Jonge moeders ervaringen delen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxrianxx, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Hallo, ik ben nog maar 19 jaar en al zwanger van me 2e kindje. Mijn eerste kind was niet gepland maar wel welkom, de 2e is wel een bewuste keuze. Ben benieuwd of er nog meer jonge moeders zijn en wat hun ervaringen allemaal zijn om zo jong moeder te worden.

2. Star

Star Lid

19 aug 2006
    11
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben dan 22 maar heb er heel erg bewust voor gekozen om zwanger te worden. Mijn vriend is 29 maar dek niet dat dat van invloed was op mijn keus om jong moeder te worden. Ik krijg van alle kanten commentaar dat ik veel te jong ben maar: wat hebben hun er nou over te vertellen!? Wij zijn dol gelukkig met onze (prille) zwangerschap en kunnen niet wachten!

3. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    hallo rian,

Ik ben 22 toen ik zwanger werd,
    ook niet gepland maar meer dan welkom.
    Vind het knap dat jij al 2 kindjes hebt, ik moet er nu nog even niet aan denken!

Is jouw vriend dan ook wat ouder of ook jong.Mijn vriend is namelijk 10jr ouder en dan maak je de keuze ook makkelijker.

Uuuhh by the way, hoe doe je het financieel? Daar heb ik ook nog wel moeite mee, of ben jij zo'n geluksvogel die een rijke vent aan de haak geslagen heeft?

Succes met je zwangerschap!

groetjes Melissa

4. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hoi hoi..

Ik ben een jongen moeder ik heb mijn eerste zoon gekregen toen ik 16 jaar was en mijn 2de zoon toen ik 19 jaar was en krijg nu mijn derde een meisje :) nu ik 22 jaar ben...
    Ik moet zeggen de eerste was heel zwaar om dat ik heel jong was en in de steek was gelaten en gelukkig woonde ik nog thuis pfff alle hulp van mijn moeder en vader gehad...
    En nu is die alweer bijna 6 :) gaat heel snel, gaat lekker naar school...
    En toen kreeg ik me 2de zoon even wennen voor de eerste maar ging gelijk van het begin heel erg goed..
    Nu springen ze en doen alles samen.. :) heel erg leuk :)
    En toen wist ik dat ik na mijn 2de zoon al dat ik ongeveer 2 jaar later aan de derde wou beginnen :)
    En nu ben ik inverwachting van een dochter heel leuk allemaal :) mijn ouste vind het wel leuk een zusje wat die zijn zacht zegt die hahah
    Mijn 2de zoon mmm jah die houd zich er niet mee bezig ben benieuwd hoe hij het gaat ervaren als ze geboren is..
    Ik ben uit gerekend rond 28 julli dus spannend allemaal..
    Ik vind jong moeder zijn heel erg leuk zou niet willen weten hoe het leven er uit zou hebben gezien zonder me kids :)
    Leuk deze topic...
    En heel leuk om zo meer van jonge moeder teweten tekomen :)

Groetjes Brenda

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben vanaf me 20 bewust bezig met het maken van een kindje en raakte binnen 6 maanden zwanger. dit werd helaas een miskraam. nu ben ik weer zwanger en ben supper trots op me beginnend buikje. ik word dus met me 21 moeder en dit lijkt me geweldig. je kunt nog zoveel doen met je kindje juist omdat je jong bent en zoweinig leeftijdsverschil hebt. ik heb nog geen ervaring dus met moeder zijn maar met moeder worden wel.

ik zou ook graag willen weten hoe jullie jonge moeders het ervaren om moeder te zijn?

6. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik val ook onder de noemer jong moeder, ben nu 20 en zwanger van de eerste.
    Ik ben verder niet echt bewust moeder geworden maar een ongelukje kan ik het ook niet noemen. Heb een relatie van 3 jaar met mijn mannetje en we waren wel al over aan het nadenken. De echte stap om zwanger te worden was nog niet gezet maar denk dat dat ook geen jaar meer had geduurt.
    Mij lijkt het een stuk leuker om jong moeder te worden dan dat ik al tegende 40 aan loop. Misschien komt dat ook wel omdat alle oudere moeders die ik heb gekent waanzinnige zuurpruimen zijn geweest tewijl de jonge moeders nog fris en "speels" in het leven stonden.

7. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik ben ook een jonge mama, kreeg op mijn 18e mijn dochter, was toen niet helemaal gepland maar meer dan welkom.. Ondertussen ben ik 21 en zwanger van de 2de weer een meid en dit keer wel gepland.. Mijn vriend is nu 24 dus ook nog lekker jong.. Heb gelukkig nooit kritiek gehad..

8. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Mijn vriend is 21 bijna 22 en werkt bij defensie. Is veel van huis. Financieel hebben we het niet slecht in het begin toen de eerste kwam was het nog wel anders omdat je omschakeling moet maken van niet meer alles zomaar uit kunnen geven aan alles en nog wat onzinnigs naar luiers en voeding voor een kind. Wij moesten ook opeens een huisje voor onszelf wat ook behoorlijk wat geld kost maar nu loopt alles op rolletjes. En ja bij mij zei ook iedereen in het begin je bent nog harstikke jong je zit nog op school (heb ik zelf met kind gehaald) en is dat nou wel slim. Bij de 2e nu kijkt iedereen wel raar maar vinden het wel bij me passen. Want je bent nou eenmaal al moeder. En het blijft je eigen keuze moet zelf voor me kind zorgen.

9. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Ik vind jong moeder zijn harstikke handig en leuk. En mijn vriend ook. Wij hebben nu zo iets van zelf nog lekker jeugdig en gek. En als kinderen wat ouder zijn kan je ook weer je leven oppakken die je nu eigenlijk niet hebt. Maar word dan niet opeens onderbroken door komst van kind. Het is mij allemaal reuze meegevallen. Ik zou het ook voor geen goud willen missen.

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik ben net 21 en mijn vriend is nog 20 maar ook 21 als hij papa word.

Ik vind het hartstikke leuk om jong moeder te worden en als het als ik het nu voor het zeggen had wil ik ook graag snel daarna voor de 2e gaan..

Maar laten we maar eerst afwachten hahaha.

11. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

We schelen niet zoveel met elkaar:) ook in september uitgerekend:D

12. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik ben 20 en dit is mn 2de zwangerschap.
    Ik was 19 bij mn eerste... (mk)

Weet nog niet hoe het is om jong moeder te zijn , maar het zwanger zijn is iig wel leuk ;)

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Klopt Rian
    Zag volgens mij een glimp van je bij de September mama's :)

14. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik was 20 toen ik zwanger raakte, ongepland, maar wel gewenst, woonde net samen, inmiddels zijn we getrouwd, en zijn allebei 21 als we moeder en vader worden. Ik wilde altijd al jong moeder worden.

15. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Je bent ook al bijna uitgerekend! spannend! Geniet er lekker van. Wij gaan ook trouwen moet alleen nog paar maandjes wachten vriend gaat eerst weg voor 5 maanden :cry:

16. joyce22

joyce22 Lid

5 jan 2007
    12
    0
    0
    ik ben 22,ongepland zwanger geworden maar wel heel erg welkom..ik ben 23 als het geboren is en mijn vriend is 28.

17. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik was een maand 20 toen ik van mijn dochter beviel, was niet gepland maar zeer welkom, nu 4 en half jaar later bewust zwanger van de tweede! Ik vind het ook heerlijk om jong moeder te zijn!

18. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Ik ben 22 jaar mijn partner is 23 jaar :) dus ook nog lekker jong ...

19. ik ben 21 en ben ok bewust zwanger :D

20. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wij zijn 19 en zwanger, niet helemaal volgens planning maar zeker wel gewenst

Deel Deze Pagina