mama‘s uit omgeving overijssel/Twente

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door boterhammetje, 10 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boterhammetje

28 dec 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Mijn naam is Marion en ik ben 21 jaar oud en bewust zwanger geraakt van onze eerste zoontje, Milan. Hij is nu 5 weken oud. Ik woon samen met mijn vriend Erik van 25 jaar.
    We wilden vroeg kinderen. Dat is ona gelukt.
    Samen wonen we in een klein dorp in de buurt van Almelo. Graag kom ik in contact met andere jonge moeders uit deze streken. Dat lijkt me gewoon gezellig haha.

Xx marion

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hey wat leuk, gefeliciteerd nog met je zoontje!
    Ik woon bij Deventer, dus niet echt dicht in de buurt van Almelo, maar wel Overijssel dus ;)

3. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Hoi! Hier nog een jonge moeder. Ik ben net 22, mijn sinds 2 maandjes man is 24. Ik ben op dit moment 27 weekjes zwanger, wij wonen in Enschede!

4. Snoopy23

Snoopy23 Lid

12 dec 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben sinds 7 weken moeder van een prachtige zoon (gepland!). Zelf woon ik bij Almelo en ben 24 jaar. Mijn man is 30 jaar oud.

Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen!

Groetjes

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Hier een jonge mama van 22, mijn zoontje is inmiddels 2.5 jaar. Ik woon in een klein dorpje naast Enschede.

Liefsz

6. Blays

Blays Niet meer actief

Hoi hoi
    Ik ben nog heel vroeg zwanger (5 weken), maar wel gepland :)
    Ikzelf ben net 22, en mijn vriend is 25 jaar en wij wonen in Enschede :)

7. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    sja niet echt jong en eigenlijk ook wel...( ben 31) maar woon wel in Overijssel, nu bijna 13 weken zwanger...het si hier overigens wel snel gegaan...vorig jaar augustus een relatie en na precies een jaar zwanger!

8. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    hoi hoi

ik ben ook een jonge mama...noujaa aanstaande hihi
    ben op het moment 26 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje! helemaal leuk..zou graag contact willen met andere jonge mama's..woon in haaksbergen...
    je mag me pb'en voor mail of hyve adressen!!

groetjes Sabine

9. o0mona0o

o0mona0o Actief lid

21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Ik ben 24 en mijn vriend bijna 29. We hebben een zoontje van 4 maanden. We wonen in Hengelo.

Groetjes

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    wat leuk! hier ook een mama uit haaksbergen ;)

11. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Hoi!

Ik ben 19 en heb een dochter van 5 maand:D Ik woon in de buurt van Oldenzaal:)

Groetjes!!

12. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    wat is het rustig hier..iedereen heeft zich alleen nog maar voorgesteld hihi..wordt tijd dat we beetje gaan kletsen hoor
    anders komt het er niet van..dus ik begin maar beetje..
    (moet toch wat he..heb verplichte bankrust haha)

vandaag naar mn oma geweest, erg leuk aangezien ik haar niet zo vaak zie..maar ook best wel vermoeiend..maar goed..dat neem je voor lief..
    morgen ook nog verplicht bankrust..en dan het begin van een nieuwe week..

hoe is het met jullie allemaal??

liefs

13. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    haha, mee eens!

Hoe ver ben je nu, Knuffelbien? Wat vervelend voor je dat je verplichte bankrust hebt, waren er tekenen dat de bevalling te vroeg zou beginnen?

Hier is alles goed, m'n dochter is alleen wat chagrijnig de laatste paar dagen. Ze heeft veel last van haar darmpjes, ze kan de ontlasting niet goed kwijt, zo zielig:( Iemand hier toevallig 'ervaring' mee, en tips/advies wat ik daar aan kan doen? Het wil wel eens helpen als ik haar anus 'masseer' met de thermometer, dan is ze het vaak zo kwijt, maar niet altijd. K vind het zo sneu voor haar:(
    Ze is net 5 maand geweest, dus misschien begint ze ook wel een tandje te krijgen, aangezien ze overal op 'bijt':p Ik heb alleen nog geen wit puntje gezien, dus ik ben benieuwd;)
    De laatste paar dagen is ze dus wat minder te pas, maar verder is ze meestal heel vrolijk en tevreden, dus mama heeft helemaal niks te klagen:D

Hoe is het met jullie en jullie kindjes en/of zwangerschap?:)

liefs xx

14. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    @ babygirl m: ik heb verplichte bankrust omdat ik al snel veel harde buiken heb..zit ook in de ziektewet ivm lage bloeddruk(duizelig en flauwvallen) en ijzertekort en t braken is ook nog niet weg.. maar goed..alles voor de beeb he! hihi..ben op het moment 27 wkn en 4 dagen zwanger..ben 15 feb uitgerekend..

misschien helpt het om een beetje water aan de flessen toe te voegen? heb wel eens gehoord dat dat kan helpen..en verder denk ik met de thermometer helpen en fietsen met de beentjes??

lijkt me niets hoor als je kleintje slecht te pas is..je wilt zo graag helpen of t over nemen en dat kan dan niet..hoop dat ze snel wat beter te pas is!

15. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Oh vervelend, maar inderdaad, alles voor de beeb:p Als je straks je mooie zoontje/dochtertje in je armen hebt, weet je weer waar je het voor hebt gedaan:D En voordat je het weet is het zover!!

Ik las laatst ook ergens dat extra water toevoegen kan helpen. Ik geef naast borstvoeding ook flesvoeding, want aan mijn voeding alleen heeft ze niet meer genoeg (productie is erg terug gelopen), en gisteren heb ik in haar flesjes ook extra water gedaan. Gisteren leek het nog niet te helpen, maargoed, na 1 dag is dat ook lastig te zeggen, hopelijk helpt het! Fietsen met de beentjes zal ik ook eens proberen, bedankt voor de tip!

Ja, vreselijk is dat! Ik vind het vooral zo zielig omdat ze niet kan zeggen wat ze heeft/waar ze last van heeft:( Het liefst zou ik haar pijn idd overnemen, maar helaas, dat zit er niet in. Ik kan alleen maar hopen dat ze zich snel weer beter voelt!

16. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    hoop dat het een beetje helpt..denk dat t begin wel beetje lastig is maar hoop dat door t water de rest wat makkelijker gaat! hebben jullie in t begin trouwens borstvoeding gegeven of gelijk flesvoeding?? ik wil wel graag gelijk beginnen met flesvoeding..maar vraag me af wat ik dan beetje moet halen..1 fles of meerdere? en 1 of verschillende spenen? en welke voeding? hoorde dat die van de kruidvat best wel goed is? maarja...zoveeeeel vragen als je zwanger bent hihi

17. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Ik hoop het ook!:) Vanmiddag/vanavond was ze alweer wat beter te pas gelukkig, dus hopelijk blijft dat zo!
    Ik heb gelijk vanaf het begin borstvoeding gegeven, maar ik heb wel veel bij moeten voeden omdat ze niet geweldig drinkt, waardoor ze de borsten niet goed leegdronk, en daardoor is m'n productie flink omlaag gegaan. Ik leg haar aan, maar ik kolf ook, dus ze krijgt voornamelijk borstvoeding. Na het aanleggen bied ik haar altijd nog een flesje aan. Soms geef ik haar ook een volledige fles. Ze mag nu 210ml, en als ze dan bijvoorbeeld 150ml borstvoeding drinkt, krijgt ze nog 70ml flesvoeding, zodat ze wel genoeg binnenkrijgt:)

Ik zou wel meerdere flessen & spenen halen, want je weet natuurlijk niet of je kindje een snelle of langzame drinker is, of dat hij/zij wel of geen moeite heeft met de melk uit het flesje te drinken.
    De Avent flessen hebben een brede speen, maar wel een heel klein gaatje in de speen, waardoor het kindje echt moeite moet doen om er melk uit te krijgen.
    De Difrax flessen hebben een smalle speen, maar een wat groter gaatje, waardoor het kindje de fles waarschijnlijk sneller leeg heeft. Je hebt ook verschillende 'maten' qua spenen; met een 'groot' gaatje, een 'klein' gaatje, of wat daar tussenin zit;)
    De brede speen kan voor sommige kindjes ook te breed zijn, de smalle speen past waarschijnlijk beter in hun mondje, waardoor ze beter vacuüm kunnen zuigen, en dus beter kunnen drinken.
    Maargoed, zoals ik al zei verschilt dat per kindje, is denk ik gewoon een kwestie van proberen welke fles/speen het beste bij jou kindje past:) En het kan ook best zijn dat je kindje de ene fles/speen weigert, en de andere niet:)
    *deze 2 flessen & spenen heb ik, dus ik heb geen ervaring met andere flessen;)*

Op dit moment krijgt ze de flesvoeding van de Albert Heijn (Hypo Allergeen), maar in het begin heeft ze Nutrilon Hypo Allergeen gehad. Beide zijn mij prima bevallen, ik ben alleen overgestapt op die van de AH vanwege de prijs;)

18. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Ik zie dat er een link is toegevoegd van difrax, maar die heb ik niet toegevoegd:p dat is blijkbaar automatisch gegaan, haha!

19. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    huh, net alweer! vreemd:p

20. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Heb je trouwens de babydoos en babybox aangevraagd? In beide dozen zat een avent fles, altijd handig, hoef je die dus niet zelf te kopen;)
    Ik bedenk me net dat je niet eens per se verschillende flessen/spenen hoeft te halen, je kunt natuurlijk snel genoeg een andere fles/speen aanschaffen als dat nodig is, er is altijd wel een winkel en/of apotheek open waar die verkrijgbaar zijn geloof ik:)

Deel Deze Pagina