben.
    En eerlijk is eerlijk mijn man en ik zijn net zo graag romantisch met elkaar of er nu wel of niet een was ligt die gedaan moet worden.
    Dat heeft nog nooit zijn zin of mijn zin beïnvloedt.

    En ja ik vind je eerlijk gezegd hopeloos ouderwets.
    En nee jou man zal je vast nooit verlaten (ik hoop het ook niet voor je hoor) dat doen alleen al die andere mannen maar die van jou neeeeeeee never nooit niet.
    Maar als dat wel gebeurt dan maak je een harde smak en heb je niets meer, en is dat nou zo verstandig? Ik vind je eerlijk gezegd nogal kortzichtig en dom.
    En dat is niet het beeld dat ik bij de gemiddelde huisvrouw of thuisblijf moeder heb, of wil krijgen. Gelukkig compenseren de andere dames in dit topic jou reacties.
     
  3. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

  4. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Sorry, dat kan je nu wel zo zeker weten maar dat kan altijd veranderen.Meid word wakker en bouw wat voor je zelf op.Als het ooit zou gebeuren stort je echt van die luxe wolk.Ik zou niet zo afhankelijk willen zijn.Ik werk ook gewoon 40 uur en ben er straks genoeg voor mijn uk.Dit omdat ik ook s'avonds werk en in het weekend.Hier is alles altijd verdeeld geweest en zo hoord het ook vind ik.Wie het eerst thuis is doet de hond, kookt eten en doet wat in het huishouden wat is daar mis mee.En we hebben ook nog tijd voor elkaar ;)
     
  5. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    ik zou helemaal geen alimentatie van mijn ex willen hebben als ik van hem af zou gaan. nee laat mij maar lekker mijn eigen zelfstandigheid opbouwen en zekerheid hebben dat als het ooit mis zou gaan dat ik altijd iets heb om op terug te vallen
     
  6. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jeetje mammieloves, in welke tijd leef jij? Sorry maar jou reactie is voor mij erg moeilijk te begrijpen.
    Toen ik fulltime werkte sond het eten hier ook klaar en werd het huishouden gedaan. Samen met manlief zelfs, die wou zelf zijn steentje bij dragen. Nu werk ik partime en heb ik twee kids en staat het eten klaar, tenzij ik werk, en is het huishouden klaar. En als dat niet zo is is er geen man over boord. Mijn man klaagt echt niet als het huishouden niet is gedaan of als we eens pizza eten. Het huishouden doen we dan even snel samen en als de kids op bed leggen is er nog tijd zat voor ons samen.
    Ik vind het hopeloos ouderwets, om te denken dat de vrouw maar thuis moet blijven om het huishouden en de kids te doen en manlief voor de centen zorgt. Ik kan heel goed zelf voor mijn centen zorgen en toch een prima vrouw zijn voor mijn man.
    Romantiek is er genoeg en leuke dingen doen lukt ook nog prima.
     
  7. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Helemaal mee eens!
     
  8. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Iemand vroeg over het schuldig voelen van het geld van mijn man. Nee hoor waarom zou ik, ik werk ook door zijn dochter op te voeden, huishouden, koken en boodschappen. Maar ik doe dit ook alleen omdat het kan, als het financieel niet kon, had ik ook moeten werken.

    Ik vind ieder zijn ding, wel/niet werken. Ik zeg ook niet dat het ene zwaarder is dan het ander omdat voor iedereen 'zwaar' een ander betekenis heeft.

    Ik heb ook jaren fulltime gewerkt en mijn man onderhouden toen hij nog op de universiteit zat.

    Ik word altijd zo moe van al die discussie tussen wel/niet werken, bv/kv altijd haat en nijd onder moeders. Dat vind ik echt jammer.
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Tja mammieloves is wel ouderswets maar goed als zij gelukkig is op deze manier.
    Wat ik wel jammer vindt ik dat ze ineens doet alsof werkende vrouwen NOT DONE zijn.
    Nou ik heb juist respect voor dit soort vrouwen dat ze en kunnen werken, voor hun kindje kunnen zorgen en ook nog eens het huishouden doen.
    Dat haar man haar zou verlaten en dat zij dan niks heeft vindt ik persoonlijk beetje ver gaan om zoiets te zeggen.
    Ik zelf leef ook van mijn man zijn centen en ja als het fout mocht gaan tussen ons ( wat ik never nooit hoop) dan heb ik ook niks.
    maar goed misschien is het verschil dat ik al gewerkt heb en een mooie CV heb opgebouwd ;) en er altijd wel werk is waarvoor ik opgeleid ben.
     
  10. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik moet door financiele omstandigheden wel werken. Als het in de toekomst beter is wil ik ook blijvn werken maar wel wat minder! Nu 32 uur. En ik wil trouwens niet afhankelijk zijn van mijn vriend, je weet nooit wat het leven je brengt.
    Ik ben iemand die dus niet de hele dag thuis kan zijn, hoe heerlijk ik het ook vind met mijn dochter en straks ons kleintje!
    Mijn vriend is bezig met eigen bedrijf maar die helpt ook mee in het huishouden. En misschien kan ik nadat mijn dochter op bed ligt niet gelijk op de bank ploffen omdat het huishouden nog niet helemaal klaar is.
    Nu ik thuis zit de hele dag is het ook nooit klaar! want ik vind elke keer wel weer wat nieuws dat er gedaan kan worden! En ik word er niet gelukkiger van! Naast mijn werk is het hier ook schoon. Het eten staat op tijd op tafel en onze kleine meid gaat schoon gewassen op tijd naar bed! Ook hebben we elke dag schone kleren aan! Er is hier een duidelijke structuur aanwezig,.
    Mijn vriend zou als we echt genoeg geld hebben wel willen dat ik minder ga werken, maar hij wil mij niet de mogelijkheid tot werken ontnemen omdat hij weet dat het goed is voor mij!En ook dat ik zelf mijn eigen centjes verdien waar ik mee kan doen wat ik wil.
     
  11. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Geordende planning? Ja ja... daar kom je nog wel achter hoe geordend je leven kan zijn als je eenmaal kinderen hebt! Met kleine baby's/kindjes valt het niet allemaal te ordenen.

    Enne: Lui op kantoor hangen en wat telefoontjes aannemen? Tssss... lekker platte conclusie...
     
  12. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    ik werkte eerst ook 35uur en hier stond ook altyd het eten op tafel en huis was schoon en was schoon hoor me vriiend hoefde niks te doen ,zit nu in ziektewet vanwege veel overgeven misselijk en bandenpijn en ja dat vinden bejaarden niet zo leuk op me werk hahaha maar als het nu nodig is en ik ziek ben helpt me vriend ook mee ondanks dat ie 60uur werkt
     
  13. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik werk zelf nog 24 uur, mijn man heeft een eigen bedrijf! Toch zorgen we samen voor ons kind en hebben we wel degelijk tijd voor elkaar! Ook staat er elke dag eten op tafel word het huishouden gedaan...dus ik ben ook een huisvrouw, die ook 24 uur werkt! Of je nu werkt of niet, iemand moet voor het huishouden zorgen!
     
  14. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    waarom laten we mekaar hier niet in zijn waarde,
    de een werkt de ander niet. en dat zal altijd zo biljven.
    mijn man werkt (en echt niet voor 2) en ik ben thuis met de kids, iedereen mag mij dan afschrijven als ouderwets, maar ik vind nou eenmaal dat het zo hoortl. OF carriere OF kinderen. maarja zo eenvoudig is dat tegenwoordig niet meer.

    ik zou ook wel willen werken, maar dan savonds zodat papa dan thuis is. want ik vind niet dat ik dan maar de kids naar een opvang moet brengen zodat anderen ze op kunnen voeden. dat zie ik toch altijd nog als taak voor de ouders.
    maar het word zo gemakkelijk afgeschoven tegenwoordig.
    een kennis die brengt de kids nog weg als ze es een dagje niet hoeft te werken, omdat ze de kids er neit bij kan gebruiken als ze thuis schoon moet maken, nou sorry maar dat vind ik wel heel ver gaan. neem dan geen kinderen. want als daar es een keer wat gedaan moet worden savonds zoals een gaatje boren in de muur, kan dat niet omdat ze (zoals ze het zelf zeggen) de kids hebben..........nou sorry maar het zijn toch je kids?
     
  15. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ooh maar daar gaat dit dus niet om want die discussies gaan inderdaad nooit ergens over, jij hebt gewerkt en weet dus waar je het over hebt, werken en een huishouden runnen langs elkaar.
    Mammieloves beweert het te weten en het ook nog eens allemaal beter te doen als een ander, maar heeft nog nooit 1 luizige rot dag gewerkt.
    Ik vind dat je niet over iets kan oordelen als je het nog nooit hebt gedaan ;)
     
  16. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Dit heb ik dus ook ALIIJD gezegd..
    Mijn ex- vriend en ik verlaten elkaar nooit..
    en zie..

    Een alleenstaande moeder, die en 24/7 voor mijn dochter moet zorgen, en een ex die niet eens naar zijn eigen vlees en bloed om wil kijken!
    En mij dus in de steek heeft gelaten toen ik 9 weken zwanger was!

    Dus ik zal wel moeten werken, wat ik overigens helemaal niet erg vind!

    Mamalieske, ben het dus volledig met je eens.
    Je weet nooit van te voren hoe het verder gaat in een relatie ;) .
     
  17. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mijn ouders zijn afgelopen jaar gescheiden en dat na meer dan 30 jaar een "gelukkig" huwelijk te hebben gehad volgens mijn moeder.
    Mijn vader was dus vreemd gegaan (die was dus niet zo gelukkig), nee dat gebeurt alleen bij tokkie-familie's denk je dan als je dat hoort, neuh hoor dat gebeurt tegenwoordig in veel gezinnen en in de beste relatie's. Zo ver ben ik wel ik neem dus niets voor lief en geniet van iedere dag.
     
  18. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    jij schrijft precies hoe het bij ons ook ging, mijn ouders zijn ook gescheiden na een huwelijk van meer dan 30 jaar, ook omdat mijn vader vreemd is gegaan.
    ik hoop dat mijn man en ik voor altijd bij mekaar blijven,maar je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeurden. en daar ben ik me elke dat van bewust, helemaal na dat van mijn ouders, en mijn buren die een kindje hebben van bjina 1 en vorige week had zo ineens de buurman er geen zin meer in. terwijl de buurvrouw nog nooit zo gelukkig was geweest. dus zo zie je maar......al denk je nog dat je huwelijk zo goed is, je weet nooit hoe je partner erover denkt.
    want de buren leken ook zo gelukkig samen, zelfs de dag vantevoren was er nog geen wolkje aan de lucht.
    en dat vind ik dan ook weer zo zielig, omdat de buuf net was gestopt met werken, omdat ze er de hele dag wil zijn voor de kleine. en ja nu kan ze wel weer gaan werken. ze zal wel moeten........
     
  19. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Natuurlijk gaat dat ver en de opmerking was dan ook alleen bedoeld voor mammieloves, die overkomt als een klein en verwend kind.

    Check deze zin:
    "ik zie mijzelf echt niet werken voor de kosten? nooooo way thanks! ik heb gelukkig een man die deze verantwoordelijkheid op zich genomen heeft, verder bemoei ik me er niet mee"

    Ik kon het gewoon niet láten :p
     
  20. Niet meer actief

    anders gaan jullie nu gewoon verder met waar het topic voor bedoeld was of gaan we nog een paar pagina's verder discusiëren :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina