Jonge mama's die thuis willen bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama092013, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi meiden!

Ik ben 25 jaar oud en wil ook graag thuis bevallen.
    Mijn redenen zijn vooral; dat ik me thuis op me gemak voel, ik krijg thuis alleen te maken met mijn vriend, de verloskundige en de kraamverzorgster, als je bevalt in het ZH (poliklinisch) en er moeten bedden vrijgemaakt worden en je bevalt in de avond kan het zijn dat je gewoon 's avonds laat of zelfs in de nacht naar huis gestuurd wordt en in het ziekenhuis heb je te maken met verschillende verpleegkundige, vooral bij de wisseling van de dienst.

@ Leen82, voor thuis heb je in feite geen pijnbestrijding. Geen ruggeprik en geen morfine ect. Wel heb je een apparaatje de geboortetens die de scherpe randjes van de weeën af haalt. Ik weet niet precies hoe het werkt en ben het zelf niet van plan te gebruiken.

2. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    je hebt inderdaad de geboortetens GeboorteTENS Femina | GeboorteTENS
    Daar heb ik wel positieve dingen over gehoord!

Wil het zelf niet gaan gebruiken omdat ik in bad wil bevallen (ook een natuurlijke pijnstiller he;)) en water en elektroden is niet zo'n beste combinatie:p
    Maar voor medische pijnbestrijding moet je inderdaad naar het ziekenhuis..

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hallo Allemaal! Ik wil graag meekletsen! Ik ben 24 jaar en wil ook graag thuis bevallen. Wij hebben geen gekke reactie's gehad op onze leeftijd, ik heb altijd geroepen jong mama te willen worden. En 24 is dat jong???? Als de situatie (werk, huis, financieen, stabiele relatie) dat toelaat is 24 (of jonger of wat ouder) helemaal geen jonge leeftijd in mijn ogen, maar een goede leeftijd! Het wijkt alleen iets af van de gemiddeldes tegenwoordig ;) Krijg alleen ooit reactie;s van mensen die ons helemaal niet kennen, maar die denken ook dat ik nog een vrolijke student ben (ik lijk jonger dan ik ben).
    En over thuisbevallingen, bij ons werd er nog niet eens over gepraat of ik thuis wilde bevallen of niet, mijn man ging ervan uit. Daar kwam ik achter toen hij met de verzekering aan het bellen was, en hij dat zei tegen de verzekeringsagent. En we hadden het nog niet eens besproken. Ik ben iemand die graag in mijn eigen omgeving is als er iets heftigs gebeurd end. en dat weet mijn man. Daar komt bij dat wij een agrarisch bedrijf runnen met melkvee, en vrijwel om de dag een bevalling begeleiden van een koe.. En nee dat zijn geen mensen! Maar dat maakt wel dat wij met andere ogen tegen een bevalling aankijken denk ik.... want hoe je het ook went of keert, veeeeeeel (lees niet alles) is toch hetzelfde bij een bevalling van een koe en een mens hoe stom het ook klinkt... En een ziekenhuis roept bij mij toch meer de gedachte op van zieke mensen, maar als je aan het bevallen bent ben je niet ziek!
    En lekker rond waggelen in mijn eigen huis lijkt mij super fijn, i.p.v aan zo'n CTG apparaat te liggen....

4. thirdmiracle

27 dec 2012
    7
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Utrecht
    Ik ben 25 en zwanger van de derde. Bij de eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat mij dit prettiger leek. Is me prima bevallen (hehe). Bij de tweede ben ik thuis bevallen, vond het niet denderend eigenlijk. Heb nog maanden flashbacks gehad van houdingen die ik aangenomen heb tijdens de zeer heftige weeenstorm. Wel vond ik het fijn dat ik nergens meer naar toe hoefde te gaan. En ik had achteraf gezien niet eens op tijd in het ziekenhuis geweest (43 minuten bezig geweest, 40 minuten ontsluiten en 3 minuten persen).
    Ik zou het vooral af laten hangen van het moment en kijken hoe je je dan voelt.

5. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik ben 24 jaar, en mijn man is 26. Wij zijn afgelopen augustus getrouwd. Nu ben ik dus zwanger van ons eerste kindje. Ik kreeg als reactie dat ze het wel hadden verwacht, en eigenlijk nog wel eerder. ( wij zijn trouwens niet getrouwd voor de kinderwens).
    Ik heb eigenlijk geen een vervelende opmerking gehad, iedereen was positief.
    Mijn oma en ouders hebben vorig jaar nog wel tegen ons gezegd dat we maar rustig aan moesten doen, eerst sparen etc...
    Nu paar maanden later ben ik zwanger, en ze wisten niet hoe vlug ze het tegen iedereen moesten vertellen haha.. Ik wordt ook al overspoeld met cadeautjes.

En ik zelf vind 24 absoluut niet te jong. Een vriendin van mij was 20 toen zij haar eerste kindje kreeg, en zij is een supermama. Ik denk dat het belangrijk is dat je kindje op de eerste plek staat, en hoe oud jij zelf bent is niet zo interessant lijkt mij...
    Ik zelf zie het ook als voordeel. Mijn ouders zijn zelf nu net de 50 gepasseerd, en ik merk dat ik nog alles met hun samen kan doen. Ze zitten niet stoffig thuis achter de geraniums. Ik vind dit heel prettig, en kan dit dus ook later weer met mijn kinderen doen. Ik zou het zelf denk ik moeilijk vinden om niet 'mee te kunnen' met mijn kinderen omdat er zo'n groot leeftijdsverschil tussen zit.

6. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ook ik wil graag thuis bevallen, ben 21 en zwanger van eerste kindje:). ik wil graag thuis bevallen omdat ik dan lekker in mijn eigen omgeving ben. ik raak altijd erg gestrest/angstig als ik in een ziekenhuis ben. voel me er totaal niet op mijn gemak. dus dat bevordert de bevalling dan ook niet echt denk ik.
    vind het een heerlijk idee om lekker thuis te zijn met mijn man, eigen bed/douche etc. wij zijn hier dus heel hard aan het duimen dat alles goed blijft gaan!.

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik was net 25 toen ik thuis ben bevallen van mijn zoontje. Ik vond het heerlijk! In mijn eigen omgeving met mijn eigen spulletjes en kon redelijk doen en laten wat ik wou. Ik had de vk de kraamhulp en mijn man en dat ging heerlijk ontspannen. Had mij in het ziekenhuis nooit zo goed kunnen ontspannen als wat ik thuis wel kon en weet uit ervaring dat ontspannen zijn tijdens je bevalling erg prettig is en goed helpt.

Ben nou van de 2e in verwachting en wil zeker weer thuis bevallen. Als de risico's echt zo groot zouden zijn lieten ze je echt niet thuis bevallen. Heb ook al vaak gehoord dat er baby's door een ziekenhuisbacterie/virus ziek zijn geworden en dat wil ik niet dus als het even kan blijf ik weer lekker thuis!

8. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hoi, ik was 21 toen ik beviel vorig jaar. Ik wilde ook heel graag thuis bevallen, gewoon lekker je eigen omgeving, eigen bed, gewoon lekker tuis.

Helaas mocht het niet zo zijn omdat ik verhoogde bloeddruk had waardoor ik ben ingeleid in het ziekenhuis.. Dat wilde ik helemaal niet! Leek me helemaal niet fijn.. Nou ja alles beter dan een risico nemen natuurlijk..

Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee in het ziekenhuis.. Hele lieve mensen die me hielpen, fijne omgeving, ze zorgde voor een kamer zonder andere vrouwen .. Ik moest er 3 dagen blijven vanwege 3 ltr bloedverlies, maar ben ze zeer dank baar en wil bij een volgend kindje toch ook weer naar het ziekenhuis toe :)

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zelf ben ik 22 en 3 maanden terug thuis bevallen van een mooie dochter.
    Ik vond het ontzettend fijn om thuis te zijn. Daar mag je doen wat je wil. Lopen, douchen, in bad, schreeuwen. Je eigen bekende omgeving je eigen bed. In het ziekenhuis is het kil en meestal moetje in een bepaalde houding blijven liggen.
    En geloof mij het laatste wat je wil tijdens weeën is stil liggen

10. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik ben 22, word volgende maand 23 en ben zwanger van ons eerste kindje. Ik wil ook graag als t allemaal lukt thuis bevallen, lijkt me erg prettig en daarbij heb ik ook de wens om in een bad te bevallen, hoop zo dat dat lukt!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik wilde thuis bevallen bij de eersste maar mocht niet ivm gewicht en woonde te hoog zonder lift.

Dus in eerste instantie gekozen voor kraamhotel.
    Uiteindelijk ivm zwangerschapsvergiftiging in het ZH ingeleid en bevallen. En eerlijk gezegd vond ik het heerlijk! Heb dezelfde verpleegkundige en gyn aan mn bed gehad en op het moment dat ik daadwerkelijk mocht persen boeide het me niets meer wie me hielp :D

Nu bij de tweede mag ik weer niet thuis bevallen dus weer kraamhotel geboekt.
    Ook moet ik direct daar heen zodra mn weeen begonnen zijn omdat mn eerste bevalling 3,5 uur geduurd heeft en de kans dat deze nog sneller is heel groot is.

12. joke86

joke86 Lid

14 sep 2012
    18
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Ik ben 26 en in verwachting van de eerste.
    Ik wil ook graag thuis bevallen. In mijn eigen omgeving zal ik me toch meer op mijn gemak voelen denk ik. Maar wat niet kan kan niet. Ik laat het allemaal op me af komen!

Deel Deze Pagina