Jonge mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Prinsessa, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

Dank je! Vind het ook helemaal leuk :D Nee herken ik niet. Wil je dat ik het voor je navraag? Vriendin van mijn vader is ambulanceverpleegkundige, maar heeft een aantal jaar op de baby afdeling gewerkt.

2. soeee

soeee Niet meer actief

Heb het gevraagd. Sinds wanneer heeft ze het en kun je er een goede foto van maken of lukt dat niet?

3. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Denk niet dat me dat vandaag nog lukt het is aardig donker daarvoor denk ik.. het is al wel 2 weken zeker van te voren eigenlijk niet echt goed op gelet
    Kan het ernstig zijn dan ?

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik meld me hier ook :D
    Dat was ik helemaal vergeten... en nu zijn jullie al 17 pagina's verder! Kletstantes! Ik heb ook eigenlijk nog niks gelezen, maar dat komt vanzelf wel ;). Ik kijk nu vaker naar de binnenkant van mijn oogleden dan naar wat anders zal ik maar zeggen :p

5. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @soee schattige pakjes zeg!!

@mijngeluk n. Heeft ook d'r ogen niet helemaal wit maar er zit idd een hele lichte blauwige waas over. Wist niet dat het iets kon zijn.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Zoiets? Meest duidelijke foto die ik zo kan vinden.

7. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ja zoiets idd je ziet zeg maar dat het duidelijk niet wit wit is is moeilijk uit te leggen en op fotos zie je het ook minder goed haha

8. Lime

Lime Actief lid

13 feb 2013
    206
    0
    16
    Hey bedankt dat ik mee mag kletsen hihi :)

Mijn dochtertje heet Faye en ze is morgen precies 3 maandjes oud!
    En ik ben zelf 19 jaar dus nog aardig jong maar zoals het nu gaat gaat het goed.
    Ze groeit goed bij de bevalling woog ze 3,5 kilo en was ze 49 cm
    Afgelopen dinsdag woog ze 6,4 kilo en 61 cm!

9. Lime

Lime Actief lid

13 feb 2013
    206
    0
    16
    En trouwens wat een mooie babys komen er voorbij!:D

10. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Mijngeluk
    Ik heb net snel gegoogled maar las dat het nog normaal is dat ze een wat blauwe/grijze was over het witte van hun ogen hebben.
    Heb er bij F. niet echt op gelet.
    Geen zorgen maken denk ik dus ;)

Nichelle
    Ach, Poppetje! :D

Bailief
    Nou geniet nog even van de binnenkant van je ogen.
    Over een paar weken is dat wel anders :p Hahaha!
    Nee hoor :D

Brenn
    Welkom :)
    En wat heeft je dochter toch een mooie naam :D
    (zie mijn banner haha)

11. Lovely24

F. heeft het netjes gedaan vandaag qua voedingen.
    6.30-10.30-16.00-20.00 & straks nog om 23.00 een flesje voor het slapen gaan. En om 13.00 vanmiddag heeft ze nog een half flesje gehad omdat we de deur uit gingen.
    Ben benieuwd wat ze komende nacht doet!

Ze slaapt over het algemeen goed, maar het is elke nacht nog een verassing wat ze doet eigenlijk. Varieert in het slechtste geval 4.30 :p tot 2 weken geleden een keer 7.15.

Dus ik mag niet klagen, maar als ze nou elke dag om 7.00 zou komen, zou ik dat zeker niet erg vinden hahaha!

Zat toevallig terug te denken. L. sliep met 7 weken ongeveer op haar eigen kamer. Dus toen sliep zij sowieso door.
    Gelukkig heb ik nog 9 weken verlof, en blijft F. nog wel een poosje bij ons hoor. Geniet er nog maar even van :D

12. soeee

soeee Niet meer actief

Zal vast niets ernstigs zijn dames :)

Brenn: Heb je een goede bevalling gehad?

Lovely: Dat klinkt inderdaad netjes :) Heb Sara om 19:15 uur gevoed en ze ligt nu in haar bedje te slapen. Maar haar zo nog wel wakker voor de laatste voeding. Dan heeft ze er geloof ik 6 gehad.

13. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Super leuk! Een midweekje is inderdaad perfect. Gezellig hoor! Haha, liever teveel dan te weinig mee!

Efteling is ook heel erg leuk :D Kan me voorstellen dat je daar zin in hebt. En pff ja, dan is ze alweer 9 weekjes oud, wat gaat het hard... we blijven het maar zeggen maar het is ook gewoon echt zo! En wat leuk, dat mag ook wel gevierd worden ;)

Ja, je hoort het echt vaker dat dat zo gaat met een tweede of derde kindje.. Jammer hoor!

Foto's heb ik nog steeds niet! Morgen echt! :D

Ja, wel netjes toch? Vandaag ging het een beetje anders helaas haha.. maar over het algemeen hebben we wel een beetje een schema nu.

Ben ook benieuwd hoe F. dan tegen die tijd gegroeid is!

Wat zielig, lekker bij papa en mama in bed is dan heerlijk natuurlijk ;) en slapen is dan wel het laatste waar je aan denkt haha. Alles goed bij de tandarts? Balen is dat hé.. zal je net zien, als je kan uitslapen dan kan het toch weer niet. Morgen weer proberen?!

Zal vast wel goed komen maar wel even in de gaten houden!

Mooi schema, toch? Dat doen onze meisjes maar goed!

Wat leuk, veel plezier morgen :D Eerste keer uit logeren?

Niet onzeker over zijn hoor, flesvoeding is heel anders dan borstvoeding. Borstvoeding mag natuurlijk ook onbeperkt, bij flesvoeding moet je toch meer een schema volgen aangezien je een maximum hebt.

Oh, fijn! Dat scheelt :)

Alleen een legging gekocht vandaag, heb het zuinig aan gedaan haha. Vind het zo lastig om helemaal niks te kopen als ik in de stad ben.

Ach, geen last gehad verder van de prikjes? Zal het op de lijst zetten, goed gegroeid hoor!

Wat ontzettend schattig :D!!

Volgens mij is ze wel goed gegroeid, had haar wel wat zwaarder geschat maar valt dus nog wel mee! Was een leuk dagje maar ben nu zo moe, zo dus lekker slapen! En niets gekocht behalve een legging voor E. :p niet heel spannend! Jij hebt nogmaals hele leuke kleertjes gekocht! Lekker roze :D en een heel mooi prijsje!

Wat rot dat het niet goed gaat met je opa. Zo naar dat je zo machteloos bent en moet afwachten.. hard duimen dat het snel weer beter gaat en een dikke knuffel!

Ik herken het niet, bij E. is het wel wit.

Haha, lekker uitrusten!! Nu het nog kan :p haha, nee hoor!

Natuurlijk mag dat! :) Gezellig!

3 maandjes alweer! Vind je dat de tijd snel is gegaan? En wat is jullie meisje goed gegroeid zeg. Netjes hoor!

Mooi! Hopelijk ook weer een goede nacht voor jullie! :) Zou lekker zijn!

Haha, nee dat zou zeker niet erg zijn! Hier al een paar dagen achter elkaar een goede nacht gelukkig, kan me niet meer herinneren dat ze een nachtvoeding heeft gehad... houden zo.

Inderdaad maar lekker van genieten, nog even lekker dichtbij jullie! Heeft ook geen haast!

14. Prinsessa

Vandaag E. gewogen, ze weegt nu met precies 8 weken 4630 gram :) In 4 weken tijd dus 630 gram aangekomen. Van de geboorte tot 4 weken was dat 655 gram dus dat gaat volgens mij wel stabiel.

Verder was het vandaag met voeding een beetje anders dan normaal. Zag er zo uit:

07:45
    11:45
    16:30
    19:30
    23:00

En nu slaapt ze.. dus hoop dat ze gewoon goed doorslaapt vannacht, normaal heeft ze haar laatste flesje rond 00:00 of soms nog wel wat later. Denk niet dat een uurtje zoveel verschil maakt hoor maar we zullen het zien ;) Wel gewoon 5 flesjes dus dat is wel fijn!

Welke luiers gebruiken jullie nu en welke maat?

15. Prinsessa

#175 Prinsessa, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2013
    Bekijk bijlage 363344 Bekijk bijlage 363345

♥ Geboortelijstje ♥
    - Miranti (24 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 26 september 2013 (41+2)
    - Mijngeluk1992 (21 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 3 oktober 2013 (40+6)
    - Nichelle (24 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 3 oktober 2013 (37+2)
    - Soeee (22 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 4 oktober 2013 (40+4)
    - Prinsessa (23 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 4 oktober 2013 (37+1)
    - Mellebel (25 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ R. ♥ op 7 oktober 2013 (39+1)
    - Lovely24 (25 jaar) Tweede kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 17 oktober 2013 (39+3)
    - Littlewonder23 (24 jaar) Tweede kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 18 oktober 2013 (39+2) 3860 gram
    - xxYasmina (24 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ K. ♥ op 31 oktober 2013 (41)

♥ De Baby's - Groei ♥
    - Miranti: I.
    26.09.2013: Geboortegewicht - 3050 gram
    31.10.2013: +/- 5 weken oud - 4540 gram, 55 cm
    28.11.2013: +/- 9 weken oud - 5240 gram, 57.5 cm

- Mijngeluk1992: J.
    03.10.2013: Geboortegewicht - 3220 gram
    29.10.2013: +/- 4 weken oud - 4058 gram, 54 cm
    27.11.2013: +/- 8 weken oud - 4846 gram, 57 cm

- Nichelle N.
    03.10.2013: Geboortegewicht - 2924 gram, 49 cm
    05.11.2013: +/- 5 weken oud - 3990 gram, 52 cm
    29.11.2013: +/- 8 weken oud - 4810 gram, 57 cm

- Soeee: S.
    04.10.2013: Geboortegewicht - 2990 gram
    07.11.2013: +/- 5 weken oud - 3775 gram, 52 cm
    04.12.2013: +/- 9 weken oud -

- Prinsessa: E.
    04.10.2013: Geboortegewicht - 3345 gram
    01.11.2013: +/- 4 weken oud - 4000 gram, 52 cm
    06.12.2013: +/- 9 weken oud -

- Mellebel: R.
    07.10.2013: Geboortegewicht - 4390 gram
    14.11.2013: +/- 5 weken oud - 5380 gram
    06.12.2013: +/- 8 weken oud -

- Lovely24: F.
    17.10.2013: Geboortegewicht - 3645 gram, 50 cm
    15.11.2013: +/- 4 weken oud - 4185 gram, 52 cm
    13.12.2013: +/- 8 weken oud -

- Littlewonder23: N.
    18.10.2013: Geboortegewicht - 3860 gram
    11.11.2013: +/- 4 weken oud - 4470 gram, 54 cm

- xxYasmina: K.
    31.10.2013: Geboortegewicht - 3480 gram
    28.11.2013 +/- 4 weken oud - 3830 gram, 52.5 cm

♥ AFSPRAKEN & CONTROLE ♥
    - Soeee: 4 december - Controle consultatiebureau + eerste vaccinatie
    - Prinsessa: 6 december - Controle consultatiebureau + eerste vaccinaties
    - Mellebel: 6 december - Controle consultatiebureau + eerste vaccinatie
    - Lovely24: 13 december - Controle consultatiebureau + eerste vaccinatie
    - Nichelle: 3 januari - Controle consultatiebureau
    - Miranti: 6 januari - Controle consultatiebureau + tweede vaccinaties
    - Miranti: 8 januari - Echo ziekenhuis van I.'s milt.
    - Lovely24: 14 januari - Controle consultatiebureau + tweede vaccinatie
    - Miranti: 20 januari - Uitslag echo
    - Miranti: 6 februari - Controle consultatiebureau + derde vaccinaties

♥ Zwanger! ♥
    - Queenzy (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 25 december 2013 - Jongen!
    - Bailief (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 4 januari 2014 - Meisje!
    - Newbornstar (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 25 april 2014 - Meisje!

♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥
    - Newbornstar: 6 december - 20 weken echo

-------------------------------------------------------------------
    Heb het even aangepast, zag dat bij iedereen +/- 4 weken en +/- 8 weken stond bij gewicht/groei maar dat is helemaal niet zo zag ik :)

16. soeee

soeee Niet meer actief

Prinsessa: Is een net gewicht toch! En heb je netjes gedaan met dat shoppen haha! Je schema ziet er netjes uit hoor :)

Ik gebruik sinds gisteren de Etos luiers, maat 2. Aangezien de Etos luiers als best uit de test van de consumentenbond zijn gekomen. Jij ook Etos toch? Ik wilde 2 pakken Pampers halen nog, voor 10 euro bij de Kruidvat met de voordeelkaart. Die actie gold tot en met gisteren. Ben bij 3 winkels geweest en nergens maat 2. Dus ik vroeg ernaar, zegt die chef dat ze niet geleverd zijn. Dus ik zeg: 'Zo kan ik ook wel een actie beginnen ja.. is er een mogelijkheid om ze alsnog met die korting te krijgen?' Maar dat was niet zo. Vind ik niet netjes. Ze zijn dus nu een luierklant kwijt ;)

Vind de Etos luiers wel fijn. Lekker zacht, makkelijk om te doen enzo. Enige onprettige vind ik dat als je de luier open doet, je echt een urinelucht ruikt en dat hebben Pampers en Kruidvat niet vind ik :)

17. Lovely24

Balennn...5.00
    I know...mag niet klagen maar ik ben moeee :p
    Denk probeer hasr speentje maar die lanceerde steeds een meter uit bed dus toch maar de fles aan het geven nu.

Prinsessa
    Pampers nr 2 hier.
    Nog steeds van mijn voorraad :p
    Had nog nr 1 van Kruidvat maar die vallen kleiner dan pampers vond ik dus die paste niet meer.
    Dus Lynn heeft een voorraadje voor haar Baby Born :p haha

18. soeee

soeee Niet meer actief

Lovely: Jammerrr! Maar kun je daarna weer lekker slapen :) Kruidvat valt inderdaad kleiner! Vind de kilo's die op de luiers staan trouwens niet kloppen. Dan zou ze nog maat 1 moeten passen namelijk.

19. Lovely24

Nee klopt zeker niet altijd.
    Lynn zou maat 5 nog moeten passen die gaan tot 25 kilo ofzo.
    Nou ze weegt 15 en ik vind ze echt te krap.
    Het past net zeg maar

20. Prinsessa

Ja, is volgens mij ook wel mooi :) Ben benieuwd hoe lang ze is en naar volgende week..

Jammer van de pampers! Zo schiet het inderdaad niet op! Ik ben juist overgestapt naar de kruidvat luiers haha, in maat 2 nu. Gebruik ze al een tijdje en ben er heel tevreden over!

05:00 is ook vroeg! Waarschijnlijk lig je nu weer even lekker te slapen!

Oh netjes, goede voorraad had je dan!

Deel Deze Pagina