Jonge meiden die er in 2014 voor gaan!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Daenerys, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Welke jonge meiden gaan ook in 2014 voor hun eerste kindje?
    Ik ben 23 jaar en manlief word in oktober 35, wij gaan in januari 2014 voor ons eerste kindje.. :D

Hoop dat er meer meiden zich aanmelden die zo jong zijn en in 2014 voor een kleine gaan. :)

2. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Present :). Ik ben zelf 20, mijn vriend ook. We worden beide in september 21. Ons plan is ook om er in januari/februari voor te gaan. Ik begin dit schooljaar met afstuderen dus zodra dat in zicht is kunnen we eindelijk beginnen :). Verder zijn we al 'ouders' van een hond en een kat :D.

3. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38

Leuk! :D
    Inderdaad, afstuderen is ook belangrijk ;)
    Ik was tot voor kort (afgelopen dinsdag) mama van een kat, maar die hebben we in laten slapen helaas :(

4. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik hoop in 2014 te gaan bevallen. Telt dat ook? Ben nu bezig met mijn 1e ICSI poging en heb morgen een terug plaatsing van een embryo. Hoop dat die blijft zitten!

Merk dat er vaak onbegrip over bewuste jonge moeders ook in mijn omgeving. Mijn man en ik worden dit jaar beiden nog 23. Nog wel jong dus:)

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier ook een begin twintiger(in september word ik 22). Ik heb al dochtertje van 2 en in 2014 gaan wij ook voor een tweede kindje! Aankomend schooljaar is mijn afstudeerjaar, vandaar dat wij in juni 2014 willen starten met het proberen voor een tweede!

6. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik heb weer even tijd om te reageren :). Dit was de eerste week van mijn afstudeerstage (docent Engels) dus even hectisch! Vandaag mijn klassen voor het eerst gehad en het ging wel goed dus dat scheelt.

Hebben jullie altijd al jong moeder willen worden of kwam de wens opeens?

7. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wij gaan vanaf december proberen om een kindje te krijgen, ik ben zelf 20 en mijn vriend is al een stukje ouder, net 30 geworden.
    We wonen samen en mijn vriend heeft een fulltime baan, ik zelf ga dit jaar afstuderen en ben in juni klaar.
    Alles is voor ons dus nog nieuw! :)

8. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Wij willen er volgend jaar ook voor gaan :) ik ben 22 en mijn man 27.
    Toch vind ik het jammer dat als ik er met iemand over praat dat ik dan aangekeken word alsof mijn haar in de fik staat

9. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik ken dat gevoel wel ja.. Jij bent 2 jaar ouder als dat ik ben, maar inderdaad.. Bij ons gebeurt dat ook.
    Dan krijg je vaak reacties als; ach dat kan toch altijd nog? En weet je dat wel zeker? Het heeft toch geen haast? Weet je wel wat er allemaal bij komt kijken?

10. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Ja inderdaad Bloem, zo vreselijk irritant, andere kunnen dat niet voor je beslissen, als jullie er klaar voor zijn en alles op orde hebben waarom niet?
    Ik vind goed ouderschap niet leeftijdsgerelateerd, uiteraard zijn er grenzen.
    Mijn man en ik zijn in Oktober 7 jaar bij elkaar, afgelopen Maart zijn we getrouwd en we hebben een huis, hij vast contract etc..
    Bij mij speelt die wens al 2 jaar bij mijn man nu ongeveer een half jaartje denk ik.

11. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ja klopt, ik praat er ook alleen over met mensen van wie ik weet dat ze me het gunnen. De rest komt er maar achter als ik zwanger ben ;). Ik heb geen zin om me bij voorbaat rot te voelen ;).
    Manyi, wel toevallig trouwens, je woont redelijk in de buurt! Ik woon namelijk in Arnhem :D.

12. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Bij ons is alles ook eigenlijk wel stabiel.
    We wonen samen nu een jaar, zijn ook een jaar samen, hebben een koopwoning, vriend heeft al 5 jaar een vast contract/fulltime job, we hebben een hondje..
    Alles is gewoon in orde.
    Als het goed zit dan zit het goed en het is je eigen leven, dus waar bemoeien al die mensen zich toch altijd mee.

Ik kom zelf uit Nijmegen, woon nu sinds een jaar in Ede:)

13. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Jaja ik woon in Millingen een saai dorp haha,
    Ja ik praat er eigenlijk ook niet meer over alleen met me moeder en man.
    Ik trek me dingen behoorlijk aan dus toen ik weleens vertelde dat wij dolgraag ons gezinnetje uit willen breiden en mensen me op zo vreselijke manier aankeken, voelde ik me zelfs schuldig :S
    In 2012 een miskraam gehad waar ik erg veel verdriet van heb gehad en als ik dan iemand vertrouwde en erover praatte kreeg ik als reacties, joh meid je bent nog zo jong je kan er nog wel 100 krijgen en dat we onze toekomst weggooien etc...
    Idd waar bemoeien die mensen zich mee?!

En bevalt ede een beetje?

14. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Dat saaie dorpje ken ik wel ja! Haha
    Ede bevalt wel ja, woon nu een jaartje hier samen, en het bevalt eigenlijk alleen omdat ik samen woon, alleen hier wonen zou ik niet trekken denk ik.
    Mijn vriend komt uit België dus heeft hier verder weinig, net als ik. Dus een verhuizing zou er nog best eens in kunnen zitten over een paar jaar!

15. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hop terug naar Nijmegen dus ;)
    Heb zelf ook eerst samen gewoond tussen twee dorpjes in dus echt in the middle of nowhere had daar ook niks.
    Dan ben je toch wel blij als je in je vertrouwde omgeving terug bent.
    Hoop dat het er snel inzit voor jullie :)

16. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Wat wonen we toevallig allemaal dicht bij elkaar in de buurt! Ik woon in Elst (tussen nijmegen en Arnhem)

Ik zit nu op dag 9 naar mijn terugplaatsing en heb al een positieve test in handen gehad. Hoop dat het wondertje door gaat met delen!

Mocht ik zwanger zijn ben ik wel heel erg benieuwd hoe de omgeving gaat reageren. De mensen die dicht bij ons staan weten al wel dat het geen jaren meer ging duren. Mijn moeder gaat helemaal uit haar dak dat weet ik nu al. Zijn ouders weet ik niet.. die denken vaak wat verder. Of we het financieel wel zouden redden etc.

Meiden spannend hoor! Gaan jullie er echt in januari al direct voor?

17. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Heen Bloem

Oh wat spannend! Hoop het zo voor jullie :)
    Elst ken ik ook haha echt heel toevallig dit !
    Ik denk dat ook bij mij de moeder uit het dak gaat, mijn vader zal even moeten wennen maar mijn schoonouders zullen er wat sceptischer tegenover staan... Ook vanwege de angst dat we het evt niet zullen redden...
    Ik hoop ook volgend jaar een positieve test in handen te hebben :)
    Ga je nog een tweede test doen bloem?
    Wij gaan er in januari denk ik nog niet gelijk voor want vorig jaar heeft onze auto het begeven en hebben we een nieuwe moeten aanschaffen halverwege 2014 is de auto helemaal van ons dus dan ligt in de planning maar je weet maar nooit ;)
    Erg veel onverklaarbare buikpijnklachten en dat ga ik niet nog 10 maanden trekken..

18. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk al meerdere positieve testen in handen gehad haha. Testte op 7 dagen na terugplaatsing al positief! Maar mag eigenlijk pas aanstaande woensdag testen.. dus het is nog even spannend!

Snap ook wel dat ouders bezorgd zijn om hun kinderen maar wij weten zeker dat we het wel gaan redden. We zijn bijna 5,5 jaar samen waarvan we 2,5 jaar samen wonen en we zijn nu ook toevallig vandaag 4 maanden getrouwd :D Geldproblemen hebben we niet.. dan hebben we toch een stabiele basis denk ik dan?

Ik ben super benieuwd hoe het hier straks met alle meiden gaat lopen. We zijn nog jong dus dat hebben we in ieder geval aan mee haha.

Vervelend dat jullie een nieuwe auto moesten aanschaffen. Dat zijn inderdaad flinke investeringen.. maar dan heb je ook wat ;)

19. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Spannend! Laat je het weten?
    Lijkt me zo wel dat jullie een stabiele basis hebben :)
    Wij zitten dan nog met die auto we kunnen gewoon rondkomen enzo hoor :)
    Kunnen niet 3x per jaar op vakantie maar dat hoeft ook niet en dat zal later ook niet kunnen.
    Ik ben o benieuwd hoe het gaat lopen met de meiden hier!

20. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ach zo nodig op vakantie hoeft voor sommige ook helemaal niet, ik hecht er weinig waarde aan, heb liever een fijn gezinnetje en dat je een keer wat leuks kan doen, dan dat je uitgebreid op vakantie gaat.

Deel Deze Pagina