mama-met-dreumes clubje!

Discussie in 'De mama's' gestart door kwebbel86, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien is het een idee om elkaar te steunen, tips uit te wisselen, lekker te lachen en te huilen samen?

Voor alle mama's met één of meerdere dreumessen!

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Goed idee! Gelukkig nu even geen tips of iets nodig :D

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik wel...

Ik heb voor mijn dochter geprakt eten, ik geef het eten. Nu wil ze ineens echt alles zelf doen, maar laat zich ook niet helpen. Kan ik haar gewoon in het bordje laten graaien? ;)

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja hoor lepeltje ernaast en lekker laten graaien. Ik deed in het begin extra op t bordje voor als ze teveel knoeide (hier dan wel nooit geprakt)
    Het is vaak alleen extra stofzuig werk maar ach!

Ik was er wel blij mee want dit hield in dat we echt met zn drieeen konden eten. Ik stikte altijd van de trek en dan zit ik lekker mn kind te voeren haha.

5. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Hier krijgt ze ook gewoon haar eigen bordje.
    in stukjes en ze stopt het zelf in haar mond,
    toetjes wil ze ook graag zelf doen, maar daar helpen we nog bij.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik doe ook mee!
    hier een mannetje van 14 maandjes die t leven ook langzaam begint te snappen hihi
    heel hard met zn blokken op de tafel slaan en dan stiekum naar mama lachen terwijl hij heeel goed weet dat t niet mag:D

mijn zoontje krijgt zn avond eten in stukjes, de bedoeling is dat wij het eraan prikken en hij t in zn mond doet, maar als t bij mij te lang duurt geef ik de hap en als hij te lang moet wachten gebruikt ie zn handen ;)

nu net zn bed in geslingerd dus rustig avondje;)

7. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mag ik ook mee kletsen? Hier ook 14 maanden en zelf eten is nog niet iets waar hij zich voor interreseert. Ik zet wel een bordje met stukjes voor hem neer met een lepel of vork erbij, maar hij slaat alleen maar op het bakje dus merendeel doen we nog zelf. Eten is sowieso niet iets wat hem boeit :D

Heb nog wel iets anders: is omkleden en luier verschonen bij jullie ook zo'n hel? Hij was nog wel af te leiden met spulletjes, maar dat was net ook niet meer aan de orde. Hij schreeuwde zo hard en keek zo droevig dat ik aan mezelf begin te twijfelen en me afvraag of ik hem toch niet pijn doe of zo. Staand is nog geen optie, want dat kan hij nog niet zelf.
    Als iemand nog ideeen heeft zijn ze heel hard welkom :)

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Haha leuk!

Hier ook een dreumesje (nu 20 maanden)

Eten doet ze hier al tijden zelf.. Alleen op t einde horen we elke keer, heppen :p Dan krijgt ze het restje niet uit d'r bakje of bordje haha :p

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Smurfjesmama heel normaal geen tips. Ze krijst maar lekker. Het gaat nu vaak wel goed. Alleen zodra ik zeg schone billen rent ze weg en gaat ze verstoppen.
    Ik kietelde haar soms of at haar op wat wel soms hielp maar iets in de handjes hielp niet meer :). Denk maar hardop en vaak het is een fase het is een fase

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hahaha leuk om te lezen, gelukkig zijn wij die fase voorbij haha. hier draaide meneer zich altijd om naar zn buik en ging dan rond op de commode. ook niet heel handig. onze commode lag (en ligt) dus vol met speeltjes en knuffels enzo
    tegenwoordig blijft ie braaf liggen voor zn luier en broek, rest mag ie zitten.
    liedje zingen wou hier nog wel eens helpen, dan bleef ie ff mooi liggen.

hier begint de gooi fase beetje te komen, zn beker beland overal en nergens, epres met speelgoed gooie en dan ons heel lief aankijken haha

verder hebben wij een heel lief en braaf mannetje;)

11. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, verstoppen? Mooi!
    Ik ga het hard op denken proberen morgen! Merk ook wel dat het erger wordt als ie moe is, maar ik kan soms zo twijfelen aan dit soort dingen.

12. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    Ja ik klets ook graag mee (tenminste ik ga me best doen alles dan te blijven lezen).
    Hier een dochtertje van bijna anderhalf.
    eten is inderdaad zelf doen, dus lekker zelf doen. Zooitje iedere avond op de vloer maar ze krijgt meer binnen want als wij het doen zegt ze nee en eet dan dus ook niet.

Hier een echt kno kindje dus regelmatig oor/keelontstekingen. Heeft al buisjes en medicatie voor dr eczeem en nu sinds kort medicatie voor dr ontlasting (te hard en heeft pijn)
    Ben soms wel echt op van alle ziekenhuisbezoeken en wil ook wel vaker lekker naar buiten met haar, maar vaak gaat dat niet. Probeer altijd te onthouden dat ze in ieder geval niet ernstig ziek is. maar soms....zucht. Ik geniet wel onwijs van dr en gelukkig is ze verder een heel vrolijk meisje wat zich op gebied van taal als een speer ontwikkelt. Lopen wil ze niet los al zou ze het wat ons betreft wel kunnen (heeft je vingers vast maar gebruikt ze niet) maar zonder de vingers oh nee.

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Oooh bubbels, das herkenbaar...
    Het eerste jaar was hier ook zhuis in zhuis uit..

Bij geboorte ontdekten ze dat een een voorkeurshouding heeft gehad in baarmoeder, dus verkorte nekspier waardoor dr hoofdje scheef hing, en een scheef voetje..
    Ze was net een week oud, toen we begonnen met fysio. Elke twee a drie maanden op controle in huis ziekenhuis bij de kinderarts en fysio van daar.. Dit jaar juli ofzo eindelijk alles kunnen afsluiten in het ziekenhuis.. Tussendoor nog een paar keer geweest voor dingen tussendoor, hele hoge koorts, geel zien terwijl ze al 8 maand oud was..

Ook in de kraamweek begon d'r navelstompje te ontsteken, na anderhalve week moest t aangestipt worden maar dat hielp maar matig,.. Alles er om heen werd rood dus op advies van de huisarts een de AB-kuur...

Blij dat het nu wat rustiger is.. Net wat je zegt, het is niet ernstig ziek maar dit soort dingen slopen je wel..

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    oh jeetje pittig zeg... t houd maar niet op voor je dan.... wij gelukkig nog nooit in t ziekenhuis geweest, op de bevalling na dan haha

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Gelukkig is mijn meisje zelf eigenlijk altijd vrolijk gebleven :D Dat maakt dan een hoop goed he :D

16. miep84

miep84 Niet meer actief

Ik doe ook mee. Heb een zoon van aug 2012, nu dus 15mnd. Eet veel dingen zelf, alleen pap en yoghurt helpen we, dat wordt anders zo'n kliederboel. Hij is wel moeilijk met fruit eten d.w.z. lust veel fruit, maar alleen fijn geprakt of gepureerd. Terwijl hij al het andere wel gewoon in stukjes/heel eet.

Oja en onze vent wordt grote broer! Inmiddels 21wk zwanger van onze 2e zoon (midden april verwacht)

Ik probeer bij te blijven lezen :)

17. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    Tsjee dreamer,
    Jammer dat ik dit kan zeggen, maar wel fijn die herkenning.

gelukkig zijn er zoveel mogelijkheden tegenwoordig maar als je op drie afdelingen (kinderarts, kno en dermatologie) tegelijk afspraken hebt lopen is soms ook niet handig :)
    Nou ja hier wordt het langzamerhand ook rustiger gelukkig. Alhoewel was het vanochtend toch weer 5.15 uur (oren!). Positief labelen--> wat fijn een lange dag kan je veel doen :D

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier gelukkig alleen dermatologie. Balen dat jullie zoveel ziekenhuis bezoekjes hebben moeten brengen Bubbels en Dreamer. Gelukkig zijn en blijven ze vrolijk.

19. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Wat herkenbaar allemaal! Mijn dochtertje is nu 20 maanden. Ze eet al echt vanaf een maand of 10 zelf, ze wilde al heel snel niet meer geholpen worden, geen idee waarom. Echt handig was het niet trouwens;)

Het verschoon-drama kan ik hier wat minder heftig maken door te zingen. Is bijna het enige wat echt helpt!
    Goh Bubbels, wat rot zeg. Mijn dochter heeft 2 keer oorontsteking gehad en dat wil ik echt nooit meer..pff.
    Hoop dat het snel beter gaat!

20. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hier dan alleen weer geen dermatologie.. Wel kinderarts en ook twee keer geloof ik KNO-arts maar daar konden ze niks vinden ;)
    Nu is mijn meisje helemaal ziekenhuis vrij en begint mama zelf weer met controles ;) Achja, weet iig waar ik zorgverzekering voor betaal ;)

Deel Deze Pagina