*jonge moeders* (18-25 jr)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door saphira17, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ben wel benieuwd naar de echo! Ik zie wel overeenkomsten tussen de 3D echo en mn dochter..

Ik had liever geen striae gehad zoals waarschijnlijk alle mama's maar we kunnen er toch niks aan veranderen. Al vind ik wel dat bio oil goed werkt..

Hier een groene thee verslaving van lipton, heerlijk..

Nog 3 uurtjes en dan heb ik weer weekend! Jullie nog leuke plannen? Hier een druk weekend voor de boeg.

Heb vandaag voor het eerst een vers fruithapje (peer) voor Jaimy gemaakt, ben benieuwd wat ze ervan vindt!

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ lt20; Ik wou van de week toch de echo foto's effe op hyves gooien dus dan gooi ik er hier ook wel even eentje neer:D

Wij zagen inderdaad ook al overeenkomsten tussen de kleine meid en onszelf. Zo was echt duidelijk dat ze niet papa's neus heeft en niet mama's lippen hahaha..
    Ze heeft best volle lippen (heeft dr papa ook) en een lief klein neusje. Papa heeft meer een puntje en dat van haar was wat ronder net als bij mij!

Ook de manier waarop ze lag. Zo zitten wij beiden altijd(knuistje onder de kin zegmaar). Of ze lag met haar arm helemaal over haar hoofd alsof ze een olifantenslurf maakte en haar papa slaapt ook altijd zo raar hihi.

De oma in spé riep ook al van: ze krijgt mijn neus hahahahaha..

Weekend: Hier beetje rustig aan, morgen manlief nog een dag werken. Een dezer dagen even de auto wegbrengen voor herkeuring APK want hij is gister gerepareerd. Hopen dat hij er doorheen komt dan hebben we weer vervoer. Wat boodschapjes doen, een beetje in de badkamer verbouwen en vooral genieten van elkaar!:D

@fruithapje; ben benieuwd wat je dochter van haar fruithapje vindt!

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Leuk dat je al zoveel herkent van je kindje he :)..

Hier een druk weekend voor de boeg maar maandag gaan we gezellig met zn 3tjes zwemmen, heb er nu al zin in!

Ik ben ook benieuwd wat ze ervan vindt, ze krijgt sinds 1 weekje fruithapjes en die kwamen allemaal uit het potje en daar vloog ze op af...

4. MamaX

MamaX Niet meer actief

ik ben ook wel benieuwd naar de 3D echo!
    Wij hebben dat gedaan met 28 & 32 weken, maar met 28 had ze haar handjes voor haar gezicht dus we konden niets zien.
    De 32 weken wel gelukkig. Als ik dan de foto's van vlak na de geboorte erbij houdt zie je heel duidelijk de gelijkenis.
    Nu inmiddels al wat minder, maar ze heeft nu een ontdeugend koppie, het echte baby is er al af!

Spannend het fruithapje! Vers is vaak wel lekkerder, altans zit meer smaak aan toch? Hoe is het gegaan?

Weekend niet zoveel plannen, mijn man moet werken helaas...

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Met 26 weken lag ze er mooi voor maar met 28 weken lag ze verstopt achter mijn bekken dus we hebben toen alleen maar die mooie zijkant van haar mogen bewonderen ;).

Geen idee hoe het is gegaan, wij zijn beide aan het werk dus ze is bij mijn schoonmoeder. En anders heeft ze pech want ze krijgt geen potjes meer. Mn vriend heeft behoorlijk wat fruit gehaald dus kan vanavond aan de slag met alles te maken.

Mijn vriend is vandaag aan het werk (24 uur), werkt morgen de dag door dus komt morgenavond thuis en dan mag ie zondag weer (24uur).. Vindt altijd wel jammer dat hij zoveel moet werken als ik juist vrij ben..

6. MamaX

MamaX Niet meer actief

Wat voor werk doet hij dan? Mijn man werkt in ploegen, dus hij is redelijk veel thuis, nu alleen deze week 6 dagen achter elkaar, maar dan ook weer 4 dagen vrij, dus dat is ook wel fijn!

En succes met het fruit! Xayla krijgt meestal vers fruit (alleen af en toe als we ergens anders zijn een potje) Zij vind het ook veel lekkerder. Het enige nadeel vind ik dat als je vers fruit pakt, het hapje snel bruin word, zeker met banaan en appel!

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hmm ben bezig met het geboortekaartje. We hebben al een flink groot deel ervan. Maar het gedichtje erin en de tekst is nog niet helemaal naar mn zin haha.

@ MamaX; Wou even zeggen dat ik de naam van je dochtertje heel erg mooi vind:D

en nu ga ik alweeeeeer naar de wc haha.. Het gaat gewoon irriteren:(

8. MamaX

MamaX Niet meer actief

@ Troetel, dankjewel!

Gelukkig heb je nog eventjes voor de geboortekaartjes.
    Lastig he, steeds naar de wc moeten. Ik mis het schoppen van mijn meisje wel, maar steeds naar de wc moeten, de miselijkheid en het maagzuur niet!

Heb je behalve je blaas nog ergens last van? Las dat je veel afgevallen was in het begin, omdat je ziek was, of zomaar?

9. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ MamaX; hij is brandweerman dus werkt ook in ploegen. En meestal is hij 1 dag werken, 2 dagen vrij etc etc maar nu is het al 2 weken hopeloos.

Ik had gisteravond peer gemaakt en ingevroren dus ben benieuwd hoe het is geworden...

@ Troetel; vond het echt leuk om het geboortekaartje te maken enzo. De tekst stond hier al vast voordat ik zwanger was dus dat was wel makkelijk. Kom je er een beetje uit?

Oh maagzuur heb ik op het laatst erg gehad kon niks pittigs eten of ijsthee drinken..

10. MamaX

MamaX Niet meer actief

Ben ook benieuwd! Ik hoor het graag, dan kan ik dat ook eens proberen, invriezen. Heb wel al 's morgens gemaakt, maar dan ziet het er 's middags wel erg vies uit (ook al staat het in de koelkast afgedekt).

Dat maagzuur had ik inderdaad ook heel erg, niks pittigs, geen prik en 2 uur voordat ik ging slapen niets eten. En dan ook nog eens een pakje rennie op mijn nachtkastje! Het enige wat echt hielp was softijs! Scheelt dat het best warm was toen ik op bijna uitgeteld was, dus gingen we iedere avond wandelen en een softijsje eten!

Wel vervelend dat je vriend zoveel werkt dan! Zijn wel lange dagen... Hoeveel dagen werk je zelf nog? en bevalt het ook?

11. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Mama X;

Pff ja hoeveel ik moet plassen is niet normaal.. Ik houd het meestal niet bij maar kan wel zeggen dat zodra ik van de wc af kom ik weer de aandrang heb zegmaar..

Net weer even de hormoontraantjes laten vloeien en bij manlief( aan de telefoon) mijn verdriet kwijt gekund.. een beetje dan..

De dokter zou mij bellen: niet gebeurd.. dus ik belde hoe het nou verdorie zat en dat ik het helemaal gehad had. En ik zeg: het moet toch niet zo zijn dat mijn baby gevaar loopt omdat jullie je werk niet doen!!
    Zegt ze heel vriendelijk: Nee tuurlijk niet. Vraagt mijn naam + geboortedatum.. Zegt ze: Oh je hebt een kuurtje gehad of hij ligt klaar dat klopt he?
    Ik: Nee?? Mijn urine was gister schoon volgens jullie
    zij: Ja euh we hebben er met 2 man naar gekeken. Dat is het ook..

ik stond echt perplex.. Ja waarom dan een kuurtje?? Toen begon ze moeilijk te doen dat als het schoon was, het niet op kweek mag/moet.. Dus ik zeg gewoon dat ik het EIS en dat ze nou effe fatsoenlijk uitleggen HOE EN WAT..

Kan ik straks het potje komen halen en morgen inleveren ergens in tokio bij het laboratorium.. (leuk zonder vervoer!!) zucht.. Ik heb het er echt effe mee gehad..

geboortekaartje; Kom er wel redelijk uit. Had een mooi tekstje geschreven voor in het kaartje; vriendlief vind het super. Maar ik twijfel weer hahahaha..

12. MamaX

MamaX Niet meer actief

Jeetje wat een gedoe! Wel vreemd dat je een kuur krijgt als er niets te zien is... En die test bij de verloskundige is hetzelfde, dus als zij iets zien, zal het toch ook wel koppen of niet?

Ga je zelf het geboortekaartje ook maken? Lijkt me wel veel werk.
    Ik ben nu bezig met het foto-album, maar wilde dat Xayla wel iets speciaals had om terug te kijken, dus heb iedere pagina 'versierd'. Heb allerlei lintjes gehaald, wordt echt super mooi, maar ook wel heel veel werk!

13. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ mama X; De assistente wist het zelf niet zo goed. Dus ik weet niet of er zometeen een potje klaar staat of een kuurtje klaarligt. Lekker logisch he?

Ik sta er vooral verbaasd van dat ik terwijl ik met de zorgen zit zelf overal achteraan moet.. & dat ze normaal zo secuur zijn en nu zo slecht!!

geboortekaartje; We wilden hem zelf maken maar hebben nu een hele goede drukkerij gevonden die het voor heel weinig doet en daar kunnen we hem helemaal zelf ontwerpen op i-net dus dat is ideaal.

leuk zeg zo'n foto album. Ik ben hard bezig met een 'zwangerschaps-album'. Met gedichtjes, en tekstjes en de echo's enzo.

14. MamaX

MamaX Niet meer actief

Vreemd allemaal hoor! Hoop voor je dat het snel over is. Ik kan me herinneren dat een blaasontsteking tijdens de zwangerschap pijnlijk is!

Wat gaaf zo'n zwangerschapsalbum! Ik heb wel nog geprobeerd om af en toe op te schrijven hoe het ging enzo, maar uiteindelijk weinig van terecht gekomen. Heb wel veel echo's en foto's van mijn buik, maar die zitten nu in haar album. Echt vanaf het begin, de eerste foto is de positieve zwangerschapstest!

Hoop voor je dat de assistente straks wat meer weet en dat je er snel vanaf bent!

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier nog 1Blijf lopen... * zucht *
    Kom ik idd van wc af, loop trap op.. en halverwege denk ik van neeee he.. moet alweeeeer
    Helemaal erg als Ukkie op blaas ant dansen is

Troetel, Vage huisarts dan zeg!! je zou toch zegge dat ze je serieus moete nemen helemaal nu je zwanger bent.
    Khad et vanmiddag ook, naar ha geweest omdak nu al 3 weken zo'n hoofdpijn heb.. maar nee ze wist geen verklaring te geven, ze gooit het op verkoudheid.. terwijl ik naar mijn idee niet verkouden ben :( moet nu 3 dage neusspraye.. lkkr vaag.
    en maandag extra controle bij de vk, ivm volgens de ha wat hoge bloeddruk, wat volgens de vk wel mee valt..
    Het zal wel..
    Vk neemt me gelukkig wel serieus!

Geboortekaartje: Had een mooie gezien, bewerkt en proefdruk gevrage, was mooi gelukt, maar toen kwam vriendlief toch met andere kleur letters an.
    Dus maar weer veranderd, en maar weer nieuwe proefdruk.
    Die was ook super mooi, maar nu hebbe we toch weer een andere mooiere kaart gezien, dus daar krijg ik morgen weer proefdruk van haha :D
    Ik zei al: as deze mooi is, word dit de definitieve hoor, anders wete we straks uit ellende nie meer welke we kieze moete hahaha.

Hier van het zonnetje ant geniete.. ramen lkkr open!
    Vrienlief vanmiddag en vanavond weer werke.. niks an
    hele avond alleen tot 23.30 uur.
    Vanaaf vast broodjes klaarmaken en klaar zetten en drinken enzo, en dan morgen optijd richting de 9maandenbeurs.. ga samen met me moeder, dus wel zin in!
    Verder beetje rustig an en relax vanmiddag.. nog steeds hoofdpijn, piercing ontstoke,.. dus voelt ook nie fijn.
    Bleh.. ach ja.. voor ik ouwe vent ben zal da wel weer over zijn

16. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Zoooo bah bah heel de dag naar school geweest daarna druk druk druk, nu eindelijk ff op de bank en ons kleintje in bed!

@troetelbeer wat een gedoe zeg! Ze moeten gewoon een keer luisteren en wat meer samen overleggen dan weet iedereen waar die aan toe is. Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt!

Wat een lekker zonnetje vanmiddag he!? Heerlijk op t schoolplein in de zon gezeten. Morgen nog een dagje naar school en gelukkig het weekend vrij.

Gaan jullie van de zomer op vakantie? Ik twijfel nl nog...

17. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ Troetel; wat een gedoe zeg! Hoop dat het snel over is..

@ Gravid; veel plezier op de beurs!

@ Joyce; wij gaan niet op vakantie, heb maar 1 week samen met mn vriend en we willen de badkamer uitbouwen/ verbouwen dus daar gaan onze spaarcentjes heen..

@ Zwangerschapsalbum; heb de hele serie van Pauline Oud. In 9mndenboek echo's en buikfoto's gedaan. Kraamvisiteboek spreekt voor zich.. Baby's eerste jaar nu mee bezig + foto's van ons.. Ook heb ik een fotoalbum gemaakt van haar 1e maand. Begint met mijn positieve zwangerstest tot aan een foto van 05-09-10. Nu maak ik iedere 6e van de maand een foto en die komen uiteindelijk in 1 album :)..

18. MamaX

MamaX Niet meer actief

@ Joyce, wij gaan lekker 3 weekjes naar Bali. Even genieten met zn 3en!

Hier weer rustig, Xayla ligt op bed! Heeft weer een drukke dag gehad. Morgenvroeg weer babyzwemmen.
    Jullie nog plannen voor het weekend?

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Aaah nee mamax dat wilde ik niet horen hahaha!

Hier ligt mn dochter ook alweer in bed, mn vriend is werken dus ga zo lekker een filmpje kijken..

Hier een druk weekend voor de boeg! Morgen na mn nicht, heeft een kleine van 16 maanden en is 21 weken zwanger dus dat wordt vast wel weer gezellig...

20. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@troetel jee wat een rare situatie zeg..

@mamax leuk morgen zwemmen..

@ hier laetitia heeft de 5e ziekte. heeft de hele dag al 38 graden tot 38.5 graden koorts slaapt nu gelukkig wel.. arm meisje.. verder lekker op het balkon gezeten, huishouden gedaan..

Deel Deze Pagina