*jonge moeders* (18-25 jr)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door saphira17, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Desi; Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap;)

2. MamaX

MamaX Niet meer actief

@ Troetelbeer, is inderdaad een leuke crea-bea bezigheid. en kan makkelijk tussen de voedingen door ;)

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ MamaX; nou dat scheelt nogal! Ik had er eentje in Eindhoven gevonden en daar waren ze allemaal rond de 70 euro..

4. MamaX

MamaX Niet meer actief

@LT, ja klopt, had ik ook gezien, dit was nog wel te doen vonden we. En ook dichterbij voor jou! Ik zou zeggen kom ook, zien we elkaar misschien nog ;)

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik zal eens kijken of ik iemand kan strikken. Ga ook eens op die website neuzen :)..

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Troetelbeer: Lekker hoor, de eerste tijd fulltime thuis zijn! En het is inderdaad ook wel fijn om na een tijdje weer aan de slag te gaan, ik werk 2 dagen en vind het wel lekker om er ff 'uit' te zijn :)

@Joyce: Nee ben een keer gaan proef babyzwemmen, maar voelde me echt een buitenbeentje tussen al die oudere moeders... Wil als ze wat groter is wel met d'r naar peutergym of peuterdans, is vanaf 2,5 jaar geloof ik!

Opa's/oma's: Mijn dochter gaat als ik werk (2 dagen) naar mijn ouders, die zijn ook nog jong. Mijn moeder is 47 en mijn vader wordt 50.

@babywens: Spannend, hopelijk ben je snel zwanger!
    Wij willen graag een 2e kindje en ik slik nu VSM Puur Mama, je 'moet' sowieso foliumzuur slikken. Verder nog geen ovulatietesten of tempen hier..

@MamaX: Wat leuk dat je oma nog fit genoeg is om op te passen! Dat zouden onze oma's echt niet meer kunnen.

@LT20: Peuterdansen, maar dat duurt nog ff voor Jaimy. Muziek op schoot, maar daar moet je van houden.. ;)
    Wanneer gaat je webshop de lucht in? Heb nog een kamertje dat aangekleed moet worden, pas verhuisd dus nog een kale peuterkamer...

@Desii: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed? :)

Taarten: Ik vind ze heel mooi, leuk en lekker, vind het ook heel knap dat mensen ze zelf kunnen maken. Ik heb echt geen geduld voor dat soort dingen, ik eet ze liever op :D

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden,

Ik wip hier ook weer eens langs:)

opa's/oma's; Mijn oma zou ook nog wel op kunnen passen maar die woont helaas in het noorden v.h. land. Ze is in ieder geval nog fit genoeg.

@ Taarten; Tja die zijn ook wel heeeeel lekker om op te eten natuurlijk hahaha.

Nou meiden, ik ga eens even de herhaling van goede tijden kijken en dan wat doen hier in huis!

Liefs

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Hoe is het met jullie?

@ Futterby; Muziek op schoot? Heb geen idee wat ik ervan moet denken.. Ben nu bezig met alle voorbereidingen en de opzet van de webshop dus hoop dat ik voor de zomer online ben.

9. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Grrrrr meiden.. Even mijn ongenoegen hier uiten over de huisarts +assistente hoor!!

Dinsdag gaf ik tijdens de controle bij de VK aan dat ik gigantische pijnen heb. Deze heeft uit voorzorg inwendig onderzoek gedaan op ontsluiting en evt. gebroken vliezen etc. Vervolgens constateerde ze met vrij veel zekerheid een blaasontsteking. Brief meegekregen voor urineonderzoek bij de Huisarts.
    Woensdag dat onderzoek gedaan, kreeg bericht dat de urine helemaal schoon was! Ik was stomverbaasd want VK had ook een urinetest gedaan en daar bleek de bacterie wél aanwezig.
    HA was ook ECHT niet vriendelijk en bekte me af dat ze daar al 15 of zelfs 25 jaar dat soort onderzoeken deden en echt wel wisten wat ze deden en dat ik daar niet aan mocht twijfelen.. Vervolgens werd ik afgescheept met 'ziek maar uit'.. En als de klachten aanhielden moest ik over een 'paar weekjes' nog maar eens bellen. Ja Sorry! Weet ze wel hoe gevaarlijk een blaasontsteking kan zijn?????
    Woensdagavond dus weer naar de VK- extra controle. Op gebied v. zwangerschap is alles (nog) in orde en is er geen paniek. Maar de HA had zelf aan moeten bieden om de urine ook op kweek te zetten om te voorkomen dat een beginnende blaasontsteking over het hoofd wordt gezien.. Advies van haar was dus dit even aan de ha voor te stellen..

Ik bel net naar de assistente met de moed al in mn schoenen omdat ik gisteren zo behandeld werd. Doet ze vet vaag.. Gaat ze WEER alle vragen stellen die gisteren gesteld zijn.
    Of ik pijn bij het plassen heb etc.. ( nee hoor dat is van de een op andere dag COMPLEET veranderd!) Nou na 15 minuten wachten aan de lijn werd me heel vaag gezegd dat ze het bij de huisarts gaat 'voorleggen'.. Ja en ondertussen zit ik hier met een ontsteking misschien??

Ze zei iets van: Als je na 15:00 geen tegenbericht hebt ontvangen van de huisarts (dus hij kan ook nog weigeren???) moet ik naar het laboratorium en daar een potje ophalen ofzo (WELK lab wordt niet gezegd en hoe en wat verder. Dat de brief daar dan ligt ofzo word ook niet gezegd of dat ik hem moet ophalen??). Dus ik vraag: Dus ik moet urine naar een lab brengen..
    Ja naar HET lab zegt ze dan. De urine van gisteren is niet goed meer he mevrouw, dat weet u zelf ook wel. Die gooien we weg, wat denkt u wel dat we alles bewaren?

Ik weet niet wat voor heksen daar werken maar ondertussen zijn mijn zorgen nog aanwezig en zit ik misschien al een paar weken met een blaasontsteking.. Lekker gezond!! Hoelang laten ze me lopen?? pfffff

*klaagmodus uit hihi*

10. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Nou goedemorgen Troetel! Echt belachelijk hoe je bent behandeld.. Kun je misschien bellen met de ha en uitleggen hoe je bent behandeld? Ik hoop voor jou dat het in ieder geval snel weg is...

11. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Lt20;
    Tja echt 'goed morgen' is het nou niet. Maar goed dat het zonnetje schijnt, dat maakt een hoop goed!:)

Ik heb vandaag alweer in de telefoon gehangen met de HA voor aanvraag van die kweek. Wacht wel even af of ze bellen wat& wanneer ik naar het lab kan, want dat zei ze.. En doen ze dat niet dan schiet ik toch met mn hormoontjes even uit hahahaha..

Heb in ieder geval een klacht over gisteren bij de klachtencommissie neergelegd. Want zo hoort niemand behandeld te worden! ;)

12. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goed gedaan!

13. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Brrr die kleine van ons is een vreetkontje. Ik heb een halfuur geleden gegeten en alweer honger!! hahaha

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Oh hou op, hou op! Wat heb ik gegeten tijdens de zwangerschap... Ben nu nog hard aan het sporten om het eraf te krijgen, gelukkig gaat het de goede kant op!

Collega van me is nu 21 weken zwanger en die verlsaat me echt.. Wat die eet is echt ongelooflijk.. 4 eierkoeken in de ochtend is echt geen uitzondering.

Heb je/ laat je nog een 3D echo maken van je meisje? Wij hebben dat toen met 26 en 28 weken gedaan.

15. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihih ik ben van mijn start gewicht af gezien nog maar iets van 3 kg aangekomen ( en dat de laatste 4 a 5 weken hahaha) Voorheen alleen maar afgevallen!

Maar die honger is niet te stillen. (vannacht ook na 5 keer wc in 1,5 uur maar effe wat gaan eten hahahahaha.. Een half pak chocomelk leeggedronken, mini frikadellebroodjes opgegeten, een bak vla naar binnen gewerkt en een glas water:$)

We hebben een 3d/4d echo gehad maandag van ons meisje:D Was echt supermooi!!

16. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik was tijdens de zwangerschap maar 12 kilo aangekomen maar daarna ben ik vrolijk door blijven eten en heb aardig wat cola gedronken dus hallo kilo's! Ben weer begonnen met sporten sinds 2 januari en het gaat de goede kant op. In de zomer kan ik in ieder geval weer mn bikini aan ;).

Oh dat plassen in de nacht, verschrikkelijk! Wij slapen op zolder dus moest steeds die trap op en af. Op het laatst toen die klossen eronder lagen moest ik echt mn bed uitklimmen en er weer in. Lag ik net te slapen moest ik weer.. Nee dat mis ik niet aan het zwanger zijn. Die hikjes mis ik daarentegen wel hoor!

Maarre je hebt aardig wat gegeten vannacht hahaha, zo kleine meid ook de schuld geven hoor :D.

Jaa ik vond het ook echt mooi, je ziet daar gewoon een heel compleet mensje liggen. Heb laatst die echo nog teruggekeken op dvd, zo mooi...

17. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihi nou 12 kg valt nog mee. Maar ik ben wel van plan om na de zwangerschap toch weer mijn oude eetpatroon wat op te pakken. Moet zeggen dat ik meestal ook niet te gekke dingen pak hoor.
    Maar vannacht was voor de eerste keer dat ik hele erge honger had en tja dan pak je wat je pakken kan hahahaha..

Of ik weer in bikini ga dat weet ik niet, de striemen zijn enorm!:eek: Voel me net een wandelend zebrapad! Maar hoop toch wel een beetje mn strakke lijfje terug te krijgen, ga er ook hard voor sporten en op eten letten.
    wat wel meewerkt; is dat mijn mannetje bezig is met een sportruimte te maken in de garage ( hij is bodybuilder geweest) dus dat doet ie zodat we straks lekker aan huis kunnen sporten ipv naar de sportschool. En hij heeft ook sporttrainingen gegeven dus als ik zeg dat ik mijn vetjes kwijt wil dan krijg ik wel een schop onder mn kont als ik nalatig ben hahahahaha.. Heb gewoon mijn personal trainer!

@ pretecho; Ja echt super, al die menselijke bewegingetjes ook al.. Gewoon heel ongeloofwaardig dat dat allemaal kan. Denk dat we de dvd ook nog wel vaak gaan terugkijken haha:D

18. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier ook streepjes/ striae overgehouden. Viel tijdens de zwangerschap best mee en toen tijdens de bevalling was het PATS PATS PATS. Gelukkig kan het mij niks schelen, als ik maar wel mijn lijf terug krijg hahaha.

Hier ook een fanatieke vriend die sport dus voel me ook wel verplicht om iets te doen. Ben nu 2 x per week in de sportschool, daarnaast heb ik al 2 maanden geen frisdrank op dus heb er wel vertrouwen in.

Wij wilden de garage ook ombouwen maar aangezien we willen aanbouwen, zitten we erover na te denken om die deels bij het huis te gaan betrekken.

Heb je een foto van de echo? Ben wel nieuwschierig :D

19. MamaX

MamaX Niet meer actief

@ Troetel, jeetje wat een verhaal met die huisarts!
    Ik heb ook een paar keer een aanvaring gehad met mijn huisarts, die zo ongeinteresseerd deed. Alsof ik een of andere zeikerd was die zich aanstelde. Heb nu een andere huisarts en ik ben super blij dat ik over ben gestapt!

Met die blaasontsteking moet je wel opletten! Had ik ook tijdens de zwangerschap, en toen kwamen ze er in het ziekenhuis achter dat ik een GBS bacterie had (groep B streptokokken). Was dus ook nog eens gevaarlijk voor mijn meisje.
    Ik heb ook tijdens de bevalling 6 anti-bioticakuren gehad via een infuus, om er zeker van te zijn dat er niks met ons meisje kon gebeuren. Wil je niet bang maken, maar dan kun je er beter nu achter komen als dat je dalijk bevallen bent!

Dankzijn de anti-biotica heeft ze er gelukkig niets aan over gehouden en hebben we een super gezond en lief meisje!

20. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ lt20; Ik heb de echo-foto's nog niet ingescand. Zal dat morgen of van het weekend is doen en als ik het niet vergeet gooi ik er ook eentje hier neer:D

striae; Bij mij schoten ze erin vlak voor dat ik zwanger raakte ( ben toen tussen de 15-18 kg afgevallen) Bij de laatste kg kwamen er een paar kleintjes. En tja door mijn groeispurtjes heb ik er nu al flink meer! Maar het is zeker voor een goed doel;)

frisdrank; drink ik helemaal niet. Dus das makkelijk afblijven hahaha! Drink meestal water, thee, melk en suikervrije dranken (crystal clear bijv.)

@ Mamax; Ik had niet zo zeer een aanvaring met de HA. Meer met de assistente(s). De HA zelf heb ik helemaal niet gesproken of contact mee gehad, dat is het aparte. We zitten nog maar kort bij deze praktijk omdat we vorig jaar verhuisd zijn en een !@*@*@huisarts hadden die ook nog eens ver weg zat. Met het oog op de toekomst bij deze aangemeld (zit hier om de hoek). Verder heel tevreden over hoe ze je behandelen. Dit was de eerste keer dat ze zo raar deden!

Die bacterie die je noemt, ik weet niet zo zeer of dat op mij van toepassing kan zijn.. Maarja heb toch zoiets van wat kan ik er nu nog aan doen! De VK zegt dat als ze die kweek hebben gedaan en dat blijkt ook schoon dan is er niks aan de hand!
    Maar mn vermoeden is toch wel dat het gewoon een blaasontsteking is en dat ze dat over het hoofd hebben gezien bij de huisarts.

Liefs

Deel Deze Pagina