*jonge moeders* (18-25 jr)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door saphira17, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    wat leuk zoveel reacties al.
    welkom en klets gezellig mee!!

sorry erg drukke dag gehad vandaag vandaar dat ik vandaag hier nog niet gepost had.
    ik moest met Iliana naar het consultatiebureau ze kreeg prikjes. daar heeft ze nu nog last van! erg huilerig en der beentjes doen pijn. verder was ze wel weer lekker gegroeit. vanavond wezen werken was eigenlijk te moe om iets uit tevoeren maar is me toch gelukt!

iedereen fijne avond en goede nacht voor straks.

liefs saphira17

p.s morgen ga ik even alle posts lezen hoor ben nu te moe sorry.

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook een jonge mama!

Ik ben 23 en heb een dochtertje van 20 maanden, was 21 toen ze werd geboren :).
    Ik vind het heerlijk om een jonge moeder te zijn!

Ik kom trouwens ook uit de buurt van DB en volgens mij heeft LT20 bij mij op school gezeten :D

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ Flutterby; nu maak je mij wel erg nieuwschierig :D... Ik woon sinds 3 jaar in Vlijmen, voorheen heb ik in DB gewoond. En jij? Kan je anders wel ff pb sturen. Qua leeftijd zou het wel kunnen..

4. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Hier nog een jonge aanstaande mama van net 20 & ik woon samen met mijn aanstaande man (27). We zijn nu 26 weken zwanger van ons eerste kindje; een meisje:D
    We wonen sinds 1 jaar in een prachtig koophuis in Noord-brabant. M'n vriend werkt fulltime en ik ben sinds 1 jaar fulltime huisvrouw en zal straks huismama zijn:)

Wil misschien wel weer gaan werken in de toekomst/ gaan leren. Maar dan niet fulltime en vooral om er effe uit te zijn en leuk voor de extra's.

Liefs, Troetel

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Zo zijn wel veel mama's uit noord brabant!

6. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihi klopt. Al kom ik uit een ander deel van Brabant dan de meesten van jullie denk ik!

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Waar kom je vandaan Troetel?

Gefeliciteerd met je zwangerschap :D! Mijn dochter is alweer 6 maandjes oud. Was 20 toen ik met de pil stopte en 21 toen ik ben bevallen.

Maar wat fijn dat jullie het financieel zo goed hebben dat je lekker thuis kan blijven voor de kleine! Zit er hier helaas niet in...

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    wat leuk dat er een deel lekker thuis kan blijven bij de kleine! geniet er van! ik werk overdag ook niet zodat ik lekker met mijn meisje samen kan zijn (ben zetbaas van een cafe, dus alleen in de avonden)

9. MamaX

MamaX Niet meer actief

Inderdaad veel mama's ui NB...
    @ Troetel, gefeliciteerd met de zwangerschap!
    Erg leuk een meisje, de mijne is inmiddels alweer 9,5 maanden. Het gaat wel zo super snel.
    En inderdaad fijn dat je thuis kunt blijven! Aan de ene kant zou ik dat ook graag willen, maar aan de andere kant vind ik de afleiding ook wel fijn af en toe. (al zou voor mij 1 dag in de week ook genoeg zijn hoor ;))

10. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Euhm effe denken hoe ik dat subtiel kan zeggen hihi. Ik woon tussen Zeeland en Roosendaal in. ( is nog vrij anoniem & subtiel zo toch? haha)

@ thuisblijven; Tja het is niet zo zeer voor de kleine al een bewuste keus vooraf geweest. Vorig jaar ben ik na lang wikken en wegen gestopt met mijn HBO-opleiding omdat het toch niet was wat ik zocht. Tja diezelfde maand werd de koop gesloten van ons huis (sowieso al zonder mijn inkomen omdat ik student was) en kregen we de sleutel dus gingen we verbouwing in.

Veel dingen meegemaakt en voor september ook niet echt iets kunnen vinden wat dan wel mijn ding was. Ze zeggen (grapje) dat ik best intelligent ben, maar ben qua karakter kan ik niet fulltime in de schoolbanken zitten met jongeren die alleen maar denken aan studeren, feesten, zuipen etc.

HBO studie is gauw al vier jaar eer je ergens bent en dat zag ik niet zitten. Als ik 4 jaar vooruit keek zag ik mezelf & mijn mannetje in een heel ander beeld dan 'net afgestudeerde ik' opzoek naar werk..

Onze financiele situatie is in zo'n mate dat het ook mogelijk is om de lasten te betalen (mijn studiefinanc. was puur een extra voor hogere rekeningen ofzo).

Plus ik vind het moeilijk om 'simpel' werk te doen omdat ik daar geen uitzicht in zie of toekomst in heb. Ik wil echt iets bereiken..

Maar mijn vooropstaande carrière is mama zijn dus laat ik me daar eerst maar eens op focussen:)

11. MamaX

MamaX Niet meer actief

Inderdaad erg subtiel, je woonplaats.

En thuisblijven klinkt nu heel logisch, ook wel herkenbaar eerlijk gezegd. Ik ben zelf na de middelbare (heb VWO gedaan) 4 maanden in australie gaan wonen en werken als au pair. Ook om na te denken wat ik wilde gaan doen.
    Ik zag mezelf ook niet fulltime in de schoolbanken, dus toen ik terug kwam ben ik nog een paar maanden in een restaurant gaan werken. Daar kwam ik mijn huidige baas tegen, dus heb nu een baan met veel uitdaging en waar ik veel kan leren (Software ontwikkeling, verkoop, administratie, eigenlijk alles). Dus daarmee heb ik wel geluk gehad.
    Ik zag mezelf namelijk ook niet nog jaren studeren en daarna cariere maken. Ik heb altijd geroepen dat ik jong mama wilde worden en was 23 toen ik bevallen ben van ons meisje, dus ook goed gelukt!
    Ook als ik nu naar vriendinnen van toen kijk, die zich druk maken wat ze het weekend aan moeten als ze gaan stappen en hoe ze thuis komen, ben ik heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

Dus helemaal stoppen met werken wilde ik eerst niet, al moet ik zeggen dat ik het nu toch af en toe erg moeilijk vind om niet bij mijn meisje te zijn.

Maar las ik nou goed dat je ook gaat trouwen? gefeliciteerd, wat leuk! Ik ben zelf ook 1,5 jaar geleden getrouwd!

12. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ Troetel; dat is een hele mooie carriere die jij tegemoet gaat ;)..

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @LT: Je hebt pb!

Zal vanavond op de rest reageren, ben aan het werk...

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hahaha geweldig Flutterby!

Voor de rest: we blijken oude klasgenoten te zijn.....

15. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Heerlijk om niet te hoeven werken!
    Maar helaas zou dat bij ons niet kunnen, nu werk ik maar 20 uur dus dat valt ook nog wel mee maar het liefste zou ik de hele dag bij mijn dochter zijn.
    En soms is het toch ook lekker om even te gaan werken. Maar heb mijn bedenkingen hoe we het gaan doen als er een tweede mocht komen, nu gaat ze nog naar de oma's maar of die er ook twee aan kunnen... weet ik niet.

Doen jullie ook nog andere activiteiten dan babyzwemmen met de kindjes?

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ MamaX;
    Ik heb ook 4 jaar VWO gedaan maar na moeilijke tijd om een lullige reden dat 4e jaar nét niet gehaald. Toen mijn Havo diploma gehaald en daarna begonnen aan de Pabo (HBO) en daar ben ik dus mee gestopt..

Ik kan echt mijn ding nog niet vinden. Maar wist altijd al dat ik jong mama wilde worden en ik ben superblij dat dit nu zover is!:D

trouwen: Ja ik ben op mijn verjaardag (december 2010) ten huwelijk gevraagd hihi. Maar de bruiloft is pas volgend jaar dus de plannen komen ook pas zo na de bevalling (lekker hectisch hahaha). Maar de datum staat in ons hoofd al vast; zomer 2012.
    En we zijn lekker aan het brainstormen erover.

@ Lt20; Ja vind ik ook:D hihi. Weet je wat het is; de papa werkt al fulltime en zal veel missen, zolang het mogelijk is wil ik er dan in ieder geval zijn om zoveel mogelijk te genieten!
    En in de toekomst wil mijn moeder dichterbij komen wonen en dan zou ik evt 1 a 2 dagen kunnen gaan werken en dan past zij op. Die vind het overigens ook heeeeeerlijk dat ze zo jong (net 45 ) oma wordt!

Enne wat grappig dat jij & Flutterby elkaar kennen van vroeger!

17. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ohhh ja en meiden! Zou zo graag zwangerschapszwemmen gaan doen & straks ook babyzwemmen. Maar het zwembad zit hier echt aan de andere kant v.d. stad en heb (nog) geen rijbewijs dus moet alles op t fietsje.. :(

18. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ Joyce; ik doe alleen babyzwemmen. Wilde eerst ook babymassage gaan doen maar had al wat technieken van de kraam geleerd dus doe dat nu iedere avond. In de toekomst lijkt me wel leuk om iets van gym te doen. Wat doe jij?

Hier gaat kleine meid ook na oma's en opa's. Mijn schoonouders zijn een maand eerder ook opa en oma geworden dus die hebben 2 kleinkinderen waar ze op mogen passen. Zou voor ons denk ook een struikelblok zijn voor een 2e.

@ Troetel; ook al zo'n jonge oma! Mijn mama is 43 en soms denken ze weleens dat het haar kindje is. Ik vind het ook wel fijn dat de oma's en opa's oppassen, vind ik toch een fijne gedachte dat ze bij bekende is. Hoe ver woont je moeder nu?

19. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Lt20; Ja wij hebben ook gekeken naar hoe het financieel is als we denken aan KDV op de momenten dat ik evt. zou gaan werken. Tja dan draag ik mijn loon puur af en dat is dus echt zinloos! Plus we komen in hogere belastingschalen enz. dus het is voor ons mét kindje enkel voordelig als ik in de toekomst maar enkele uren ga werken. Dus iets van een webshopje oid zou ik meer uit kunnen halen (ook i.v.m. het plezier:D)

Mijn moeder woont nu +- een uur met de auto rijden hier vandaan (provincie Zeeland) ze zoekt hier naar een huisje en werk al sinds eind 2009, dus hopen toch dat ze binnenkort een huis heeft.

20. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @LT20 Ik ga ook 1x per week babyzwemmen en heb babymassage gedaan maar vond het niet geweldig.

@troetelbeer90 een kleine mag pas vanaf 9 maanden voor op de fiets, of je moet zo'n standaars hebben voor een maxicosi achterop de fiets.Anders moet je nog ff wachten maar zwemmen is wel heel leuk!

Ik zou ook nog graag iets met gym of muziek doen maar dat is hier in de buurt verder niet.

Deel Deze Pagina