jonge mama's uit Dordrecht en omgeving

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Sahi, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ja ikke.. ik ben de mama van muziek-op-schoot (in stadspolders ;)). Start jij ook volgende week? Ik ben dan alleen op vakantie dus ik mis gewoon de eerste les :( Maar dat is wel een beetje hun schuld omdat ze de startdatum zo ver hadden verschoven. Leuk, haha, dan nog uitpluizen wie jij bent :p Ben benieuwd hoe druk het is! Vind het echt wel balen dat ik de eerste les ga missen, maar ja is niet anders.

Hebben jullie nog een leuk weekend gehad meiden?

Wij hadden grootste plannen, maar zijn zondag lekker thuis gebleven door die vieze sneeuw. Ik wil voorjaar, zonnetje.. Sorry even klagen. maar ben de kou zat ;) Hopelijk is het vrijdag heerlijk weer!

Nog gelukt met inpakken Dinges.. of ben je al vertrokken?
    Ik ben ook al een beetje begonnen met inpakken voor volgende week, wat heb je voor zo'n kleintje toch een hoop spulletjes nodig, al ga je maar een paar daagjes.

Weet je al op je nog weg gaat in de vakantie Pugga?

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ff niet geweest hier, t is een beetje druk allemaal.
    ik denk steeds dat ik me alleen ga zitten voelen, dus heb nu veel te veel voor mezelf gepland. Beetje stom, want ik heb een periode een depressie gehad (afgelopen half jaar) met wat lichte paniek-aanvallen en dat komt weer een beetje naar boven.
    dus nu weer even mezelf rust geven ;)

cowgirl: welkom! En samen hardlopen is misschien ook een keer leuk! Moet ik even zorgen dat Yanna bij papa is (vaak op zaterdacht ochtend ofzo)

pleak: ja die laatste sneeuw overviel mij ook een beetje, terwijl ik normaal toch niet over het weer klaag ;)

ik dus een beetje druk, vrijdag lekker uitwaaien op de kinderboederij :p
    10u bij die rotonde toch?

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    10 uur idd :D bij de 'rotonde'
    Ehm uitwaaien.... dat klinkt niet als het weer dat ik in mijn hoofd had. :p geven ze zulk 'fijn' weer op? Al vind ik wind niet zo erg hoor.

Wel een beetje op jezelf passen hoor Sahi.. vervelend zeg dat die negatieve gevoelens weer een beetje terug komen. Wel een beetje begrijpelijk natuurlijk, is ook allemaal niet niks wat je de afgelopen tijd voor je kiezen hebt gekregen en zolang geleden is het nog niet dat het niet zo lekker met je ging.
    Groot gelijk dat je nu weer even een stapje terug doet!
    Gaat verder alles goed? Hopelijk geen vervelende situaties/gesprekken plaats gevonden.

Ik heb hier precies het omgekeerde. Een pittig jaar achter de rug en daardoor zat ik, mede door de misselijkheid van zwangerschap, erg slecht in mijn vel. Van de week mezelf van de bank af 'geschopt' even heel streng geweest voor mijzelf en maar is begonnen met bergen achterstallige klusjes weg te werken. poeh voelt toch beter.

Ik heb zin in vrijdag, ben benieuwd hoe de kindjes op elkaar gaan reageren! Mijn kleine boef praat nog niet, maar roept meestal heel hard: AAAAAAA naar andere kinderen. Steeds harder en langer tot hij aandacht krijg ;) ben benieuwd of dat vrijdag ook zo is. Hij is de laatste weken ineens zo verlegen.
    En benieuwd naar jullie natuurlijk ;)

@ Cowgirl80; als je vrijdag niks te doen hebt, kan je ook mee naar de kinderboerderij?

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ja heb een beetje van me af gepraat en t gaat eel weer. t is gewoin jammet dat t me steeds overvalt, ik kan het nog niet goed voorkimen zeg maar. maar dat leer ik nog wel.
    uitwaaien; ja dat zal wel meevallen :p gewoin even lekker in de buitenlucht us al heerlijk :)
    tien ik zwanger was had ik dit inderdaad totaal niey, toen kon ik heel de wereld aan. nu ik goed ontzwangerd ben komt het weer tetug. jammer, ik dachthet als mama beer te kunnen handelen ;)
    maar ik leer steeds meer :)

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    @pleak ik doe wel de muziek op schoot voor kindjes van 2-4, dus ik zit 1 groep later denk ik dan jij. Maar ik kom je vast tegen als jouw les afgelopen is! Ik heb vorig jaar die gedaan van 1-2 jaar en de liedjes waren wel een beetje ouderwets en de juf ook... maar mijn zoontje vond het helemaal geweldig dus dan gaan we dit jaar maar weer :)

de kinderboerderij is een beetje een wereldreis voor mij(heb geen auto). Ik doe dat meestal alleen smiddags en loop dan door naar mijn ouders om daar te blijven eten. Wie weet een andere keer!

@sahi stom is dat he, ik had het ook toen ik zwanger was dat ik het gevoel had dat ik heel de wereld aankon en dan val je daarna weer des te harder

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    hmm vraagje, als dit topic toch voor alle Dordtse moeders is en niet alleen voor de jonge moeders... moeten we dan vragen of het topic verplaatst wordt naar de "clubs" of zo?
    Ik ken nog zeker 2 andere Dordtse zp-moeders die nooit bij de "jonge moeders" gaan kijken :)

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Cowgirl; ohw da's jammer dar jij dan in een ander groepje zit. Maar klinkt veelbelovend dat je zoontje het leuk vond :)

Ik heb ook geen auto, ik ga vrijdag met de trein naar centraal en dan zit je zo in het park. Het is wel een beetje een uithoek hier he, als je geen auto hebt. Ik moest er op het begin echt aan wennen.

Om op je andere vraag terug te komen; het is niet voor jonge moeders hoor.. want we zijn niet allemaal zo jong. Ik weet eigenlijk niet eens waar we nu staan eigenlijk..

@ Sahi; het is ook moeilijk om dat soort gedachten onder bedwang te houden, laat staan voorkomen. Maar naarmate je ouder wordt schijn je er beter in te (kunnen ;) )worden. Tsja en als mama ben je ook maar een mens ;) Het is al knap dat je het bemerkt en aanpakt voor jezelf, in plaats van dat je je er door mee laat slepen.

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    cowgirl: ik ben mijn auto aan het verkopen, maar als ik m morgen niet heb verkocht kan ik je vrijdag misschien ophalen?
    Heb alleen 1 autostoel, onze 2e autostoel is bij papa ;)
    Maar als ik geen auto heb ga ik lekker op de fiets :)
    ik weet niet hoe dat verplaatsen moet, maar misschien wel een goed idee :D

zonder auto is in dordt soms echt niet te doen inderdaad. Ik woon op de staart en heb geluk dat ik tegenover Aldi en Jumbo woon, anders moet je voor elke boodschap met de auto. Al die grote dingen op de fiets is echt onhandig.
    maar alle andere winkels dan een supermarkt moet je voor rijden...

pleak: ja ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het werk met dat soort gedrag van mezelf enzo. vind het zo stom ofzo, maar natuurlijk leer je heel je leven, ook over jezelf :)

ja we staan nu bij de jonge mama's, is gewoon per ongeluk zo gekomen :p

9. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    k vind het ook echt balen dat zonder auto niets kan. als ik met de bus naar de stad wil ben ik geloof ik al snel 6 euro kwijt. Ik zou graag een mama fiets willen aanschaffen maar ja dan moet ik ook eerst nog even sparen.

@Sahi wat vervelend of ronduit K.t dat je van die dagen achter de rug hebt. vrijdag dus even lekker je zinnen verzetten en geitjes aaien :p ik heb ergens gelezen dat het aaien van huisdieren je blije hormonen ofzoiets stimuleren dus we zetten jou gewoon bij de cavia's :p

Kheb zin in morgen!

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    pugga: dat schijnt inderdaad zo te zijn, dat aaien zo goed is voor je gestel en geest enzo :p
    sowieso kom ik goed bij van een leuke dat met Yanna :)

Ik heb ook zin in morgen :) En Yanna ook denk ik :p :D

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Wij hebben er ook zin in :D Ik heb momenteel wel een klein gil-'monstertje' dus ik ben benieuwd hoe zijn humeurtje morgen is. :p

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    pleak: kan heel snel wisselen he :p
    En Yanna is ook wel eens chagrijnig en als we dan wat leuks gaan doen is ze weer helemaal gelukkig. Dus komt vast goed :)

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    @sahi bedankt voor het aanbod, heel lief, maar mijn zoontje had 39.7 koorts net toen hij zn bedje in ging :( ik ben bang dat ik het niet zie zitten...
    We hebben 1 auto, maar die heeft mn man nodig voor zn werk, dus op mijn mamadagen doe ik meestal alles op de fiets. Maar met die kou ga ik niet echt een half uur fietsen met m, dus dan blijven we meestal bij ons in de wijk.
    Veel plezier morgen allemaal!

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Aah cowgirl wat sneu dat ie ziek is :( hoe is het nu met m?
    Volgende keer beter ;)

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    beterschap voor je kleintje cowgirl!

16. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hey meiden!

Hoe was het bij de kinderboerderij?

Hier erg druk met mijn schoonouders vermaken. Linnea gedraagt zich echt super! We zijn veel op pad en ze kan overal mee naartoe!

Ik reageer later even uitgebreid. We gaan nu naar het winkelcentrum :)

Nog even een beetje Linnea spam.

Bekijk bijlage 308741

17. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    @laura wat een schatje!! heerlijk pakje ook en dat koppie met al zo'n volle bos haar!. echt een sweettie zeg (wat is Bruce dan alweer groot)

dames ik vond het echt heel leuk om jullie in real life te zien! was een leuke playdate hihi. hoop dat die van jullie nog wel stil geworden zijn. of nou ja vrolijk :p
    ik ben ook nog maar even langs oma en opa gegaan en daarna nog even de post bezorgd met mn boy en nu ligt tie nog even lekker te slapen. en dan is het alweer weekend!!

hebben jullie nog plannen?

18. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Laura.... ahh gossie, wat een lief koppie! En die haartjes :$ mooi zeg!
    Wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine meisje! Lekker van genieten zou ik willen zeggen, maar dat doe je zo te horen al met volle teugen!
    Fijn weekend verder:)

@ Pugga en Sahi; ik vond het ook erg leuk om jullie real-life te zien en jullie kleintjes natuurlijk. :) Was je meisje snel weer vrolijk toen mijn kleine huil-boefje weg was Sahi?
    Ik ben lekker op gaan warmen bij oma, daar is hij lekker in de watten gelegd, opa was eerder uit werk, dus dat vond hij ook helemaal leuk. Nu ligt hij lekker in zijn bedje te slapen voordat we gaan eten.
    Vond hem wel een beetje zielig vandaag, hij had echt zijn dag niet!
    Volgende keer is hij hopelijk zijn goedlachse zelf ;)
    Leuk dat je ook nog even bij opa en oma langs ben geweest Pugga; hun dag waarschijnlijk ook weer helemaal goed :p

Heeeerlijk weekend, hier laatste beetje in de koffer(s) inpakken en verder huis een beetje opruimen en slapen ;) :D Volgende week lekker weg, hopelijk een klein beetje warmer als vandaag en lekker niks doen. Laptop is mee dus ik kan nog gewoon lekker mee kletsen hoor :)

Fijn weekend!

(heb nu al zin in een volgende play-date (vind het nog steeds een beetje Amerikaans klinken :p)

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Was echt gezellig inderdaad, kunnen we best vaker doen :D
    Yanna had dorst bleek bij de auto en onderweg viel ze in slaap. Ze zat dus gewoon zichzelf ineens een beetje in de weg.

laura: wat een knapperd zeg!!

pleak: was dus nog gezellig bij opa en oma lees ik, leuk :)
    heel veel plezier op vakantie :D

pugga: oh gezellig, even naar oma en opa geweest :)

mijn plannen zijn niet zo spannend, Yanna is met opa en oma mee, morgen lekker even mn handen vrij in huis, s avonds een spel op scouting en zondag Yanna weer thuis :)
    Yanna is echt een clown trouwens, niet te geloven :p Sinds opa en oma hier waren, heeft ze alleen maar gek lopen doen. zo schattig :)

Over een paar weken weer daten allemaal? :D

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ben helemaal voor!

Deel Deze Pagina