Er zijn al veel topics geopend hierover maar ik zit echt met mijn handen in het haar. Mijn dochter nu 8 maanden heeft echt nog nooit 1 nacht doorgeslapen. Ik zal vast niet de enigste zijn maar ze is echt vaak wakker. Ze heeft reflux en daar krijgt ze nexium voor ze heeft hiervoor ook in het ziekenhuis gelegen een maand terug omdat haar slokdarm goed ontstoken was. Ze schijnt hier nu geen last meer van te hebben. ik leg haar rond half acht op bed en ze valt kort daarna in slaap, maar na een uur tot maximaal 2 uur is ze alweer wakker ik laat ze altijd in haar bedje liggen en troost haar daar. dan valt ze dus weer in slaap en dan word ze na een uur, twee uur, half uur weer wakker huilend.dit gaat dus de hele nacht door. En als ze nu ooit wel goed geslapen had en nu opeens niet dan zou er misschien een oorzaak voor kunnen zijn , maar ze heeft altijd slecht geslapen. Ik ben ondertussen echt zo moe. (heb nog een dochter van drie)Wil niet te klagerig overkomen ik weet dat niet alle babys lekker slapen. Maar alle tips zouden welkom zijn.
Volg je de leefregels voor reflux op? Hoeveel (en hoevaak) krijgt ze nexium? Je zegt "ze schijnt hier geen last meer van te hebben", hoe bedoel je dit? Het klinkt namelijk als reflux.... Dus in jouw geval een niet goed onder controle reflux
Voor de rest is het een vrolijk meisje(overdag). Ze krijgt 10 Nexium op een dag. Dus een zakje. Bedje staat schuin, rechtop voeden enz.. Ze schijnt er geen last meer van te hebben daar bedoel ik mee dat toen de zantac uitgewerkt was en de nexium nog moest gaan werken was het veel erger. Dan krijste ze echt en overstrekte zich. De kinderarts zegt ik kan niet meer doen ze moet eroverheen groeien. En ze heeft een pittig karakter.
wij hadden hetzelfde en zijn naast de medicatie ook naar een osteopaat gegaan. daarmee is het veel beter gegaan.
Hier ook slecht slapen rond die tijd, maar zonder medicatie. Wel ook echt elke 2 uur maximaal wakker worden. Het ging plots beter en sinds hij 10 maanden is slaapt hij meestal door. Jouw geval is heel anders maar toch hoop ik het bij jullie ook vanzelf beter gaat de komende maanden! Het is slopend.. Osteopaat is zeker het proberen waard
Hier ook nog geen nacht doorgeslapen Hier inmiddels gestopt met de medicatie voor de reflux, dat lijkt goed te gaan.. helaas is het slapen nog steeds een drama. Wordt elk uur a elke 1.5 uur wakker. Heel vermoeiend Ik lees even met je mee
Osteopaat kan goed helpen en als ze bij jullie slaapt, is ze dan rustiger? Hier ook het slapen een drama na een paar gebeurtenissen, waaronder goed ziek. Nu weer beter, maar doorslapen redt hij nog niet.
Ze is wel wat rustiger als ze naast mij in bed mag liggen maar nog steeds erg onrustig en elke keer wakker. Het lijkt mij ook geen fase want ze heeft nog nooit door geslapen.
Dat ze geen pijn meer heeft, betekent niet per se dat ze geen "last" meer heeft. Als het nog steeds terugstroomt, kan ze ook onrustig zijn omdat ze het steeds weg aan het slikken is. Hoe schuin staat het bedje? Verdik je de voeding? Boert ze goed?
Ik heb dochter van 7.5 en ook hetzelfde precies. Tot 5.5 mnd nachtflesje ook was. Ze heeft geen medische dingen. Wel ze is erg druk en super slim. We zijn al naar osteopaat geweest bij geboorte voor vastzittende nek en bij 5 maanden voor slaapprobleem. Hij kon niks aandoen alles was gewoon goed. Osteopaat,cb,ha waren allemaal gelijk van mening dat het ligt aan haar persoonlijkheid en dat ze echt vroeg met alles is. Ze is erg alert en reageert gelijk, ze loop langs alles kruipt op bank tafel etc. Ze valt staat en gaat weer door. Ze is echt niet moe te krijgen. Bij cb 6 mnd check vonden ze haar bijzonder slim gewoon hoe ze reageerde op dingen of wat werd gezegd etc. Dus daar zou het kunnen liggen overdag slaapt ze ook weinig. Avond gaat zo: 19.30 bed slaapt ze gelijk. Om 22.00 flesje pap. En tot die tijd zeker 2-3x huilt in slaap half wakker. Speentje in en knuffel en op zij leggen is genoeg. Na pap valt ze nu wat lastiger in slaap ( ze heeft nu ook last van tandjes). Volgende keer wordt wakker tussen 02.00-06.00 huilend. We komen gaat ze slapen. Maar na 10 minuten ze is weer huilt. We worden moe met lopen dan halen haar in bed daar slaapt ze gewoon fijner. Ze wordt ook bij ons in bed vaker wakker in de ochtend. Maar hoeven we tenminste niet lopen. Vroeger lieten we haar huilen halfuurtje en was ze zelf voorgoed in slaap in de nacht gevallen maar nu lukt dat niet ze staat in bed en blijft zo staan krijsen dan uiteindelijk valt ze en stoot ze de hooft.. Dus oplossing is echt om haar in bed nemen anders slapen we ook niet. Ik vind het niet erg ze heeft miss last van nachtmerries of iets anders. Ze is super vrolijk ook voor de rest Onze osteopaat adviseerde ons laten huilen 2-3 nachten neem vrij en bespreek met je man wie waneer gaat lopen. Bespreek tijd hoelang laat je huilen en wat jullie gaan doen. Het beste is wel laten zien dat je aanwezig bent maar geen extra aandacht geven. We hebben haar vaker laten huilen en ging echt goed maar sinds die staan gedoe is echt nooit van gekomen ze is steeds slechter ging slapen en steeds meer in ons bed... Onze dochter was erg lastig met slapen eten huilen etc was van alles nagedacht uiteindelijk had ze niks en bij 6 mnd toen ze kon van alles was alles perfect. Behalve slapen nacht dat bleef wat lastig. Maar ze was flink verkouden en heeft al 3 weken verstopte neus en 2 tandjes dus er liggen meer oorzaken van slechte slaap. Alles op elkaar komt het dus tot dat ze slecht slaapt. Miss later trekt het bij nu zijn we tevreden zo en ze ook.. Wat ik je zou adviseren: - ga naar osteopaat zodat hij dat uitsluit - haal haar bij jullie in bed dan kunnen jullie tenminste uitrusten zelf of anders laat haar huilen. Verder weinig aan te doen het is gewoon lastige slaper.
Hoe is de onrust hoe beschrijf je dat? Hier dus in bed met ons onrust formuleer ik zo: - ze knijpt non stop met vuistjes, ze kijkt met open ogen, ze probeert op buik en wegkruipen, ze wrijft met knuffeltje in gezicht, ze krabt ons en knijpt onze neus. Ze huilt wel bijna niet soms komt van niks miss dan ligt ze niet lekker op buik leg ik haar terug op zij. Ze draait voortduren en erg bewegelijk. In haar bed slaapt ze meestal op buik. Soms merk ik dat ze indd niet lekker ligt erop dus daardoor huil wakker. Hoe is het onrust bij haar? Kan je beschrijven? Ps: ik denk dat het niks te maken heeft mer reflux want er zijn geeoon slechte slapers en in meeste gevallen is niks medisch aan.
We hebben per ongeluk haar medicatie een keer vergeten een week geleden en je merkte het meteen. Dus heeft er deels wel mee te maken dat ze ook reflux heeft. De onrust uit zich bij haar in huilen, constant draaien in bed, schoppen met de beentjes, meteen staan in bed, als ze naast mij ligt slaan, haren trekken enz.. ik probeer haar nu steeds op haar buik te leggen omdat dat een beetje helpt. Ze slaapt wat vaster. Dit gedrag laat ze trouwens overdag ook zien als ze in bed ligt. Ze slaapt dus zowel snachts als overdag erg onrustig en slecht.
Geef je de medicatie in 1x of in 2x? Mijn oudste had en mijn jongste heeft nexium. Als wij het 1x vergeten (jongste krijgt het 1x per dag en mijn man was het laatst vergeten) merken wij niet direct verschil. Bij nexium is nhet nl zo dat eje een spiegel opbouwd in het lichaam met die medicatie. Deze spiegel is er niet direct, het duurde bij ons 5 dagen voor wij verschil merkte. Maar diezelfde spiegel is niet direct uit het lichaam verdwenen. Het is dus niet zo dat nexium 24 uur werkt en dan direct uit het lichaam verdwenen is. Of die ene dag was gewoon een slechte dag, of de medicatie doet het niet/die spiegel is niet goed aanwezig. Heb je koemelkeiwit allergie al eens uitgesloten?
Er is ons verteld in het ziekenhuis om de nexium smorgens op nuchtere maag te geven omdat dat een laagje om de slokdarm brengt voor de rest van de dag. Zodat ze de hele dag profijt hebben van de nexium. Koe melk allergie eiwit niet op getest. Maar dat sloten ze een beetje uit omdat ze geen uitslag heeft of krijgt van melk of yoghurt.
Mijn oudste moest 2x daags nexium krijgen, anders bleef hij last houden. Nexium is een maagzuurremmer, geen maagbeschermer. Een maagbeschermer legt een laagje om de maag, een maagzuurremmer zorgt voor minder maagzuur. Zie ook; Apotheek.nl - Nexium Kea kun je inderdaad niet testen als in een bloedtest oid, maar koemelk of yoghurt op de huidsmeren en geen kea is ook onzin. Niet alle kindjes (baby's) hebben uitslag danwel huidproblemen mij kea. Huidklachten is een van de mogelijke symptomen, niet per definitie een symptoom. Mijn oudste had kea en zware darmkrampen, meer niet. (Wel 8 uur per dag gillen van de pijn). De enige manier bij baby's om kea echt uit te sluiten is volledig koemelk vrij te laten eten/drinken. Verdwijnen dan de klachten? Dan is het kea. Er zijn hier op het forum meer ouders die nexium in 2x geven en er was laasts een topic over een kindje dat toch kea bleek te hebben hoewel dat niet mogelijk was volgens ha, cb en ka. Misschien beide iets om over na te denken?
Ga dat eerst maar zelf uitsluiten... hier twee kindjes met kma zonder ooit ergens ook maar een klein plekje uitslag.. Zodra we bij de oudste overgingen op speciale voeding, verdween ook de reflux..
En hoe kan ik dat zelf uitsluiten? Welke voeding kan ik dan kopen? Vindt het zelf ook een beetje raar dat ze in het ziekenhuis zeggen uitgesloten terwijl ze niet eens getest hebben maar het houden op een pittige tante. Nou is ze dat wel en ze is ook ontzettend snel met haar ontwikkeling maar daar kan ik mij haar slaapprobleem niet mee matchen. Mijn eerste dochter was ook ontzettend snel en was is een hele pittige tante maar wel een goede slaper.
Mijn oudste was ook snel. Direct koppie optillen, in de eerste week van buik naar rug draaien, met 3,5 maand rug-buik-rug. Uit pijn! De fysio onderzocht zijn gedrag en je heb daarin, net als bij groei een soort curve. Mijn oudste zat boven de bovenste lijn in die curve. Totdat zijn kiss verholpen was, dieetvoeding kreeg en 2x daags nexium. Toen ineens zakte hij af naar meer gemiddeld kwa ontwikkeling. Als ik dus hoor 'snel in ontwikkeling' en 'pittige tante' dan denk ik toch snel 'en wat meer?' Voor voeding; Je hebt nutrilon pepti of friso pep. Dat is de eerste stap na gewone voeding. Eventueel heb je daarna nog opties, maar in principe zou je met 2 weken verschil moeten merken. Of het voldoende blijft is vooraf niet te zeggen, mijn oudste heeft het op pepti 10 dagen perfect gedaan en toen was het weer drama. Het is wat dunner dus spugen kan makkelijker gaan. Ziekenhuizen kijken naar standaarden en gemiddelden. Baby's vallen hier niet vaak onder
Dat kan ik toch alleen via de huisarts krijgen? of wel bij de apotheek te koop? ook duurdere voeding. Er moet in ieder geval iets gaan gebeuren want ik hou dit niet vol. En voor mijn meisje vind ik het ook niet fijn dat ze niet lekker slaapt.