Hoi allemaal, Leuk om te zien dat er toch nog meer jonge moeders zijn. Ik ben 24 en trotse mama van een 9,5 maanden oud dochtertje. Onze kinderwens begon toen ik 22 en mijn man 24 was. Ik werk nu nog 3 dagen in de week wat me prima bevalt. Onze omgeving reageerde gelukkig heel positief op het nieuws, die hadden het wel een beetje verwacht. Alleen de reactie van vreemden schrok ik weleens van. Het was zelfs zo erg dat ik de vraag kreeg of ik het wel ging houden? Van onze vrienden ben ik ook de eerste mama. Het heeft er wel voor gezorgd dat we weinig contact meer hebben met anderen, omdat zij er weinig begrip voor hebben als je niet ieder weekend mee wil stappen etc. Het enige lastige aan jong mama zijn vind ik dat er maar weinig andere mama's in onze omgeving zijn. Hoe is dit voor jullie? hebben jullie wel mama's in je omgeving, of andere kinderen om leuke dingen mee te doen?
Hey dames, Ben nog geen moeder, maar ben er wel druk mee bezig.. Hoor wel veel mensen in mijn omgeving dat ze 21 (zo oud ben ik) nog erg jong vinden.. Mijn vriend is bijna 30.. Mag ik hiero ok gezellig mee kletsen? Of moet ik daar echt al mama voor zijn ? Liefs, Femme..
@ MamaX: Hier op zw.pagina klets ik al 2 jaar met dezelfde meiden waarvan er 1tje uit mijn buurt komt dus ga nu samen met haar babyzwemmen. Daarnaast heb ik 1 kennis/ vriendin die een kleine heeft van 3 jaar en 6 maanden dus daar spreek ik ook weleens mee af. Verder geen mama's in de buurt dus dat vind ik wel jammer. Bij jou ook bijna geen mama's in de buurt lees ik. Misschien kun je gaan babyzwemmen ofzo daar leer je mss weer leuke mama's kennen? En wat brutaal dat je de vraag kreeg of je het wel ging houden. Hier was ook iedereen positief alleen 1 collega vroeg of het wel gepland was. Nou en of het gepland was, heb er aardig wat maandjes voor moeten werken . @ Femme: wat mij betreft ben je welkom hoor, gezellig! Hoop dat je snel zwanger bent.. En laat die mensen maar kletsen, als jullie er klaar voor zijn, is het goed toch ..
Hoi LT20, Ik ga inderdaad al babyzwemmen, maar het groepje waar ik nu bij zit zijn al wat oudere mama's. Zo ook bij de zwangerschapsgym, ik was de enige onder de 30. dan voel je je toch wel ineens erg jong hoor. Leuk om te horen dat je via dit forum meiden hebt leren kennen, wie weet kom ik er ook nog wel tegen. Ik zag al dat er meerdere uit de buurt van den bosch waren.
Kom je uit de buurt van DB? Ik woon op 5 minuutjes rijden ervan.. Wie weet kennen we elkaar wel! Wij zijn met 5 mama's en 1 oma en daar waren wij (beide 22) wel de jongste. Tja, je trekt dan toch automatisch na elkaar toe he.
Ik kom uit Veghel en mijn man uit Berlicum. dus wel vlakbij! Inderdaad trek je sneller naar jonge moeders toe. Ook wel begrijpelijk dat de oudere moeders ook naar elkaar toe trekken dan! Leuk om je te leren kennen in ieder geval!
Leuk om zo te lezen hoe iedereen toch ongeveer t zelfde meemaakt. @mamax mijn ouders wonen in veghel en ik heb er 15 jaar gewoond. Ik woon nu in oss. Ik zie dat we even oud zijn. Welke basisschool heb je gezeten? Babyzwemmen doe ik ook en ben ook zeker de jongste moeder! Maar vind t babyzwemmen wel heel leuk!
Ik heb op 't Heibosch gezeten, jij? Babyzwemmen vind ik ook erg leuk! en mijn dochtertje ook, ze heeft haar eerste spetterdiploma al binnen.
Aaah spetterdiploma, leuk zeg! Ben benieuwd wat ze nog op school aan diploma's gaan krijgen, heb zelf nog een strik en tafel diploma ..
@mamax basisschool de Ieme. Net terug van het cb. Nikki weegt 8400 gram en is 66 cm lang. De lengte was eigenlijk niet goed, de lijn boog erg af, ze was nog net genoeg gegroeid. Nikki krijgt hypoallergene voeding en volgens de arts had dat geen zin meer omdat ze nu groente en fruit gaat krijgen en dan had HA geen zin meer. Beetje raar vond ik. En ze mag naar 3 voeding. En volgens hun schema moet ze rond 16.30 groente maar ik heb liever dat ze met ons mee eet. Wat doen jullie?
@ Joyce: je meisje is groot tegenover de mijne, hoe groot was ze bij de geboorte? Mijn meisje is ruim 6 maanden en in is 65 cm en 7440 gram. Ook zij drinkt HA voeding en mijn cb heeft er niks over gezegd. Van standaard voeding kreeg ze krampen dus ben overgestapt op ha2. We hebben een schema gekregen waar ze met 7,5 maand aan toe is. Stonden inderdaad 3 flessen op maar merk nu al dat ze minder melk hoeft, gister heeft ze denk ik 150 cc laten staan. Ik zou gewoon je gevoel volgen, je merkt het vanzelf wel als ze minder wil drinken. Had gisteren trouwens wel een beetje thee aangeboden, misschien kun je ook zoiets doen? En onze meid krijgt groente tussen de 2 laatste flessen dus dat varieert een beetje wanneer ze in de ochtend wakker wordt. Als jij liever hebt dat ze met jullie mee eet dan moet je dat doen. Ik vind altijd fijn om advies van cb te krijgen maar ze gaan mij niet vertellen wat ik MOET doen..
@Joyce, mijn dochtertje eet gewoon met ons mee (al vrij snel) rond 17.30u. Ik zou zeggen houd je eigen gevoel aan. Wij hebben ook eerst HA voeding gegeven, maar zijn rustig af gaan bouwen, door steeds 1 voeding te vervangen. Ze zit trouwens nu (ze is ruim 9 maanden) nog steeds op 4 voedingen per dag (wel 2 x een halve) maar ze heeft er nog steeds behoefte aan. Je ziet vaak zelf wel wat het beste is voor je kindje.
@lt20 Nikki is geboren met een gewicht van 4700 gram. Dus ook al flink. Nikki heeft nog steeds uitslag op der lichaam dus ben benieuwd wat er gebeurd als ik overstap. En ik ga gewoon doen wat ik fijn vind, dat zal ook wel een goede manier zijn, cb moet zich natuurlijk ook aan richtlijnen houden.
@Joyce, heeft Nikki een allergie? omdat je zei dat ze onder de uitslag zit? wel vervelend dan! Ik zou ook gewoon doen wat jij het fijnste vind. zo te lezen doet ze het verder goed, niks om je zorgen over te maken dus. Heb je trouwens ook in veghel op een middelbare school gezeten?
ben denk ik de oudste jonge moeder hier was even aan het neuzen. erg leuk alle jonge moeders hoor! ik was 23 toen ik (gepland!) zwanger raakte, helaas een mk. een maand later was ik opnieuw zwanger en ben 19-10 bevallen van een gezonde dochter. ik was toen 24 (nu 25) iedereen veel plezier met het opvoeden van jullie kids!
Nou Nikki heeft iniedergeval een droge huid en toen ze geboren werd met 42 volle weken had ze ook in t vruchtwater gepoept en daar had ze ook uitslag van. @mamax ik heb op t fioretti gezeten. En ga nu nog om de week 2 dagen naar de leijgraaf. En jij?
Wat leuk dat hier inmiddels al meer jonge moeders hebben geschreven! Rot om te lezen dat velen van jullie weinig contact hebben met vrienden en deze vrienden ook nog geen kind(eren) hebben. Hier ook geen contact meer met vrienden die nog geen kinderen hebben. Gelukkig heb ik voor, tijdens en na mijn zwangerschap een aantal leuke jonge moeders leren kennen hier in de buurt. Met één was ik tegelijkertijd zwanger en heb ik een hele goede band op gebouwd, zij is op dit moment wel mijn beste vriendin denk ik. Met de rest ga ik de ene keer meer en de andere keer minder om. Soms ondernemen we ook wel wat in een groepje. Daarnaast hebben we erg leuke en jonge buren welke nu ook in verwachting zijn. Ook ga ik elke week een ochtend met mijn zoontje naar een speelgroep voor kinderen tussen de 0 en 2,5 jaar. Daar zijn ook relatief jonge moeders, lees tussen de 20 en 35 jaar oud. Via hyves en msn heb ik ook vriendinnen,schoolgenoten en ex-collega's van vroeger terug gevonden die inmiddels ook jong moeder zijn. Daar klets ik zo nu en dan ook eens mee. @ Joyce, ik lees dat je kleine krampen heeft en uitslag? Reageert ze soms op de hypo-allergeen? Ik heb een zoontje met ernstige allergieen dus als je vragen hebt stel ze gerust. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van.
Inderdaad wel lastig om zo weinig andere mama's in je omgeving te hebben, maar zo te lezen kun je hier ook wel voor advies terecht @ Joyce, ik heb op het zwijsen gezeten, dus ben bang dat ik je toch niet ken. Ik werk nu 3 dagen in de week. Lijkt me wel zwaar, school en een kindje!
ik woon in omg. utrecht, ben de hele dag thuis genieten van mn dochtertje die overigens nu een beetje ziekjes is, jengelig en niet zo heel goed eten.. @ combi werken en kleintje, lijkt me best zwaar. maar denk ook dat je er na een paar maanden aan gwend bent.