Ja, dat deed ik wel eens als ik de hond uit ging laten en een enkele keer als ik mijn dochter uit school haalde. De hond uitlaten duurde 3 minuten en school een minuut of vijf, was vlakbij. Gebruikte de telefoon gewoon als babyfoon. Tja, als ik mijn kind wakker maakte en meenam om de hond te laten plassen, had ik ook samen door een auto geschept kunnen worden, om maar wat te noemen. Denk dat het risico dat mijn huis in 3 minuten in rook op zou gaan, net zo groot is. Dat van die boetes, ik heb nog nooit gehoord dat ze zo'n boete hebben opgelegd bij iemand die even de hond uitliet of de container aan de straat zette, terwijl het kind alleen thuis was.
hier ook iemand in de buurt, ging boodschappen doen, kindjes boven in bed... brak brand uit. kindjes kunnen het niet na vertellen... babyfoon aan en naar de buren ok. (heb ook een brandmelder in de gang en een temperatuurmeter in de babyfoon ingebouwd) maar ook dat is met veel voorzichtigheid te genieten....
Nee, dat gebeurt ook vrijwel niet. Maar mocht er iets gebeuren met jou of je kind, kan er beroep worden gedaan op die wetgeving. Want je mag simpelweg gewoon niet iemand die niet voor zichzelf kan zorgen alleen laten. Punt.
Ik deed het wel, maar hele kleine stukje, brievenbus op een minuut lopen(zonder zicht op woning). Maar ook weleens een zonnige woensdagmiddag. Dan lag de jongste van 1-2 te slapen na de lunch. Van 1 uur tot 3. De oudste nam ik dan wel mee naar de speeltuin op de hoek van de straat. Ons huis kon ik dan wel zien, en ik had de babyfoon mee, die haalde het net. Anders moest de oudste ook verplicht binnenzitten op zo'n middag. In de tuin is niet zo leuk als je vriendje ook op de speeltuin zijn. Maar dan nog was het een minuut lopen om thuis te komen. Boodschappen/ school zou ik niet doen. Dat is me te lang en te ver uit het zicht,,
Alleen met onze oude hond uit en de babyfoon mee even klein rondje... of even bij de buurvrouw zitten s'avonds met de babyfoon aan. Verder zou ik het niet doen/ durven!
Ja ik liet de jongste in bed als ik tussen de middag de oudste op halen. Met schooltijden van 8.45-12.00/ 13.30-15.30 kon hij anders geen slaapje doen. Voor 12.00 was hij nog niet moe genoeg, tot 13.30 redde hij niet. Dus ik liet hem altijd om 11.30 slapen zodat hij om 13.00 wakker werd. Niet ideaal maar op den duur had ik het gevoel geen keus meer te hebben. De school is wel bij ons in de straat. Dus op en neer ongeveer 5 a 7 minuten
Hier ook. Ik heb in afgelopen 5,5 jaar nog geen situatie gehad/gecreëerd waarin we geen keuze hadden gehad dan een of meerdere kinderen alleen thuis te laten. Hier is het: of kinderen mee, of niemand weg.
Om die reden zou ik het dus nooit doen! Het kan miljoenen keren goed gaan, maar als je kind het niet na kan vertellen doordat je hem alleen hebt gelaten dan vergeef je het jezelf nooit,
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Ik ga hooguit in de tuin zitten tegen het huis met de babyfoon erbij.
Waar ik wel benieuwd naar ben: van de reacties van degenen die het nooit zouden doen, zijn de meesten moeder van kindjes onder de vier jaar (of heb ik eroverheen gelezen?) hoe doen anderen dat met schoolgaande kinderen? Kunnen die kindjes dan echt maar max 1,5 uur per keer slapen? Dat is voor mijn dochter echt niet genoeg. Maakt iedereen zijn kindje dan wakker steeds? Begrijp me goed; ieder zijn eigen keuze, maar het voelt wel wat veroordelend als iemand zo stellig roept iets noooooit te zullen doen wat ik met de beste bedoelingen wel doe. Ben dus benieuwd of er ook meiden zijn die het echt niet doen en toch een aantal keren per dag van huis moeten ivm school. Hoe doe je dat dan?
Hier 2 kinderen en heb ze nooit alleen thuis gelaten. Lisa kon slapen van 13:30 tot 15:00. Maar dat was maar voor 2 dagen per week. Ze ging ook 2 dagen naar het kdv en op woendag en in het weekend kon ze slapen zolang als ze wilde . Sowieso zou het hier maar om 3 dagen kort middagslaapje zijn, in het weekend geen school en op woensdag en vrijdag de middag vrij. Vind dat prima te doen.
Ja, ik loop 500 meter met de hond 's avonds als de kinderen op bed liggen, omdat het beest er nou eenmaal uit moet. Dan zijn ze even alleen. Maar nee, verder laat ik ze niet alleen in huis. Daar vind ik ze nog niet klaar voor.
Als het niet anders kan zou ik mijn oudste over laten blijven. Ik vind TSO voor een 4jarige persoonlijk minder impact hebben dan een baby dat alleen thuis blijft en misschien wakker wordt in een leeg huis. Wij hebben schoolgaande kinderen. Na schooltijd loop ik wat af om de kids naar verschillende speelafspraakjes te brengen en te halen. En ze gaan nog steeds braaf elke keer mee, al is het 5min. Mijn persoonlijke grens om een paar min alleen thuis te blijven ligt tussen 6 en 7 jaar, maar tegen die tijd kijken we weer verder.
Mijn oudste was 4,5 toen ik beviel van de tweede. Hij bleef toen over op school, dus2 tochtjes per dag. Mijn jongste ging eerst mee in de maxicosi, en dan kon ik hem uit bed zo overtillen, dan sliep hij wel verder. Toen hij ouders werd en in de gewone autostoel ging, tilde ik hem slapend naar beneden, en op school evt slapend in de kinderwagen. Luxe.. Maar vaak genoeg werd hij zelf wakker op de goede tijden voor een fles, om daarna gezellig wakker mee te gaan. Het cb heeft ook proberen te rekenen met een mooi schema, maar door lange en 2 verschillende korte dagen (15:00, 12:30, 11:45) konden ze ook geen schema bedenken met normale tussentijden. Hoefde ook niet, want mijn jongste kwam zelf wel op goede tijden, en hebben een schema niet gevolgd.
Ik heb het nooit gedaan, toen de oudste naar school ging, ging de jongste gewoon mee in de wandelwagen, vaak viel ze dan in slaap en parkeerde ik de wandelwagen in de gang en sliep ze daar haar slaapje (met mooi weer gewoon buiten) Boodschappen plande ik zo dat ze wakker was en gewoon mee kon. Hond heb ik niet Mijn dochter is nu 5 en die laat ik nog steeds niet alleen in huis , ook niet als haar broer er is. Mijn zoon van 8 blijft nu soms alleen in huis als ik mijn dochter ophaal van school (is zo'n 15 minuten), dan gaat hij computeren, voordeur is op slot (hij kan wel gewoon de tuin in), mijn mobiele nummer heeft hij bij de hand. (en nog steeds vind ik het eng maar hij wil graag die zelfstandigheid en die heb ik hem dan te geven)
ik kreeg mijn zoon toen mijn dochter 4 jaar en 3 maanden was en dus naar school ging. En nee ik doe het nooit. De eerste maanden sliep hij veel in de wagenbak maar vanaf een maand of 6 was hij vaak wakker in de bak en deed de slaapjes dus in bed. Toen sliep hij uiteraard nog 2x. En vanaf dat hij 1 keer slaapt...is dat van 13.15-15.00 ik ga tussen de middag nl ook op en neer. En dat is kort..maar ik blijf een kind alleen thuis laten echt onverantwoordelijk vinden...
Post pakken of zak vuil even snel weggooien klein rondje hond uitlaten daar zal je mij niet overhoren. Maar echt alleen laten nou mooi echt niet. vorige week heeft mijn zoon voor het eerst op zijn zusje gepast hij is 14.5 bijna en was 45 minuten weg.. Voor het eerst en ging super. Ik heb nu gelukkig dus een oppas er bij. Ze maken nu minder ruzie zoon is verantwoordelijker naar zijn zusje toe nu kan het!
Heel simpel altijd mee nemen !! Kijk mijn zoon ging al zelfstandig naar school en toch moest ik daar wel eens zijn dan ging zusje toch echt mooi mee.