Daar ben ik het ook met je eens hoor.. Maar alleen over dat levenservaring hebben, dat zit hem dus niet alleen maar in de leeftijd..
ik zie ook om me heen dat de ene van 21 de ander niet is... ik ben dan ook "pas" 21 maar ook ik zie vaak zat meiden van 21 waarvan ik denk dat zij nog lang niet zover zijn als ik ben... dit komt denk ik ook door levenservaring... ik heb namelijk al behoorlijk wat meegemaakt...
Nee idd ook wat je allemaal heb mee gemaakt in het leven.Maar ik praat in het algemeen.Meiden die een lekker leventje hebben gehad zonder geld zorgen en noem maar op die zijn gewoon naief.Ik merk zeker dat meiden die meer hebben meegemaakt ook beter met hun beiden voeten op de vloer staan en dus beter over dingen na denken zoals een kindje krijgen.Ik heb altijd geld zorgen gezien in mijn huis en dat is dus niet wat ik wil voor me kindje.Dus ik heb er beter over na gedacht.Maar ik merk aan iemand in mijn omgeving die altijd een rijke luis leventje heb gehad die neem nu een kind terwijl ze als ze praat er veel te makkelijk over nadenk en van het komt allemaal wel goed als ik stop met werken en niem maar op.
Oh, dames, over jonge tienermeiden gesproken. Je zou nu eens op sbs6 moeten kijken. Meisjes van 19 met al 5 kinderen! En meiden van 14 die er na de bevalling geen zin meer in hebben! (Engelsen)
Heb ook een lekker leventje gehad bij mijn ouders, en sta ook goed met beide voeten op de grond, alleen ik praat er niet zo makkelijk over als andere die op mijn leeftijd bewust zwanger willen worden.
Hm...was mij eigenlijk nooit opgevallen hier, maargoed ik kijk dan eigenlijk ook helemaal niet naar de leeftijden als iemand iets post Maar.. ik kan het me wel indenken.. dat is ook de reden dat ik de 1e twee jaar niet op internet ben gegaan met mijn wens, omdat ik bang was dat ik er te veel mee bezig zou zijn, en dat klopt helemaal, want nu ik er een paar maanden op zit ben ik er een stuk meer mee bezig en ben ik ook heel erg ongeduldig geworden. maargoed dat kan nu ook komen omdat we in de MMM zitten. Liefs Springmuis Owja even een Editje: We hebben alles goed op orde hier, 2 goede inkomens, koophuis en ben al heel erg lang met mijn vriend samen.
De topic is al 5 pagina`s lang. Heb dus ook niet alle reactie`s gelezen. Vind het echt pure onzin dat jonge meiden ongeduldig zouden zijn. Toen ik op mijn bijna 21 stopte met de pil was ik juist verbaasd dat ik al zo snel zwanger was. Ik was er ook nog niet heel veel mee bezig en had ook helemaal niet het idee dat ik snel zwanger zou worden. Om me heen zie ik veel jonge meiden die zwanger willen worden maar heb ook bij hen niet de indruk dat ze ongeduldig zijn. Ik heb wel een vriendin die 2 keer een miskraam heeft gehad en die al met al na ruim een jaar nog niet zwanger is. Ze is nu enigszins ongeduldig maar dat lijkt me volstrekt logisch in haar geval! Ik vind het trouwens een goede zaak dat vrouwen van begin 20 weer wat jongen aan kinderen willen beginnen! Het is een hele gezonde leeftijd en het is voor het lichaam ook een gunstige leeftijd. Het is ook onzin dat je op latere leeftijd meer levenservaring hebt want ik had niet veel levenservaring en ik ben een prima moeder. Door mijn opvoeding ben ik wel streng en consequent maar dat lijkt me niet verkeerd.
ik vind inderdaad ook niet dat ze ongeduldiger zijn. Misschien weten sommige er wat minder vanaf en vinden het raar dat ze niet zo snel zwanger zijn omdat ze dat misschien wel verwacht hadden. Maar bij de oudere zie ik ook zat ongedult. Ik denk niet da het leeftijd gebonden is. VInd het een klein beetje een vooroordeel ook want hoe kan je dat nou weten omdat je misschien een paar topics ziet van ben ongeduldig? tjah is iedereen toch wel eens, en lijkt mij toch niet echt leeftijd gebonden
ik zal het eens helemaal andersom zeggen: oudere meiden zijn meestal veel ongeduldiger! waarom? omdat ze minder tijd hebben! logisch toch. ik ben nu 33 en ik ervaar echt onwijs de ' tikkende klok' , waar je je als 20jarige nog een decennium lang niet druk om hoeft te maken... liefs klingel.
wat een spontane erkenning ik ben 22 en heb net een miskraam gehad naar ene niet geplande zwangerschap we zijn er gelijk weer voor gegaan en hoe naief ik was, je bent toch zo zwanger? kijk maar naar mij zei ik zelfs ongepland wordt ik zwanger o hard ik erop terug gekomen ben afgelopen maand was voor mij een ware hel ik leefde letterlijk naar me eisprong toe kluste precies en de testen zijn ineens overal uitverkocht nu heb ik mijn menstruatie en lees ik veel forums en ben ik veel rustiger en probeer ik er geen must van te maken maar gewoon genieten en als het zo ver is dan merk ik dat vanzelf ik heb vooral al geleerd op dit forum dat te snel testen je alleen maar meer tegen kan gaan staan. dus geen dagen voor je nod ik ga eerst volgende keer proberen te wachten tot minimaal 1 dag erna. liefs
Hallo meiden heb wat door gelezen hier maar ben het wel eens met iemand die zei dat er een topic is met jonge meiden die allemaal al hele babyuitzet hebben en nog niet eens zwanger zijn....:S Dat snap ik dus ook niet. Ik kan niet oordelen over jonge meiden en idd meiden die meer meegemaakt hebben zijn sneller volwassen en dus miss eerder klaar voor een kindje (ik ben ook zo iemand die veel meegemaakt heeft). Maar ik weet niet of het altijd leeftijdsgebonden is of je ongeduldiger bent als je in de 20 ben ofzo. Verschilt denk ik per persoon en ja er zijn hier veel meiden die ongeduldig en jong zijn dat lees ik ook maar ik zou me er niet aan storen.
Ik vind het altijd zo raar dat zo gauw er iets gezegd wordt over dat je op een bepaalde leeftijd nog jong bent iedereen meteen begint te roepen dat zij heel volwassen zijn door wat ze allemaal meegemaakt hebben. Als je "veel" meegemaakt hebt betekent dat niet meteen dat je heel volwassen bent en als je "weinig" meegemaakt hebt betekent het niet meteen dat je onvolwassen bent. Bovendien denk ik dat iedereen wel het nodige meemaakt in z'n leven en de meeste mensen dus geen uitzondering zijn. On topic: Geen idee of jonge meiden ongeduldig zijn, ik let niet zo vaak op leeftijd. Als ik voor mezelf spreek ben ik wel ongeduldig, maar ik snap wel dat het langer kan duren. Overigens ben ik ook vooral ongeduldig doordat ik ooit een operatie heb gehad waarbij de kans zou kunnen bestaan dat een eierstok niet goed werkt en ik bang ben dat het daardoor misschien niet lukt.