(Jonge) moeders omgeving Rotterdam, schiedam

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door lellebel2, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Haha, dat heb ik vaak ook hoor. :D

Volgens mij kan je instellen dat je eens per dag/week/etc. een mailtje krijgt met updates. Heb ik zelf niet zo gedaan, maar ik kijk eens per dag bij mijn abonnementen om alle onderwerpen waarop nieuwe berichten zijn te bekijken. Abonnementen bekijk ik via "directe links" en dan naar abonnementen.

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja dat ging super! Ik weet van mezelf dat ik heel snel afgeleid raak van mensen om me heen en dat in vreemde omgevingen mijn bekkenbodemspieren soms blokkeren. Dus wilde om die reden heel graag in totale rust in mijn eigen omgeving bevallen. Ben de hele bevalling alleen geweest, vk is alleen 2 keer komen kijken en pas met volledige ontsluiting gebleven. Vooral om die reden ging het goed.
    In het ziekenhuis had het een toestand geworden met infusen met weeënopwekkers, wellicht vaccuumpomp en weet ik het wat voor toestanden nog meer. Daar had door de spanning en daardoor blokkerende bekkenbodem het gewoon niet op eigen kracht gelukt. Dus ben heel blij dat het thuis kon uiteindelijk.

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja ik ben nu de eerste zwangere en dat zal voorlopig ook wel even zo blijven. Dus merk echt verschil nu met mn vriendinnen. Bij mij draait alles op de baby en de zwangerschap. Terwijl mn vriendinnen zich druk maken om wat ze aan moeten trekken met uitgaan. Dus dat vind ik wel jammer. Daarom is het fijn om af en toe je ei kwijt te kunnen op het forum :)

Wauw Linnea jou thuisbevalling klinkt echt prachtig. Ik wil ook graag thuis blijven maar krijg zoveel negatieve reacties.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap heel goed wat je bedoeld. ik heb het dan niet constant over mijn kinderen en/of de zwangerschap maar ervaringen of tips uitwisselen zit er ook echt niet in. Verder inderdaad..de dingen waarover zij zich druk maken kan ik niet wakker van liggen hahahaha.

5. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Jouw bevalling, dus jouw feestje toch ciprilla? Gewoon doen wat voor jou goed voelt! Thuis bevallen is hartstikke veilig en normaal in Nederland. Anderen zullen altijd een mening hebben over iets.

Ik denk dat ik in het ziekenhuis wil bevallen omdat ik niet zo gezond ben en niet zoveel vertrouwen in mijn lichaam heb. Ook leent ons huis zich er niet zo voor. Wel bij voorkeur badbevalling (kan in Ikazia geloof ik). Maar goed, wie weet denk ik daar over een paar maanden heel anders over. :)

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooooo wauuw!! Dat lijkt me echt heel relaxed! Ik kan me thuis denk ik juist niet ontspannen. Klinkt heel raar maar als ik bv zou zien dat m'n ramen niet schoon genoeg zijn, zou ik zelfs met pers weeën proberen dat schoon te krijgen. In het ziekenhuis kan ik toch geen kant op hahah

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ikazia schijnt een superziekenhuis te zijn om te bevallen. Mijn zusje is daar bevallen van haar oudste en was heel positief. Het was ook mijn keuze als thuisbevallen toch niet ging en ben er ook nog geweest met 41+5 voor overtijdscontrole, vond het personeel er erg aardig. Maar het blijft een ziekenhuis, ik kom er niet graag.

8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja klopt, maar krijg dan voornamelijk te horen dat het niet veilig is etc. Dus dan ga ik weer twijfelen. Ik wil ook graag een badbevalling en dat is thuis geen optie, dus dan trekt het ziekenhuis me weer. In het ikazia kan dat inderdaad. Maar ik houd mn opties gewoon open en tegen die tijd bespreek ik het met mn vk. Je weet van te voren ook nooit hoe een bevalling verloopt. Wij wonen gelukkig op een paar minuten van Ikazia, dus dat geeft ook wel een veilig gevoel.

9. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Thanks, dat is goed om te weten! Wij gaan t.z.t. ook eens kijken om een beetje de sfeer te proeven. De andere optie is Erasmus MC, maar dat lijkt me nogal groot en onpersoonlijk. In een ideale wereld zou ik graag thuis bevallen zoals jij hebt gedaan en beschreven, maar de wereld voelt niet zo ideaal haha.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Haha dat heb ik gelukkig niet :p
    Ik vond het vooral heerlijk dat niemand me stoorde en niemand wat van me wilde. Ik heb heel de bevalling onder de douche gezeten en er was niemand die me eronder vandaan wilde hebben, niemand die in me wilde wroeten om de ontsluiting te checken, niemand die me lastig viel met vragen of wat dan ook. Gewoon stilte en rust... Het was ook nog eens 's nachts dus ook geen geluiden van verkeer of van de buren. Echt heerlijk.

11. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikazia is voor mij te ver. Ik "moet" kiezen tussen het vlietland ziekenhuis of dijkzigt. ik ben in dijkzigt van m'n dochtertje bevallen en daar was ik ook wel tevreden over. Ben toen ook een paar dagen in het kraamhotel gebleven maar dat was wel heel erg saai..zou ik niet meer doen.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Als je op een paar minuten afstand woont zou je in principe niet eens een keuze hoeven te maken. Als je twijfelt kun je dan gewoon thuis beginnen en als je dan halverwege iets heb van: toch graag het ziekenhuis. Dan ben je er zo.

13. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja klopt Linnaea, dat vind ik inderdaad een fijn idee. Maar volgens mij moet je sowieso de eerste centimeters thuis opvangen. Weet iemand dit?

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linnaea: een droombevalling lijkt mij. Ook stoer dat je het helemaal alleen hebt gedaan. Ik zat daar laatst aan te denken maar kreeg een beetje het idee dat dat te raar voor woorden zou zijn. Maar het lijkt me zo heerlijk die rust.

Maar hoe heb je dat dan gedaan toen je je kindje moest aangeven bij de gemeente? Dat moet toch binnen 3 dagen na de geboorte door partner of iig iemand die bij de bevalling aanwezig was.

15. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt. Ik mocht bij beiden pas met 6 cm naar het ziekenhuis..

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ze kunnen niet controleren wie er bij de bevalling is geweest. Mijn moeder heeft hem aangegeven. Ze hebben haar gevraagd of ze erbij was en zij heeft toen ja gezegd. Toen was het gewoon oké. Ze controleren het niet (of in ieder geval hier niet).

17. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat leek me ook..ze kunnen dat toch niet controleren. Maar ik dacht...dat ze dan van de vkundige een formulier of iets meekregen voor de aangifte als "bewijs" dat ze erbij waren. Maar m'n ex heeft ook nooit zoiets gehad dus volgens mij kan idd iedereen zeg maar gaan.

18. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waren er trouwens nog geïnteresseerden in de groeps app?

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ja wij hadden het de dag na de geboorte nog even gevraagd aan de verloskundige, hoe dat zat met de aangifte. Zij zei toen dat ze het niet gaan controleren en zowel, wilde zij wel een formulier geven en erop zetten dat mijn moeder erbij was. Maar dat was dus helemaal niet nodig want mijn moeder kon zonder dat gewoon de aangifte doen.

20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Hallo lijkt mij ook wel leuk om mee te kletsen.
    Ben geen jonge moeder haha. Ben 31, over 2 weken 32. Woon tegen Rotterdam aan. Mijn dochter is twee en we zijn nu bezig voor de tweede.

Deel Deze Pagina