Waarschijnlijk is deze vraag al meerdere malen gesteld hier, maar ik probeer het toch even . Onze kleine man is nu vier maanden en ligt vanaf een week of 8 ingebakerd in Pacco in combinatie met een (milde) vorm van rust en regelmaat. Eind deze week krijgt hij zijn laatste prikjes DKTP en eigenlijk wil ik vanaf dat moment gaan afbouwen met inbakeren. Ik vind de timing nog niet helemaal ideaal, maar dat zal het waarschijnlijk nooit worden. Hij gaat sinds drie weken naar het kdv, moet nog wel een beetje wennen, het zijn intensieve dagen voor hem. Ze bakeren er wel in, dus ze kunnen meegaan in het afbouwen. Verder slaapt hij nu net af en toe een paar nachten helemaal door, waar we natuurlijk heel blij mee zijn, maar ik denk dat dat tijdens het afbouwen wel even niet zal gebeuren. We houden daar in ieder geval rekening mee. Ik wil in ieder geval voorkomen dat we van de één op de andere dag moeten stoppen omdat hij zich kan omdraaien. Ik twijfel een beetje aan de manier waarop we gaan afbouwen. Ik heb een pacco plus afbouwdoek in huis, dus kan één armpje gaan vrijlaten tijdens één slaapje. (Of meteen alle slaapjes ) Ik heb ook een sleepywings, dus dat is ook een optie. We gaan uiteraard niet van alles uitproberen, want dat lijkt me alleen maar verwarrend. Ons ventje is van nature vrij onrustig en snel afgeleid. Hij slaapt alleen in zijn eigen bedje en op zijn eigen kamertje met zo min mogelijk prikkels. Verder is hij altijd een beetje een wapperaar geweest, dat lijkt nu iets minder. Bovendien heb ik het idee dat hij zich steeds meer gaat verzetten als hij in de pacco moet (al vindt hij er wel rust in!). We zoeken eigenlijk ook nog een slaapzakje voor ná het inbakeren. Onze man heeft het vrij snel warm en het wordt zomer, dus hij mag niet te dik zijn, maar liefst wel lekker strak om het middeltje. Wat zijn jullie tips/adviezen/ervaringen?
Wij hebben de pacco afbouwdoek gebruikt en werkte bij ons perfect. Eerst 1 armpje bij alle slaapjes eruit. Toen dat goed ging andere er ook uit. Wij hebben het noodgedwongen versneld moeten doen omdat onze zoon met 4,5 maand begon om te rollen. Binnen een week zijn wij dus van volledig inbakeren naar slaapzak gegaan. Maar in principe kun je hier jouw eigen tempo in bepalen, net waar jouw kindje behoefte aan heeft. Verder zitten de slaapzakken van de hema wat krapper bij de armen, dus beperkt iets meer in de bewegingsvrijheid. Het wordt idd wel al zomer, maar dan trek je gewoon iets luchtigers er onder aan.