Oppas betalen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mama van 2 meiden, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hoeveel betalen jullie de oppas in de avonduren?

Gisteren zijn we van 19-0.30u weg geweest.
    Oppas heeft Iris om half 8 op bed gelegd, verder natuurlijk gewoon aanwezig geweest.
    Ze is 20 jaar...
    We hebben 25,- gegeven. Ligt natuurlijk ook aan de leeftijd. Ik vind t best veel geld, maar denk wel dat t reëel is of niet??

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhmm.... wij betalen €2,50 per uur aan onze oppas (13 jaar oud) Moet er wel bij zeggen dat haar moeder altijd standby is.
    Ik denk ook dat je moet bekijken wat de oppas met je kindje "moet" doen. Moet kindje nog eten krijgen of alleen nog naar bed brengen of ligt kindje al in bed.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja, en dan is 13 en 20 jaar al een heel verschil. Bv met verantwoordelijkheid kunnen dragen maar ook wat ze 'regulier' kunnen verdienen; daar kijk ik nl ook wel naar.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind 25 euro een prima prijs.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind 25 euro ook redelijk, vooral omdat de oppas je dochter ook in bed heeft gelegd. Als je dochter al sliep vind ik 3 euro per uur een prima bedrag.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    wij betalen 5 euro per uur.
    meisje dat komt oppassen is 19 en heeft een opleiding richting de verzorging.

Ik vind het ook veel geld, want als je dus met zijn tweeen een leuk avondje hebt (lekker uit eten etc.) ben je altijd 20/25 extra kwijt.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Mijn nichtjes zijn 14 en 16 jaar en krijgen 3,50 per uur als ze gewoon aanwezig moeten zijn als ze om wat voor reden bezig moeten met de kids dan krijgen ze 1,50 extra voor die uren.

8. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik ben zelf 23 jaar en pas op 2 kindjes van de leeftijd 4 en bijna 2 jaar. Maar dan begin ik bijvoorbeeld gewoon om 19uur en dan moeten de kindjes soms nog op bed, soms liggen ze al op bed. Maar ik krijg gewoon 3,50/4,00 per uur. Maar dat vind ik niet erg. Want het gezin is al jaren bevriend met mijn oom..

Ook heb ik wel opgepast bij een ander gezin ook 2 kids en die lagen dan al op bed, en kreeg ik gewoon 5 euro per uur. Maar wel gewoon in overleg met de ouders.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    5 uur voor in de avond oppassen vind ik wel echt veel geld. Een gastouder overdag krijgt voor een kind 4 euro en moet daar ook belasting over betalen.
    Als ze je kindje op bed moe leggen en daarna 4 uur lekker tv kunnen kijken, chips eten en huiswerk maken. Kortom gewoon iets voor henzelf kunnen doen dan hoef ik dit niet te vergelijken met wat ze verdienen als bijv. vakkenvuller.
    Dan ben je namelijk wel de hele tijd aan het werk.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou ook iets minder geven. Max 20 euro. Ik kreeg op 16 jarige leeftijd 15 euro voor een avond.

Deel Deze Pagina