Dordtse mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pugga, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hallo,

Zijn er nog meer mama's uit dordrecht die het leuk vinden om te kletsen en af en toe, of vaker te meeten?

Groetjes

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    :D ikke ;)

3. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Zijn we toch weer de enige hahaha

4. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Zijn er misschien mamas die zin hebben in een meet op de kinderboerderij? Of ergens anders?

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik ben ook een dordtse mama! Mij lijkt het wel leuk om een keer af te spreken! Alleen ik ben net een week geleden bevallen, dus ik weet niet of ik morgen al naar de kinderboerderij moet gaan ;)

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar meekletsen is in elk geval leuk! Tips over kindvriendelijke restaurantjes of leuke uitstapjes in de omgeving.. ook altijd welkom!
    Pugga hoeveel kindjes heb jij en hoe oud zijn ze?

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hey cowgirl, jij was van de baby-peuter uitstap dillema's, toch? :) :D '
    Leuk als je mee kletst en later missch af wilt spreken :)
    Ik ken pugga ook via het forum, he pugga ;) is altijd super gezellig!

bij de kinderboerderij zijn nu biggetjes zoooo schattig!

ben je woensdag nog geweest pugga? M is weer beter dus ik ga missch morgen nog even ;) ;)

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    jaa, ik heb in het vorige topic voor dordtse mama's ook even meegepraat. En jij zat bij muziek op schoot in het klasje voor mij Pleak.. maar ik heb nooit ontdekt wie je nu echt was ;)

maar ik woon in stadspolders en heb op mijn mamadagen geen auto, dus de kinderboerderij is best wel een onderneming dan met een baby en een peuter. Ik kan 20 min lopen naar station stadspolders en dan met de trein naar de kinderboerderij ;) Maar dat doe ik alleen bij echt mooi weer denk ik.

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ja zie je, ik zat er net nog aan te denken..
    En idd van muziek opschoot. Maar ik denk dat ik 2 klasjes voor jou zat, want het zoontje van mijn vk, die net zo oud is als mijn zoontje, die zat in de groep daarna. De groep die daarop volgde was die voor de wat oudere kindjes, dus ik denk dat jij in die groep zat.

Ik woon ook in stadspolders en ga ook altijd met de trein hoor. Wij hebben zelfs geen auto, ;) maar goed, ik loop er geen 20 minuten over. Maar het treintje is echt mijn held hoor. Ik ben dan zo in de stad, bij mijn ouders die vlak bij het station wonen, en dus ook de kinderboerderij. Maar goed, met zo'n kleine baby zou ik dat ook niet zien zitten hoor.
    Jammer he als je geen auto tot je beschikking hebt, dan is stadspolders al snel een uithoek hoor! Als ik naar mijn oma in sterrenburg wil bijvoorbeeld ben ik snel zo lang onderweg dat ik nu mijn dochtertje er is ook al snel afhaak omdat ik er niet altijd de puf voor heb.

Woon je vlak bij de bieshof of juist niet?
    Je hebt hier die speeltuin vlak bij de bieshof, daar ging ik met mijn voormalige werk vaak heen (werkte op een bso) echt super leuk. Als het weer een beetje lekker weer is en ze zijn weer open wil ik daar ook wel eens heen.

Hoe gaat het met je jongste zoontje? Heb je een goede bevalling gehad? Voel je je al weer een beetje oke? Ik had in eerste instantie in het andere onderwerp niet eens door dat je nog zo recent geleden was bevallen. Hoe vind je oudste zoontje het om ineens grote broer te zijn?

10. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ik ben woensdag nog geweest en de biggetjes lagen weer te slapen haha.

Ik heb 1 zoontje hij is anderhalf geweest. Pff wat gaat dat hard zeg.

En cowgirl nog gefeliciteerd! Wat leuk! Een kleine baby
    Misschien dan maar eens in stadspolders meeten :p

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Wat een slaapkoppen die biggetjes ;)

Jaja kleine jongetjes worden snel groot! 4 maandjes dan wordt je boef al weer 2!

12. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Oh my ja nog maar 4 maanden!!! Ik moet nog zoveel regelen

Kheb nu even een paniek momentje hahaha grote muts dat ik ben.

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ;) ik dacht nog toen ik het opschreef, oeh straks schrikt ze :p sorry :p

14. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hahaha gaat echt te snel ineens. Krijg nu helemaal het gevoel dat hij achterloopt in zn ontwikkeling. Krijgt mn schoonmoeder toch nog gelijk.

Hoelaat ga je morgen naar de kinderboerderij? Misschien ga ik ook nog wel een keer

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Moet even kijken, hij heeft net weer gespuugd :( Snap er niks meer van.
    maar als het vannacht goed blijft gaan dan rond half 10 denk ik, ga ik proberen. Maar dat ligt ook een beetje aan hoe de ochtend loopt. Zou wel leuk zijn om je te zien ;) geef wel een seintje als we weg gaan

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    he dames, het is wel druk hier he met zn drietjes ;)

Pleak, dan zat je inderdaad 2 klasjes voor mij op de muziekles…
    ik woon aan de andere kant van de stadspolders.. zeg maar meer richting wantijbrug. Vandaar dat ik er even over loop om bij de trein te komen ;) Wij gaan heel vaak spelen bij het koeienveld, dat red mijn oudste ook net op zn fietsje.

Ja ik ben vorige week bevallen in zo'n mooie luxe verlossuite van het Albert Schweizer! Net een luxe hotelkamer! Het heeft wel geholpen in elk geval, ik werd ingeleid en zag er als een berg tegenop… maar 11u kreeg ik mn eerste wee en kwart voor 2 werd mn zoontje geboren! Was echt super!

Maar ik ben nu wel weer goed op de been enzo.. het is alleen even zoeken naar hoe ik de dagen vul met dingen die uitdagend genoeg zijn voor mn peuter, maar ook te doen met een baby… en met al die regen valt dat niet mee! Dus het was weer Planes kijken vanmiddag ;)

Jullie nog ideeen voor korte tripjes in de buurt?

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hmm mijn oudste was gister ook aan het spugen.. het heerst op ons kdv zeiden ze… spugen en zware griep. Maar gelukkig bleef het hier bij spugen! Gaan jullie kindjes naar een kdv?

18. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ik ben soort van thuisblijfmama. Ik werk een paar uurtjes in de gehandicaptenzorg en dat is 1 avond en 1x in de 2 weken op zaterdagochtend. En ik bezorg 2x in de week post. En met de post gaat mn zoontje gewoon mee in de draagdoek.
    En jij?

Ik ben ook soms wat zoekende naar activiteiten. Hij zit enorm in de smijt en gooi fase is echt niet leuk om met iets te spelen dus vind het zonde van al het speelgoed. Ook nieuwe dingen proberen vind ik soms wat lastig. Kan hij het wel? Heb geloof ik btje minderwaardigheidscomplex of onzekerheid van zn kunnen.

Dus ik kan niet echt tips geven wat betreft dingen doen met peuter en baby. Playdate? Met een gooidreumes?. :D

Ik wist helemaal niet dat ze bevalsuites hadden in het albert s joh. Maar wel fijn dat het alemaal goed is gegaan. Maar ingeleid omdat je over datum was?

19. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hahaha ik zeg steeds over datum bedoel natuurlijk overtijd haha net alsof je bedorven bent :$

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    nee, ik was niet bedorven ;)
    ik ben met 38 weken ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Maar de kleine man was al 4 kg dus maar goed dat ze m niet te lang hebben laten zitten, dan had ik m er nooit meer uitgekregen ;)
    Ze hebben een nieuwe moderne kraamafdeling sinds januari, maar ze zijn nog druk aan het verbouwen. Ik moest bevallen met drilboor-geluiden in de achtergrond :)

ik werkte 3,5 dag en mijn oudste gaat 2,5 dag naar kdv. Mijn man is 1 dag thuis. Na mijn verlof ga ik 3 dagen werken.

hah ik heb net een kraamvisite-playdate gehad met een dreumes in de gooi en smijt fase. Mijn oudste was de hele tijd bezig om zijn speelgoed veilig te stellen. Vermoeiend! Lijkt me een lastige fase!

onze activiteit voor morgen is naar de bibliotheek… daar is het tenminste warm en droog ;)

Deel Deze Pagina