Vanaf wanneer voedsel niet meer koken

Discussion in 'Voeding' started by Zonnestraal2, Aug 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

Jul 28, 2009
    793
    0
    0
    Ik kook nu nog steeds eigelijk al het eten van mijn kindje (8 maanden) dus groente vlees etc.
    Vroeg me eigelijk af of ik bijv kip of gehakt al mag bakken gewoon in boter/olie en groente?
    Wie doet dat hier al en vanaf wanneer?

2. adi

adi Niet meer actief

Roerbakken hebben wij gedaan vanaf een maand of 9. Gehakt en groente. Wel met meer olie en op een lager vuur dan normaal. Het mag niet aanbranden en het vlees moet door en door gaar zijn.
    Kipfilt heb ik nog wel lang gekookt, omdat je met kip toch meer gevaar hebt als het niet helemaal gaar is.

Groente kun je al goed stoven, stomen, roerbakken, dat maakt niet uit.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vamaf een jaar deden we dat ongeveer. Voor die tijd gaf ik ook nog geen vlees of vis.

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Heel eerlijk gezegd deden we dat al vrij snel. Zodra ze eigenlijk onze groenten mee ging eten. Wij wokken/roerbakken heel veel, dus dan kreeg ze ook van ons. Zorg er wel voor dat het goed zacht is. Ik liet het juist voor haar vaak even iets langer pruttelen, zodat het goed zacht was!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hoeft vlees helemaal niet te koken. Je kunt het gewoon bakken in een beetje boter of (olijf)olie. Koken is vooral heel smakeloos. Wel zorgen dat producten goed gaar zijn.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Dan heb ik ook even een vraag. Mijn dochtertje krijgt sinds vorige week bijvoeding. Nu aten wij wokgroente en heeft ze een stukje courgette gegeten uit mijn bord. Dit vond ze erg lekker. De volgende dag heb ik courgette gekookt maar dit wilde ze niet eten. Is het een probleem als ze wokgroente mee-eet? hoeveelheden zijn nog klein, 't ging om een plakje en natuurlijk krijgt ze alleen de groente die nu voor haar geschikt zijn.
    Ze krijgt sowieso haar eten volgens de rapley methode aangeboden.
    Wij bakken hier in vloeibare boter.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben dat haast vanaf de 6/7 maanden al gedaan.

Heel af en toe stoomde ik vlees mee in de babycook als ik alleen voor hem iets maakte (als wij bijv. iets hadden waar koemelk inzat wat Finn niet mag)

Maar hij heeft gekookt vlees nooit gegeten!

Gebakken of geroerbakt wel!

Finn zn diëtiste zei ook dat dat helemaal geen kwaad kan. Ze hebben ook vetten nodig voor de stoelgang dus als het met mate is was het goed zei zij.

Zou het dus lekker proberen!

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ja, idd, ze krijgt straks ten slotte ook boter op brood.

9. adi

adi Niet meer actief

Kan prima, alleen opletten met woksaus die erop kan zitten (als jullie dat gebruiken natuurlijk)

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Nee, 't gaat alleen om de groente dan. Sausjes kan ik toch niet veel eten omdat ik koemelk en sojavrij eet.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Lekker doen dus! Helemaal als ze het lekker vind!

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Wij hebben het vlees met de oudste nooit gekookt. Maar goed, pas vanaf dat hij zijn groentes en aardappels goed ging eten, denk ongeveer 8 maand (met 6mnd begonnen met bijvoeding) zijn we pas vlees erbij gaan doen. Gewoon in boter of olie gebakken, verder geen zout natuurlijk en zorgen dat het goed gaar is. En ik deed ook wel eens als wij vlees aten wat hij niet mocht hebben een plakje kipfilet (wat je normaal op brood doet) door het prakje. Rond die tijd doe je ook wel eens vlees op brood (smeerworst ofzo) dus ik dacht moet kunnen!

Share This Page