aagh, dat verschilt. Ik ben 18 en behoorlijk zelfstandig. Maar toch moest ik wel even wennen aan het idee.
Persoonlijk vind ik 21 wel een jonge moeder. Niet "schandalig" jong of zo hoor, maar wel jong. Als ik naar mezelf kijk, ik was pas klaar met leren op mijn 24e.
daar heb je ook helemaal gelijk in,zullen er hier genoeg zijn zoals ik,die geen opleiding hebben afgemaakt.als deze zwangerschap goed verloopt wil ik errug graag weer naar school rond sept 2008 mijn vriend werkt ook en gaat naar school,ik wil zelf ook graag het goede voorbeeld geven. en ja,toen ik zwanger raakte op mijn 18e was ik daar emotioneel en financieel absoluut niet aan toe,de tijd heeft het me geleerd en ik schaam me er niet voor dat te zeggen.inmiddels hebben we t best goed,ik hoop straks 2 kindjes te hebben en het daar dan zeker 9 jaar even bij te laten.
Ik denk dat het ook dat het per mens verschilt. Ik ben 19, heb net mijn tweede huis gekocht. Vrijstaand huis, we hebben alle 2 werk, en zijn getrouwd. Bovendien wonen we al 2 jaar samen. Het lag een aantal maanden later in de planning maar het kan gewoon komen! Ik vind het heel anders als je beiden werkloos bent en geen baan hebt!
mar zo begint het wel vaak bij jongemoeders,en dan doel ik op hele jonge moeders,mijn partner en ik moesten ook van "de hel naar de hemel"om alles op orde te krijgen.t was heeel zwaar...maar t is geluk. ben nog steeds niet rijk,maar we zijn voorzien.
Ik vind ook wel dat iik een jonge moeder wordt ben 22 maar vindt het fijn om jong moeder te worden ookal wasn het niet gepland Ik hoor ook wel van meiden die op een 12 of 14 al zwanger zijn dit vind ik wel erg vroeg zelf dacht ik op die leeftijd nog beslist niet aan sex volgens mij speelde ik toen zelfs nog met poppen ik weet het tijden veranderen maar sex op je 12 ik weet het niet hoor o ja en als die meiden dan zwanger raken hoor je alleen zo vaak dat ze abortus plegen alles goed en aardig hoor en n iet gemeen bedoelt maar als je onveilig sex wilt hebben moet je de consekwenties ook aanvaarden.
Een meisje van 10 uit Charleroi is vorig jaar bevallen van een baby. Het nieuws, gepubliceerd in de Belgische krant De Standaard, raakte nu pas bekend. Zon jong moederschap is hoogst uitzonderlijk en sterkt het vermoeden dat jongeren steeds vroeger beginnen te experimenteren met seks. Het meisje kon op een natuurlijke manier bevallen en de baby was kerngezond. De vader was een schoolkameraadje. Die jongen was enkele jaren ouder. Dertien jaar denk ik. Een jong kereltje nog, zegt dokter Robert Chef, die de baby op de wereld hielp zetten. Ik heb elk jaar wel enkele moeders van veertien jaar. Daar schrik ik niet meer van. Maar dit is natuurlijk wel hoogst uitzonderlijk. Het lijkt er dus sterk op dat de jeugd almaar vroeger begint te experimenteren met seks. Steeds meer jonge meisjes nemen de pil. Vooral vanaf veertien jaar is het pilgebruik de jongste twee jaar sterk gestegen. Vorig jaar kregen zelfs 57 kinderen van tien jaar van hun arts een voorschrift voor de anticonceptiepil, zo blijkt uit cijfers van de ziekteverzekering. (De Standaard)