Ja precies en dan zien ze het vanzelf wel... Vaak zijn dat denk ik wel de mensen die als eerste voor de deur staan als de kleine er is..... Dikke doei dus
Herkenbaar ja. Mensen vinden heel snel van alles.. Mijn man en ik kregen een relatie toen we 15 waren en we trouwden op ons 20e. Mensen vonden het 'zo jong, zonde van jeugd etc'.. mja nu is iedereen er aan gewend, ik denk dat dit met kids ook wel zo zou zijn!
Jup rare wezens... Mijn man en ik kwamen ook bij elkaar toen ik 15 was en hij 20 nu dus 7 jaar verder en sinds maart getrouwd.. Hier kregen we geen rare reacties op het trouwen gelukkig.. Ik snap dat echt niet als iemand gelukkig is met zijn haar doen of laten dat je er alleen maar commentaar op hebt.
Ik denk ik ga weer even kijken hier maar ik zie inderdaad dat de meeste nu al bezig zijn met zwanger worden ipv in 2014.. Ik val dus een beetje buiten de boot! Voor de rest succes! Hopelijk is het snel raak!
Het is jammer dat mensen zo negatief kunnen reageren maar je moet niet je eigen geluk door dat soort mensen laten verpesten. En inderdaad, dat zijn de mensen die als eerste op je stoep staan wanneer de baby er is. Wij zijn dan niet getrouwd en die reacties zijn dus niet herkenbaar maar wij hebben wel een leeftijds verschil van 10 jaar, daar hebben mensen ook zo hun oordeel over, terwijl wanneer je ons samen ziet je niet eens ziet dat we zoveel jaar met elkaar verschillen. Zijn er bij jullie mensen in de familie (ouders/schoonouders) die er op tegen zijn, of waarvan je dit denkt? Bij ons weet niemand het nog maar ik weet van mijn vader dat die heel erg tegen is, mijn schoon vader overigens ook, maar m'n schoonmoeder en moeder zullen het allebei super leuk vinden. Misschien mede doordat mijn moeder en zus allebei 19 waren toen ze bevielen en dit dus ook gevoeld hebben allemaal.
Nee het is ook niet zo dat je je eigen geluk moet laten verpesten door een paar van die mensen, die hebben gewoon niks beters te doen maar toch.. Trek ik het me persoonlijk altijd erg aan. Ik had bij mijn schoonouders heel erg het gevoel dat ze erop tegen zouden zijn, laatst daar geweest om te vertellen dat we nu toch voor een kindje gaan en ze reageerde eigenlijk vrij nuchter.. Op een gegeven moment had ik zoiets van, ik kan het beter vertellen dan dat we drek aankomen met dat we een kindje krijgen en hun het niet aan zien komen en dat het voor hun dan een donderslag bij heldere hemel is . Daar waren ze het gelukkig wel mee eens Maar ik kan me dus ook voorstellen dat je het liever niet verteld. Je moeder is dus lekker jong oma kan ze nog wel van alles ondernemen met de kleintjes ! Maar over dat leeftijdsverschil als jij nou 14 was geweest en hij 36 zou het iets schokkender zijn. Ik vind 10 jaar niet eens extreem veel hoor en als je gelukkig bent met elkaar... Nou en Jullie leven, jullie houden van elkaar, jullie willen samen verder en als jullie er vertrouwen inhebben is het helemaal goed toch! @sdonya je valt niet uit de boot hoor klets maar gewoon lekker mee
SDonya: Ik ga pas in januari ontpillen en vanaf mei 2014 echt beginnen! Dus ik ben ook nog aan het wachten.. voel je welkom iig! Dapper hoor Manyi dat je dit gesprek ben aangegaan met schoon ouders.. Respect! Lastig Bloem93, dat beide vaders er wss tegen zullen zijn! Lijkt me best moeilijk om dan toch je eigen weg te kiezen. Ik hoop echt dat het je lukt om te kiezen voor het gene dat je zelf wilt, ook al is dat lastig! Sterkte! Ik denk dat de fam van mijn man echt heel blij zullen zijn, mijn ouders liggen op dit moment in scheiding, dus dat vind ik voor mijzelf wat ingewikkeld. Maar goed, wie weet wat een kleintje in de fam voor vreugde kan brengen.. ik hoop het iig! Ergens heb ik het me toch wel aangetrokken, dat mensen allerlei dingen zeggen als: Zonde van je jeugd etc. Blijft dan toch wel in mijn achterhoofd spoken merk ik.
Wat vervelend dat je ouders in scheiding liggen Een klein mensje in de familie erbij zal vast voor ieder prettig zijn De opmerkingen van je vergooit je jeugd etc word hier ook vaak gezegd en ook bij mij zwerft dat altijd ergens in mijn hoofd.. Dan ben ik sowieso wel gevoelig voor wat andere zeggen hoor
Als alles mee zit.. dan gaan we er in 2014 voor de 2e keer voor Hopelijk mogen we dan in begin 2015 een broertje of zusje voor Ivan verwelkomen.
Ik denk dat ouders toch altijd een andere toekomst voor hun kinderen in hun hoofd hebben. Ze willen het liefst dat er eerst flink aan de carrière wordt gewerkt en geld op de bank bij elkaar wordt gespaard. Dan trouwen en een huisje en dan pas een mooie baby. Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat wij jong ouders wilden worden. Onze ouders waren heel blij verrast met het nieuws en erg emotioneel dat het zo snel gelukt is. Ze zeggen nu ook achteraf dat ze het nog niet verwacht hadden maar ze wisten wel dat het geen jaren meer zou duren. Mijn moeder heeft wel altijd tegen mij gezegd van begin maar vroeg want je weet al dat je een lang traject in moet gaan om zwanger te worden en daar kan best een paar jaar overheen gaan. En nu... 1e keer al zwanger Manyi hoe gaat het met jou? Nog geen ongesteldheid doorgebroken? Mam1991, spannend! Hopelijk lukt het snel
Welkom, mam1991! Wat een prachtig kindje heb je (ik neem aan dat dat je kindje is op je foto)! Leuk dat je je bij ons aansluit.. Wanneer ga je starten met proberen in 2014? Bloem4, wat mooi dat je ouders zo reageerden! Hoe voel je je verder?
Mam91 wat een leuke naam Ivan! Sorry dat moest ik toch even zeggen. Mijn ouders hadden nooit verwacht dat ik überhaupt een leven op zou kunnen bouwen dus die zijn sowieso trots.. Mijn vader toont nooit gevoelens maar zelfs hij kwam er laatst mee, doet je goed Dus hun boeit die carrière niet.. Vader is nu zelfs helemaal enthousiast, moet ook wel hij is sinds twee weken de 50 gepasseerd Bloem, ben echt blij voor je dat het gelijk raak was! Hebben jullie helemaal geen kans gekregen om op een natuurlijke weg zwanger te worden? Mijn ongesteldheid is nog niet doorgebroken wel iedere keer een hele harde onderbuik... Had je mij pb nog gezien?
Hihi Danoontjes, ik wil niemand bang maken maar het is echt niet die roze wolk waar iedereen het over heeft. Ik heb een paar goede dagen gehad en nu is het weer helemaal mis. Eet weer slecht, val weer af in gewicht. Krijg steeds meer dingen erbij waardoor ik moet kokhalzen, moe, last van vreselijke rugpijn. En de ergste kwelling is wel dat je niet weet of het wel goed gaat met de kleine uk. Hij of zij is mama in ieder geval al goed aan het pesten Manyi, nee op de natuurlijke manier ging bij ons echt niet lukken. Mijn man kan geen natuurlijke zaadlozing meer kregen door zijn lichamelijke problemen. De zaadjes die opgevangen zijn waren ook al heel slecht en daarom ICSI, waarschijnlijk door mijn man zijn rolstoelafhankelijkheid. Dan worden de zaadjes te heet etc. Maar ik heb geen pb van je gehad? Wat gek?
He bah, wat vervelend dat je je lichamelijk weer niet goed voelt. Smorgens blijven liggen en op bed een kop thee met een beschuitje en dan nog een half uur blijven liggen... Voorlopig dus rustig aan doen en hopelijk val je niet teveel af. Als je klachten zo erg blijven met braken enzo kan je misschien contact opnemen met je vk? Lijkt me lastig als je zoveel problemen hebt met je lichaam Gelukkig bestaan er dit soort behandelingen dan krijgen jullie alsnog je liefdesbaby Vreemd dat je de pb niet gehad hebt, zal het nu gelijk opnieuw proberen
Dank jullie wel voor de leuke reacties op Ivan!!! Ben super blij met mijn kleine monstertje. Danoontjes; We willen het weer gaan proberen als Ivan 1 jaar is, dat zal dus al in Mei zijn.. super spannend!