Jonge mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Prinsessa, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

mijngeluk: Zo zo, ze is goed verwend dus!! :)

Mellebel: Ah fijn! En een beste knul! Maar was al flink bij z'n geboorte hè. Sara heeft nu met 9 weken ongeveer het geboortegewicht van R. Hahaha (4600 gram). Ik ga tussendoor ook nog maar een keer wegen en meten denk ik. Ben steeds zo nieuwsgierig. Maand wachten vind ik dan zo lang haha.

2. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Hahah ja ken je nagaan wat ik eruit heb moeten persen met de nodige schade :p maargoed heb dit wonder er voor terug ♥

3. soeee

soeee Niet meer actief

Hahaha jaaa mijn god! Liever jij dan ik hoor :p

4. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Mellebel, zo hij is idd al goed flink! Maar komt denk ik idd ook omdat het geboortegewicht ook hoger was haha kan begrijpen dat het de nodige schade heeft aangebracht was bij mij al haha :p maar hij doet het super goed dus! Alleen maar fijn

5. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Nichelle
    Jeetje..dat is wat zeg! Het zal inderdaad vast goedkomen, maar het zal niet altijd makkelijk worden denk ik.
    Ben benieuwd hoe het zal gaan allemaal. Hoever is ze nu?
    En hoe denken ze zelf dan dat alles nu gaat lopen qua kosten & spullen enzo? Omdat je zei dat ze spullen van MP in eerste instantie nu al niet zien zitten.

Miranti
    Het lijkt me best heel zwaar als ik het zo lees.
    Ik had dat denk ik al nooit zo lang nog volgehouden. Maar ik heb het natuurlijk al nooit geprobeerd dus ik ben niet echt de juiste persoon om er wat over te zeggen want ik wilde ook geen borstvoeding geven.
    Lijkt mij wel dat het wel prettig voor jullie beide moet zijn, anders wordt het echt iets wat 'moet'.

Mellebel
    Ach, ja dat is zo zielig he. Ze liggen daar, hebben geen idee wat er gebeurt en dan ineens die prik. Zo sneu! Maar jullie hebben het weer gehad.
    Flinke jongen! Dat gaat goed dus met groeien :)

Mijngeluk
    Leuke dingen gehad dus!
    Wij hadden ook Sinterklaas. F. heeft wat kleine dingetjes gehad, heb natuurlijk nog heel veel liggen.

Mellebel
    Gezellig! :D
    Onze kerstspullen staan bij me schoonouders, maar ze konden ze niet vinden net, dus probeer wel dit weekend nog alles neer te zetten anders komt er niks meer van denk ik :p
    En dan ga ik er alweer tegen aan zitten hikken dat het straks ook weer opgeruimd moet worden :p

6. Lovely24

Gisteren hebben wij ook Sinterklaas gevierd.
    Bij mijn schoonzus&zwager en hun 2 meiden. Sint & Piet kwamen ook langs :p
    Arme L. vond het zo eng toen ze binnen kwamen! Ze kwam al weer snel los, en nam wel pepernoten aan van Zwarte Piet. Alleen Sinterklaas vindt ze niet zo leuk. Bij mij op schoot durfde ze wel in de buurt te gaan zitten. En de Pieten konden ook wel in de buurt komen, zelfs nog op de foto geweest.
    Maar....ik heb haar nog nooit ZO rustig gezien hahaha!
    Lekker verwend ieder geval, F. heeft wat kleine dingetjes gehad. Heb van L. nog genoeg speelgoed staan natuurlijk.

Vandaag niks bijzonders. Mijn vriend is vrij dus denk de hele tijd al dat het zaterdag is :p

Hij gaat vanavond naar een collega toe...dus ik lekker languit op de bank denk ik met wat lekkers misschien en de TV en laptop erbij. Heerlijk :p:D haha!
    Misschien ook nog gezellig met F erbij, ligt eraan hoe haar buitje is vanavond :p

7. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Lovely: jaa zo dacht ik ook idd.. arm kereltje moest ns weten haha.. gelukkig reageerd hij tot nu toe goed.. hij slaapt al de hele dag lekker bij me.. maak hem tussendoor wakker voor zn fles:p hoop dat ie vannacht nog slaapt.

Ohh wat een heerlijk Vooruitzicht heb je vanavond!;) geniet er van!

Mijngeluk: jaa de schade was behoorlijk maar zo enorm goed en snel genezen dat ik niet mag klagen:) :p

8. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Wat een super leuke kleertjes :D!

Dankje meiden! :) Lief!!

Ach, vervelend! Hoe is het nu?

Kan me voorstellen dat je daar wel tegenop ziet hoor. Ik heb helaas niet echt tips, hier slaapt E. al een tijdje door. Ik hoop dat dat voor jullie mannetje ook snel mag gelden!

Hoe was de sauna?

26! :$ Haha, die maat is hier al ruim 10 jaar uit zicht haha. 27 trouwens ook.. haha! Daar mag je trots op zijn hoor!

Wat goed! :D Ze groeit mooi!

En wat zielig zeg, pff ik zie er nog steeds zo tegenop, kan er echt niet zo goed tegen.

Wat fijn dat het weer wat beter gaat tussen jullie! En lief van hem, hij doet echt z'n best zo te lezen :) super!

Wat leuk zeg, lekker met z'n drietjes?

Wauw, gefeliciteerd! En tegelijkertijd heftig. Uiteindelijk komt het natuurlijk helemaal goed, maar snap dat je er zo in de eerste instantie wel van schrikt. Gelukkig heeft ze een lieve zus die er voor haar is!

9. Prinsessa

Wat goed zeg! :D Heerlijk om dan ook zelf even door te slapen hé? Hopelijk houdt hij het vast nu!

Kan me voorstellen dat het zwaar is nu. Hier had ik gewoon te weinig, en hoe graag ik het ook wilde.. het lukte gewoon niet meer. Vind het nu achteraf een verademing dat ik ben overgestapt en niet ben doorgegaan met aanrommelen, ik weet nu dat E. genoeg binnenkrijgt en heb geen onzekerheden meer, maar dat is natuurlijk anders gezien mijn situatie waarin ze in de kraamweek erg veel afgevallen is omdat ik niet genoeg melk had.

Ik denk dat je goed moet luisteren naar je gevoel, wat je ook kiest, het is allebei goed :) Je hebt zo goed je best gedaan met bostvoeding geven en ik kan me voorstellen dat je dit het liefst voorzet; misschien dat het met hulp wel weer goed gaat? Of heb je geen vertrouwen meer in de lactatiedeskundige?
    Jaslynn is dus goed verwend:D! Leuk hoor! En gaat de goede kant op, wie weet slaapt ze binnenkort de nacht helemaal door.

Wat een bikkel :D haha. Goed hoor!!

En wat is 'ie goed gegroeid joh! Inderdaad, zolang hij mooi volgens z'n eigen lijntje groeit is het helemaal prima. Zal het zo even aanpassen op de lijst.

Ben benieuwd naar de kerstboom haha!

Ahg, zielig dat ze zo bang was :p Maar uiteindelijk erg gezellig geweest dus? Gelukkig maar! Sinterklaas is dit jaar ook weer achter de rug haha, op naar kerst.

Fijne avond! :D Dat komt vast wel goed.

10. Prinsessa

Bekijk bijlage 364507 Bekijk bijlage 364508

♥ Geboortelijstje ♥
    - Miranti (24 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 26 september 2013 (41+2)
    - Mijngeluk1992 (21 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 3 oktober 2013 (40+6)
    - Nichelle (24 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 3 oktober 2013 (37+2)
    - Soeee (22 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 4 oktober 2013 (40+4)
    - Prinsessa (23 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 4 oktober 2013 (37+1)
    - Mellebel (25 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ R. ♥ op 7 oktober 2013 (39+1)
    - Lovely24 (25 jaar) Tweede kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 17 oktober 2013 (39+3)
    - Littlewonder23 (24 jaar) Tweede kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 18 oktober 2013 (39+2) 3860 gram
    - xxYasmina (24 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ K. ♥ op 31 oktober 2013 (41)

♥ De Baby's - Groei ♥
    - Miranti: I.
    26.09.2013: Geboortegewicht - 3050 gram
    31.10.2013: +/- 5 weken oud - 4540 gram, 55 cm
    28.11.2013: +/- 9 weken oud - 5240 gram, 57.5 cm

- Mijngeluk1992: J.
    03.10.2013: Geboortegewicht - 3220 gram
    29.10.2013: +/- 4 weken oud - 4058 gram, 54 cm
    27.11.2013: +/- 8 weken oud - 4846 gram, 57 cm

- Nichelle N.
    03.10.2013: Geboortegewicht - 2924 gram, 49 cm
    05.11.2013: +/- 5 weken oud - 3990 gram, 52 cm
    29.11.2013: +/- 8 weken oud - 4810 gram, 57 cm

- Soeee: S.
    04.10.2013: Geboortegewicht - 2990 gram
    07.11.2013: +/- 5 weken oud - 3775 gram, 52 cm
    04.12.2013: +/- 9 weken oud - 4600 gram, 55.5 cm

- Prinsessa: E.
    04.10.2013: Geboortegewicht - 3345 gram
    01.11.2013: +/- 4 weken oud - 4000 gram, 52 cm
    13.12.2013: +/- 10 weken oud -

- Mellebel: R.
    07.10.2013: Geboortegewicht - 4390 gram
    14.11.2013: +/- 5 weken oud - 5380 gram
    06.12.2013: +/- 8 weken oud - 6300 gram, 58 cm

- Lovely24: F.
    17.10.2013: Geboortegewicht - 3645 gram, 50 cm
    15.11.2013: +/- 4 weken oud - 4185 gram, 52 cm
    13.12.2013: +/- 8 weken oud -

- Littlewonder23: N.
    18.10.2013: Geboortegewicht - 3860 gram
    11.11.2013: +/- 4 weken oud - 4470 gram, 54 cm

- xxYasmina: K.
    31.10.2013: Geboortegewicht - 3480 gram
    28.11.2013 +/- 4 weken oud - 3830 gram, 52.5 cm

♥ AFSPRAKEN & CONTROLE ♥
    - Lovely24: 13 december - Controle consultatiebureau + eerste vaccinatie
    - Prinsessa: 13 december - Controle consultatiebureau + eerste vaccinaties
    - Nichelle: 3 januari - Controle consultatiebureau
    - Miranti: 6 januari - Controle consultatiebureau + tweede vaccinaties
    - Soeee: 6 januari - Controle consultatiebureau + tweede vaccinaties
    - Miranti: 8 januari - Echo ziekenhuis van I.'s milt.
    - Lovely24: 14 januari - Controle consultatiebureau + tweede vaccinatie
    - Miranti: 20 januari - Uitslag echo
    - Soeee: 3 februari - Controle consultatiebureau + derde vaccinaties
    - Miranti: 6 februari - Controle consultatiebureau + derde vaccinaties

♥ Zwanger! ♥
    - Queenzy (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 25 december 2013 - Jongen!
    - Bailief (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 4 januari 2014 - Meisje!
    - Newbornstar (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 25 april 2014 - Meisje!

♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥
    -
    -

-------------------------------------------------------------------

11. Prinsessa

Zo, het was weer even geleden. Hier gaat het weer goed met E.! Ze is niet meer verkouden dus had de prikjes eigenlijk wel door kunnen laten gaan maar heb het kunnen verzetten naar volgende week vrijdag, vrijdag de 13e.. gezellig ;) haha.

Ik ga haar zo weer even wegen, ben wel benieuwd met 9 weken precies. Houden jullie ook een groeicurve bij? Zag wel een plaatje van Soe voorbij komen.

Ben vooral lekker aan het genieten van mijn mooie meid. Wat gaat het snel allemaal, blijf het maar zeggen maar het is ook echt zo! Wat een heerlijk kind :D ben zo blij dat ik haar mama mag zijn!

12. Lovely24

Ik dacht er nog aan toen ik las dat E. verkouden was.
    Ik las laatst hier ook op ZP dat de eerste vaccinaties wel voor een bepaald aantal weken moeten. Weet niet meer hoeveel, 9 weken geloof ik.

Maar goed niet bij elk CB houden ze daar rekening mee of letten ze erop.
    Zal eens kijken of ik het kan vinden maar goed. Je hebt daar toch niet veel meer aan.

13. Prinsessa

Ja, ik zie het! Het is dan maar zo, ik heb er inderdaad niks over gehoord van het consultatiebureau.

14. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Update van hier.

5dec cb geweest.
    N. Is nu 56,5 en weegt 5300g
    En ze heeft haar 1 prikjes gehad.

15. soeee

soeee Niet meer actief

Lovely: Ahh haha, Sinterklaas is ook heel spannend! Maar ze zijn lekker verwend dus :) En, geniet je van je relax avondje of loopt F. te spoken?

Prinsessa: Ja, ik weet het. Maar ik ben zo'n ellendig wijf die nooit tevreden is met zichzelf :p Ja ik heb zo'n app waar je de groeicurve bij kunt houden. Best handig. Ook de voedingen enzo :) Fijn dat je zo geniet van het mama zijn, ik ook! :D

Littlewonder: Ook al een beste meid zeg :)

Hier: Even klagen hoor. Zit even niet zo lekker in m'n vel. Vandaag beetje huilerig enzo. Trouwens, niet alleen vandaag haha. Weet niet precies waarom. Mis m'n vader gewoon heel erg. December vind ik een beetje een moeilijke maand. Geniet wel van de feestdagen, maar de puzzel is gewoon niet compleet :( Zo, dat is eruit haha. En nu slapen. Welterusten meiden :D

16. Prinsessa

Goed gegroeid! :) Zal het erop zetten.

Ach, moet je wel zijn hoor! Maar dat weet je vast zelf ook wel! Lastig om het dan ook echt toe te passen die gedachtegang :p

Ja, handig! Ik hou het ook bij.

De feestdagen lijken me inderdaad extra confronterend.. zo'n groot gemis. Nog even heel veel knuffels en kusjes van E. en mij, ik denk aan je!

17. Prinsessa

Ik hou E. haar groei bij via de groeicurve op borstvoeding.com (daarvoor hoef je geen borstvoeding te geven :p)

Bekijk bijlage 364529

Vul 'm pas volgende week weer in bij 10 weken, maar ze woog vandaag 4870. Lengte curve hoef ik niet te laten zien want ik weet alleen hoe groot ze was met 4 weken :p (52 cm).

18. Lovely24

Prinsessa
    Nee is niks meer aan te doen inderdaad.
    Maar vind het zo vreemd als dat op zo'n site als deze staat ze bij heel veel CB's erdus niks over zeggen.
    Maar goed. We 'mogen' nu dus allebei volgende week.
    Hoelaat moeten jullie?

Soe
    Ja lijkt me inderdaad een moeilijke maand nu.
    Zeker met de kleine erbij nu ook.

Ja hier een relax avondje inderdaad.
    F. had geen zin in haar bedje...heel verrassend :p
    Dus toen op schoot liggen slapen (nadat ze weer eens IN mijn shirt had gespuugd...fijnnnn)
    Net eventjes in de box gelegd en ze is alweer lekker wakker.
    Dus zo na The Voice haar flesje geven en dan naar bed.

19. Lovely24

Heb ook zo'n groeiapp maar krijg geen foto geupload via mijn telefoon.

Deel Deze Pagina