jonge mama's uit Dordrecht en omgeving

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Sahi, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    pugga: haha, dan was ik wezen stappen en bleef mn vriendinnetje bij mij slapen en lagen we zo tot 15u in ons nest. pff :p Vind het nu ook zo zonde van mn tijd, hihi
    ik was nooit zo sportief hoor, maar ik moest nu van mn psych en voor t gewicht was t fijn, en het werkt dus echt verslavend!

dinges: ja t is natuurlijk dat ik het nooit erg vind om mn eigen dochter bij me te hebben, vind het al moeilijk genoeg dat ze nu vaker weg is, maar dit moet niet te vaak gebeuren.

laura: haha, nee hoor, je bent niet te oud. Het is ook niet zo heel leeftijdsgebonden, meer regio-gebonden :p
    Welkom!
    Oh en klein babietje, leuk joh :D

@schoonouders: die van mij zijn echt de liefste van de wereld :D Dat dan weer wel, jammer dat ze zo'n prutzoon hebben :p (nee hoor, de afgelopen 6,5 jaar waren top, de crisis is vrij recent)
    Mijn schoonouders zijn nog vrij jong en vrij modern en staan helemaal achter de keuzes die hun zoon en ik maken, dus dat is echt heel fijn

pleak: ik had na de aanvaring vanmorgen niet zo'n behoefte aan contact. Maandagavond slaapt Yanna bij de oppas (kunnen de oppas en Yanna dinsdag uitslapen, Yanna is altijd op dinsdag bij die oppas). Dan komt hij praten, dan is Yanna er niet bij, dat praat wat makkelijker voor ons allebei.
    we hadden het nog wel even kort aan de telefoon over hoe Yanna het deed vandaag en daar kunnen we allebei super verliefd over praten, ze heeft de visite vandaag weer aardig ge entertaind, dus dat is voor ons allebei gewoon heerlijk.
    maar het gedoe bespreken we wel zonder anderen erbij
    Naja en de middag was dus super, Yanna heeft alle visite ge entertaind met gek doen, dus dat is gewoon super leuk :)
    Gefeliciteerd met de 12 weken mijlpaal!! :D

Op het moment dat Yanna net mee naar huis moest was ze net wakker geworden van een vieze broek, dus dat kwam goed uit. Helaas ligt ze nu te keten, dus ik wacht nog heel even met naar bed gaan tot ze een beetje slaapt ;)

2. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Zo, gisterenavond het hele topic doorgelezen en nu even tijd om te reageren!

Ik zal me eerst even voorstellen:
    Mijn naam is Laura en ik ben 26 jaar. Geboren en getogen in Dordrecht (Sterrenburg) Ik ben nu bijna 6 jaar samen met mijn Zweedse vriend waarvan we nu 5 jaar samenwonen samen met onze 3 katten. Eerst in een flatje in Crabbehof en nu sinds 2 jaar in een legowoning in Sterrenburg.
    Ik werk als applicatiebeheerder op het Insula College.

Sinds 6 weken zijn we trotse ouders van onze prachtige dochter Linnea. De zwangerschap was probleemloos en ook de bevalling is erg goed gegaan! Linnea had wel in het vruchtwater gepoept dus ik moest wel naar het ziekenhuis terwijl we graag een thuisbevalling wilden. Mijn zus is verloskundige en heeft de bevalling gedaan, wat natuurlijk erg speciaal was!

Linnea doet het supergoed! Ze krijgt volledig BV en groeit als kool en is een erg rustig en tevreden kindje, afgezien van sommige momentjes natuurlijk ;) . Ze heeft alleen een beetje lastig van uitslag waarvan we (en ook het consultatiebureau) niet weten wat het is. Morgenochtend ga ik even naar de huisarts, al lijkt het dit weekend al een stuk minder. Het is nu alleen nog maar erg droog.

Ik vind het erg leuk om een topic gevonden te hebben met Dordtse mama's! Het lijk me zeker leuk om als het straks mooi weer is lekker naar de kinderboerderij te gaan met de kleintjes! Ik heb verder ook geen vriendinnen die mama zijn, behalve mijn zus (die heeft twee meiden van 3 en 5).

@Sahi: Wat vervelend dat jij en je vriend nu (tijdelijk?) uit elkaar zijn. Lijkt me erg lastig die onzekerheid. Ik vind ook dat je er erg goed mee om lijkt te gaan!

@Pleak: Gefeliciteerd met je 12 weken mijlpaal! Ik vond het tweede trimester echt heerlijk! Lekker écht zwanger zonder al te veel kwaaltjes, iedereen die het dan mag weten.

@Dinges: Lekker hè? Die roze wolk! En gezellig met de hele familie op wintersport!

@Pugga: Oh wat leuk! Je hebt mopshondjes! Ik vind die zo geweldig. Vrienden van ons hebben er ook één sinds een klein jaartje. Als wij ooit een hond nemen dan staat een mops ook hoog op mijn verlanglijstje!

@Bianca: Wat jammer dat je moest stoppen met het geven van BV ivm medicatie, maar super dat je het zo lang hebt gedaan! Ik ben ook van plan om het gewoon zo lang mogelijk te doen, zolang het allemaal kan en we het beiden fijn vinden. En wow, 5 keer een miskraam. Dat is wel heftig...

@sporten: Ik ben echt helemaaaal niet sportief.. Ik heb wel een abonnement op de sportschool, maar ik ga veel te weinig. Sinds mijn zwangerschap heb ik eigenlijk helemaal niet meer gesport :) . We hebben sinds kort een xbox kinect, dus ik ga eerst rustig beginnen met een beetje bewegen in mijn eigen woonkamer!

@draagdoek: Ik heb een bykay draagdoek van mijn zus overgenomen. Ik vind het wel een heel gevaarte hoor! Maar het lukt me nu aardig om hem om te knopen. Linnea vind het voor even wel lekker, maar op een gegeven moment gaat ze toch huilen. Ik heb het idee dat ze het dan benauwd krijgt?

Zo, een heel verhaal getypt haha. Dat was het even voor nu.

3. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    @laura dan woon je vlak bij mij :D en vroeger ook haha. Ik woon ook in sterrenburg. Woonde vroeger ook in legoland maar nu sinds 6 jaar een paar straatjes verder.

Bykay is echt even oefenen geweest maar nu vindt hij het heerlijk kan ook heerlijk slapen erin. Was in het begin ook echt even wennen hoor.

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    laura: welkom! Wat gaaf dat je zus de bevalling heeft gedaan zeg!
    en ook super dat de BV zo goed gaat, heerlijk :D
    en een zweedse vriend, wauw, wij zijn helemaal scandinavie-fan. wij zouden eerst komende jaren een keer naar noorwegen of zweden gaan, misschien alsnog over een paar jaar als alles wat relaxter is.

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hihi Sahi, jij hem ook zo'n entertainer dus.. Hier kan mijn zoontje er ook was van, leuk is dat he!!!!
    Vind het wel goed hoor, dat jullie het praten uitstellen tot jullie er rustig voor kunnen gaan zitten, zonder de kleine meid er bij.. complimenten hoor!

@Laura, wat leuk een zweedse vriend :) Ik weet eigenlijk helemaal niets van zweden, behalve.. haha, ikea en zweedse gehaktballetjes :)
    Is haar naam missch ook Zweeds? Mooie naam hoor!
    Jammer he als je bijna geen vriendinnen hebt met kindjes. Het lijkt me zo leuk om alles te kunnen delen van je kleintje, lekker samen naar de kinderboerderij te kunnen gaan. Leuk als je mee gaat! HEt wordt al een steeds groter groepje!
    Dank je wel voor je felicitatie trouwens.. ben nu ook eindelijk minder misselijk, hopelijk ook snel minder moe en dan idd een wat gemoedelijker trimester in. Alleen had ik bij mijn zoontje heel snel last van heftige bandenpijn, hopelijk ligt dit kindje wat anders en heb ik minder last van mijn buik.
    Ik heb trouwens een by-kay achtige draagdoek, mijn zoontje vind het heerlijk, alleen was wel heel wat groter toen hij er in ging. En ik heb hem nu meestal in de kinderwagen. Dit kindje wil ik veel gaan dragen, vanaf het begin, lijkt me ook wel makkelijk met 2 kleintjes.

@Hier, was vandaag bij mijn schoonouders.. viel nog best mee, was best gezellig. Morgen heb ik een controle afspraak bij de gyn, daarna mijn oma vertellen dat we zwanger zijn en dan mag iedereen het weten :D jippie..

6. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    @ Pleak: Ooooh heerlijk is dat he als je eindelijk aan iedereen kan gaan vertellen dat je zwanger bent!! Veel plezier morgen bij de verloskundige en daarna bij je oma, die zal wel blij zijn dat ze er nog een achterkleinkind bij krijgt:). Is je oma al oud? Ik heb al mijn opa's en oma's nog, dus onze kleine heeft 4 overgrootopa's en -oma's, heel bijzonder en vind het zo leuk voor hem... ik had zelf toen ik klein was ook nog een heel stel overgrootopa's en -oma's, heb het zelf echt als iets fantastisch ervaren (ik heb zelfs mijn betovergrootoma nog gekend, 5 generaties dus!)

@ Laura: Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat bijzonder dat je zus de bevalling begeleid heeft, gaaf hoor. En fijn dat je meisje het zo goed doet, heerlijk is dat he... Mijn kleine man doet het ook super, voel me zo bevoorrecht dat het allemaal zo makkelijk mag gaan en dat we zo kunnen genieten van hem!

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Dinges.. wat bijzonder dat je al je opa's en oma's nog hebt! Ik heb er nog veel, mijn man heeft bijvoorbeeld alleen nog een oma.

De oma waar we morgen langs gaan is nog redelijk jong voor een oma. Ze is nu 74 volgens mij. Ze was 16 toen ze mijn vader kreeg, dus was erg jong al moeder geworden. Zij is in het verleden gescheiden, later hertrouwd, deze opa leeft ook nog steeds.
    De vader van mijn vader woont in Australië, leeft ook nog steeds, maar dus niet echt een 'opa band' mee.
    Van mijn moeders kan nog een oma, opa is helaas een paar jaar geleden overleden. Maar mijn kleine boefje zit dus erg ruim in zijn opa;s en oma's :)

De oma van mijn man is al 3x bet-overgrootmoeder inmiddels. De vader van mijn man heeft een zus die een stuk ouder is, die kreeg relatief jong al weer kinderen, die kinderen ook redelijk jong en die hebben nu ook al weer in totaal 3 kleintjes (verdeeld over 2 gezinnetjes.)
    Best bijzonder dat jij ook nog je bet-overgroot moeder heb mee gemaakt!! Heb je daar ook nog foto's van?

Ik probeer, ondanks altijd veel gedoe in mijn familie, mijn zoontje met iedereen, voor zover mogelijk, een band op te laten bouwen en veel foto's te maken als herinnering voor later. Vind ik wel belangrijk voor hem!

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    @opa's en oma's hier heeft ex nog 2 oma's, ik heb alleen mijn ouders en allemaal ooms en tantes.
    de opa's en oma's van Yanna zijn wel helemaal gek met dr en ze is ook helemaal blij als ze hen weer ziet. Mijn vader woont in Arnhem en schoonouders in de zaanstreek, dus het is niet heel vaak dat ze ze ziet. Mijn moeder woont wel in Dordt en daar wip ik veel vaker even binnen.
    Maar moet zeggen dat met alle opa's en oma's de band net zo goed is, Yanna heeft niet per se een voorkeur voor mijn moeder.

hier ook best een gedoe met de familie af en toe, mijn ouders zijn 2.5 jaar geleden gescheiden, sowieso ben ik een beetje bijzonder opgevoed en mijn jongste broertje is autistisch. Dus bij mijn kant is er altijd wel wat aan de hand.
    Als we dan bij mijn schoonouders zijn, komen we allemaal helemaal tot rust, zo lekker. Gewoon even normaal.

Maar Yanna vindt iedereen even aardig en iedereen is even gek met haar. Ze is ook van alle kanten van de familie het eerste kleinkind, dus heel bijzonder allemaal.

9. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    @Sahi: Ik had eigenlijk helemaal niets met Scandinavië totdat ik mijn vriend ontmoette in World of Warcraft :p . Maar ik vind Zweden echt een heel mooi land en met hele aardige lieve mensen. Er heerst daar ook een veel relaxtere sfeer dan in dit 'gehaaste' Nederland.
    Aankomende zomer gaan we weer :) .
    Noorwegen wil ik ook heel graag nog een keer naartoe.

@Pleak: Linnea is inderdaad een Zweedse naam :) . Hoe was het bij de gyn en hoe reageerde je oma?

@opa's en oma's: Mijn vriend heeft al heel lang geen opa's en oma's meer en ik heb alleen nog maar 1 oma (aan mijn vaders kant). De oma aan mijn moeders kant is ruim een jaar geleden overleden. Dat was eigenlijk voor ons de aanleiding geweest voor ons om voor een kindje te gaan. We wilden dat ons kindje lekker lang van zijn/haar opa's en oma's kon genieten.
    Leuk Zweeds weetje: In het Zweeds heb je aparte benamingen voor opa's en oma's aan vaders of moeder kant. Aan moeders kant is het mormor (oma) en morfar (opa) en aan vaders kant farmor (oma) en farfar (opa). Ze plakken het dus achter elkaar :D

Vanaf zaterdag komt mijn vriend zijn moeder en haar vriend bij ons op bezoek vanuit Zweden. Dat is dan voor het eerst dat ze Linnea 'live' gaan zien! Ik vind het wel sneu voor ze dat ze veel moeten missen. Maar gelukkig kunnen we wel Skypen!

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Vandaag idd bij de gyn geweest, alles is goed met de kleine.. heerlijk aan het bewegen, en super gegroeid. 6.05 cm alweer!
    En ik mag vanaf nu naar de verloskundige Jippie!!! Ik hoef geen controles meer bij de gyn alleen nog maar een guo met 20 weken en ik mag, als ik dat wil, zelfs thuis bevallen. Dat wil ik wel!!!!
    Helemaal blij, mooie fotootjes mee gekregen!
    Pffft hele last van mijn schouders.. geen medisch gedoe meer, gewoon lekker zwanger zijn en zoveel mogelijk gaan genieten!

:D:D:D

Wat leuk dat ze dat in zweden zo noemen Laura.. veel duidelijker eigenlijk!
    Ik ben vanmiddag niet meer bij mijn oma langs geweest, het was zo gigantisch uitgelopen dat we snel weer naar huis moesten. Ik ga van de week even langs bij haar.

Wat een bijzondere manier om elkaar te leren kennen, haha, geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen, maar ik ben ook niet zo bekend met World of Warcraft (hou wel van gamen hoor, alleen dat spel speel ik niet ;)

Leuk van het weekend "farmor" (ja toch? :p) op bezoek! Skype is geweldig maar haalt het niet bij live he!

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    laura: wat leuk dat jullie elkaar via WOW hebben ontmoet :D Een vriendin van me heeft dat ook veel gespeeld en zo via via ook vrienden in Zweden leren kennen. Die spreekt ze nu niet echt meer, maar 5 jaar terug was dat echt een hechte vriendschap!
    dat is wel een enorm nadeel van de afstand, nu pas Linnae voor het eerst echt zien. Heel veel plezier met elkaar dit weekend! Wat zal dat een prachtige ontmoeting zijn zeg!

pleak: waarom was je nu eerst bij de gyn eigenlijk? Fijn dat alles goed is :D

12. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    @Pleak: Fijn dat alles goed was met de kleine! En wat fijn dat je nu thuis mag bevallen!

Ik vind het ook nog steeds wel bijzonder hoe mijn vriend en ik bij elkaar zijn gekomen. En vooral dat hij de stap durfde te zetten om naar Nederland te verhuizen :)
    We zijn nu al heel lang gestopt met spelen, maar wij hadden toentertijd ook echt een hele leuke vriendengroep, met o.a. Nederlanders, Scandinaviërs, Britten, etc. We hebben regelmatig 'real life' meetings gehouden in Nederland, Denemarken, Zweden en zelfs een keer op Kreta. Jammergenoeg is nu bijna iedereen gestopt met spelen en is het contact een stuk minder.

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Sahi, ik liep bij de gyn omdat ik zelf neurofibromatose heb en ik had nu wat extra echo's omdat bij mijn zoontje een extreem verdikte nekplooi was geconstateerd op de termijn echo waardoor het een erg spannende pittige zwangerschap was geworden. We waren erg bang dat het deze keer weer zo zou zijn, maar alles was goed.
    Met mij lichamelijk gaat het ook super goed, ging vorige zwangerschap ook goed, dus ook voor mijzelf hoef ik niet op controle te blijven bij de gyn :D Vind het zo fijn dat ik lekker naar de verloskundige mag!
    Heb je nog met je ex/vriend gepraat vandaag? Heb je nog kunnen zeggen dat je het niet prettig vond van het weekend?

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    pleak: zo dat moet spannend zijn geweest, die zwangerschap! Wat heerlijk dat het nu stukken beter is!

ja we hebben goed gesproken, helaas wel een redelijk definitieve knoop doorgehakt. Ik wil geen maanden afwachten en hij ziet het niet zitten om nu te kijken of het nog wat wordt, dus tsja... Hij gaat met ons beste vriendinnetje op zoek naar een huis. Dat wordt allereerst gewoon haar huis, waar hij dan kan logeren, al dan niet tijdelijk. Dan hebben wij nog even geen dubbele lasten. En als dat voor elkaar is, gaan we het huis verkopen en iets voor mij zoeken.
    Daarna moeten hij en mijn vriendin maar samen zien hoe ze het doen (ze hebben niks hoor en dat gaat op korte termijn sowieso ook niet gebeuren hoor ;))
    maar voor de financien is dat het makkelijkst.
    Ons vriendinnetje is ook net uit een lange relatie gekomen en woont nog bij haar ex, waar K nu ook logeert, dus er moet sowieso actie komen. Dus dan maar deze constructie. Voor de buitenwereld heel raar misschien, maar voor ons allemaal prima :)

laura: lijkt me inderdaad een hele stap, van Zweden naar NL verhuizen, jeetje! Maar liefde doet wat met je he :D
    jammer dat het WOW-contact zo vermindert...

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zijn er nog mensen die 1 maart naar de kinderboerderij willen trouwens? Het schijnt redelijk lekker weer te worden :)

16. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik wil wel hoor :) Lekker weer is helemaal mooi :)

17. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ik ook! Gezellig. Ben wel erg benieuwd naar jullie.

Ik heb nu een babyzitter naast me haha de hond is gewoon half op hem gaan zitten en leuk dat tie het vind haha.

@sahi lijkt me moeilijk om echt dingen definitief te maken. Maar wel weer fijn dat het uitgesproken is. En dat er een soort van oplossing s wat betreft het wonen. Wil je wel gewoon in dordt blijven wonen?

@ laura ik heb mn man ook via internet ontmoet hihi. Maar ik heb hem niet van zo heel ver weg gehaald. Veel plezier van het weekend ben benieuwd hoe de eerste ontmoeting met de farmor en farfar zal gaan.

Vandaag is het ook al een heerlijke dag. Dus ik denk dat ik Bruce zo lekker in de doek knoop en et de wafwafs op stap.

18. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Het had me leuk geleken om jullie te ontmoeten bij de kinderboerderij maar wij zitten dan met onze kont in de sneeuw in Oostenrijk, dus ik sla een keertje over:). Ben heel benieuwd hoe het zal gaan met die kleine op vakantie...

@ Pugga: Ja heerlijk weertje he? Ik ben ook van plan Mylan zo in de draagdoek te knopen en lekker even naar buiten te gaan. Gaan we lekker luiers inslaan bij het Kruidvat :D.

@ Sahi: Heftig dat jullie knopen doorgehakt hebben...wel fijn dat jullie een goede woonconstructie hebben kunnen maken.

@ Pleak: Fijn dat je gewoon onder controle bij de verloskundige kan!! En een GUO heb ik ook gehad ipv een gewone 20-wekenecho, vond ik ook wel een fijn idee, dat een gyn dat zou doen eigenlijk:). Je voelt je ook wel goed he volgens mij? Lekker hoor... geniet er maar van!

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    pugga: ik blijf zeker weten in dordrecht of omgeving. hier heb ik mijn moeder, Yanna's oppas, mijn vrienden, mijn werk, K heeft hier zijn werk en blijft hier daarom ook, dus alle roots liggen hier.
    en anders zou het hier heel dicht in de buurt zijn.

dinges: oh heerlijk, lekker met je kont in oostenrijk :D
    Dan kom jij gewoon de volgende keer ;)

1 maart in de ochtend afspreken dan?
    in de middag komen mijn schoonouders Yanna voor een weekendje lenen ;)

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Sahi, het belangrijkst is natuurlijk dat jullie tot een oplossing komen die voor jullie het beste voelt en werkt, wat de rest van de wereld er van denkt.. ach die denkt altijd van alles :p Mensen die zo snel een mening over anderen uitspreken, doen dat toch wel, wat je ook doet heb ik inmiddels geleerd ;)
    Hopelijk gaat het balletje snel rollen en heb je snel je nieuwe eigen plekje!

@ Pugga, het is ook te lekker om binnen te blijven he! Als de kleine hier wakker is ga ik ook lekker naar buiten.. verse vitamine d haha
    Leuk dat je mee gaat 1 mrt :D

@ Dinges.. jammer dat je niet mee kan.... maar het alternatief voor jou is heeeeeeerlijk :) Lekker genieten!
    Ik voel me idd wel goed ja! Eindelijk niet meer misselijk en nu het eerste trimester zo goed is afgesloten en alles goed lijkt te gaan, kan ik ook de vorige zwangerschap beter loslaten en echt gaan genieten :)

@Afspreken.. in de ochtend is prima! Roep maar een tijd, ik kom met de trein vanuit stadspolders, ben er zo. :D Als het zonnetje dan net zo lekker schijnt als nu, heerlijk ;)

Deel Deze Pagina