Jonge moeders ervaringen delen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxrianxx, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ik was 18 toen ik esmee kreeg ben nu 19 mn man is 15 jaar ouder als mij .
    we zijn in november 2005 getrouwd en paar weekjes later werd ik zwanger twas allemaal gepland.
    financeel hebben we het heel goed.
    we wonen al bijna 3 jaar in een koophuis.
    en we zijn bijna 5 jaar samen en 4 en half jaar samenwonend

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik denk dat ze straks toch wel stiekem trots zal zijn op haar kleinkind als ze hem/haar in haar armen heeft. :)
    Ik hoop voor jullie dat het snel zo ver mag zijn.

3. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Mijn moeder wordt in julli 50 en dan is ze ook al 9 keer oma :O haah al 9en kleinkinderen pfff dat zal ik vast niet redden op die leeftijd haha

4. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

31 mei 2006
    228
    0
    16
    hey meiden iedereen.

ik kom hier ook ff tussen :d

ik ben 20jaar en ongepland zwanger van mijn eerste spruit nu ongepland is een raar woord het was en is meer dan welkom hoor.

was het nu niet dan was het zeker volgend jaar hoor.

ik wou altij jong mama zijn en ja ik zal net 21 zijn als onze spruit er is.

groetjes

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hoi hoi!

ook ik been een jonge moeder en hier is het ook gepland!
    ik was 19 toen ik zwanger raakte ben in september 20 geworden en mijn man is in januari 22 vgeworden dus hij was nog 21 toen hij papa werd..
    en als het aan mij ligt komt de tweede er zo achteraan! ;) maar manlief wil nog even wachten haha en tjah een kindje maken doe je nog altijd saampjes ;) :)

6. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    mijn moeder is 46 als ze oma word, en mijn vader word op 47 jarige leeftijd opa :D
    Ze zijn super trots ;)

7. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

@miss x: Ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven en er is helaas daarna niet veel meer overgebleven maar dat verschilt per persoon. Nu komt het natuurlijk weer omdat ik weer zwanger ben. Geef deze ook gewoon borstvoeding. Nu intresseert me ook niet meer is toch al niks meer:p en als het te erg word dan maar er iets aan laten doen. Maar kijk wat je er voor terug krijgt toch.

@ de rest van de meiden: Mijn ouders waren in het begin ook heel negatief moet je ze nou is zien met de kleine zijn niet van hem af te slaan. De tweede vinden ze wel leuk

Leuk om met meer meiden te praten. :D

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii k ben bijna 24 en heb een maand borstvoeding gegeven
    k heb er zelfs een cupmaat groter aan overgehouden
    het is bij iedereen verschillend
    gr marline

9. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Ben jaloers :) ;)

10. Amle

Amle Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben nu 23 jaar jong en bewust zwanger geworden. Mijn vriend (bijna man!) is 27 jaar.
    We hebben het goed samen een eigen huis en net een nieuwbouw woning gekocht, die eind dit jaar opgeleverd wordt.
    Vandaar eigenlijk ook een beetje mijn reactie hier. Ik heb een vraag aan jullie jonge moeders:
    Wij hebben vorig jaar een huis in een andere stad gekocht, ik kan hier niet wennen en heb onwijs heimwee. Mijn vriend is militair en door de week niet thuis. Nu hebbben we gelukkig weer een huis kunnen kopen in het dorp waar we vandaan komen. Helaas voel ik me tot die tijd ongelukkig; en dat tijdens mijn eerste zwangerschap! Nu hopen we ons huidige woning z.s.m. te verkopen, hopelijk voor de zomer (dan zijn we er maar vanaf!). Dat zou wel betekenen dat we tijdelijk bij mijn ouders in moeten, met baby en al. Heeft iemand van jullie ervaring met het feit dat je met vriend en baby bij je (schoon)ouders inwoont? Zo ja, is het te doen? In ons geval zou het hooguit voor een half jaar zijn!

Alvast bedankt voor reacties!

Liefs Elma

11. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Heyyy mijn (ook bijna) man is ook militair. Ik woon ook bij mij familie vandaan en ga ook weer terug verhuizen. Hij moet binnenkort ook nog op uitzending en is ook maar de vraag of hij bij de bevalling is :( :( . Voel me hier ook alleen:(. Hoop dat huis snel word verkocht en snel naar oude stad kan. Ik hoef alleen niet bij ouders te wonen. Zou ook niet lukken denk ik. Zit elkaar alleen maar op de lip. Maar weet niet hoe jullie band is. Eindelijk iemand die het weet hoe het is om alleen thuis te zitten doordeweeks

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Val ook onder een jonge mamma :D Ben 22 en bewust zwanger geworden. Mijn man (ook al een militair!) is 25 en zijn 24 augustus getrouwd. Zijn 6 jaar samen, en wonen daarvan 3 jaar samen.

13. Amle

Amle Niet meer actief

Ja, je vindt weinig meiden die weten hoe het is, een man als militair!
    Wat ontzettend toevallig dat we in hetzelfde schuitje zitten!
    De band met mijn ouders is best goed. We hebben dan de hele zolder voor onszelf. Toch kan ik me ook goed indenken dat het na een tijdje gaat irriteren, maar het is maar voor een half jaar. Mijn vriend is er minder blij mee, maar begrijpt dat het financieel gezien wel gunstig is. Tevens is hij door de week toch niet thuis, dus heeft hij er ook minder last van! We zullen moeten zien hoe snel ons huis verkocht wordt!
    Als je wilt, mag je me altijd pb'en of mailen (via de website, zie mijn onderschrift!)

Liefs Elma

14. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Zal ik zeker doen:) hoop ook voor je dat je huis snel word verkocht. Want van alleen zitten word je niet vrolijk. ja eindelijk iemand die in zelfde schuitje zit:) Stuur je snel een pbtje of een mail. of jij mij.

15. Ik woon ook bij mijn schoonmoeder met vriend en baby... We zouden een huurwoning krijgen en is ineens niet doorgegaan, maar goed,
    het is om te doen, ik zit eigenlijk altijd boven, hebben 2 kamers, een kinderkamer en een slaapkamer waarin ook onze buro's staan met pc.. het is krap maja hopelijk nog voor korte duur, de kleine kan toch nog niet lopen of iets dergelijks dus dat is nog geen probleem.

wel wil ik dolgraag weg, maar dat is meer om de schoonmoeder, ze reageert op alles kinderachtig als wij iets zeggen, bv over haar schoonmaken en ja eigenlijk over alles, ander punt vind het niet schoon genoeg in huis.. maja om nou voor haar het huishouden te doen terwijl zij hele dag tv zitten te kijken zie ik ook niet zitten... ben de diensmeid niet... ze maakt wel schoon maja maar half, kijkt bv niet of het schoon is, en heeft de instelling ik ben er x aantal keer overheen geweest met mijn doekje dus het zal wel schoon zijn... ma goed...

denk dat het scheelt in hoeverre je wat voor ruimte hebt en de band met de personen

16. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden ik wil ook bewust moeder worden.
    ben 19 jaar en mijn vriend is 22
    heb altijd al gezegd dat ik jong moeder wil zijn.
    en reageer niet op de omgeving,,
    het is jou keuze en niemand die daar over iets te zeggen heeft;)

17. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    ik was 14 toen ik zwanger raakte van mijn eerste.... ben nu 18 en bezig voor een 2de

18. midushi

midushi Niet meer actief

ik kolf voor hem vanaf de geboorte en ik heb geen theezakjes
    maar als het eencupmaat kleiner wordt mag wel maar zoals het er nu uit ziet zijn ze nog groter geworden :(

19. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik sluit me ook maar aan bij jullie. Ik ben 18 en ben sinds 26 november bewust mama van Giovanna. Ik had het niet anders gewild.

20. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nou hier dus wel een met theezakjes :)
    Heb jammer genoeg maar 4 weken bv gegeven, had niks meer :cry:
    Maar nu ik weer zwanger ben heb ik weer mooie volle borsten (misschien na de BV weer theezakjes)

jessica

Deel Deze Pagina