Hoi hoi, Ik ben 20, heb een zoontje van 18maanden en ben bijna 23weken zwanger van ons 2e zoontje, ze zijn allebei hartstikke gepland en gewenst mijn man is 37 en is Turks, ik ben Nederlands, maar we wonen in brussel/belgie Ik ben thuisblijfmamma, ma heb sinds gisteren een baantje, ik ga bijles geven aan een jongen van 8 bij mij thuis. Hij heeft hulp nodig bij de nederlandse taal en loopt een beetje achter op school, omdat hij het niet goed snapt en daar ga ik hem nu dus bij helpen 6uur in de week @elsie22: Mag ik vragen hoe het komt dat je nu nog bij aan het komen bent van de bevalling? Ikzelf heb dik 4maanden bij moeten komen van de bevalling. Er was een stukje placenta achter gebleven in mijn baarmoeder en kwam daar pas 3 maanden na de bevalling achter toen ik inmiddels bloedarmoede had. Daarna gecurreteerd en nog een maandje bij moeten komen en daarna ging het langzaamaan beter
ik heb een best zware bevalling gehad, eerst paar uur weeen bijna 2 uur persen en toen een keizersnede. het ging in het begin heel goed, maar ik heb nu een soort van postnatale depressie en bij mij uit zicht dit met oververmoeidheid, dat is nu wel steeds beter maar ben nog steeds wel snel moe en ik heb daardoor last van paniekaanvallen en durf daardoor bijv. niet meer de winkel in. heb dit 2 maanden na de bevalling ookal gehad en toen kwam het ook weer goed, dus heb er vertrouwen in dat het nu ook weer goed komt.
ik ben vandaag thuis (ben ook thuisblijfmama ) doe vandaag lekker rustig aan huishouden doen en lekker bezig zijn met de kleine.
ik krijg veel steun van mijn ouders en vriend natuurlijk, we wilden huishoudelijke hulp aanvragen, maar dat krijg je niet als je een gezonde partner hebt! maar ik kan nu bijna alles in huis weer zelf doen dus dat is wel fijn, verder ga ik wel naar een psycholoog toe.
Hier nog een jonge mama (25) van 3 kinderen. 2 jongens van 4 en 6 en 1 meisje van 2 jaar. Ben verder thuismoeder al sinds de zwangerschap van de oudste maar ben nu wel op zoek naar werk! Bij de eerste hebben we veel vooroordelen gehad, trok het me eerst enorm aan, maar stapte er al snel overheen toen ons wondertje geboren was. Nu nog kijken mensen ons raar aan als we met onze 3 kinderen ergens zijn maar het kan me echt niks schelen. Als wij maar gelukkig zijn en JA wij hebben er voor gekozen!! Aan de ene kant wil ik nog wel een 4e kindje, maar denk niet dat het er ooit nog van komt. Maar dat geeft ook niet ik ben dolgelukkig met me 3 wonders!!
Ik ben ook een vrij jonge mama.... 22 jaar (bijna 23 op 2 maart ) en moeder van een dochtertje dat volgende maand alweer 1 wordt! Mijn vriend is ook een stukje ouder (wordt 28 febr. 30 )
Dag dames! Hier nog een relatief jonge moeder, uit Gelderland wel te verstaan. Ik ben 21 jaar, mijn vriend 25 en ons zoontje is 1,5 jaar. Ook ik werk helaas niet meer, ben afgekeurd. Anderzijds is het natuurlijk ernorm gezellig om bij mijn ventje thuis te zijn. En bij onze dieren niet te vergeten. Heel leuk om te lezen dat sommigen van jullie zelfs al meerdere kinderen hebben! Liefs Makamba
Hoi dames, Hier ook jong mama. Op mijn 19de raakte ik zwanger, deze was niet gepland maar o zoo welkom!! Ons mannetje is inmiddels al 2,5 en genieten nog elke dag van hem. En we zijn nu zwanger van onze meidentweeling! Dus als ik straks beval van hun ben ik 22 en heb ik 3 kindjes. Mijn man is 27. Ik zit nu thuis, was aan studie begonnen maar deze zwangerschap is te zwaar om te combineren met studie. Ik wil na de zomer weer beginnen of met een studie of met werken..
En dan nog maar een jonge mama Ik ben Gravid, 22 jaar, mama van een dochter van 3 jaar (uit een eerdere relatie) Mijn vriend is 30 en ik ben nu 29 weken+1d zwanger van onze eerste! Leuk om te lezen dat er zoveel jonge mama's zijn
Hier nog een jonge mama, ben 24, dochter van 6 maanden en kom uit noord brabant. En wil graag snel nog een tweede, ga nu nog naar school dus daar wacht ik nog ff op. en werk daarbij 20 uur in de zorg. Hebben jullie in je vriendenkring ook vrienden met kinderen? Ik niet en vind dat af en toe wel lastig, ze snappen je niet altijd. Waarom je weer thuis blijft of niet meer naar elke verjaardag gaat....
ik ben ook de eerste van mijn vriendinnen met een kindje, en vind dat ook weleens lastig. ze begrijpen je idd soms niet. daar baal ik weleens van.
Ik ben ook de eerste van mijn vriendinnen. Ik merk dat ze steeds minder van zich laten horen. We hebben echt hele andere interesses gekregen. Erg jammer!
Hoi hoi!!! Hier ook een jonge a.s mama!! Ik ben 23 jaar en ben nu bijna 22 weken zwanger!! Mijn vriend is 28.. we werken nu allebei nog fulltime.. ga straks ong 20 uur per week werken! En idd ik heb ook al verschijnende mensen gehad in de winkel ( werk in een kledingzaak ) van is het wel gepland??? Grrrrrrr........ Zelfs nog van een vriendin!! Ze zei zo een beetje omslachtig van je bent nog wel jong he!!! Maar goed.. wij zijn er echt hartstikke blij mee.. en kunnen niet wachten tot dat we in juni ons wondertje in onze armen kunnen houden!
ik heb idd ook minder contact met vriendinnen, erg jammer vind ik dat! ze komen ook niet zo vaak meer langs.
Hier nog een TROTSE jonge mama ! Ik ben lt20, 22 jaar oud en sinds 6 maanden mama van Jaimy.. Ik was 20 en mijn vriend 26 toen we met de pil stopte, 21 toen ik zwanger werd en beviel. Daarnaast werk ik nog 24 uur op de salarisadminstratie en ben bezig met het opzetten van mijn eigen webwinkeltje. Ben ook de 1e van mijn vriendinnen dus mama is geworden maar gelukkig is het contact toch nog redelijk goed. Zag ik een vriendin eerst 1 x per week dan is het nu 1 x in de 2/3 weken. Zag dat er hier ook meiden uit Noord Brabant kwamen. Ik kom uit een dorpje langs Den Bosch.