Hee hoi! Ik weet datvt altijd maar afwachten is.. maar ik maak me nu toch wel beetje zorgen... Ben vandaag voor controle geweest bij gyn ( een inval ) en ben nu 37.2 zwanger.. 2 weken terug controle gehad.. en ze werd toen 3020 gram geschat... nu.. weer geschat met echo.. en nu dsnkt de vervanger aan zo'n ruim 3800 gram.. Ik was helemaal in paniek!!!! 1. Mijn eerste zw.sch. duurde tot 41.1 2. Binnen 2 weken ruim 800 (!!!) gram gegroeid??!!? 3. Heb kz gehad.. dus moet kjndje dan niet nu al komen?? Jullie zullen vast denken.. had dit gevraagd op consult.. maar ik was totaaaal overdonderd... en hetbwas meeeega chaotisch.. en t was een onbekende invaller.. dus .. nie van gekomen... Maar.mn vraag.... iemand ervaring hiermee...? Of ervaring metbschattingen van gewicht baby en viel uit eindelijk ook zk uit of juist totaal aanders?? Pff zit er ff doorheen!! Oh ja.. ben ook getest op suiker maar das niet het geval.. xx
De nauwkeurigheid van de meting is noot zo goed, ze kunnen er makkelijk 500 gr naast zitten. Tussen verschillende echoscopisten zit ook variatie. 3800 gr bij deze termijn is ook niet idioot hoog.
Bij mij dachten ze dat hij rond de 7 pond zou zijn maar hij was dus 9,5 pond. Ben blij dat ik dat van tevoren niet wist al was de bevalling helemaal geen ramp ofzo. Waar ben je bang voor?
Bedankt voor de dusverre reacties! Nou.. dat verschil.metn500 gr had hij er wel bij mogen zeggen dan.. hoe krijg je een zwangere vrouw met hormonen gek? Ik ben het meest bang voor de bevalling... mijn eerste wou met inleiding 41.1 nog niet komen / paste niet.. hij was 4200 gr.. en werd na 21 uur weeen gehaald met spoedkz. Dus mijn angst.. als deze nu al zo groot is.. en ik wil megaaa graag natuurlijk bevallen.. en deze ook met 41 wkn pas komt of nog niet wil komen na inleiding zoals ons eerste wondertje.. hoebgaat datbdan in godsnaam passen zeg maar als mn eerste al niet zo lukte... en zie meeeegaa tegen nog een kz op... er is heel veel misgegaan nl... Vandaar dus mijn paniek ( dat hij of zijndun of dik ofzonis maakt me niets uit.. als t maar gezond is... maar ivm bevallingsvoorgeschiedenis dus.. )
Ah oke dan snap ik je angst heel goed als het de vorige keer moeizaam ging. Enige wat je zou kunnen doen is wat je nu hier verteld nogmaals bij de gyn of vk neerleggen. Zij zullen dan mss wel opnieuw een echo gaan doen.
Ja goeie tip... ga ik doen. duurt alleen nog een week voordat ik weer moet.. en goed te lezen dat jij met 9.5 pond geen problemen ermee heb gehad... wie weet gaat t bij mij nu ook zo... hoop t..
Zou deze gyn niet net gewicht bedoelen met 40 weken? Ik heb 2 gynn 1 praat over het nu en de ander over bij 40 weken
Ik vraag me af hoe betrouwbaar die metingen zijn... milimeter verschil is soms al een paar honderd gram verschil Collega van mij zou een heel klein kindje krijgen, op zn hoogst zes pond. Een andere gyn zei dit nog op de dag van de bevalling....toen werd de kleine geboren met ruim acht pond..... Zou me er niet te druk om maken