Jonge mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Prinsessa, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

Mellebel: Zo, lekker nachtje dus! Fijn hoor! Gefeliciteerd met je vader, veel plezier! :D

2. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Soeee, zoo wat heeft sara het goed gedaan!! Echt heel fijn! Dat is een betere tempratuur als hier zeg haha geniet ervan!

Mellebel, ze doet af en toe ook wel belletjes blazen maar niet altijd .. ik ben eigenlojk een beetje bang dat ze al voorlast heeft van der tandjes het is vroeg maar het kan wel ze heeft ook rode wangen enzo.. gefeliciteerd met je vader!

Hier, het gaat gelukkig weer iets beter ze drinkt wel elke dag 1 fles slecht maarja als het bij 1 blijft vind ik het prima.. gister was het dus de laatste fles waar ze 100 cc van liet staan dus kwam ze om 3 uur maar dat had ik al wel verwacht dus heb haar toen die 100 cc in bed gegeven en toen heeft ze lekker nog geslapen tot 9 endaarna nog tot 12 :-D hier een heel druk weekend gehad.. vrijdagavond verkaardag gehad van men neefje en zaterdagavond is men zusje 18 geworden dus ook feest en vandaag zijn we bij men vader op visite geweest en jaslynn heeft het gelukkig overal goed gedaan:) ze begint nu echt zoveel en vaak te brabbelen en dan ook al met andere tonen echt leuk haha

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mellebel, gefeliciteerd nog met je vader! :D Jij hebt er ook al veel kilo's af zeg, maar nu gewoon lekker genieten hoor. Het is maar 1x in het jaar december ;).

Voorwerk heb ik 3 dagen geleden best goed gehad, vanaf het begin van de middag totdat ik ging slapen. Werd ook steeds sterker maar helaas is het sindsdien rustig. Denk dat ik nog eventjes geduld moet hebben :(. Goed slapen is er al even niet meer bij. Al heb ik van zaterdag op zondag nacht wel supergoed geslapen, helaas vannacht een dubbel zo slechte nacht. Alsof ik nog een gebroken nacht moest inhalen. :p

Soeee, Sara wordt lekker verwend daar zeg van wat ik zie op FB, leuk! :D Ik hoop echt dat ze me niet lang laten doorlopen... Heb ook enorm last van vocht en i.c.m. die bloeddruk moet ik constant letten op andere dingen die ik niet mag krijgen.

Mijngeluk, gefeliciteerd met je zusje! Zo te horen hebben jullie een leuk weekend gehad. :)

4. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Bailief, dat is vervelend dat goed slapen er niet meer in zit.
    Hoop dan idd ook niet dat ze je te lang laten lopen! Gewoon veel zeuren hahaha

Hier, nou vannacht om 12 uur de laatste fles en ze kwam om 7 uur dus ik was blij hahha maarja meestal is dat maar 1 dag dus we zullen zien haha

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha nou volgens mij ga ik morgen ook even zeuren bij de vk :p. Morgen weer controle en dan "gebruik" ik mijn bloeddruk wel ofzo haha.

Hopelijk voor jou is deze nacht niet eenmalig!

6. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Bailief
    Nog eventjes meid!
    Het is makkelijk praten nu voor mij, want mijn meisje is morgen gewoon alweer 2 maanden!
    Maar het is echt zo, nog even geduld hebben ;)

Natuurlijk is je bloeddruk wel iets wat serieus in de gaten gehouden moet worden.

Maar ik heb in mijn omgeving een aantal "aanstellers" mee gemaakt die elke keer overal maar om ging zeuren bij de VK dat ik daar een beetje de kriebels van krijg.
    Ik zeg nu natuurlijk niet dat je je aanstelt he, maar bedoel meer dat ik niet zo snel zou overdrijven bij de VK om eerder te mogen bevallen.

Ik had de tweede keer gewoon geluk dat de VK zelf voorstelde om te proberen om te strippen. Denk ook omdat het de tweede was, en daar zei ik natuurlijk geen nee tegen :p

En ik denk wat bij mij ook mee speelde is dat ik sowieso niet ingeleid of iets wilde worden omdat ik echt heel graag bij de VK wilde blijven en niet naar de gynaecoloog wilde.

Mijngeluk
    Gefeliciteerd met al je verjaardagen haha!
    Druk maar gezellig gehad dus :)

Nog een beetje rommelig met de flesjes dus, maar gaat wel al wat beter? Hopen dat ze het volhoudt!

7. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier alles goed!

F. heeft geen last gehad van haar prikjes.
    Slapen ging ook goed zonder Puckababy, en heb hem nu maar weg gelaten dus.
    Wel een slaapzakje gekocht omdat ze wel een stukje boven haar dekentjes schoof steeds.
    Ze slaapt nu ook tot 7.30/8.00, en van de week zelfs wat later nog.
    Dus ze is aan het opschuiven, want vorige week was het nog 6.30. Dus dat is fijn!!

Ze was goed gegroeid ook, bijna een kilo in 4 weken tijd!
    Ze is nu 5125 gram en 54,7cm.

Overdag slaapt ze nog een beetje rommelig, meestal in de ochtend wel goed, maar verder wat korte slaapjes of ieder geval wakker tussendoor. Ze moppert dan wel maar gaat niet heel hard huilen waardoor ik haar dus soms wel gewoon even laat liggen.

Morgen nog een dagje thuis alles aan kant maken, en dan spullen in pakken en woensdag gaan we dan 3 dagen naar Efteling Bosrijk! Heb er echt zin in!

8. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Haha Bailief.. dat zijn voornamelijk zwangerschapskilo's geweest.. dus vocht..vruchtwater en R. die 4,3 kilo was.. haha dus dat ging al snel.. ;) heb ik dus alleen voor moeten bevallen en toen was er al heel wat af :) maar nu de rest (en nog meer dus) maar heb er net weer een pittig lesje bodypump opzitten dus we gaan zo maar verder :p

Soeee: thanks;)

Mijngeluk: gefeliciteerd nog met de jarige ;) en wat fijn dat het beter gaat met drinken en slapen :)

Hier ook veel jarige.. gister dus mn vader..woensdag mn broer en vrijdag is mn moeder jarig..;) haha lekkere dure maand.. mn moeder word 50.. maar ze vrert het pas in januari..mede ivm de drukke decembermaand.. maar ze houd het intiem met naaste familie..lekker uiteten:).. Maar zij weet niet dat ik donderdagavond als hun de weekboodschappen doen de kamer etc ga versieren met slingers.. we doen geen pop want ze woont in een flat haha.. zij blij want ze wilde dat ook niet:p

lovely dat klinkt erg goed zeg! fijn dat ze zo lang doorslaapt zonder puckababy! En heerlijk vooruitzicht! lekker even ertussen uit:)

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Lovely, hmm daar heb je wel gelijk in en overdrijven kan ik ook eigenlijk helemaal niet zo goed als het erop aan komt :p. Ik heb er gewoon zo genoeg van dat ik in staat ben van alles uit te proberen haha. Gelukkig heeft de vk wel gezegd dat ze me met 40+6 door wil sturen naar het ziekenhuis omdat de zwangerschap al zo zwaar is. Dat is wel heel fijn. Jij hebt de 2e keer inderdaad geluk gehad! ;)

Netjes zeg hoe F. gegroeid is en wat fijn dat het zo goed gaat zonder puckababy! Veel plezier alvast in de Efelteling, leuk! Maar misschien ooo wel een beetje spannend om voor het eerst met F. ergens te overnachten? Of heb je dat niet zo?

Vraagje nog voor de meiden met katten: hoelang voor jullie bevalling werden de katten aanhankelijk? Die van ons vinden mij nu alledrie toch wel bere-interessant :p. Tot vervelend aan toe, had er vannacht de hele nacht eentje stijf tegen mijn buik liggen en ze wilde niet weg.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mellebel, goed bezig met sporten! Ohja R. was geen kleintje ;) had ik even niet aan gedacht. Maar dat gaat je wel lukken :) en volgens mij zie je er al heel goed uit hoor van wat ik op FB van je voorbij zie komen!

Veel plezier alvast met de verjaardagen! Inderdaad een dure maand op deze manier, maar vast heel gezellig ;)

11. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Hier 2 katten.. maar eigenlijk veranderde ze niet qua karakter en heb ik dus niks gemerkt.. maar je hoort idd weleens dat ze erg aanhankelijk kunnen gaan worden :) schattig!

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

He jammer ;). Schattig is het wel maar soms ook een beetje irritant want ze nemen geen genoegen meer met "nee" haha. De aanhankelijkheid valt hier echt heel erg op, was een week geleden nog niet dus ik kan nog geen andere verklaring bedenken...

13. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik ga morgen echt reageren! Ik verwaarloos jullie :(

14. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Mellebel, ook zulke lekkere drukke maanden dan haha hier ook echt erg vind ik dat af en toe..

Lovely, wat fijn dat ze het zo goed doet zonder het inbakeren! En wat is ze goed gegroeid zeg!! Ze is gewoon groter als jaslynn haha

Bailief, wij hebben ook een kat maar die deed eigenlijk niet anders.. alleen toen ik aan het bevallen was stond die heel de tijd voor de deur te miauwen haha

Hier, nou vanmorgen was het half 5 even flesje gegeven en daarna sliep ze weer tot kwart voor 10 en nou slaapt ze weer haha

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijngeluk, ze doet best goed haar best met het slapen of niet? Fijn voor jou!

Ik weet nu waarom mijn katten zo aanhankelijk zijn. Jullie zullen mij wel uitlachen :p. Ik was eentje aan het aaien en ineens zet ze haar tanden in mijn shirt op de plek waar mijn tepel zit! Heb haar gelijk weggeduwd maar die ruikt natuurlijk melk :p al is er nog geen melk te bekennen maargoed. Ik had stille hoop dat ze iets aan het aankondigen waren haha.

Net nog even een bestelling gedaan bij de H&M voor na de bevalling. Heel goed gedaan al zeg ik het zelf. Voor nog geen €36,- inclusief verzendkosten heb ik 2 shirtjes met lange mouwen, 2 hemdjes, een joggingbroek voor mij en een joggingbroek voor mijn vriend :D. (kan hij uiteraard voor de bevalling ook aan :p). Twijfelde wel over de maat van de shirtjes met lange mouwen, maar ach voor 3 euro per shirtje is het geen ramp als ik ze alleen vlak na de bevalling aan heb.

Ik heb geen rust in mijn lichaam, heel vervelend. Ik zou willen slapen maar heb ineens energie, lekker tijdstip ook.

Oja, vandaag controle gehad bij de vk en mijn bloeddruk is gelukkig wat gezakt! nu 80/140 (of schrijf je dat andersom? Naja jullie snappen mij wel). Verder heeft baby lekker veel vruchtwater en is ze een klein meisje. De vk zei dat je aan mijn buik niet kunt zien dat ze klein is, maar dat komt dus door haar riante zwembad daarbinnen :p.

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @lovely fijn dat het slapen zonder puckababy goed ging! Geniet van jullie paar dagen bosrijk! Het wordt lekker weer als het goed is:).

Ja heel naar, ze is d'r helemaal van van slag, nu maar afwachten tot vrijdag. Ze heeft wel afleiding want ze hebben als het goed is een huis gekregen.

@mijngeluk de ha nam me gelukkig heel serieus en heeft na overleg met de ka medicatie voorgeschreven. Daar beginnen we morgen mee. Ik hoop dat het helpt! Fijn dat het iets beter gaat! Hopen dat ze snel weer helemaal opknapt!

@mellebel bedankt voor de tip! Ik ga is kijken of die voeding wat is! Ja ze weten vrijdag of ze de woning krijgen. Wel grote kans want ze zijn de eerste op de lijst:).

@soee dat zei de ha ook al, veel kindjes hebben een beetje last van reflux omdat het gewoon nog moet groeien, maar hij zag wel dat ze echt niet lekker in d'r velletje zat en dat ik echt alles al had geprobeerd. Hij vertelde dat hij misschien 1 of 2x per jaar medicatie geeft aan kindjes die zo jong zijn. Mag het ook niet lang proberen, wil ook liever geen medicijnen maar ze is zo zielig op het moment. Wil helemaal niks:(. Hoe is het in het warme Tunesië?

@bailief be Careful What you wish for! Als de bevalling niet natuurlijk op gang komt zoals bij mij kan dat echt wel gevolgen hebben voor je kindje. Mijn meisje was er gewoon echt nog niet klaar voor en dat wens je niemand toe hoor om je kleintje zo te zien liggen in de couveuse:(. Ik weet dat het zwaar is maar probeer er het beste van te maken. En ik ben ook niet van het zeuren hoor. Ik klaagde op het einde wel veel maar hield me nog in bij de vk omdat ik wat ik meemaakte wilde voorkomen, t is goed dat het gebeurd is maar dan nog had ik het liever anders gehad. Vooral omdat ik nu bij een volgend kindje sowieso in het zh moet bevallen en wss niet meer bij een gewone vk mag.

Dus probeer het echt nog even uit te zitten en je kindje komt snel genoeg!

Ik heb geen katten maar wel een hond die de laatste weken (vanaf het begin van m'n zw vergiftiging) tot de dag dat ik werd opgenomen extra 'oplettend' alsof ze wist dat het niet goed ging en ze me in de gaten moest houden.

Hier; nou bij de ha geweest vandaag dus, hebben na overleg met de ka nexium meegekregen, ik had liever geen medicatie maar de osteopaat heeft hier pas weer in feb. Plek en ze is zo aan het k*tten op het moment! echt niet lekker in d'r velletje en mopperig. Ook het rugslapen gaat nog niet echt. Hoop dat de nexium goed aanslaat:).

17. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Bailief, hoe gaat het met je hou je het nog een beetje vol? Hahah ja katten vinden melk heeell lekker

Nichelle, fijn dat je iets gehad hebt slaat het ook aan ? Hoop het wel:)

Hier, drinken gaat al iets beter maar moet zeggen maak me eigen er niet zo druk meer om het drinken ze zal wel genoeg hebben als ze niet meer wilt haha slapen is helaas nog steeds een ramp.. vanavond gaat ze bij oma logeren wij hebben een verjaardag en dan kan ik een keertje lekker uitslapen haha

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @mijngeluk ja het is al een wereld van verschil:). T is nog niet helemaal weg maar ze is al een stuk relaxter. Hopen dat het straks helemaal voorbij is:).

19. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Meiden allemaal hele fijne dagen!!

20. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Hoi meiden

Het is rustig hier haha iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!!
    Allemaal fijne dagen gehad? Hoe deden de kleintjes het met oud en nieuw bij jullie ? Jaslynn heeft overal door heen geslapen haha
    Bailief hoe gaat het bij jou ? Nog niks
    Beetje leven hier creeeren haha

Deel Deze Pagina