Jonge mama's (algemeen topic)

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door SDenise, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ja jullie kletsen wel veel,
    dus ik reageer niet overal op!!!
    We hebben de kat ziek en Ninthe is ook niet helemaal zichzelf
    dus druk!!!

2. Delta

Delta Niet meer actief

Hier ook Miffy! Ben zelf niet lekker blehhh.. Beterschap daar zo!

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @meeeten zodra chloë in de kinderstoel kon zitten zat ze er al bij aan tafel. Dat was vanaf 4 mnd en vanaf 4,5 mnd krijgt zij zelf groentehapje.
    Wij idd om 18 uur en koken voor C vers zodat mee eten makkelijk is. En heb ook nog groente ingevroren voor als wij iets eten wat ze niet mag.

@huilen laat haar wel jengelen, maar huilen nooit langer als 10 min.
    Heb ook alleen maar een beetje geknikt en mij verder stil gehouden. Mijn moeder vertelde ook dat ik het weekend (toen de kinderen zelf uit bed konden komen) de slaapkamerdeur opslot deden zodat ze konden uitslapen. Het voelt voor mij als verwaarlozing.

@werken. Werk onregelmatig en op oproep, erg irritant maar ik deze periode mag ik blij zijn werk te hebben. Wil ook niet meer als 3 dagen werken in de week. Voel mij ook steed heel schuldig als ik moet eerken

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Beterschap beiden.

Hihi ja gaat wel snel zo met die berichten

5. Delta

Delta Niet meer actief

Dat snap ik blemma, dat je je schuldig voelt als je gaat werken, maar niet doen hoor! Ik zou wel werken als ik kon, maar werk vinden is lastig en opvang is te duur gewoon.

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Gaat snel he hier :p Nu lijken we al een "echt" topic :p

Beterschap trouwens !

@blemma
    Ik ben ook oproepbaar, maar er is echt al maanden niks....:| dus ik ben nu verder aan het zoeken maar heb er een hard hoofd in...
    Het is zoooo moeilijk om nu werk te vinden, wat voor werk doe je ?

@opvang
    Baby was al maanden geleden opgegeven voor opvang (omdat ik naar school zou gaan en vl werkte natuurlijk en veel weg was), alleen wel maar 1 dagje..
    Nu hebben we al voor 2 maanden betaald en is vl werkloos, als we beiden nu snel een baan vinden hebben we de ovang nodig, anders niet...maarja wanneer dan opzeggen of niet...
    We laten het nu zo en als we een maand van tevoren moeten opzeggen moeten we 1 juli opzeggen en als vl dan nog niet een baan heeft dan gaat hij van de ovang af, anders blijft hij erop..

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

wat kletsen jullie veel zeg:p.

ik werk niet meer sinds ik 6 maanden zwanger was. vind het eigenlijk ook wel leuk om de eerste tijd naar bij mijn dochtertje te zijn. zolang het kan blijf ik dus thuis. mijn zoontje gaat wel naar een kdv drie dagen per week omdat dat beter is voor zijn ontwikkeling. dochtertje is nog nooit naar oppas geweest.

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @opvang. Als ik mijn dochter naar een kdv zou brengen zou dan betekenen dat daar mijn hele loon naartoe zou gaan, nou dan blijf ik liever thuis. Al vind ik het groepsgebeuren wel een goede voorbereiding op school.
    In het weekend is mijn man thuis en door de week past of mijn moeder of schoonmoeder op.

@werk. Ben verpleegkundige. Heb bij de thuiszorg 3uurcontract dat betekend om het weekend twee halve diensten.
    En heb bij het ziekenhuis een 0 urencontract. Wordt best vaak gevraagd, maar kan niet altijd oppas vinden zo snel. Ze bellen ook vaak lastminut.

@delta ja het werk ligt helaas niet voor het oprapen. Heb jij ook een opleiding gevolgd?
    @sdenise jij deed opleiding voor onderwijsassistent toch?

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Even spammen hoor
    Willen jullie ook een stukje spaghetti??

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Blemma
    Ja ik heb spw 3 gedaan en afgemaakt, scw 4 en ik heb mijn propedeuse fotografie van de kunstacademie... :)

Onderwijsassitent bestaat tegenwoordig niet eens meer als opleiding :O, kinderopvang is moeilijk werk vinden, scw banen worden nu geschrapt omdat het teveel geld kost (zoals jongerenwerk)..en mijn fotografie is nog niet af, gaat wel altijd door..

dus tot nu toe allemaal papiertjes waar geen tot weinig werk in is te vinden :p

Zo zoonlief net in de kinderstoel eten gegeven, straks lekker een flesje en dan slapen :)..

@werk en opvang..
    Als we dus geen baan vinden gaat hij logischerwijs van de opvang af en anders blijft hij...ook als vl werkt en ik niet en we kunnen ons het veroorloven dan blijft hij 1 dagje op de opvang zodat ik mijn fotografie weer een beetje kan oppakken.. Maar daar ga ik niet vanuit...we zitten nu al met een financieel gat straks..maarja ik kan altijd hopen :p

11. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    LEKKER !! hihih spaghetti is altijd zo'n lekkere oranje smeerboel :p

@mamazeydad
    Geweldig geregeld toch zo! zoonlief blijft ook naar de opvang gaan mits we het ons kunnen veroorloven :)

12. Delta

Delta Niet meer actief

Die foto, geweldig haha.

Ik heb ook spw 3 gedaan, kinderopvang, leuk dat jij dat ook gedaan hebt Denise.

Hoe doe je dat dan Blemma, last minute werken en oppas regelen?

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    werk en opvang,
    hier zit ml in de ziektewet en dat blijft voorlopig ook zo helaas
    en ik ben voltijd student, doe opleiding maatschappelijke zorg
    dus wij hebben gelukkig geen opvang nodig :D

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    He hoi! Mag ik ook mee schrijven?
    Hier een mama van 25. Was 23 toen ik zwanger werd van L. Vriend is ook 25 en zijn dit jaar 9 jaar samen. In april hebben we besloten voor een brusje te gaan. Helemaal leuk. Helaas heb ik pcos dus verwacht er voorlopig niks van. Hoop wel weer zwanger te raken op de natuurlijke manier. We zullen het zien. Heb nog niet alles terug gelezen, hopelijk vanavond. Ga nu eerst onze kleine vent op bed brengen.

15. minon

minon Niet meer actief

Allemaal dames in de zorg! Ik werk als office manager bij een bedrijf wat laboratoriumapparatuur verkoopt. Dus grote kans dat de koelkasten en vriezers, bloedbewaarkastem etc in het zkh door ons zijn geleverd. dus iets heel anders! Verder dan thuis de administratie van beide bedrijven. Is tenslotte mijn werk :)
    M. Gaat een dag per week naar oma en een dag per week naar de gastouder. Kost ons netto iets van 70 euro per maand.

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @miffy heerlijk zo'n spaghettimonster :D

@sdenise. Er wordt helaas erg veel op welzijnbanen bezuinigd. Heb ook nog de opleiding spw4 woonbegeleding afgerond en die opleiding bestaat ook niet meer.
    Op welk gebied solliciteer je nu?

@delta lastminut opvang regelen lukt meestal ook niet, heb al gemeld dat ze minimaal een dag van te voren moeten vragen.

@rrianne. leuk dat je mee wilt schrijven. balen dat je moeilijk zwanger raakt, hopelijk lukt het toch gauw!

@nijntje toch lichtelijk met de zorg te maken haha. De zakjes bloed die ik de mensen geef worden bewaard inde koelkast die jij verkocht heb :p

17. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

haha leuke foto!

18. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik spiek hier af en toe wel mee :D

Ben 27, dus geen mega jonge moeder maar wel jong :D
    Bonus zoon van 5jr en zoontje van 5mnd :D

Ken meeste al van andere topic :D

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier samen met ML eigen bedrijf...
    Ik werkte 2-3 nachten per week en oma deed dan oppassen...
    Maar door omstandigheden (wantrouwen oma en Kiann heeft moeilijke start) niet meer haalbaar, ik kon het niet meer aan hem weg te brengen...
    Dus werk nu alsnog 1-4x per week, maar dan blijft ML thuis.
    Nu werk ik tot 23:30u en ML van 06:00u weer.
    Vrijdag hij nacht tot 06:00u en ik dag van 07:00-16:30u en hij nacht van 17:00-06:00u etc etc... zien mekaar iets minder maar geen wegbrengstress...

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @kirasese 27 is nog hardstikke jong hoor! Jammer dat het oppassen bij oma niet goed ging.
    Jullie doen iets met honden toch? Lijkt me wel lastig dat je je ml weinig ziet zo maar wel fijn dat jullie het zo kunnen oplossen!

Deel Deze Pagina