Jonge mama's (algemeen topic)

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door SDenise, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik merk dat er overal over het forum toch nog veel jonge mama's zijn, maar dat veel topics hier niet zo veel gebruikt worden..
    Dus hierbij een algemeen topic om gewoon lekker alledaags te kletsen over de mama's , kindjes en alles eromheen ;)

Ik ben Sdenise 23 , op mijn 22ste zwanger geworden van mijn zoontje..
    Zoontje is nu 6 maanden alweer ! Gaat zo snel !
    Ik heb een wat oudere vriend 34 op dit moment..

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

lijkt me leuk om mee te kletsen in dit topic:)

ik ben 22. heb een zoontje van 3,5 en een dochtertje van 6 maanden. mijn man is ook wat ouder (31):). Ik vind het heerlijk om jong mama te zijn. bij mijn zoontje kwam het onverwachts en moest heel erg wennen maar nu zou ik het liefst 10 kinderen willen:).

ik zie trouwens dat onze kindjes maar 1 dag schelen:).

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Mag ik ook meekletsen?

Ik ben 22 was zwanger toen ik 21 was. Dochter is nu 5,5 en het gaat echt super snel. was vorige week nog met haar fotoboek bezig en wat was ze toen klein!
    we zijn 2,5 wk terug gestopt met anticonceptie want we willen voor de tweede gaan :D
    Mijn man is 27.

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Iedereen mag meekletsen ! Gezellig !
    @mamazeyad idd schelen maar 1 dag :D gek dat we een half jaar geleden lagen te puffen..
    Ja ik wil ook heel erg graag een tweede, ik ben ineens ook helemaal voor een groot gezin... Iedereen die mij kent vind het maar grappig, ik ben helemaal veranderd..

@blemma
    O wat spannend en leuk !!!! Ik heb enorme kriebels :p maar mijn vriend is zijn baan verloren, dus dat moet eerst op orde komen..
    Maar super leuk, ben benieuwd wanneer het raak is ;)
    Wilde je vriend het zelf ook snel? , mijn vriend wil heel erg graag voor de tweede x vader worden voor zijn 36ste en hij is nu 34 en word 35 in januarie 2014.. Hij vind zichzelf anders zo oud als vader straks..
    En vriendlief heeft geen broertjes of zusjes en vind dat heel erg jammer

5. Delta

Delta Niet meer actief

Leuk ! Ik kom ook mee kletsen.
    Ik heb een dochter van 9 maanden, ben zelf 24 jaar. Mijn vriend is 27 trouwens haha, hier willen we geen tweede kindje meer, vinden het wel goed zo. Leuk voor alle meiden die wel voor een tweede willen gaan! Spannend hoor, hopelijk snel raak voor jullie!

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Lekker toch, ik zou er ook van genieten..met 1 zo'n kleintje kan je toch nog lekker reizen! Daar zaten we eerst aan te denken maar ivb met vl zijn leeftijd wil hij eerder... maar we gaan nog niet aan de slag hoor ;)

Heeft iemand van jullie trouwens een prenatal meegroeistoel... volgens mij is hij niet heel handig (of ik gebruik hem helemaal verkeers), maar wil (alleen met avondeten) hem ook aan tafel zetten voor zijn hapje, alleen in die stoel zit hij helemaal niet lekker...
    Iemand anders daar ervaring mee? Ik denk dat ik voor nu zo'n ikea stoel koop, die zijn niet zo duur en (ik heb op een kdv gewerkt) die zitten wel lekker stevig met zo'n kussen voor die kleintjes....

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @Sdenise. ik heb de Tiamo meegroeistoel met stoelverkleiner en daar zit mijn dochter best mooi in.
    Wij wilden eerst wachten tot Chloë een jaar is, maar het kriebelde zo. En we vinden het juist leuk als er maar weinig leeftijd verschil tussen zit.
    Balen dat je vriend zijn baan is kwijt geraakt! Het is nu echt een kperiode om werk te vinden.

@delta. èèn kindje kan je gezin ook al compleet maken. Wij zeiden de eerste 3 maanden na de bevalling ook dat we het bij een kind wilden laten, maar dat zijn we al heel snel van terug gekomen haha

8. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Blemma
    Ideaal zou voor mij zijn om inderdaad te starten als baby zeg 1/1,5 is.. maar eerst een baan vinden en als we in rustiger vaarwater komen dan kijken we weer verder ;) :D
    Voel je al de spanning! straks heb je weer de spanning van het testen, lijkt me zo leuk...:D:D:D:D:D.

*Nee ik heb echt geen kriebels hoor*

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Haha ja voel de spanning al! Ben nu aan het wachten tot ik ongesteld word en voelt al vanalles in mijn buik haha. Nooit gedacht dat ik ongesteld wilde worden haha.
    Lees ook al die topics aandachtig mee waarin vrouwen in hun test periodes zitten haha

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik echt ook heel vaak in de topics waar mensen testen, echo's laten doen, geslachtsecho's...
    Die spanning is gewoon zo leuk..! :p ook het moment dat je weet dat het jongen of meisje word...
    Net zoals toen ik zwanger was zie ik nu ook allemaal vrouwen met dikke buiken, alleen grappige is dat ik nu veel mensen die zie die een tweede verwachten...(denk dat ik er gewoon heel erg op let, maar toch leuk:p)

Over de kinderstoel, die van mij lijkt op die van tiamo, kan je misschien een foto maken hoe ze erin zit...mijn zoontje kan er zelfs met verkleiner niet goed inzitten...hij valt continu opzij of omlaag..

11. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Vandaag bij het cb geweest, zoontje is nu 68 cm en weegt 7.1 kilo..
    Hij zit nu op de onderlijn (eerst de middelste)..
    Mijn zoontje heeft altijd problemen met de darmen en ontlasting gehad maar sinds de bijvoeding is het heel erg en zo erg dat als hij moet hij soms een kleirtje scheurt en dus bloed :(
    Als er geen verandering is binnen een week dan moeten we lactulose bij de arts vragen en als dat niet werkt denken ze aan een allergie of darmprobleem (komt in de familie voor)...

12. mamazeyad

@ blemma; spannend, lijkt me wel heel leuk als er zo weinig verschil in zit maar toch ook best zwaar. slaapt jullie dochter wel al door? dat schild dan heel veel. laat je het weten als het raak is:)?

@ sdenise; ik heb ook de tiamo meegroeistoel en daar zit ze ook goed in. wat vervelend dat je vriend zijn baan kwijt is:(. werk jij wel?

ik wil ook nog een kindje maar dat pas als mijn dochter zo'n 3/4 jaar is. mijn zoontje van 3,5 heeft een taal/ontwikkeling achterstand wat veel aandacht opeist met veel afspraken en hij is waarschijnlijk ook autistisch dus ik vind het voor nu wel druk genoeg. ik ben ook bezig voor een maag verkleining dus mag dan zowieso voorlopig niet zwanger worden. ik zit wel echt op een roze wolk sinds de bevalling van mijn dochter. ze is zo lief en vrolijk. kan haar echt geen half uurtje missen. mijn moeder wil graag een keertje oppassen op haar maar kan gewoon nog niet afstand doen van haar.

13. mamazeyad

mijn dochter kan nu goed zitten maar toen ze dat nog niet kon deed ik er een extra kussentje in voor wat meer steun.

14. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Mamazeydad

Ik zat op school en zou in september weer beginnen...dat gaat dus niet door want dat trekken we financieel gewoon niet dus ben nu opzoek naar een baan! Maar als vriendlief snel een baan vind en we trekken het financieel, dan blijf ik misschien ook wel thuis voor de baby..Ik heb het nu heel erg naar mijn zin namelijk ;)
    Vriendlief werkte op zee en was dus eigenlijk 5 weken weg en dan weer thuis..hij wil nu graag gewoon op het land werken zodat hij elke avond en weekend thuis is...dus hij zoekt nu ook naar een ander soort baan (wat moeilijk te vinden is) maar het lijkt nu de goede kant op te gaan...hij heeft nu weer een gesprek en vrijdag ook weer!

Ik snap trouwens dat je dan nog even wacht, lijkt mij zwaar..
    Ik heb als onderwijsassitent stage gelopen op speciaal onderwijs en heb veel met kinderen gewerkt met autisme, asperger, adhd, add en leerachterstanden.. dus weet hoe zwaar het kan zijn...
    Maar wel fijn dat je nu met je dochter op een roze wolk zit!

Ik heb de eerste periode het wel heel zwaar gehad...zoontje was 5 weken toen mijn vriend weer weg ging om te werken... heb toen echt wel een dip gehad..dus ik ben blij dat hij gewoon weer in nederland wilt werken :)

15. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ga ik trouwens proberen om een extra kussentje erin te doen..
    Ik hier van die ikea kussentjes die een beetje langwerpig zijn..dat werkt misschien wel :) en anders koo ik zo'n ikea kinderstoel..die zijn niet zo duur..

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @sdenise. Foto bijgevoegd. Als zij moe is zakt ze ook wel eens naar de zijkant, maar dat komt denk ik ook omdat ze los ook nog niet lang kan zitten.
    Wat zielig dat hij zo moeilijk kan poepen, lactulose kan wel een oplossing bieden(kun je ook heel erg darmkrampen van krijgen trouwens)

@overalbaby's ik heb ook echt het idee dat er een babyboom aan de gang is, zie overal baby's of zwangere vrouwen. Maarja dat ik vind ook een stuk interessanter als oude mannetjes haha die vallen mij niet op.

@mamazeyad dat is wel lastig autisme. Is het een milde vorm? Jij hebt er nu 3 jaar tussen je twee kinderen?
    Mijn dochter is een slaapkopje. Ze slaap van 19 tot 7.30 en de hele ochtend doet ze veel slaapjes. Alleen wil ze na 15 uur tot 19 uur niet meer slapen, laat dan ook geen moeheidssignalen zien.

17. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Daar zit ze inderdaad stevig!
    Maar ik zie dat het riempje anders is (die tiamo en prenatal stoel lijken heel erg veel op elkaar) en het riempje hier kan ik niet heel erg klein maken waardoor hij gewoon echt niet zit (snap je?)...
    Ik zal er straks een foto van maken...
    Misschien probeer ik een kussen, maar die riempjes hier zijn zo raar!
    Wat een poepie trouwens!

Hij krijgt inderdaad lactulose als het niet beter gaat en als dat niet werkt denken ze aan allergie of darmproblemen..
    Ik hoop gewoon dat de pijn snel over is...

18. Delta

Delta Niet meer actief

Leuk dat jullie zo gezellig kletsen!
    Hier een huilbaby gehad en was erg zwaar. Ook ken ik hier niemand in deze omgeving en werk niet. Als ze straks naar school gaat wil ik gaan werken en mn leven een beetje oppakken.
    SDenise, wat vervelend dat jou mannetje zo een pijn heeft!! Ik hoop ook dat de pijn snel over is :(

19. mamazeyad

oe dat lijkt me ook wel heel zwaar dat je vriend zo veel weg was. ik zou dat echt niet kunnen, ben ook een schijterd:). wel fijn dat hij nu gewoon in nederland werk gaat zoeken.ik duim voor je dat hij dat snel kan vinden. lijkt me wel gewoon fijn als je je opleiding gewoon kan afmaken.

@ blemma; het is gelukkig dan wel een lichte vorm. het is ook nog niet zeker. het kan ook zijn dat hij door zijn taal/ ontwikkeling stoornis symptomen heef van autisme maar dat dat weer weg gaat als het beter gaat met zijn ontwikkeling. er zit idd 3 jaar tussen mijn kindjes. wilde al veel eerder een 2de maar het heeft 1,5 jaar geduurd door de prikpil. wel fijn dat je dochtertje zoveel slaapt 's nachts . als je straks twee kindjes hebt waar je 's nachts voor op moet is wel zwaar.

Sdenise; wat zielig voor je mannetje:( hoop dat het snel is opgelost.

20. mamazeyad

mijn zoontje was ook een huilbaby. is echt slopend:(. had bij mijn dochtertje mezelf al helemaal ingesteld dat ik het eerste jaar ook wel weer niet zou slapen. gelukkig is zij het tegenovergestelde van mijn zoontje. slaapt door sinds 2,5/ 3 maanden. ik heb ook bijna geen vrienden meer sinds ik kinderen heb. de vrienden die ik had lijden nu een heel ander leven. soms voelt het wel eenzaam maar gelukkig hebben we zp:).

Deel Deze Pagina