(Jonge)Kinderen zonder autostoeltje vervoeren!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Babyengel, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #61 Devilschase, 19 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
    hoeft ook niet hoor. Ik weet het alleen omdat we toendertijd in Amsterdam ook meldingen kregen en wij moesten vertellen dat het niet meer bestond ivm misbruik.

Als iemand belde: "er rijdt 5 minuten geleden iemand door rood met 100 kilometer per uur en heeft daarbij bijna een fietser omver gereden , sprongen we niet in de auto om erachteraan te gaan, aangezien dat echt zoeken is in een hooiberg en het nooit bewezen kan worden, we konden er dus niets mee, hoe graag je dan ook wilt, aangezien dat soort mensen niet op de weg thuishoren. Meldingen zoals over de vluchtstrook rijden bij files, rijden over de busbaan etc, kan je wel doorgeven mits je een foto hebt waarop het voorval te zien is, anders ook niet.

2. Wat verschrikkelijk! :( hoe oud was ze toen?

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Aja, dat kan ik me voorstellen, maar dan is de overtreding al voorbij.
    Maar in het geval van geen gordels, rijdt de persoon in kwestie hoogstwaarschijnlijk altijd zo. Als ik er tijd voor heb, wil ik er ook nog wel even achteraan blijven rijden, om ze te vertellen waar ze heen rijden :)
    Maar helemaal voor de dames in dit topic, die wéten dat vrienden, kennissen of buren ALTIJD hun kinderen los vervoeren, die kunnen daar ook melding van maken. Want als iemand het altijd doet, dan kan de politie ze makkelijker betrappen.

Wat ze hier in de regio doen, trouwens, is dat je via een bepaalde website wegmisbruikers kunt melden. Dan gaat de politie daar op af, ze nemen contact op met de bestuurder en spreken ze aan op hun gedrag. Ze kunnen dan inderdaad geen boete geven, want ze hebben geen bewijs, maar aanspreken doen ze wel en dat koppelen ze ook terug aan de melder! Heb ik al een paar keer gedaan. 1x zei de man dat het niet waar was. 1x zei de man dat hij het niet door had, maar dat hij er voortaan op ging letten en 1x gaf de man toe dat hij fout zat, en zei hij dat hij voortaan beter op zou letten :) Nou ja, of ze het nu doen of niet... ik kreeg er toch een goed gevoel van. Vooral bij de 2e, want misschien had ie het echt niet door en gaat hij nu echt beter opletten.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier hebben ze bij school laatst een grote politie controle gehouden. Iedereen is minstens aangesproken op het feit dat een kind in een stoeltje hoort. Ook al is het bij incidenteel vervoer niet nodig als het kind bij een ander dan de ouders in de auto zit, werd toch iedereen er weer even op gewezen dat een stoeltje veiliger is. Er zijn verschillende ouders die een boete hebben gekregen.

5. Ik blijf verbaasd hoeveel het voorkomt..

Hebben het trouwens zondag alsnog doorgegeven. Als de melding vaker zou voorkomen dan zouden ze er wat mee doen? 't werd iig genoteerd. Ik heb iig gedaan wat ik kon voor nu.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat zou ik dus ook gedaan hebben, direct een melding.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op 1 losse melding doen ze idd niet zoveel, maar als ze een kenteken vaker gemeld krijgen, dan dus wel.
    Geldt dus ook voor asociaal weggedrag, (veel) te hard rijden, enz enz: kun je gewoon melden en als meerdere mensen dat op hetzelfde kenteken doen, volgt er meestal een actie waarbij de bestuurder een keer gevolgd en dus op heterdaad betrapt wordt...

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik zie het ook regelmatig, ook hier in de buurt en dan woon ik in een goede nieuwbouwwijk! Ook gewoon voor de lol!
    Als mijn kind een lol doe, dan zet ik de stoel voorin of tussenin dt hij goed kan kijken.
    Omdat ik niet wil dat mijn ouders in een situatie komen dat ze geen stoeltje hebben. Hebben we zelfs bij mijn ouders standaard 2 stoelen erin staan.
    (ze kunnen ze er wel uit halen maar niet erin zetten hiihih dus laten we ze in de auto).
    Ikvind zo onverantwoordelijk!
    Laatst zag ik een motor met kind achterop, reden 50 of zo en lol dat ze hadden, geen helm op en korte broeken aan.
    Ik heb me zo gestoord dat ik politie wilde bellen! Ik zou mijn man vermoorden als hij dit zou doen!
    Maar mocht er niet mee bemoeien van mijn man en hij zei als politie hier is, dan is het al weg!
    Dan denk ik! mensen denken echt niet na, totdat er iets gebeurd!

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

mijn god dat vind ik echt bizar
    hier gaan alle kinderen in een zitje geen haar op mijn hoofd ik ze vervoer zonder n zitje vind dat levensgevaarlijk:$

10. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Een vriendin van mijn zus is ook zo.
    Dat kindje is net 1 en ze houdt er echt wel heel veel van, maar ze vervoert dr kind gewoon zonder autostoeltje bij mijn zus in de auto van Zoetermeer naar DenHaag.
    Mijn zus is het er eigenlijk ook niet mee eens, maar ja ...

Ik vind het echt belachelijk.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.052
    113
    Ja, het verbaast mij eigenlijk helemaal niet, ook al is het natuurlijk te idioot voor woorden.

Mijn zoontje had laatst een schoolreisje en een aantal ouders reden. Ik was de enige die een stoelverhoger mee heeft gegeven (hij zit in groep 1).

12. Ik heb het nummer nu en weet dat het kan dus als ik het nog een keer meemaak, bel ik ook direct.. wie weet ooit weer dezelfde persoon :p

Deel Deze Pagina