Mijn meisje heeft een groot krullenbos, nu nog tot kaaklengte maar het groeit snel! Als er nu niks in zit, zit het haar in de weg, de pony valt naar voren en hangt precies in de ogen. Overdag draagt ze altijd speltjes, vlechtjes, klein staartje ed. Hoe moet ik nou kiezen in welk model ik het laat knippen? De kapster heeft vast wel een idee erbij maar ik verzamel liever eerst meerdere ideeën Voorbeelden zijn ook zeer welkom! En vanaf welke leeftijd zouden jullie het door laten groeien tot lang?
Ik vind lang haar echt niet praktisch bij kleine meisjes, kammen is hier een drama en geduld voor staartjes heeft ze niet. Dus 's morgens is het kammen, vlug een speldje erin en klaar. Zal even kijken of ik een foto kan vinden waar het net geknipt is, het is nu al lang weer. Ze heeft overigens geen krullen
Ik weet niet hoe oud je dochter nu is, maar mijn dochter is nu 2 en die heeft echt al lang haar (zie de foto). Ik moet er bij haar ook wel echt iets in doen anders hangt het ook voor haar ogen, maar echt no way dat ik haar haren af ga knippen. Ik doe dus echt elke dag even snel een halve staart maken, of het vlechten vanaf de zijkant. Als ik jou was zou ik het gewoon laten groeien nu. View attachment 251392
Wouw! Mooi zeg! Ze is een jaartje jonger. Dat korte staat ook heel schattig maar ben inderdaad zo trots op dat bos haar van dr! Heb je t gewoon laten groeien? Pony en alles erbij?
Ja, ik heb gewoon alles laten groeien. Eerst speldjes erin en toen het wat langer werd ook vlechtjes en nu kan ze dus ook prima een halve staart in. Een jaar geleden was haar haar nog maar zo: View attachment 251410
Fay heeft ook krullen, tot haar schoudertjes (ze is 18 mndn) en we hebben alleen haar pony geknipt (herstel.... papa had de pony geknipt, veel te kort want hij moest steeds herstellen en het zit nu eindelijk weer een beetje ). Zo staat het best schattig en het komt niet in haar ogen. Elastiekjes, speldjes, enz. zijn een ramp... die trekt ze er subiet uit. Ik heb niet echt goede recente foto's, maar deze is twee weken oud.
Hier ook meisje met krullen en de pony is ook tot ver over haar neus komt. Ik doe nu meestal een half staartje aan de zijkant. Ik heb het haar wel steeds bijgepunt en het is nu na 2 en een half jaar eindelijk mooi eerst was het erg pluizig.
hier ook een meisje met krullen en echt no way dat de schaar erin gaat ze is ook nog niet naar de kapper geweest, is nu 2,5 jaar. hier ook vaak een vlechtje of staartje naar de zijkant, of speldjes met een haarbandje.. het gaat vanzelf 'zakken' bij mijn dochter maar omdat ze een duidelijke scheiding heeft valt het haar naar de zijkant/voor dus ook altijd in haar ogen, moet er dus altijd wel wat aan doen (foto2)
View attachment 251444 Hier komt der ook echt een schaar in! Los het wel met op met een clip of elastiekje. View attachment 251444
Mij oudste werd met een volle bos geboren. Met 4 maanden kon ik het haar al invlechten. Ik heb het altijd netjes bij laten punten en verder Nijs, haar pony is net zo kangoeroe als de rest. Ze is 6 en heeft het haar tot net boven haar kont. We laten er nu steeds een stuk af knippen o dat het echt te lang wordt. Ik doe er wel altijd wat mee. Staart, vlechten, invlechten of alleen haar pony in de vlecht en de rest los. Onze jongste was bijna kaal toen ze geboren werd maar heeft nu ook een bos. Omdat ze dunner haar had zonder slag heb ik het een keer in een bobje laten knippen, stond gaar heel leuk maar we laten het nu ook groeien. Het is nu een stuk over haar schouders en we kunnen er nu twee vlechtjes in en zij......is reuze trots op haar "lange" haren.
Onze dochters haar krult ook. Ik heb het iets in laagjes laten knippen. Eigenlijk zit het nooit in haar gezicht, haar haren vallen naar de zijkant toe. Ik doe vaak een scheve staart, 2 vlechtjes, een halve staart, los met een speldje of invlechten.
Owhhhh, ik vind krullen zo prachtig bij kleine kinderen. Heb zelf een hele bos, maar m'n kids hebben van dat rechte haar *zucht*. Ik hou van wilde kapsels en het stukje wat voor haar ogen kan gaan hangen met een knipje naar achteren doen bijv.
@ woezeltje en gien: Wat een mooie meisjes! Vooral die rode haartje bij woezeltje haar dochter super!!!
Vind lang haar bij meisjes zoveel leuker als dat korte... Boblijn vind ik zelf ook helemaal niks bij die kids! Heb paar dagen terug een vlechtcursus gehad zodat ik nu ook kan gaan invlechten! Zie bij mijn buurmeisje dat kortere haar en vind het zelf persoonlijk niet zo leuk dat er maar zo weinig mee kan...
Niet de schaar erin zetten hoor! Zonde! Zodra het langer groeit valt het vanzelf wel naat de zijkant. wij doen vaak met knipjes of een klein staartje. hier ff een grappige foto van mijn meis... net haartjes uitgeborsteld: View attachment 251456
Niet kort knippen in ieder geval! Mijn dochter heeft vaak een haarband in, of een paar leuke speldjes om het uit haar ogen te houden. Invlechtje naar de zijkant vind ik ook leuk. Wij hebben 1 keer een pony laten knippen, maar stond haar helemaal niet dus veel spijt van. Gelukkig is het nu weer aangegroeid