Jonge mama 'dus' groot gezin?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door MamaEsther, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    *Grijns* Vertel mij wat....! :p Ik zeg ook altijd; mijn kinderen zijn niet gepland maar ik heb wél bewust voor zowel de zwangerschap als voor mijn kinderen gekozen..! A baby's a gift, not a choice....... Maar inderdaad, die maatschappij he..! :evil:

    Liefs :)
     
  2. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Daar ben ik het helemaal mee eens! :D
     
  3. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De maatschappij trekt wel meer rare lijnen. Maar de maatschappij, dat ben jij. Dús ;)

    Mensen verklaarden mij ook voor gek dat ik op m'n 20e ging trouwen en mijn klasgenoten stonden ook te klapperen met hun oren als ik zei dat mijn (toen nog) vriend en ik niet van plan waren al te lang met kindjes te wachten, voor zover we dat zelf voor 't zeggen hebben.

    En idd, 't is een geschenk, kindjes.
     
  4. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik word hier gewoon BOOS van dat mensen toch met hun eigen leven bemoeien ik zou het bij de eerste volgens meerderen ook extra hebben gedaan! maar dat was dus niet het geval nu bij de 2 de meenen mensen ook dat het een ongelukje was! hoe kun je nu 2 keer een ongelukje krijgen. En soms de opmerking dat we niks hebben maar moet mn kind dan in goud zwemmen? als het toch een slaapplek, liefde en te eten en goed verzorgd word wat maakt het dan uit ookal had ik 10 kinderen!
    Iedereen die dit probleem heeft gewoon niet naar luisteren jij bent gelukkig en de kinderen ook dus wat zou het dat ze zo praten laat ze lekker!

    Zo nu is het eruit :evil: :evil: :evil: :evil:
     
  5. mamaliciouss

    6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Gatver, ik word er gewoon helemaal boos van als ik het lees.. Dat sommige mensen zo.. Brutaal kunnen zijn! Verschrikkelijk! Soms beseffen ze niet eens wat ze aanrichtten met die woorden, tenminste ik ben me er behoorlijk rot door gaan voelen.

    Tientallen opmerkingen heb ik naar mijn hoofd gekregen;
    - Ik ben te jong
    - Hoe kon ik mijn ouders dit aandoen
    - Ik wil mijn zus nadoen want zij heeft ook een kindje (komop zeg)
    - Ik kan mijn kindje niets bieden
    - Blablabla, en ga zo maar door!

    Oke, ik ben jong.. Oke, misschien maak ik het mijn ouders wat moeilijk.. Oke, ik heb geen diploma's / vaste baan.. Maar wat verwachtten ze dan van mij, dat ik dit kindje zou laten weghalen, alleen maar omdat ik niet aan het beeld voldoe van een 'goeie mama'?
    Nee sorry ik vind al die reacties echt niet kunnen, snap echt niet hoe die mensen het in hun hoofd kunnen halen. Ze mogen best een andere mening hebben hoor, dat hoor je mij niet zeggen, maar wat die mensen doen is gewoon ronduit onbeschoft!

    En iedereen heeft me natuurlijk ook de vraag gesteld; Was het een ongelukje? Mijn antwoord was dan; Nou het is niet gepland nee, maar om het nou een ongelukje te noemen.. Het is toch meer een gelukje? (hihi) En wat moet ik mijn kleine poppetje later vertellen, dat ze eigenlijk een ongelukje is? Nee hoor, ik ben er hartstikke blij mee en daar kunnen die zeurende mensen niets aan veranderen met hun rare opmerkingen.. Maar ze blijven me toch een rotgevoel geven!
     
  6. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    ooit een klasgenootje gehad die tegen mij zei dat ik mijn in duigen zou gooien..! Pardon :confused: Jip, Dat had ik ook!
    (zij is de gene die niet helemaal lekker is in de boven kamer, en denkt dat ze elke "mooie" jongen in haar bed kan krijgen..!)
    ik kwam haar weer tegen, was ze poeslief..! ze wilde naar Sam kijken,,(ze stond er bijna voor) en ik ben zo door gelopen..! Tja, Sorry maar daar ga ik niet mijn aandacht aan schenken..!

    Als mensen zeggen, (met zo'n grijns op hun gezicht) het was vast een ongelukje he? (sorry gaat dat hun iets aan?) Maar dan antwoord ik ..
    In het begin hadden we een OEPS idee.. Maar nu..! Ben ik blij dat Sammie bij ons is..!! Tijdens de zwangerschap al..!! :)
     
  7. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    @Daya: het verbaast me iedere keer weer hoe mensen kunnen bemoeien met andermans leven. Ik ben dan wel geen jonge moeder en ben blij dat niet te zijn, maar dat wil niet zeggen dat anderen dezelfde ideeën daar over moeten hebben. Ik ben 33 en word dit jaar voor het eerst moeder. Mijn moeder was dat op haar 18e en ik ken geen betere moeder dan zij is. Zonde? Niks zonde!
     
  8. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Laat ze lekker lullen allemaal!

    Ik ben 22 en verwacht mijn 4de...en we zijn er super blij mee ;)
    Hierna gaat bij mijn man wel de knoop erin...want ja t is voor ons nu echt compleet.

    Onze ouders zijn het met die keuze eens...maar andere verklaren ons voor gek dat die knoop erin komt :(
     
  9. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    daya hoe gaat het nu met je meid
     
  10. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Hey meis

    Niet zo best, maar denk dat je dat misschien al wel hebt gelezen op de blog van Babyboom? Ik heb het echt 100% gehad, maandag breien we er dan ook een eind aan mits ik inleidbaar ben.. Hoop dat ik na de bevalling weer een beetje gezelliger ben..!

    En hoe is het nu met jou dan? Alweer bijna testen!

    Liefs
     
  11. Jenna85

    Jenna85 Fanatiek lid

    19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Ik raakte zelf zwanger op m'n 17e en beviel toen ik 18 was.
    Uiteraard heb ik zulke onbeschofte vragen ook naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
    Mijn antwoord was altijd; De zwangerschap was een ongelukje, maar wij hebben heel bewust voor het kindje gekozen! Het zwanger worden ging niet met opzet, maar de keuze voor hem des te meer!

    (Ondertussen is hij bijna 4, ik bijna 22 en studeer ik aan het HBO. Dus weg met die k*topmerkingen dat 'tienermoeders dom zijn'! :)
     
  12. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    idd bijna testen meid ik hoop voor je dat het gauw afgelopen is meid
     

Deel Deze Pagina