(jonge) meiden hoe reagerden jullie ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dianne, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi

ik was net 22 toen ik zwanger werd. heb toen een miskraam gehad en werd net na dat ik 23 werd opnieuw zwanger. alle beide ouders vonden/vinden het super om opa en oma te worden/zijn. heb nooit enige twijfels gehad over de blijdschap van hun. vooral mijn moeder ziet er alleen maar de voordelen van in op mijn leeftijd moeder worden.

liefs rianne

2. Niet meer actief

Grappig, ik ben ook 22 en mijn moeder 47. Mijn moeder vond het helemaal geweldig en moest huilen... Mijn vader had er eerst wat moeite mee (mijn jongste zusje is 3 jaar) maar draaide later bij. Mijn voordeel was dat ik al verloofd was. Anders had mijn vader (Marokkaan) het niet gepikt.

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Mijn vader reageerde ook heel leuk (is zelf ook nog maar 43 met een kindje van 3jaar). Hij vind het geweldig om opa te worden. Me stiefmoeder vind het ook heel leuk om oma te worden (net 30) en me schoonouders zijn ook heeeeeeel erg blij.

Me moeder heb ik het nog niet verteld, wil even wachten tot ik haar zie :D , maar ook haar reactie zal positief zijn.

Voor alle ouders is dit de eerste keer, dus wel heel speciaal!

Ben al 4 jaar met me vriend (9 jaar ouder) en we wonen al 3 jaar samen! :) ik denk ook wel dat iedereen het aan zag komen!

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik was 21 (ben net 22 geworden ;) ) toen ik zwanger raakte en mijn ouders en schoonouders vonden het allemaal heel erg leuk. Ze kunnen niet wachten tot ze ons kleintje kunnen bewonderen :)

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Mijn ouders reageerden geschokt, maar waren ook erg blij. Ze zeiden wel dat als ze van de wens hadden afgeweten, het heel ander nieuws was geweest. Ze moesten wennen aan het idee, maar een dag erna had mijn moeder alle babykleertjes al naar beneden gehaald! :D Dat was voor mij een enorme geruststelling, want ik was bang voor haar reactie.

Mijn schoonouders reageerden iets minder geschokt en waren direct heel blij.. :)

Maar mijn ouders en schoonouders zijn totaal niet te vergelijken met elkaar, dus ik had deze reacties verwacht.

6. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik was bij de eerste 20 jaar toen ik zwanger werd! wel geland en iedereen die mij goed kende wist dat ik jong moeder wou worden, en waren dus erg blij voor ons! de mensen die mij niet goed kenden reageerden wat minder! ik zou eerst van mijn vrijheid en leven moeten genieten! hahahahha
    ik geniet nu juist van mijn kids! iets mooiers is er toch niet?

7. Sweet Mama

16 apr 2007
    17
    0
    0
    Heerlen
    Hey, Ik raakte in oktober toen ik 16 was zwanger. Ongepland. Omdat we niet wisten wat we moesten doen hebben we het aan me schoonouders verteld. Me ouders wisten het al. Maar me vader reageerde niet leuk. Maar me schoonouders zeiden meteen wat willen jullie? Nou wij zeiden we willen het houden. Ze vinden het harstikke leuk. Maar natuurlijk ook een beetje geschrokken. Maar me vader is al een hele tijd bij getrokken. Ze vinden het nu harstikke leuk dat ze een kleine zoon krijgen. Want ze zijn al opa en oma van een kleindochter. Ik ben dus ook al tante. Ik ben nu 17 en 11 juli ben ik uitgeteld. Ik haast niet wachten tot hij geboren word. En dan woon ik en me vriend samen met onze kleine hummel.

8. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik was een beetje huiverig voor de reactie van mijn ouders. Niet zozeer omdat ze me te jong vonden hoor, (mijn ouders waren zelf ook 24) maar omdat ik net een nieuwe functie bij een nieuwe werkgever zou betrekken.
    Maar ze waren zeer enthousiast, mijn vader viel bijna van de bank af. Inmiddels is het hele dorp waar mijn ouders wonen op de hoogte, omdat mijn vader in de kroeg heel trots verteld heeft, dat hij opa word. Mijn moeder is ook helemaal in haar sas.
    Mijn schoonvader vond het ook helemaal geweldig. (Mijn schoonmoeder is helaas overleden.)

9. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    jah idd ik heb dat dus ook ik zou in september net beginnen met een nieuwe opleiding en ik denk dat het daarom niet zo op prijs stelt maar ik heb me voorgenomen om me er niet zo druk over te maken, we zien het dan wel.

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey... ik ben er ook een jaartje tussenuit geweest, en begin ook in sep pas weer met school, zo gaat het nu eenmaal..
    mjijn moeder vond het destijds ook een probleem.

maar tis misshcien beter dat je het nu verteld, zodat ze aan het idee kan wennen..dan is ze ook weer sneller bijgedraaid.. :D en kunnen jullie lekker samen genieten en shoppen enzo, ik had later ook spijt dat ik het niet eerder had verteld... geschokt zal ze toch wel zijn :)

iig veel succes

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik was 19 toen ik voor de eerste keer zwnger was. helaas draaide dat uit op een miskraam. we hebben het pas verteld toen ik de miskraam had gehad . me ouders vonden het erg jammer dat we het niet eerder hadden verteld.
    Nu was ik 23 toen ik van daan beviel. in mijn ogen een normale leeftijd voor buitenstaanders niet schijnbaar. en vond het verschikkelijk asl z vroegen of het gepland was. het was wel niet zo maar hebben gewoon gezegd dat het wel zo was.

Me schoonzusje was 18 toen ze zwanger werd ongepland me ouders reageerde toen geschokt maar hebben haar en me broertje nog een jaar na de bevalling in huis gehad.

Me ouders zijn halve wegen de 40 en al 3x trotse opa en oma en ze vinden het geweldig om op zo'n jonge leeftijd als kleinkinderen te hebben want nu kunnen ze nog een hoop. mijn oma is al 6x over over groot oma en die vind het ok helemaal super.

12. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    hoi,

nou ik heb het gezegt, ze schrok behoorlijk, maar het viel me mee. ze vroeg direct hoe moet het nu met school, want ik heb donderdag een gesprek over een nieuwe opleiding ik zei van we zeggen niks ik ga gewoon heen, als je werkt moet je ook gewoon heen, Ze had het nog wel over arbortus maar dat gebeurt niet. Nou ben wel blij dat het er uit is.

Bedankt voor de reacties!

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou dat viel wel mee toch.. straks lekker shoppen met je mam in de stad naar baby spulletjes :D

14. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    tjah alleen nu heb ik er zo;n rot gevoel over. Heb ik al een paar dagen want een kind is voor de rest van je leven. terwijl ik heel graag zwanger wou worden. ik word gek van me zelf

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja meid...
    ik ken je gevoel...
    nou was jij dan wel geplaned zwanger..
    maar tis juist heel logisch dat je zo denkt..
    het is een hele verandering..en het is juist goed hierover na te denken..

ik heb ook zo gedacht.. maar nu ze er is.. is mn leven helemaal niet voorbij, ik ga in sept, weer naar school, noa naar de creche.. alles is gewoon normaal, maar heb een extra liefde in mn leven :D
    en dan wel de grootste hehehe

komt allemaal wel goed hoor.

16. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik val niet onder de jonge mama's helaas :cry: . Ik was 24( bijna 25) toen ik zwanger was, ik had hem me moeder gelijk verteld toen ik het wist. Ze was zo blij dat ze haar mond niet kon houden tegen over onze kennisen en familie. Ik wilde het pas bekend maken na 3e maand. Zo blij was oma dus hahaha.

17. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik val al helemaal niet onder de jonge mama's, maar ik ken ook het gevoel van: oh jee, en nu zit ik dus wel mijn hele leven met een kind! Natuurlijk wist ik dat van tevoren, en ik heb ook zeker geen spijt, maar soms ineens bekruipt je dat gewoon. Dat is toch normaal?

Ik kijk uit naar ons kindje en wil het heel graag zien.

Nog wel even een reactie op pagina 1: 47 voelt wel behoorlijk jong om oma te worden hoor. Ik bedoel, als je zelf 18/19/20 bent, lijkt 47 misschien heel oud, maar hoe ouder je wordt, hoe minder de verschillen per jaar worden. Ik ben 31 als ons kindje er is en ik werk al ruim 7 jaar, maar voel het verschil met 24 niet zo heel erg. Mijn beste vriendin is 37 en is nog precies zoals ze was toen ze 27 was. Als zij 47 is én oma, dan zou ik dat toch jong vinden. Denk dus aan de gevoelens van de oma's in spé! ;)

Succes met de jonge moederschappen!

18. Niet meer actief

Ik ben inmiddels 24 maar wij zijn ook begonnen toen ik 21 was.... helaas we wisten dit al van te voren dat wij de medische molen inmoesten omdat ik het PCO heb ( weet ik al vanaf mijn 19e) Dus wij haddne zoiets van nou dat duurt nog wel effies hoor... en ja het heeft circa 2 jaar geduurd... maar iedereen om ons heen is ook super blij voor ons ;)

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Bij mij was het allemaal niet zo vrolijk.
    Vooral aan de kant van mijn schoonouders.
    Ook mijn oma moest heel erg wennen, ze word voor de eerste x overgrootoma. Maar nu zijn ze gelukkig allemaal aan het idee gewend en kan de pret beginnen..
    Ook ik heb in het begin veel twijfels gehad, terwijl het ook gepland was!
    Maar dit kwam vooral door de reacties van mijn schoonouders, die alleen maar zeiden dat het mij toch niet lukte :S.. Maar nu weet ik zeker dat ik het kan. Mijn vriend is nu al een trotse papa.. En wij kunnen niet wachten om ons beebje vast te mogen houden en te bewonderen!

Veel succes tijdens je zwangerschap, Alles komt op zn pootjes terecht!

Liefs Kiss

20. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    mijn moeder komt nu deze kant op, ze kan zicht niet concentreren op haar werk, ze was helemaal overstuur :( Maar even afwachten dus

ik houd jullie op de hoogte

Deel Deze Pagina