Even klagen hoor.. Pffff..ik word er helemaal gek van! Na een hoop getwijfel hebben we maandag toch maar een kerstboom neergezet maar JEETJE MINA,wat word ik gestoord van die katten van mij! Ik weet het,dat had ik van te voren kunnen weten,maar je moet toch gewoon een kerstboom kunnen zetten?? Ze springen er gewoon met 4 poten tegelijk in,blijven net zolang rammen tot de ballen er uit vliegen,gaan rustig op hun dooie gemakje midden in de boom liggen en ga zo maar door. Ik had een mooie organza doek om de voet gedrapeerd maar daar worden ze echt helemaal wild van..niet normaal! Ze kunnen er gewoon NIET afblijven,wat ik ook doe:x Ik heb net zelfs de hele boom leeggehaald,uit elkaar gehaald en alles opnieuw gedaan omdat ze er zo'n zooitje van maken. Terwijl ik dit stukje getypt heb,ben ik al zeker 6 keer opgestaan om ze bij de boom weg te halen of er uit te vissen..PFFFFFF!!! Morgen echt een plantenspuit aanschaffen! Sorry voor het geklaag maar het moest echt even.
Heb je al eens geprobeerd met een plantenspuit? Dat werkte toen ik een jong katje had... Was toen snel over en sindsdien liet hij ook de kerstboom met rust.
ja idd plantenspuit. Helaas zijn jonge katjes net kinderen en doen ze lekker wat ze zelf willen. Als je roept voelen ze zich vaak niet aangesproken. ( kan het weten heb een nestje van 6 katten gehad.. en een kerstboom pfffffffffffffff) Hoe oud zijn ze?
Oh ik snap je frustratie! Wij hebben dit ook gehad.. We hadden toen net een neppe dure kerstboom gekocht, en alle scharniertjes zijn nu doorgezakt omdat ze er met hun dikke katte konten gewoon vol bovenop gingen liggen. En dat kleedje.... idd. mooier speelgoed is er niet voor ze volgens mij. Ze worden er helemaal wild van. Bij ons hielp.. NIETS.. Heel lullig, maar meer kan ik er niet van maken. Peper in de boom, laten schrikken, plantenspuit etc.. Niks.. En sommige dingen kunnen wel helpen, maar 9 van de 10 katten springen er weer in op het moment dat jij je omdraait. Zo slim zijn ze wel. Succes!!
hard op je vingers fluiten zodra ze aan de boom zitten!! weet niet of je dat kan maar die 2 ondeugden van mijn moeder schrokken der eigen te pletter en hebben gelijk niet meer naar de boom omgekeken ze gingen heeeeel snel de link leggen tussen de boom en schel fluiten! en aangezien ik toen nog thuis woonden en goed schel kan fluiten niet echt aardig maar de 1e keer toen de boom stond sprong de jongste (toen 5 maanden) in de boom en trok de hele boom om!... alle ballen stuk we konden wel janken toen!... hahahaha dus ja ik weet t gemeen maar goed t werkt wel! suc6!
Tja, daarom voor mij dit jaar geen kerstboom Vorig jaar precies hetzelfde gezeur gehad en de katten zijn nog altijd even speels, dus wilde het risico niet nemen
Geen boom is ook geen optie... het is even doorzetten, maar ze gaan nu leren dat ze er later mat hun klauwen af moeten blijven. De eerste twee jaar met mijn katten was een drama, overal in huis lagen ballen!! (onderste ballen waren van plastic zodat huis niet vol kwam te liggen met glas) Ondertussen weten ze, pingpongballen zijn om te spelen, boomballen niet Al valt er nog wel eens een bal uit de boom als ze erlangs lopen. (Dus nog steeds de onderste ballen van plastic)
Hahaha.... Wij hebben een konijn die we elke avond uit haar hok doen en rond laten lopen door de woonkamer heen. Die vind de kerstboom (kunst) ook erg leuk en zit er steeds aan te knagen. Dus haar moeten we ook scherp in de gaten houden. Denk alleen dat een plantenspuit bij een konijn geen zin heeft...
je kan t altijd proberen en anders zilverfolie rond de boom neer leggen, voor zowel katten als konijnen.. schijnt ook te helpen.. hier gelukkig geen last meer van.. de katten deden dat alleen in het 1e jaar.. nu 3 dus probleem opgelost.. ben eerder bang voor de kadootjes en mijn hondjes
Heel zielig, maar een collega van mijn man heeft toen een kale kerstboom neergezet, de kat gepakt en hem er zo ingegooid. Nu is dat arme beestje zo bang voor de kerstboom dat ie er echt niet meer in de buurt komt!
ahhhg dat vind ik ook weer zielig! mijne die klimt ook de boom in en gaat ze lekker boven in liggen (nu grappig, tot ik thuis kom en de boom leg op de grond )
Esmaralda, dat vind ik gewoon dierenmishandeling.... Schrikdraad is misschien een optie geintje. En alluminiumfolie heb ik nog nooit van gehoord. Het is het proberen waard...
Haha naja in ieder geval een tip die werkt Wij hebben ook een kat van een paar maanden en als ik dit zo lees ben ik toch blij dat wij die boom niet neerzetten. De baby komt begin januari en met de box die ook neergezet moet worden wordt het te vol. Kan me voorstellen dat je je er aan irriteert, ik denk eerlijk gezegd dat je alleen maar kunt hopen dat de kat tegen de tijd dat het kerst is de boom niet meer interresant vindt. Ze zijn nogal hardnekkig met dingen afleren pffffffff....
Tja, ik ken het. Bij ons is de kerstboom vastgebonden aan een haakje in de muur. En we hebben onbreekbare ballen (en een kunstboom). Dit katje is 2 jaar geleden bij mij geboren, vlak na het maken van deze foto is ze naar mijn vriendin verhuist. (Die zat toen nog in een verbouwing, dus is ze een paar weken langer bij mij gebleven) Bekijk bijlage 113862 We hebben nu een oudere kat en een siamees van anderhalf. Onze oudere kat kijkt niet naar de boom om, maar voor de siamees is het echt onweerstaanbaar. Ik had gehoopt dat hij dit jaar wat volwassener zou zijn, maar ik ben bang dat hij nooit wijs zal worden
Nou,ik ben dus niet de enige Vanmorgen hoorde ik de ballen alweer stuiteren,de schade: 3 ballen op de grond en een aantal takken verbogen. Valt mee dus! Ze zijn trouwens allebei 5,5 maand. Straks op pad voor een plantenspuit..wordt vervolgd!
Hier is het juist heel anders. We hebben er 2 van 7 maanden oud en die hebben er helemaal geen interesse in! Onze andere van 3 jaar oud wil er nog wel eens inspringen of met de onderste ballen spelen.