Jonge meiden... ik ben 21...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Denise85, 6 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiesAmber

LiesAmber Actief lid

7 jan 2006
    270
    0
    0
    hoi,

ikzelf ben ook 22, heb al een flinke dochter van 19maanden (gepland trouwens) en zijn nu in ronde 5 voor ons tweede wondertje. Mijn vriend en ik zijn al 7 jaar gelukkig samen ;)

2. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Hier mag ik ook bij!
    Ik ben op mijn 20e bevallen van mijn allerliefste zoontje :) (die overigens niet gepland was, maar wel heeeel erg welkom!)
    Nu zijn we bezig voor een 2e (alleen gaat het naar mijn idee niet snel genoeg ;))

Ik heb ook hele rare reacties gehad. Maar gelukkig ook hele leuke! Ik werkte toen in zwanger was in een winkel. Daar kwam ook een jonge moeder die me feliciteerde en me vertelde dat wij het maar goed voor mekaar hadden. Nog voor ons 50e zouden wij alweer 'vrij'' zijn en van evt kleinkinderen kunnen genieten!
    En iedere keer als ik een rare/nare reactie kreeg dacht ik hier maar aan terug, dat vrolijkte me weer op!

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Hallo ,

Ik ben zelf 19 (volgende maand 20) en mijn vriend is net 25 geworden.
    We lopen vandaag precies 4 jaar met elkaar! :D
    Wonen alweer 1 , 5jaar samen in een mooie gezinswoning samen met onze drie meiden. (katten ;) )
    Woon dus vanaf mn 18e samen en "loop"met mn vriend vanaf mn 15e.
    Wij zitten nu in de 3de ronde naar een MK , die we met 8weken kregen.
    we werken allebij maar als ik straks zwanger ben en er een kleine is ,
    ga ik lekker stoppen en van de mooie momenten genieten! :D

Liefs Tan :D

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik zelf ben 23 en hoop dus moeder te worden op mijn 24ste...
    ik vind dat leeftijd slechts een cijfer is! Sommige meiden van
    23 zijn in hun doen en laten nog hardstikke jong nou ik heb mijn
    school afgemaakt ben gaan werken (nu al 5 jaar) 1 dag in de week nog school gevolgd en heb nu een management functie sinds 3 jaar!

Al met al kan ik zeggen dat je lekker moet doen wat goed voelt want elke situatie is anders en geen één persoon is hetzelfde!
    Kijk eens naar vroeger toen was het normaal om na je school als vrouw zijnde te trouwen en met je 20ste zwanger te zijn.....
    Waarom zou dat nu anders zijn omdat we carriere MOETEN maken nou.. dat vind ik ook nog altijd een kwestie van willen.

Kortom lekker doen waar je gelukkig van word. :)

Succes iedereen!

Z

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ben 27. Het begon eigenlijk al te kriebelen voor mijn 25e, maar de relatie liep niet zo lekker, we zijn dan ook uit elkaar gegaan. Toen ik mijn nieuwe vriend leerde kennen was hij wel heel duidelijk dat hij wel kinderen wilde. Dat gaf me een goed gevoel, maar toch heb ik bewust gewacht tot vorig jaar. Ik wou eerst zien of de relatie wel goed zou lopen.

Het is, zoals eerder al aangehaald, allemaal persoonlijk en hangt af van situatie tot situatie. Als je er zelf klaar voor bent, waarom niet dan?
    Persoonlijk vind ik wel dat als je jong moeder wil worden je er ook alle lasten moet bijnemen. Een vriendin van me is op haar 20e moeder geworden, want ja ze wou zo graag een jonge mama zijn. Dat hield in dat ze ook haar vrijheid nog wou. Resultaat was dat de baby eigenlijk meer bij haar moeder was omdat ze zelf nog wou uitgaan en een weekendje weg met vrienden.

Ik zeg niet dat je jezelf moet gaan opsluiten eens je moeder bent geworden, maar je moet wel de verantwoordelijkheden dragen voor je kind. Ik hoor mijn vriendin soms klagen dat haar moeder het kind "oudbollige" (wat is oudbollig ;)) manieren heeft aangeleerd en dat ze het daar niet mee eens is.
    We hebben haar toen gezegd dat ze dat wel had kunnen weten. Als jij alleen maar met je kind buitenkomt om mee te pronken maar voor de rest de opvoeding aan een ander overlaat dan kunnen zo'n dingen gebeuren.

Maar als ik hier verhalen lees van de meiden die jong mama willen worden, dan is het wel duidelijk dat ze er klaar voor zijn en hun kindje het beste willen geven.

En ja wat is jong? In de tijd van mijn ouders was het doodnormaal dat je rond je 20e trouwde en aan kinderen begon. Nu word je als jong beschouwd maar dat komt ook weer omdat steeds meer mensen langer studeren en bij studeren hoort in veel gevallen ook gewoon nog het uitgaan en vrijheid.

Dus meiden waarom niet? Ga ervoor als je er klaar voor bent, of je nu 20 bent of 40 dat maakt allemaal niet zoveel uit.

Veel succes iig met zwanger worden
    Elisje

6. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi hoi,

Ik was 20 toen ik beviel van mijn dochter en ben nu zwanger van mijn tweede.
    Ik vond het heel fijn om toch heel jong moeder te zijn. Je kunt ook zoveel leuke dingen doen met je kinderen en waar ik onzettend heb van genoten en natuurlijk wil je ook eens voor je tweetjes iets leuks en dat doen we ook op zijn tijd wel eens.
    Maar zelf nog jong en al kinderen hebben vind ik zelf heel fijn.

Groetjes Anna.

7. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Ik ben 18 jaar woon samen met mijn vriend en doe een thuisstudie van de LOI. Mijn vriend en ik zijn in verwachting van ons eerste kindje. We zijn nu 4 weken zwanger en ons geluk kan niet meer stuk!

8. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    verzorgende in verzorgingshuis
    sint philipsland
    Hoi Meiden,

Ik ben 23 en mijn vriend 25.
    Wij zijn al 9 jaar samen en wonen al 5 jaar samen, we zijn nu 7 maanden bezig voor ons 1e kindje!

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier nog een jonge wannabe-mama! ;)

Ik ben 19 en woon alweer bijna 2 jaar samen met m'n vriend.Ben sinds kort terug aan het studeren,ben op m'n 17 met school gestopt en heb daar natuurlijk nu veel spijt van :) Heb nooit zo'n fijne schooltijd gehad,maar nu gaat het geweldig! :D

Anyway,ik weet ook al heel lang dat ik jong moeder wil worden,en ben heel excited dat mijn vriend ook graag met mij voor een kindje wil gaan!We zijn alweer 1,5 jaar bezig...

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    hoi meiden,

Ik ben 22 jaar. Ik ken mijn vriend al 7 jaar en wij wonen nu 1 1/2 jaar samen. Als je een stabiele relatie hebt en je hebt alles op orde waarom zou je dan niet een jonge moeder kunnen zijn ? Wij zijn sinds juli bezig en dit is de 4e ronde.

Groetjes linda

11. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben ook 21 jaar en getrouwd.
    We hebben goed werk allebei,een huis en we zijn er klaar voor :D
    In de maand dat ik beval word ik 22 j.

12. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hoi,

Ook ik kom mij aanmelden. ik ben 21 jaar en op mijn 22e komt mijn eerste kleine. wij hebben deze zwangerschap gepland en mijn man en ik zijn dan ook al 2 jaar getrouwd en we zijn bijna 7 jaar samen. mijn moto is: ben je er klaar voor, waarom dan niet.

liefs tascha

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

JA heel goed! als je er klaar voorbent.. waarom dan wachten. Mensen zeggen vaak, je bent zo gebonden en je gooit je jeugd weg. maar ik denk maar zo.. het ligt er aan hoe je je kind opvoed, en hoe je er mee om gaat! En i kvind het ook een verrijking! geweldig toch zoon kleintje als je zelf nog lekker jong bent!
    dan kan je nog een nakomertje krijgen als je 35 bent:D

14. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik was 22 toen ik moeder werd van een prachtknul. Hij is inmiddels 5,5 en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik zo jong moeder ben geworden. Inmiddels zijn we bezig voor een tweede.

groetjes,

Anna

15. Niet meer actief

hoi gerina

zoals ik al meerdere keren in mijn berichtje schreef is het mijn mening. dat jij of anderen er anders over denkt kan natuurlijk, en als jij na je 40e nog kinderen wil moet je dat helemaal zelf weten. het is jouw leven, ben ik helemaal mee eens

maar ik vind gewoon zelf dat als je de 40 gepasseerd ben er een soort grens is bereikt. ik vind het echt heel sneu als het zo zou zijn dat je moeilijk zwanger wordt en het dus niet voor je 40e lukt maar je gaat toch niet door met baby's krijgen tot je 55e ofzo.
    zoals ik al zei, dat is mijn mening, ik vind het tegen mijn gevoel in gaan, ik vind het sneu voor een kind als hij 10 is en zijn moeder is 60 en ik vind het boven de natuur in gaan als je, terwijl je bijna in de overgang zit, op de valreep nog een kind wil.
    en misschien vind je dat kort door de bocht, maar ik noem het een eigen mening en gelukkig mag je die hebben toch?

16. Niet meer actief

Tuurlijk ieder zijn eigen mening, niewaar!?
    Ik hoop dat je nooit in de MM terecht komt, meis. Want dat wens je niemand toe.
    Bovenal wens ik dat je snel zwanger mag zijn. Want dat wens je toch iedereen toe met een grote kinderwens! (ik tenminste wel)

Succes ermee

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. hier nog een jonge meid hoor. ben 21 en sinds april 2005 gestopt met de pil. helaas vlot het nog niet zo erg.

werk nu nog full time maar wil partime gaan werken mocht er een kindje komen.

xxx

Deel Deze Pagina