Gestopt met ac in oktober 2010, eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Linn84, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoi hoi,

Het lijkt me leuk om met meer meiden te kletsen die ook in oktober 2010 gestopt zijn met anticonceptie en voor hun eerste kindje gaan.

Ik ben 26 en in oktober zijn we gestopt met anticonceptie. Ik vind het allemaal super spannend. Mijn vriend en ik hadden eigenlijk afgesproken om te stoppen en dan wel te zien wat er gebeurd. Maar merk dat ik dat toch maar moeilijk kan, ben er erg veel mee bezig.

Nou, hoor het wel. Lijkt me leuk!

Groetjes,
    Linda

2. Mom

Mom Actief lid

5 nov 2010
    400
    0
    0
    trotse mama!!
    ik ben ook in oktober gestopt met de pil,
    ben echt benieuwd, ook voor ons is dit ons eerste kindje, ik mag over 8 dagen een test gaan doen..
    heb er al 2 gedaan van de kruitvat, maar nog niks..
    heb wel gevoelige tepels en misselijk en vreemd gevoel in me onderbuik, maar dat wil nog niks zeggen denk ik..
    maar afwachten;)

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoi Mom,

Spannend he? Ik ben zondag ongesteld geworden. Wist eigenlijk ook wel dat het deze keer zeker niet raak zou zijn, eisprong was volgens mij al geweest op het moment dat we de knoop echt doorgehakt hebben..

Groetjes!

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    heyy linn,
    ik ben ook in oktober gestopt met de pil en wordt ook onze eerste poging... Ik heb vandaag in ieder geval al een goede ovutest gehad wat ik niet had verwacht eigelijk! Ik ben 24!
    Weet niet zo goed wanneer ik ongi wordt, de vorge ronde werdt ik met 23 dagen ongi.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoi Rica,

Dus flink aan de klus? Haha, hier ook hoor. Ik doe geen ovu-testen, maar ga ervan uit dat dit m'n vruchtbare dagen zijn, gezien mijn cyclus.

Heel veel succes in ieder geval! Hoop dat we gauw zwanger zijn! :D

Ow, nog een vraagje, wat betekent dat "pendel" in je handtekening? Is dat een soort voorspelling ofzo?

Groetjes!

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja een voorspelling, leek me wel leuk maar of het klopt....
    Ik hoop het, maar eigelijk mag het ook wel eerder...

ik hoop dat we een leuk kado krijgen van de sint of kerstman ;), Hij weet wat ik wil, zing elke avond braaf voor de schoorsteen ahum :D
    Nee maar zou wel leuk zijn om dan goed nieuws te krijgen...

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Oke, maar een voorspelling dat je in die maand zwanger raakt dan lijkt me? Spannend, kan me voorstellen dat het wat jou betreft wel eerder mag, haha. Ik duim voor je!

Zingen voor de sint en de kerstman, haha, zal het ook eens proberen, je weet maar nooit! :D:D

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zijn we maar met zn 3tjes hier??
    Er zijn ook zoveel topic, ik kan zo niet eens meer bijhouden wie waar en wat post :)
    Maar wanneer precies ben jij gestopt en zit je nu in ronde 2? wanneer is je nod of heb je nog geen duidelijke cyclus?
    ben je ook bezig met ovu-testen?

hey zie net dat je uit drenthe komt, ik ook! onderin net boven de ijsel ;)

9. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hallo meiden,

ik meld me ook aan,
    wij zijn ook gestopt met de pil.
    Hebben nog wel even een condoom gebruikt omdat ik nog bloed moest prikken voor mijn schildklier (die werkt te langzaam en wilde graag m'n waarde's op orde hebben) die was goed dus vanaf nu gaan we er voor!!
    Erg spannend!!
    Wel fijn dat je hier er over kan kletsen want wil niet dat iedereen weet dat we gestopt zijn maar ben zelf wel helemaal hyper :-D hahaha!!
    Gebruiken jullie al foliumzuur??? En welke??

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoi!

Sorry voor de late reactie! :)

Kom inderdaad uit Drenthe, ook niet zo hoog, maar niet vlakbij de Ijssel ;) Hahaha... Leuk raadseltje dit :D

Ik heb zaterdag m'n eisprong gehad, en verwacht 4 december m'n NOD. Dit is eigenlijk ronde 1. Ik was al een tijdje niet meer aan de pil, een jaar ofzo. We zijn vorige maand wel gestopt met het gebruiken van condooms, maar eigenlijk pas na de eisprong dus dat was ook wel te mooi om waar te zijn!
    Ovu testen gebruik ik niet. Heb zaterdag voor het eerst bewust m'n eisprong gevoeld, wel grappig! En heb eigenlijk altijd een heel regelmatige cyclus, dus hoop dat het zo goed komt..

Heb jij echt geen idee wanneer je je NOD kan verwachten? Lijkt me lastig... Gebruik je dan ovu testen ofzo? Of laat je eerst moeder natuur haar gang gaan en zie je het wel?

Sinds 3 of 4 weken slik ik foliumzuur, VSM Puur mama. Ik lees op dit forum wel eens dat meiden last hebben van wat ze slikken, maar ik voel er eigenlijk niets van. Naast de VSM gebruik ik vis-olie capsules van de Hema. Nooit verkeerd dacht ik zo, in ieder geval super voor m'n droge huidje :D
    Slikken jullie foliumzuur en evt nog iets anders?

Ik ben inderdaad ook helemaal hyper sinds we de beslissing hebben gemaakt om ervoor te gaan. Alleen mijn zusje weet het, die is ook net gestopt. Lijkt me wel heel gaaf om samen zwanger te zijn!

Liefs

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Haha zeker een raadsel :D
    Ik gebruik ovutesten en mn ei is pas geweest, ik ben zo rommelig in mn hoofd en heb nog steeds niet mn nod berekent, mn ticker wel :). Het is ook maar de 2e ronde dus verwacht ook niet zo snel zwanger te raken aangezien het ontpillen soms wat langer duurt. Mn nod is dacht ik over 1,5 week maar voel me niks anders.
    Voor jou ook spannend dus 1 dec!!! duim voor je

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier verwachten we ook niet meteen zwanger te zijn, al hopen we het natuurlijk wel :)

Ondertussen al "last" van zwangerschapskwaaltjes? Ik merk dat ik er door alles wat ik hier op het forum lees veel te erg op ga letten :) Niet goed voor me, weet het, maar het gaat vanzelf.. Ben wel nuchter genoeg denk ik om mezelf niet zwanger te "denken", en dan zal het ook geen mega tegenvaller zijn als ik gewoon ongesteld wordt...

Liefs!

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja dat is waar, als je je nu ziekjes voelt ga je direct het aan zwanger linken maar ik zie het wel. Hier voel ik helemaal 0,0 en denk ook echt niet dat het deze maand raak is maar heb wel veel geklust en mn ei gevonden dus daar zal het niet aan liggen :)

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hmmzz...heb sinds gister steeds van die ongestelheids-krampen in m'n buik... Eergister heel af en toe, gister de hele dag en vandaag weer heel af en toe... Heb ik normaal echt nooit (behalve dan in de week)

Hahaha, weet dat ik het niet moet doen, maar heel stiekem ga ik toch hopen... Voel me niet zwanger ofzo trouwens, maar ja heb natuurlijk ook geen idee hoe dat wél voelt ;)

Hoe is het met jou? Begin je al "kwaaltjes" te vertonen? ;)

Liefs Linn

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Trouwens, zijn er niet meer meiden die in oktober gestopt zijn en voor hun eerste kindje gaan? Of schrijven die ergens anders? ;)

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja er is nog een topic... gestopt met de pil september oktober 2010 of dames die voor hun eerste gaan etc... en ga zo maar door! er zijn er zoveel ik weet ff niet meer waar en wat ik allemaal plaats hahaha!

wanneer is jou nod?onze tickers zeggen namelijk hetzelfde dus gaan we samen testen?????? haha spannend!

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zijn inderdaad erg veel topics. Om eerlijk te zijn kan ik het allemaal niet bijhouden ;) Het schrijft en leest hier wat dat betreft wel lekker makkelijk!

Mijn nod is volgende week zaterdag (4 december). Grappig dat onze tickers gelijk lopen :D Inderdaad samen testen ;)

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou als ik het bereken en vanuit ga van mn vorige cyclus van 23 dagen kan ik 28 of 29 testen...maar dan geloof ik er deze ronde even niet in. Ben benieuwd wanneer ik dan ongi wordt :(
    Ik wacht nog even een week (als ik dat kan :):):))
    wat zegt jou gevoel voor jezelf?

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoe lang ben je gestopt met de pil dan? Ook pas sinds oktober dan?

Ik heb geen idee, voel me niet zwanger. Wel moe en voel me niet helemaal lekker (veel hoofdpijn), maar dat heeft meer te maken met al het overwerken vorige week en daarbij het ongezonde eten. Die buikkrampen zijn helemaal weg gelukkig.

Nog een weekje wachten, dan weet ik waar ik aan toe ben. Heb voor mezelf besloten om niet te gaan testen voor ik overtijd ben. Ik weet precies wanneer ik ongesteld wordt, het kan hooguit een dag later worden. Dus als het twee á drie dagen later wordt, dan maar eens een testje wagen. :D

Wordt een lange week denk ik haha, gelukkig maar dat ik veel moet werken...

Wat voor werk doe jij eigenlijk?

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ook pas in oktober, dus ontpillen zal wel lang duren denk ik dan maar! Jij ook in oktober?

Ik wil eigelijk ook niet testen ook omdat mn gevoel zeg nee het is niet zo en omdat ik niet eens weet hoelang deze cyclus is...

Pfff heb jij ook zon snurkende vent ? !! wordt gek hier..haha

Deel Deze Pagina