Jonge mama's (algemeen topic)

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door SDenise, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Zo even wat terug gelezen.
    Leuk om te lezen wat iedereen doet.
    Ik heb mijn diplome MBO-V gehaald, maar de kinderopvang in gegaan. Leuk om mee te beginnen dacht ik zie daarna wel weer verder, maar zit er nog steeds;). Werk zo'n 18 a 20u per week. L. gaat één ochtend in de week mee, andere 2 (halve) dagen naar opa en oma. Wij zijn voor 1 dagdeel kdv ongeveer 50 eu netto kwijt. En met de opa's en oma's mogen wij onze handjes dicht knijpen. Al heeft het soms ook zo zijn nadelen.

Nijn, las jou verhaal, wat ontzettend heftig! Ik ben zelf ook rhesus negatief, L. positief. Maar nooit bij stil gestaan dat het ook zo kan gaan....

Kirasese, 27 is toch ook jong! Lekker mee komen kletsen wat mij betreft:D. K. lastige start? Wat voor klachten heeft/had ie?

Blemma, komt vast goed. L. is nu dik anderhalf, dus zijn er op zich op tijd bij, we zien wel hoe het loopt. Heb er wel vertrouwen in! En anders zijn we ontzettend gezegend met onze zoon.

Miffy, hihih lief!

2. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Rrianne
    Gezellig dat je meekletst!
    Jammer dat het wat moeilijker gaat, wel leuk dat je kriebels hebt voor een brusje! Willen jullie volgend jaar april starten?
    Wij ook mits de situatie (werk/financieel) het toelaat...
    Edit: Deze april denk ik nu ik je onderschrift lees :p?

@Kirasesse
    Ik zat al te wachten op je :p:p
    Maar dat zal dan best zwaar zijn zo voor jullie 2, maar wel fijn dat het meer rust brengt voor jullie allemaal (including kiann)..
    dat weegt dan toch meer op denk ik :)
    Maar wel vervelend van dat wantrouwen, is dat nu wel weg?

@Miffy
    Goed geregeld zo! Hoe bevalt het eigenlijk studeren en moeder zijn?

@Blemma
    Woonzorgbegeleiding is in Den Haag echt heeeelll veel werk in!
    Ik solliciteer nu richting activiteitenbegeleiding, kinderopvang (alsnog), en andere vormen van activiteitenbegeleiding bij kunst en cultuur (alleen dat is al een verloren zaak als ik het zo opschrijf, zo weinig werk is er)...
    Ik heb wel al een belletje ontvangen dat ik leidster aan huis kan worden...ik ben dan eigenlijk zzp'er en werk dan als nanny bij mensen thuis..dit doe ik dan via een kinderopvangorganisatie..
    Alleen dan moet je nog wel ouders vinden die je graag als nanny willen... het kdv is dan een bemiddelaar...

Verder weet ik het echt niet heb er aan gedacht om me om te scholen tot verpleegkundige..maarja wil mijn andere papiertje ook nog halen (alleen daar is sowieso geen garantie op een baan want je bent zelfstandig ondernemer / freelancer) als fotograaf..

Moeilijk :(

@opvang en all
    Net een gesprek gehad met vriendlief, het kdv waar baby heen zal gaan is echt te duur , dat trekken we financieel echt niet dus we bellen morgen naar het hoofdkantoor om te vragen of het nog kunnen annuleren (hij is er nog niet heen geweest namelijk)
    en dan willen we kijken voor een gastouder (heb er al eentje gevonden in de buurt en is ook nog eens een oud klasgenootje) en dat zal ons de helft per maand schelen!
    Alleen zijn we wel het geld kwijt van de maand die we al betaald hebben, maar uiteindelijk bespaart het meer..

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @sdenise ja en ze hebben daar ook heel veel verpleegkundigen nodig. Heb al gehoord dat je daar als verpleegkundige gelijk een urencontract krijgt en is schaal 45 begin. En hier in Friesland hebben ze er juist te veel. Waardoor ze hier eerst bijna alleen flexcontracten aanbieden in schaal 40..
    Niet eerlijk :(
    Denk wel dat het voor jullie een financieel goede beslissing is om het kdv op te zeggen,

@rriane zitten jullie niet helemaal op een lijn qua opvoeding met opa en oma?

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sdenise, annuleren is vast wel mogelijk lijkt me, zeker omdat hij nog niet heen gaat. Fijn dat jullie het zo kunnen regelen met gastouder en een bekende is helemaal een fijn idee. hihih ja we zitten nu in ronde 2;). Het is al heel wat bij L. werd ik 5 maand niet ongesteld en toen plots zwanger. Er zit nu (tot nog toe) enige regelmaat in mijn cyclus, dus ben zowaar blij als ik ongi ben.

Blemma, laat we het zo zeggen dat ik niet echt met mijn sm op één lijn zit. Nooit gedaan ook hoor;). Ze heeft zo altijd haar eigen kijken en ideeen op dingen en probeert dit door te zetten (het vervelende is dat ze zich echt van geen kwaad bewust is). De eerste maanden met L. en sm waren dramatisch wat een bemoeizucht en gedoe. Inmiddels wel uitgepraat, maar het blijft toch altijd wat moeizaam lopen.

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Denise,
    het is te doen maar valt me wel tegen
    het leren en huiswerk maken enz kost meer energie en moeite

Ik ga naar bed toe!!
    heb een verstandskies die door komt,
    zit opeens vol snot, me keel doet pijn en ik heb het koud!!!
    dus lekker slapen en hopelijk morgen weer fitter

6. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuk nog meer jonge mama's !

7. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL

Pff jullie beunen wat af he !! Respect:D

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @ werk:
    Hondengeleiders in beveiliging :)
    Erg leuk werk met de doggies
    Dit zijn ze, 2u geleden lekker met alle 4 frisbee gegooid tussen buien door

http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/942822_376583859113468_1106886438_n.jpg

@ moeizame start:
    Kiann heeft verborgen reflux.
    Even heeeeeeeel kort:
    Krijste 10-14u per dag
    Medicijnen en voeding indikken en schuin houden etc heeft geholpen
    Buikgriep... tot bijna ziekenhuisopname
    Verkouden...
    Mega extreem honger en weinig slapen etc...
    Nu in nacht elk 2u wakker en overdag max 2u dutje...
    Veel jengelen en moe en 24/7 hongerig...
    Binnenkort KA en morgen ontlasting inleveren etc

Dit zijn de broertjes :)
    http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/977781_376134985825022_423420957_o.jpg

@ wantrouwen oma:
    Ze doet inmiddels MEGA der best en is een lieve oma...
    Maar ik kan het niet meer opbrengen...
    Discussie over "laten huilen" in combi met bovenstaand verhaal..
    Denk wel dat ik genoeg gezegd heb dan ;)

9. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Rrianne
    Net gelezen dat ik voordat het contract ingaat
    (over 2 dagen :p) ik het mag annuleren, dus vl gaat morgen bellen en de situatie uitleggen..
    Ik heb mijn oud klasgenootje een mail gestuurd of ik en vl langs mogen komen en het voelt al beter.. Ik wilde hem heel erg graag naar die opvang, maar dit is dichterbij, bekender en toch echt goedkoper...dat hebben we nu echt nodig..ik kan mijn kindje zelfs lopend brengen...!

@blemma
    Precies, daarom dacht ik alsnog om me om te scholen, maarja tegen de tijd dat ik dan klaar ben is er misschien al weer werk in mijn vakgebied...

@Miffy lekker slapen!
    Ik ga zo naar mijn bedje, manlief is even naar een vriend toe..was niet zo lief naar hem omdat ik de situatie soms heel moeilijk vind en een beetje knorrig word :(, ik voel me al beter en ga als hij terug is even sorry zeggen...

@giraffe
    JEUJ nog meer mama's (met leuke kleding:p)

@all
    ik ga zo slapen, morgenochtend willen we eventjes langs de ikea...ook om te kijken of hij beter in de kinderstoel van hun zit en
    om lekker te ontbijten voor een euro :p

Slaapze!

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Kirasese,
    ik vind het altijd zo leuk dat jij een bonuszoon ipv stiefzoon hebt
    klinkt zoveel leuker!!

11. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Kirasesse
    aaaaahhh zowel de hondjes als je boys ;)
    Mijn vriend kijkt wel eens mee als ik post op wat draagt mijn baby en hij vind de foto's van de broertjes zo leuk :p:D

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Denise,
    is hij dan "gevlucht" naar die vriend toe??
    is ook niet zo leuk :(

veel plezier bij de ikea!!
    wij hebben vorige week een stoeltje opgehaald,
    waar je even op moet letten (en dat heb ik in het restaurant niet gedaan) of hun ook de nieuwe riempjes erop hebben
    mijn schoonzus heeft de oude en wij de nieuwe, is toch een heel verschil
    en ze staan in het restaurant zonder kussentjes, maar die zijn er wel fijn bij hoor als ze nog zo klein zijn

13. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Vind stiefkind zo bleggg woord...
    En daarbij... heb hem bonus gekregen :)
    Geen strepen, misselijkheid en bevalling maar wel super leuk knulletje hahaha :D
    Nee ik vind bonuszoon zoveel leuker klinken :)
    En ik ben zijn bonusmama hahaha :D

14. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Miffy
    Welke riempjes zijn dan fijner?
    Vind je het een fijne stoel??
    Hij is niet echt gevlucht (stond al in de planning, maar was nu wel een mooi excuus om eventjes te vluchten van mijn knorrigheid)
    Ik ga hem morgen bij het ontbijt meteen testen, want dat kan daar gewoon :p weet ik meteen of het een fijn stoeltje is...

15. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Dank :)
    Wil binnenkort leuke fotoshoot weer doen met de boys :)
    Eens bedenken WAT... hoop eigenlijk op mooi weer...
    Lekker in het gras samen :D

16. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Bonussen zijn ook ALTIJD leuk, daarom is het BONUS :D
    hihihi en je ziet echt dar ze gek op elkaar zijn (Bonus en K)

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ja ze zijn zeker gek op mekaar.
    Nu dat Kiann niet uren krijst vind hij hem steeds leuker worden...
    Het lachen is aanstekelijk en hij moest gister zelfs meelachen toen Kiann deed lachen... dan word je hart zo warm :)
    Bengeltjes in crime worden het..

zal morgen even veel teruglezen... ik bijna klaar werk...
    Naar huis en hondjes uitladen en dan brief in bus boekhouder gooien en dan naar huis en bedje in...

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Denise,
    de oude is een 2puntsgordel en de nieuwe 3punts
    bij de oude klom ninthe er uit en bij de nieuwe niet :D
    dus ik ben blij met de nieuwe

ik lig al op bed, Ninthe was net wakker, helemaal hysterish, weer koorts :( rottandjes ook!!!
    manlief staat nog onder de douche want de kat heeft net over hem heen gespuugd hihihi

19. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

#99 mamazeyad, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2013

Lijkt me wel erg moeilijk om elkaar zo weinig te zien. Jammervdat oma niet te vertrouwen is.

Leuk idd dat je je stierfzoon bonus zoon noemt. Volgens mij beschouw je hem ook een beetje als eigen. Leuk hoor dat jullie leuk met elkaar kunnen omgaan, je hoor vaak andere verhalen dat er veel ruzie is als er kinderen uit een andere relatie zijn. Woont hij ook bij jullie?

20. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL

Jaa altijd leuke kleding he !
    Ik kom hier gezellig mee kletsen als dat goed is :)

Slapen jullie allemaal al ? Ik ben echt een avond mens tot ongeveer 1u

Deel Deze Pagina