Goedemorgen Dames, Ik kreeg twee dagen geleden te horen van mijn nichtje(19) dat ze 5 maanden zwanger is. Ze weet dit zelf pas twee weken dus het was even schrikken voor ons allen. Ze woon in bij een oom en tante van mij, maar nu wilde ik haar helpen met het zoeken naar iets van een tienermoeders huis. We hadden er al één gevonden in Lelystad maar dat vind ze te ver weg, wat ik best begrijp. Nu wilde ik vragen of iemand van jullie hier misschien ervaring mee heeft en weet waar er tienermoedershuizen zijn? Ik heb al op internet gezocht maar kon eigenlijk niet echt iets vinden. We kiezen voor een tienermoedershuis omdat het huis van mijn oom en tante waar ze inwoont te klein is en ze vind het zelf ook niet optimaal. Ze word gelukkig wel aan alle kanten gesteund door de familie en door haar eigen ouders. Maar mijn vraag is dus, weten jullie misschien iets van een tienermoeders huis of opvang waar ze op korte termijn terecht kan? Alvast heel erg bedankt!
Wat jammer dat ze niet kan blijven wonen waar ze nu zit! Maar om je misschien op weg te helpen; FIOM amsterdam; hier kan ze eventueel terecht voor praatgroepen met meiden die in dezelfde situatie zitten. Ook mbt vragen over financieen etc kunnen zij je helpen. Siriz; zij kunnen helpen met opvang/woning. Ze hebben een opvanghuis en een crisisopvang. Beide hebben een website, gewoon ff de naam googlen Succes voor jou en je nichtje!
Ow hartstikke bedankt! Ik zal even kijken ja inderdaad jammer, maar het kan niet anders en ze wil het zelf ook niet wat ik wel begrijpt, je zit toch bij iemand anders in huis.. Maar komt vast allemaal goed!
Het komt inderdaad vast allemaal op zn pootjes terecht! Iig succes Hopelijk kan 1 van die 2 instanties je verder op weg helpen
Omdat ik in kamertraining zat stuurde ze mij daar ook heen om te gaan kijken. Ik wou alleen liever bij mijn schoonfamilie wonen. Toen ik daar ging kijken zeiden ze tegen mij dat je niet via hun een huis kon krijgen. Hoe was jouwn tijd daar? Heb je uiteindelijk wel een huis van hun gekregen? Als je een huis hebt gekregen waar dan? Sorry ben ff benieuwd.
Je hebt er in amsterdam ook nog 2. Rosaburgh in amsterdam noord en nog 1 in amsterdam west. Volgens mij van cordaan. Vind ze almere te ver?
Dankjewel voor de reacties! Ze heeft er nu een gevonden bij haar in de buurt. Daar is wel een wachtlijst van 2 maanden dus die moet ze nu ergens overbruggen. Maar we hebbe gelukkig is iets kunnen vinden!