In september ben ik weer van plan in de boeken te duiken. Ik heb mijn mbo studie afgerond rond de tijd dat ik mijn positieve test in handen had. Toen heb ik besloten om even een pauze te nemen.. Nu is de kleine inmiddels 1,5 jaar en wil ik een hbo studie gaan doen. Nou vroeg ik me af of er meer jonge mama's zijn die studeren? Welke studie doe je? Hoeveel college uren heb je? Hoe ziet jullie dag indeling eruit? Zo kan ik me vast een beetje een beeld vormen, vind het allemaal wel erg spannend. Ik werk nu nog 16-18 uur per week dus ben veel thuis, het zal dus wel even wennen worden om veel weg te zijn van huis en van m'n kindje
ik ben gestopt met school in Februari, tweeweken geleden kwam ik erachter dat ik zwanger ben. ik werk op het moment bij een supermarkt waar ik nog wel een tijdje ga blijven werken. als de kleine geboren is wil ik misschien een betaalde interne opleiding doen. op die manier kan ik toch mijn HBO diploma halen en komt er vanuit mij toch een salaris binnen want dat hebben we wel nodig.
Ik ben 28 jaar en zwanger van de derde. Daarnaast werk ik en studeer ik MWD Ja het is zwaar, moeilijk maar ook heel uitdagend. Ik maak altijd tijd vrij voor mijn kinderen en pas als zij op bed liggen ga ik studeren.
Ik studeer ook, ik ben 21 jaar en ik volg de opleiding sociaal maatschappelijk dienstverlening. Aankomend jaar is me examenjaar en hierna wil ik proberen de verloskunde opleiding te gaan doen( als ik word aangenomen ) ik zit nu 3 dagen op school waarvan 1 dag van half 9 tot half 5 en 2 dagen heb ik stage van 9 tot 5. Het is zwaar maar als iemand achter je staat en je steunt dan is het zeker haalbaar! Succes!
Ik ben ook student 21 jaar, Tot dit jaar volgde ik een hbo studie Biologie en Medisch Laboratorium onderzoek. Aan het einde van het 1e schooljaar kwam ik erachter dat ik al 29 weken zwanger was zonder dikke buik. Dit was best een schok maar gelukkig heb ik heel veel familie en een super lieve vriend die me steunen. Het studeren met een kindje is wel zwaar maar met veel steun zeker haalbaar, bij mijn studie had je wel standaard 2 of 3 dagen per week vrij dus dat was wel fijn. Volgend jaar ben ik van plan om over te stappen van studie want dit is toch niet helemaal mijn ding.
Ik volg bedrijfsadministratie. Ben eerst 2 jaar full time moeder geweest en ik kreeg mijn tweede zoontje. Ik was trouwens 7 maanden zwanger van mijn eerste toen ik mijn diploma's behaalde. In juli bevallen en in september full time naar school om door te studeren. Het was ontzettend hecties, woonde opeens op mezelf en tussen mij en mijn vriend liep het totaal niet meer. Omdat het te zwaar was en ik er alleen voor stond nam mijn schoonmoeder mijn jongste zoontje in huis vanaf januari. Langzamerhand gaat het steeds beter. Ondanks alles haalde ik wel gelukkig goede cijfers. Ik heb nu ook een schoonmaakmeisje in dienst. Mijn vriend helpt me ook ongeveer 3 dagen per week komt hij naar mijn huis en neemt alle taken over( klaar maken voor naar de opvang, brengen, halen, koken, afwassen en zoontje op bed brengen) dit scheelt enorm. Dus het is maar net wat je situatie is. Of je iemand hebt die je kan steunen enz. Maar het blijft pittig.
Ik ben 22 en heb een dochter van 6 maanden. In september wil ik weer naar school dus ben benieuwd naar ervaringen!
Ik ben 25 en ga in september Engelse Taal en Cultuur studeren. Heb een dochter van 4 en ben alleenstaande moeder. Ik heb wel een vriend maar we wonen nog niet samen. Ik heb een basisschool met continurooster gezocht en ga gebruik maken van buitenschoolse opvang. In het weekend is dochter bij vader, dus dan ga ik thuis studeren, als ook 's avonds. Verder zal het een kwestie worden van plannen, vooruit werken en bijhouden. In juli staat het eerste rooster klaar, dus dan zal ik eens kijken.
ik ben 26 en mama van 2 kinderen.. toen ik alleen kwam te staan ben ik gaan studeren.. ben nu net eerst jaar bijna klaar en ben zelfs een niveau op gestroomd en zit nu op SAW niv. 4. Ik ga nu voor een derde kindje met mijn huidige vriend. Mijn week is ongeveer zo: ma- stage tot ong. 15.00/16.00 di - zelfde wo- school tot half 5 do - school tot 12 vrij- vrij Ik vind het wel lekker gaan allemaal en prima te doen maar ligt ook aan jezelf natuurlijk
Mijn dochter is bijna 4 en we gaan na de zomervakantie samen naar school hihi. Ik mijn 2de jaar in op niv 3 financieel en zij voor het eerst December komt de 2de dus we gaan ervoor knokken