Jonge mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Prinsessa, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

Wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad! :) Hopelijk helpt die voeding wat!

Zit er ook aan te denken om Sara naar haar eigen kamer te doen. Maar op de een of andere manier ben ik nog niet zo ver. Zit al de hele week te twijfelen. Vind het zo gezellig met haar wiegje tegen ons bed!

2. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik ga morgen weer reageren :D pff toen we nog zwanger waren waren 10 pagina's per dag niet raar, maar met een kleintje is het toch heel anders!

3. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Wat fijn lovely! Als jullie maar hebben genoten... wel jammer van het slapen.. hopelijk helpt die voeding wat :)

Haha ja tis nu zo dat als de kleine slaapt dat de klusjes in huis voor gaan.. zit bijna nooit meer uitgebreid aan de pc.. ff snel via de tel op fb is veel makkelijker(typ dit nu ook ff snel via de tel).. jammer eigenlijk he..

wat gaan jullie doen dit weekend? Vandaag verjaardag en vanavond met 3 vriendinnen happie eten.. morgen voor het eerst zwemmen met R. Heb er veel zin in.. ben benieuwd hoe hij het vind.. :)

4. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Nou vannacht weer goed geslapen!
    Rond 8.50 werd ze wakker dus hopen dat ze het volhoud zo :)

Hier niks bijzonders dit weekend.... de vakantiewas weg werken vooral!

5. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    ja die fotos van r in het zwembad waren ook erg schattig, hier zou ik het ook wel leuk vinden om te gaan zwemmen aangezien ze in bad ook de grootste lol heeft :) maar vriendlief durft het nog niet aan en vind het zo zonde omdat s nog niet zo lang wakker tussendoor is!!
    dus nog maar ff ermee wachten...

wat fijn dat jullie het leuk gehad hebben lovely gaat het slapen nog steeds goed?

hier maakt sarah er sinds zondag een potje van snachts of naja potje het is opzich nog knap maar ze sliep toch al een hele poos van kwart voor 11 laatste fles tot kwart voor 7 maar komt nu al een week standaard om half 5/5uur en dan helpt de speen niks het is gewoon echt honger dus de krijgt nu eigenlijk een fles 120 extra.
    gisteravond voor het eerst een fles 180 geprobeert die had ze op een tuutje na helemaal leeg, stond er versteld van maar mevrouw meldde zich gewoon weer om 5uur haha dus naja zien het vannacht wel weer!!.

ze slaapt trouwens de hele dag al in een slaapzak,wel met de handen erin zeg maar, maar ze slaapt hartstikke goed,,was eigenlijk uit nood omdat ik niet echt handig haar aan het uitkleden was op der inbakerdoek voor in badje te gaan en ja hoor lachen dat ze deed was ze lekker van zich af aan het plassen hahah dus die moest in de was maar durf vanavond en vannacht nog niet aan zo haha...

vind trouwens wel jammer dat er hier zo weinig gekletst word hoor,, je kletst en verteld op deze manier toch meer maarja fotos enzo op fb is toch ook wel erg leuk:)

gaat het met s ook nog steeds goed op der eigen kamertje soeee??

6. soeee

soeee Niet meer actief

Ja eigenlijk wel jammer, want hier vertel je inderdaad meer! Volgens mij hebben de beebjes het allemaal gehad rond de leeftijd van Sarah!

Oh wat goed dat ze met slaapzak goed geslapen heeft. Misschien kun je het ook eens proberen met de armen er gewoon uit? Wie weet kun je het inbakeren wel achterwege laten!

Sara slaapt goed in dr eigen kamer! Maar die eerste nacht tot 07:45 uur was een uitschieter hoor haha. Puur toeval. Vandaag was het 06:20 uur.

Ze is de hele dag al zo zielig. Vanmorgen zoals jullie weten heel veel gespuugd. Maar ze is de hele dag al zo hangerig en drammerig. En ze heeft het steeds ook zuur. Dan komt het omhoog en slikt ze het weer in en dan begint ze heel hard te huilen. Brandt ook in haar keel denk ik :( Baby's kunnen niet op latere leeftijd reflux krijgen toch? Weet ik eigenlijk niet!

7. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Selina: jaaa jammer he! Vind het ook best leuk om ook op dit forum te kletsen..

Ik was ook een beetje bang voor hoe R het zou vinden maar het was echt een succes! En voor herhaling vatbaar..hij is 3 kwartier in het water geweest..zo'n verwarmd therapeutisch bad was het..dus we waren lekker rozig daarna.. en R had n slaapje gemist maar die haalde hij smiddags weer in haha..
    Wat kan je dan snel gewend raken aan het doorslapen he.. hier dus ook weer gebroken nachten.. om 4 uur.. ik geef dan 90cc en dan slaapt ie meteen daar na verder tot half 8.. vanavond laatste fles met rijstebloem.. zal mij benieuwen haha;)

Soeee: ahh arm meisje.. R. Had dit vanaf 4 weken.. en naar mijn weten word het juist minder naar mate ze ouder worden.. dus volgens mij kunnen ze niet later nog reflux krijgen.. maar als ze er echt pijn bij krijgt is het wel beter om de ha te bellen om te overleggen anders krijgt ze een geirriteerde slokdarm.. hoe gaat het met plat liggen?

Wel.fijn dat ze het zo goed doet in haar eigen kamertje..jij ook al een beetje gewend aan het idee?;)

8. soeee

soeee Niet meer actief

Mellebel: Ja raak je snel aan gewend hè! Heerlijk dat het zwemmen zo'n succes was! Hier gaat het inmiddels weer beter. Rond 18:15u is ze dr avondslaap in gegaan en net dr laatste voeding gehad. Er is niks omhoog gekomen en het plat liggen gaat ook prima eigenlijk. Gewoon ff een baaldagje, laten we het daar maar op houden :) We hebben in ieder geval weer een schoon bed haha.

Ja ben er al aan gewend hoor! Vanaf het moment dat ze sliep die eerste nacht, was het voor mij goed en had ik m'n rust gevonden :) Mis dr wel een beetje, maar dat is logisch!

9. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Ohh wat fijn.. hopelijk zat er gewoon wat dwars en blijft het nu goed gaan;)
    nou.. ik ga nu de papfles maken en geven.. ben echt benieuwd hoe het vannacht gaat.. wordt vervolgd... ;)

Welterusten ladies!

10. Lovely24

Hoi meiden,

Kom ook nog even snel reageren, moet eigenlijk gaan slapen was al vroeg op vanmorgen.

Selina
    Erg he hoe snel je daaraan gewend bent?!
    Maar geloof dat de meeste kindjes hier rond deze week wel een beetje uit hun ritme waren.
    F. slaapt inmiddels weer goed. Vannacht wel een keer wakker en uiteindelijk om 7.00 al de fles. Maar ze had gister weinig gedronken vanwege het spugen in de ochtend.
    Hoop vannacht dus beter :)

Soe
    Houd het in de gaten. Kan best zijn dat ze een klein virusje misschien te pakken heeft/had en gewoon even niet lekker is. Als ze last heeft of je vertrouwt het niet gewoon de HA bellen.

Wij gaan vrijdag naar de kinderarts.
    Zoals op FB al stond heeft F nu 3x gehad dat ze zich helemaal leeg spuugt tot gal aan toe. Smiddags gaat het dan weer beter maar het lijkt me toch niet helemaal okee.
    Verdrr spuugt ze sowieso regelmatig en soms ook uren na de voeding.
    Hoe langer daarna hoe zuurder het ook is natuurlijk.
    Ben wel benieuwd, want wat kunnen ze ermee? En wat zullen ze gaan onderzoeken dan? Maar goed. Ik zie het vrijdag wel!

Mellebel
    Ja leuk dat het zo goed ging joh dat zwemmen!
    Het is een hele onderneming voor zo'n kort momentje maar wel heel leuk.
    F. deed het ook goed in het zwembad.

Ben benieuwd. Had ie nou al pap op of was het de eerste keer?

11. Lovely24

F. is vanmorgen wezen "wennen" op mijn werk :D

Ging heel goed! Flesje gedronken en even in de box geslapen en lekker op schoot gezeten.
    Ben benieuwd of ze volgende week woensdag ook een beetje in bed gaat slapen.
    Vanavond uit eten geweest en toen ik thuis kwam hoorde ik haar huilen. Ze had haar flesje al op en lag in de box. Ze lachte nog wel naar me en toen ik dr pakte had ze dr ogen al half dicht....dacht ik ach..zou ze me nou gemist hebben ofzo?! Haha! Maarja druk dagje ook voor haar geweest.

Papa dacht wacht nog wel even tot ik thuis ben hoef hij niet te klooien met de slaapzak enzo :p
    Maar ze ligt inmiddels al weer even lekker te slapen.

Hoop voor iedereen op een goede nacht :D
    welterusten!

12. soeee

soeee Niet meer actief

Lovely: Ja houd het zeker in de gaten. Ook aangezien ze de laatste dagen inderdaad wat vaker een tijd na de voeding spuugt, en dan is het echt alleen maahzuur. Ruikt ook hartstikke zuur en brandt in dr keeltje. Ben benieuwd wat de kinderarts zegt over F.

En wat heeft ze het goed gedaan gister! Dat zou ik momenteel niet met Sara hoeven proberen denk ik. Een "vreemde" (of iemand die ze weinig ziet) hoeft maar tegen haar te praten of het is al mis. Dan draait ze dr hoofd naar mij en begint ze keihard te huilen, ahhh. Zelfs papa moet haar dan ff met rust laten! Vind het wel schattig, maar handig is het niet.

Lekker hoor, sushi zag ik! :D

Werd net (4u) wakker omdat ik dr hoorde, maar ze lijkt genoegen te nemen met haar speentje :) Dus ik ga gauw nog ff verder tukken!

13. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Gatsie!! Half 5!! Wel een half uur later maar toch.. hahah..maar heb de pap ook niet zo heel dik gemaakt..dat durfde ik niet zo.. vanavond maar proberen.. maargoed R ligt weer te bed dus ik ga nu ook snel verder slapen.. typ straks wel verder.. truste!

14. soeee

soeee Niet meer actief

Ja hier 04:50 uur. Blegghh. Nu verschonen en weer lekker slapen, want ben dus als sinds 4u wakker!

15. Lovely24

Soe
    Ja dat valt me hier echt mee. En gelukkig maar!
    L. is gelukkig ook nooit echt eenkennig geweest.
    Ik merk wel thuis dat ik het meest met haar kan als ze bijv huilerig is of bijv bij mij valt ze vaak sneller in slaap enzo maar verder is ze best makkelijk.

Balen! Hoop dat je inmiddels wel slaapt.

Mellebel
    Hè gatsie, wat vroeg. Balen ja!
    Misschien moet ie nog wennen er aan. Hoop dat het gauw beter gaat.

Moet zeggen dat L ook niet langer sliep door pap maaar wie weet komt het nog. Dus niet opgeven.

16. Lovely24

Het is wel fijn als mijn vriend vroege dienst heeft dat hij 16.00 klaar is, maar als hij er dan 6.15 uit ga ben ik vaak ook wakker. Das wel irritant.

Hoor er naast me nu ook een bijna wakker worden. Hoop dat ze toch nog eventjes slaapt want moet 10.00 weg, uurtje rijden dus kom dan straks net niet uit met de fles :p

17. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Soeee: ook al zo vroeg! balenn! daarna nog wel kunnen slapen?
    Hier was R. daarna om 9 uur weer wakker.. dat was dan wel even lekker! Daarna in bad en weer naar bed haha..

Lovely: Jaa ga vanavond gewoon weer geven en dan iets dikker maken.. heb ook n papspeen gehaald want ik deed het gisteravond met speen 2 van dr brown en dat ging echt net goed haha..

Hier heeft mn vriend ook altijd hele vroege diensten.. hij moet om half 4 zn bed uit.. en is dan 2 uur weer thuis.. dat is wel fijn.. dus mn moeder past straks niet hele dagen op.. maarr ik merk er gelukkig nooit wat van als zijn wekker gaat ;)

Hier heeft R nu last van schrale wangetjes.. links meer dan rechts.. wilde bepanthen kopen maar dat hadden ze natuurlijk weer niet hier in de supermarkt.. dacht het even snel te halen.. nu smeer ik met uiercreme..dat lijkt ook wel te verzachten.. ik denk dat het door het vele kwijlen komt.. icm met die kou van die oostenwind denk ik..

18. soeee

soeee Niet meer actief

Lovely: Ja het is best lastig, maar het gaat vast wel weer over :) Ben je nog uitgekomen met je fles?

Mellebel: Ja gelukkig nog kunnen slapen! Tot kwart voor 9 geloof ik :) Ahh ja die schrale wangetjes, Sara ook. Ik gebruik zo'n tube van Neutral, werkt best goed. Maar merk ook dat Sara elke keer uitslag krijgt als ik ongesteld moet worden. Elke keer tot nu toe. Denk dat het door de hormonen in m'n melk komt ofzo ;)

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hee hier wordt ook nog gekletst :). Ik dacht dat iedereen al verhuisd was naar FB haha, ook niet meer op zoek geweest eigenlijk naar dit topic *schaam*.

Dan maak ik gelijk even van de gelegenheid gebruik om te vertellen dat ik vandaag heb besloten te stoppen met de bv en het kolven. Productie was drama, elke keer opkrikken begon steeds zwaarder te worden en het drinken van I. aan de borst ging ook niet lekker. Ondanks adviezen van de lactatiekundige. Ik ben blij met mijn beslissing, voelt als een opluchting. Maar ik ben ook blij met de periode waarin ze toch wel wat bv binnen heeft gekregen. Had dit afgelopen weekend nog niet gedacht, toen was ik nog op zoek naar een kolf. Maar het brak me op.

Ik ga proberen hier vaker te kijken en te reageren, ook gezellig!

20. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Soeee: wat fijn.. hier ook tot 9 uur daarna geslapen.. heerlijk! haha
    Ohjaa dat zou best kunnen idd.. heb dat wel vaker gehoord ;)

Bailief: Hee hallo! haha ja we praten weer in dit topic.. wie weet voor hoe lang :);)
    Ahh wat ontzettend jammer! maar het moet niet een strijd worden hoor! je hebt je uiterste best gedaan.. dat heb ik wel gemerkt! en tis al goed dat je er zelf nu achter staat.. wees trots op jezelf meid!

Zo lekker aan de boerenkool met worst.. jammieee:p

Deel Deze Pagina