Jonge moeders omgeving Tilburg??

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Lelie12, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Vast wel, als ze het nu met 3 weken al zo doet zal het wel blijven. Afgezien van de regeldagen dan.. maar ja dat is even volhouden en dan is je productie weer op peil. Als het goed gaat is borstvoeding ideaal. :( Heb er wel lang over getwijfeld toen hoor, om te stoppen, maar voor haar leek het gewoon beter en voor mij ook..

Ik had trouwens ook helemaal geen stuwing de eerste week en mijn borsten waren ook niet gegroeid tijdens de zwangerschap. En ze lekte ook niet toen ik bv gaf. Dus ja.. toen vroeg ik me al af of er wel genoeg in zat hahahah :D Bij jou wel??

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hahaha nou dat had ik dus niet. Hooguit een paar druppels als ze aan de andere borst dronk. Maar je hebt toch wel van die borstcompressen in je bh?? Maarja bij mijn zussen was dat ook niet genoeg :)

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mijn zus heeft trouwens met 36 weken een gipsafdruk van mijn buik gemaakt en toen hebben we nog gelachen omdat mijn buik totaal niet in verhouding was met mijn borsten hahahaha

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Oh echt leuk! Ik heb daar ook nog voor gekeken maar vond het een beetje prijzig... Maar ja aan de andere kant wel een mooie herinnering voor later. Is het geld wel waard. :)

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Leuk dat je moeder dat kan! Zie het mijn moeder niet doen
    En zelf ben ik ook niet zo'n crea Bea hahaha
    Nou mijn dochter heeft net de laatste fles op. Ik ga nu slapen.
    Tot morgen!
    X

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Goedemorgen!!
    Hoe was jullie nacht?
    Nou mijn dochter heb ik om 7u wakker gemaakt voor een fles. En nu slaapt ze nog. Ik ga haar zo maar wakker maken. Slaapkoppie haha.

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Haha fijn he. Mijn dochter is vooral in de avond wakker
    Het gaat nu al veel beter. Ze is snachts geboren en ze had echt een omgekeerd dag en nachtritme. Heeft wel een paar weken geduurd dat ze ook lekker rond 22u ging slapen haha.

Waar heb je je dochter liggen? Eigen bedje of bij jullie in de kinderwagen ofzo??

8. brendagb

brendagb Lid

30 aug 2012
    16
    0
    0
    Mn dochtertje Lynn 2/11/2013 en am staff Faya
    tilburg
    Wat fijn dat jullie kindjes zo goed doorslapen. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat mijn kindje goed doorslaapt als ik straks bevallen ben haha.

9. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Onze dochter sliep in het begin in zo'n bedje naast me (Kraamhotel) en daarna op het aankleedkussen tussen onze hoofdkussens in. Omdat ze echt wakker was in de nacht en heel veel zuigbehoefte had, en we hadden toen nog geen speen. Anders deden we zelf ook geen oog dicht. Haha
    Nu slaapt ze in haar eigen bed.

En Brenda dat is eerder uitzondering dan regel hoor zo jong al doorslapen! Er zijn kinderen van 6 maanden die dat nog niet eens doen.
    Je moet gewoon kijken waar je kindje behoefte aan heeft en met voedingen een beetje sturen.. Dan komt dat vanzelf.
    Onze dochter deed dat eerst ook niet. Eerst was ze altijd tot 3.30 wakker, daarna is ze dat zelf gaan verschuiven naar de avond. Daarna zag ze de avond als nacht. En kwam ze snachts voor een voeding.
    Maar dat kan je dus sturen met de voedingen.
    Laatste tussen 22u en 24u en eerste tussen 5.30 en 7u (zeggen ze op cb)
    Maar er zijn ook kindjes die gewoon nog langer behoefte hebben aan een nachtvoeding. Doorslapen is heel fijn maar je bent echt geen uitzondering als die van jou dat nog niet meteen doet hoor! :)

10. brendagb

brendagb Lid

30 aug 2012
    16
    0
    0
    tilburg
    Ja dat is ook zo, elk kindje heeft zo zn eigen behoefte aan voedingen.

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja ik ook in de meiboom.. wij bleven dan 4 dagen maar dat wil ik echt nooit meer. Ik vond dat we erg weinig begeleiding kregen omdat we volgens hen "al zo zelfstandig waren en de borstvoeding zo goed ging". Ze kwamen me ook niet herinneren dat ik haar moest voeden.. waarschijnlijk omdat ik dat uit mezelf deed want ze hielden wel alles netjes bij op papier zag ik later. Maar dat gevoel kreeg ik niet. Voor ons is het ook het eerste kindje een beetje sturing en bevestiging is dan wel fijn... En ik miste het broodje filet americain op de menulijst :D

Eenmaal thuis heb ik heel veel geleerd van de kraamverzorgster.
    Al kreeg ik na 3 dagen wel weer een andere. En de eerste was van voeden op verzoek, zo lang als ze wil, kindje bij je in de buurt etc. en die tweede was van hup structuur erin, om de 3 uur voeden, iedere borst 10 min. Nou dat met de hormoontjes en alle goedbedoelde adviezen van iedereen erbij zorgde ervoor dat ik het even had gehad :) Kraamtranen.... gelukkig maar 2x een huilbui gehad, daarna was het snel over.
    En ik vond het super relaxed toen ze weer weg waren en we het zelf moesten doen :p
    En jij??

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja nou dat is super fijn toch!
    Ik denk dat als ik meteen naar huis was gegaan het voor mijn gevoel ook fijner was geweest. Ik genoot natuurlijk erg van mijn dochter en zat wel helemaal op een roze wolk. Maar heb ook wel moeilijke momenten gehad. vooral in het kraamhotel, de eerste nachten huilde ze ook heel veel en ik wist ook niet goed wat ik moest doen. Je hebt er nog helemaal geen handigheid in! Ik heb haar toen gewoon bij mij in bed gelegd en mn vinger in haar mond gedaan vanwege de zuigbehoefte... toen werd ze pas rustig. :) maar eer dat ik daar achter was.... Bij de meiboom stelde die zuster toen voor om haar mee te nemen naar het kantoor, maar dat wilde ik echt niet! Ze was nog geen 24 uur oud joh.

Volgende keer bevallen in het ziekenhuis en dan meteen naar huis als dat kan! We weten nu ook veel beter wat je allemaal kunt verwachten enzo.
    Oja ik heb de eerste weken wel veel te weinig rust genomen, ik liep meteen al weer rond in huis enzo. Dat voelde ik wel na een paar weken. Toen kwam de vermoeidheid er echt uit. Dus de volgende keer zal ik ook meer lui zijn in de kraamtijd :D

13. brendagb

brendagb Lid

30 aug 2012
    16
    0
    0
    tilburg
    Ik wil bevallen in het elisabeth zkh op dr kraamafdeling van Livive. Mijn vriend wil daar een paar dagen verblijven maar ik ben er nog niet zeker van omdat ik liever snel in mn eigen omgeving ben. Vriendlief wilt daar verblijven omdat hij denkt dat ik daar meer tot rust kom als thuis.

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja inderdaad .. Ik weet niet wat ik dacht.. ik voelde me een soort van "ik moet ook beneden zitten, want er is een soort van "visite" in huis" (kraamhulp) Ik had gewoon geen rust om alleen maar te rusten. Mijn zus waarschuwde me daar al voor. Ze had wel gelijk bleek later. hahaha Maarja dat komt ook omdat we jong zijn zei de kraamhulp, dan herstel je gewoon veel sneller!

Brenda, ik zou het je niet aanraden. Ik was er ook helemaal voor en het leek me ook relaxed. Hoorde er eigenlijk ook alleen maar goede verhalen over, maar het is mij niet goed bevallen (lees mijn voorgaande bericht maar)
    Net wat Birshit zegt, thuis ben je in je eigen omgeving, kun je doen en laten wat je wil en leer je veel van je 1-op-1 kraamverzorgende met je eigen spullen.
    En voor mij was ook een reden om naar de meiboom te gaan, dat er "een oogje in het zeil" zou worden gehouden wat bezoek betreft, zodat we aan onze rust toe zouden komen. Maar ze hebben ook al geen rusttijden meer. Bezoek mag binnen vallen wanneer ze willen en de kraamhulpen bij de meiboom bemoeiden zich daar verder niet echt mee.
    Ik telde echt de dagen af om naar huis te gaan en dan te bedenken dat ik daar vrijwillig lag en nog veel voor moest betalen ook! Het kwam ook totaal niet in me op, om eerder naar huis te gaan, dat die mogelijkheid er ook was. Iemand vroeg dat vorige week aan mij.. en toen dacht ik OJA dat is ook dom.. dat ik daar niet aan gedacht heb! haha :) Je bent er na de bevalling dus wel een beetje vanaf :)

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

En dan heb je ook nog, dat je in de nacht gewoon alleen bent met je kindje. Dus geen partner om op terug te vallen (tenzij hij overnacht) :p

16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Birshit, wat ik trouwens wel grappig vind is dat jij het ook fijn vindt om thuis te zijn bij je kindje.
    Ik had eerst echt de intentie om weer te gaan werken, maar sinds ik moeder ben ging ik er steeds meer tegenop zien! Ik moet er niet aan denken om haar achter te laten omdat ik zou moeten gaan werken.. En toch zijn er zat moeders die staan te springen om weer te gaan werken.. Apart toch he.. dat daar zo veel verschil in zit :eek:

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja heb ik toen straks ook al gedaan. Eten staat al klaar :D wat een huismoedertjes zijn we toch hahaha
    Ach ja soms twijfel ik wel een beetje hoor, er zijn toch ook wel bepaalde dingen waardoor werken wel verstandig zou zijn. (Zoals financiele onafhankelijkheid, pensioenopbouw, cv etc) Maar mijn moedergevoel is nu gewoon sterker. Zou het zonde vinden om die eerste maanden te moeten missen.

Misschien kunnen we trouwens ook even wat gegevens uitwisselen via een privebericht? :D Als jullie willen natuurlijk

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hahahah ja helemaal waar!
    Ik zal je even een bericht sturen.

xx

19. brendagb

brendagb Lid

30 aug 2012
    16
    0
    0