Goeiemorgen dames, mag ik me ook bij jullie melden? Hier een verse Dordtse mama van een heerlijk kereltje.
haha 't is zo gezellig ja! Kreeg vorige keer op het consultatiebureau flink 'op mijn kop' maar mijn man vind het heerlijk om 's ochtends even een flesje te geven voor hij naar zijn werk gaat. En zoontje vind het ook heerlijk om even lekker uit zijn flesje te drinken. Hij drinkt verder gewoon uit een beker hoor, tuit wou hij nooit dus hij kan al gewoon uit een 'normale' beker, maar zijn flesje is hij echt nog groot fan van! We doen er wel meer water in dan melk.. is echt super dunne melk, maar dat heeft hij volgens mij niet eens door. En ik hou het flesje er lekker in hoor. Zolang je je kind niet met fles naar bed doe zie ik er het probleem niet zo van in. Dat kletsen tegen de knuffels is zo lief he.. vind dat altijd zo schattig klinken!
dinges: ja natuurlijk mag je aanschuiven, gezellig!! pleak: ja het CB zegt altijd van alles... Yanna dronk op een gegeven moment alleen voor t slapen een fles en dat vonden ze niet goed. nou wilde ze 'm op een gegeven moment zelf niet meer, maar ik ga zoiets niet afbouwen voor het CB hoor. Maar ik ben behoorlijk eigenwijs Ik volg Yanna, ben een absolute 'op verzoek' mama, dus af en toe discussies daarover ja dat geklets is zo leuk op dat zuid-holland topic waren nog meer mama's uit de omgeving hoor, die zullen vast nog wel volgen als ze de link zien. dat topic is wat stiller.
Hee gezellig, een topic voor mama's uit Dordrecht! Ik heb de meeste vrienden en familie allemaal elders wonen, lijkt me wel leuk om te kletsen met mensen uit de buurt!
heej nog een dordtse mama Leuk man! nog nodig om elkaar een beetje voor te stellen? Ik ben het zuid-holland topic ingerold toen ik alleen kwam te staan (mijn vriend/ex heeft een pauze ingelast, met de vraag of t nog goed komt met de relatie). Ik vond het nogal saai alleen thuis s avonds en t lijkt me wel leuk om in de buurt af en toe eens wat te kunnen afspreken. Zo heel veel vriendinnen heb ik niet. dus echt tof om hier lekker te babbelen en wie weet binnenkort eens naar de kinderboerderij
Gezellig! Ik zal me ook even netjes voorstellen dan. Sinds een maandje dus de mama van Mylan, inmiddels 7 jaar verkering met zijn papa, wonen sinds 4 jaar samen en hebben afgelopen zomer samen ons eerste huis gekocht. De kleine man doet het super, ligt hier nu heel tevreden te pruttelen in de box naast me.
Aislyn; welkom leuk nog meer mama's Haha dat jonge hoeft volgens mij ook niet hoor. Ik zal me ook een beetje voorstellen.. ben 28, straks al weer 10 jaar samen met mijn man, waarvan 3 getrouwd.. Mijn zoontje heet ook M.ilan alleen dan met een i en is nu 14 maanden. Ik ben bijna 12 weken zwanger van ons 2e wondertje. Ehm, oja, ik ben sinds augustus thuisblijf mama Ik heb wel vriendinnetjes, maar die zie ik eigenlijk bijna nooit, op 1tje na heeft niemand een kindje en zo wonen of ver weg, of zijn nog druk met uitgaan ed en ik niet echt. Lijkt me dus super leuk om wat andere mama's te leren kennen, helemaal leuk als ze in de buurt wonen @ Sahi, lijkt me moeilijk hoor, de situatie waar je nu in zit! Hoe gaat het nu tussen jullie? Ik ben trouwens ook mega eigenwijs! Ben altijd een echte 'op verzoek mama' geweest en ben ook niet van plan dat ooit te veranderen. Al die verwarrende regeltjes doen je het belangrijkste vergeten.. kijken, luisteren naar je kind en daar alles op afstemmen. @ Dinges, wat een kleintje heb je dan nog, heerlijk
@ Pleak: Wat een goede smaak qua naam heb je dan zeg! Grappig hoor... En gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! @ Aislyn: Je bent zo jong als je je voelt toch?! Ik ben 23, voor de huidige norm vrij jong om mama te worden, maar bij mij in de familie ben ik dan weer redelijk laat, mijn moeder en oma waren 18 en 19 toen ze voor het eerst mama werden haha.
aislyn: je bent zo jong als je je voelt Maar het is niet per se alleen voor jonge mama's, t is vooral voor dordtse mama's en omgeving dinges: heerlijk joh, zo'n pruttelende baby pleak: ik heb heel lang de hoop gehad dat het wel weer over zou waaien. Nu toch advies gevraagd over hoe het moet met het huis enzo, als we toch stappen willen gaan nemen. hij praat niet zoveel, maar voor zover ik hoogte van hem krijg, wil hij liever nu het huis verkopen, even apart wonen en daarna verder kijken. Maar ik heb een 'nu of nooit'-instelling gekregen de laatste dagen. Als hij nu zn best niet wil doen, dan is het ook klaar. Kan ik beter nu de klap vangen, dan over een jaar ofzo. En wat als we tussendoor een ander tegenkomen? Ik vind gewoon dat we eerst dit netjes moeten afhandelen en geen maanden moeten rommelen... om gek van te worden allemaal zeg, want het is niet hoe ik het graag had gewild. oh ik ben trouwens 25. yanna slaapt nog steeds en ik zou bij mn moeder lunchen... naja, dan maar wat later langs komen
is dat wat ik ben even een ochtendje op stap hebben we twee nieuwe mammas erbij @ sahi wat een vervelende situatie inderdaad zeg. ik snap wel dat je duidelijkheid wilt inplaats van maar een beetje wachten wat er komt. gaat nu natuurlijk niet meer alleen om jou maar ook om je kind. volgens mij ben jij trouwens wel heel sterk persoon en positief ingesteld. zat vrouwen die hier niet zo mee kunnen omgaan. @ nieuwe mama's welkom! ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Carola 28 jaar (dus ook niet heel jong meer ) heb een zoon Bruce van 8 maanden. en ben ook soort van thuisblijfmama (werk maar iets van 5 a 6 uur in de week) ik ben sinds kort getrouwd en we zijn binnenkort alweer 10 jaar samen @pleak bofkont zo lang slapen al moet ik eerlijk zeggen meestal als Bruce zolang uitslaapt dan wil hij smiddags niet slapen. maar wat een luxe dat jouw man hem smorgens nog een flesje geeft. en als jij hem nou bovenaan de glijbaan los laat en ik vang hem op kan best toch?? hier heeft hij gewoon weer een keer doorgeslapen! tot vanmorgen 8 uur. jeeh!! daarna lekker gelijk aan de slag gegaan met post en een boodschapje. nu ga ik even lekker tv kijken nu hij slaapt. wat het cb betreft wat zullen ze dan dalijk wel niet van mij vinden die van mij krijgt nog borstvoeding ben voorlopig niet van plan om te stoppen haha. ik heb een beetje schijt aan het cb gekregen hoor sorry. maar het is allemaal nooit goed. ik mocht van hun met 3 maanden al hapjes geven en toen hij nog om 2 uur snachts naar bed ging (hij had gewoon enrome lol en wilde niet slapen) moest ik hem gewoon om 7 uur in bed leggen en maar laten huilen en anders moest ik maar oordopjes kopen als ik het niet aankon. nou ik doe gewoon wat mn ventje nodig heeft lekker alles op verzoek.
ik heb echt een slaapkopje vandaag.. hij is nog gaan slapen ook tussen de middag en begint nu pas een beetje wakker te worden.. hoor hem kletsen. wat een heeeeeerlijke luxe luierdag vandaag Er komt een druk weekend aan, dus dat komt wel goed uit, kan hij een beetje een buffer opbouwen @ Pugga.. over BV zouden ze toch niet moeilijk doen? CB vond vooral dat hij door zijn flesjes teveel calloriën binnen krijgt.. maar voor de rest eet hij super netjes enz.. dus ze moeten niet zeuren. Dat van die oordopjes is natuurlijk belachelijk. ik ben sowieso niet van het laten huilen hoor.. ook dat vertik ik als hij s nachts een knuffeltje/kusje wil dan krijgt hij die. Bijna altijd gaat hij dan lief slapen. Heel af en toe neem ik hem lekker even in bed, maar dat wordt al snel feesten ipv slapen, maar dan is hij vaak wel weer even opgeladen om weer 'alleen' in zijn bedje te kruipen. Ik vertel dat soort dingen niet eens meer op het CB. Toen wij nog Fysio hadden toen hij 4 weken was of zo zei die vrouw.. nee je MOET hem echt laten huilen hoor, en als ze dan paars aanlopen en je denkt dat hij stikt, juist dan vallen ze vaak in slaap. Ik heb haar echt minstens 5 minuten aan zitten staren of ze dat nou serieus meende bij zo'n kleintje. :x @ Sahi; jeetje, wel goed van je dat je een nu of nooit mentaliteit krijgt. wel erg verdrietig dat het allemaal nodig is natuurlijk! Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat jullie, in een stadium waarin jullie nog goed door 1 deur kunnen, afspraken gaan maken voor jullie kleine meid. Ik ben het met Pugga eens dat je als een heel sterke meid over komt, ik weet niet of ik er zo goed mee om had kunnen gaan hoor! Hopelijk komen jullie tot goede afspraken en, als het definitief door zal gaan, kunnen jullie het huis snel verkopen en een nieuwe start maken. Maar het blijft natuurlijk allemaal ontzettend rot, zeker doordat jullie ook een dochtertje hebben. Denk je dat het jullie allemaal een beetje gaat lukken om knopen door te hakken en afspraken te maken? Wij hebben trouwens veel gemeenschappelijke vriendjes op FB.. volgens mij ging jij uit, waar ik vroeger ook veel uit ging Alleen kom jij me niet heel bekend voor.. een klein beetje van gezicht, maar meer niet.
oja.. misschien al op fb voorbij zien komen... maar dit filmpje hahahahaha (al zou ik misschien ook een beetje moeten huilen....) Kind met billencrème in de weer geweest | LINDA. blog
@ Sahi: Jeetje meid dat klinkt als een hele nare situatie, lastig hoor! Goed dat je voor jezelf en je dochter kiest hoor, zal vast niet makkelijk zijn... @ Pugga: Oooh dat doorslapen klinkt heerlijk! Daar reken ik hier de komende maanden nog maar niet op haha, maar ik kan er wel alweer naar uitkijken. En oordopjes kopen... zijn ze helemaal dol geworden daar bij het CB? Haha nou, ik krijg gelijk zin om er aanstaande dinsdag voor het eerst heen te gaan maar niet heus... Ik ga zo eens lekker met de kleine man in de draagdoek wat boodschapjes doen, maar hij ligt nu nog even zo heerlijk te slapen dat ik nog even lekker achter de pc kan kruipen.
@ Pleak: Ja dat filmpje had ik indd al langs zien komen, hilarisch! Vader blijft er wel heerlijk cool onder trouwens...denk dat ik vanbinnen toch ook wel zou moeten huilen stiekem haha.
@ dinges wilde je niet afschrikken maar laat je niets wijsmaken hoor! wat leuk dat je ook een draagdoek hebt wat voor eentje heb je? dat filmpje is echt geweldig vooral als je hem heel zachtjes hoor vloeken als hij de tv ziet haha
Ik heb een hoppendiz pune... heerlijke doek vind ik, hoewel ik niet zoveel vergelijkingsmateriaal heb haha. Heb wel een foto, was de eerste keer dat kleine man erin ging met een weekje oud (haha alleen mijn hoofd... is echt nog mn bevallingshoofd, was duidelijk nog niet helemaal bijgetrokken):
wat een gewelding mooi ding! ik heb sinds kort een 2ehands geweven maar vind hem niet mooi maar wilde het eerst proberen. wil die van jou wel eens in het echt zien hoor lukt het een beetje met knopen? ik moet nog flink oefenen met de geweven doek de rekbare heb ik zo om