"Jonge" moeders to be!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by LadyV, Jun 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy91

Happy91 Bekend lid

Aug 4, 2014
    908
    247
    43
    @Luminis; Kan ik me helemaal voorstellen!! :) Ja raar die cyclus tussendoor he? Ik vond het al zo raar dat ik na mijn menstruatie nog steeds pijnlijke borsten had etc.. maar dan had ik dus tijdens of net na mijn menstruatie al mijn ei (??) of helemaal geen ei??? geen idee hoe dat dan zit... Mijn cyclus voordat ik de pil slikte weet ik eigenlijk niet. Ik was toen niet echt met mijn cyclussen bezig. Ik was 15 toen ik begon met de pil.

Haha dus jij hebt 't kamertje al bijna klaar? :) Wel super leuk om zo veel al te hebben.

2. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    We krijgen een jongetje 😍😍 ja we wilden het allebei graag weten, zodat we al gericht kinderkleertjes konden kopen samen

Wat leuk dat je al zoveel inslaat luminis ! Is volgens mij echt een aanrader, want heb vandaag wat knuffels, speelgoed en kleding bekeken, maar zie maar weinig leuks. Had al veel eerder moeten beginnen. Meestal blijven kleertjes toch wel tijdloos

3. Happy91

Happy91 Bekend lid

Aug 4, 2014
    908
    247
    43
    Een jongetje!!! Wat leuk!!! :D
    Hebben jullie al namen in gedachten?

4. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Haha ik had al veel meisjes namen in gedachten en hij mocht zich met de jongens namen bezig houden. Maar wij geloven dat zijn naam allang vast staat en na zoveel dagen na zijn geboorte pas echt zijn naam te geven. Hij noemde al wel wat namen op maar ik kan de Arabische klanken niet goed uitspreken, ben zelf Nederlandse, maar toch wel 3 hele mooie namen gevonden die voor mij en mijn familie uit te spreken is

5. Happy91

Happy91 Bekend lid

Aug 4, 2014
    908
    247
    43
    Okee, hoe werkt dat dan UmmK? Kiezen jullie dan een paar dagen na de geboorte de definitieve naam? Wat fijn dat jullie in ieder geval al 3 mooie namen hebben :)

Zelf werk ik veel met meertalige kinderen en soms leren de kinderen me wat Arabische woordjes. Maar ik vind het ook lastig om uit te spreken hoor! Het klinkt waarschijnlijk nergens naar als ik die woordjes zeg

6. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ja vet lastig, de H vanuit achterin je keel, de Q en verschillende soorten R. Het lukt me al vrij aardig maar goed, m'n familie heheh. Maar wat leuk, ben je een juffrouw ?

Ik denk de naam voor de bevalling wel uitkiezen, maar met in ons achterhoofd dat de naam niet vast staat totdat we de baby in onze armen hebben. M'n moeder had dat zelf ook met een broer van mij, hele zwangerschap hield ze vast aan 1 naam en toen ze hem vast had vond ze de naam totaal niet bij hem passen.

Ik lees nu een boek over de islamitische richtlijnen van een pasgeborene dus nog even kijken hoe dat verder allemaal moet

7. Princesa

Princesa Lid

Apr 19, 2015
    70
    0
    0
    Hier ook een bewuste jonge moeder, ben 19 jaar en 17 weken zwanger na 8 rondes. Mijn kindje zal geboren worden 2 maanden na mijn 20ste verjaardag :) Binnen 5 dagen zal ik het geslacht mogen ontdekken, wat een ongeduldigheid :D

8. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Spannend princesa, heb je zelf al een gevoel wat het gaat worden ?

9. Repeltje

Repeltje Niet meer actief

Wat leuk Ummk een jongetje!

Spannend princesa

10. Cherrie

Cherrie Lid

Apr 7, 2015
    46
    0
    0
    Wat leuk Ummk een jongen!
    Ja is toch wel het handigste om het al van tevoren te weten, kan je de babykamer ook al leuk in gaan richten. ;)
    Vind je dat er weinig leuke spullen zijn? Ik vind juist heel veel leuk en wil het liefste al van alles kopen!

@ Princesa: wat spannend! :D je zal vast niet kunnen wachten.

11. Happy91

Happy91 Bekend lid

Aug 4, 2014
    908
    247
    43
    Oh zo! Ja, ik denk dat daar inderdaad wel wat in zit.
    Zijn de Islamitische richtlijnen van een pasgeborene heel anders dan de 'standaard' richtlijnen zoals wij die kennen?

Maar nee geen juffrouw, logopedist :)

12. Happy91

Happy91 Bekend lid

Aug 4, 2014
    908
    247
    43
    Wat leuk Princesa! :D

13. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Heey meiden, Sorry voor mijn late reactie, ben laatste tijd nogal druk geweest met afronding van school en het was erg druk op werk.

Luminis: Lief je reactie, We zijn inderdaad al erg lang bezig hopen ook dat het ons snel gegund is. Helaas heb je het niet voor het zeggen. Ook wij vinden het erg raar dat ze zo moeilijk doen over ivf wij hebben hier tenslotte niet voor gekozen we hadden het graag anders gewild.
    Las ook dat je zelf zoveel zorgen maakt over dat het niet gaat lukken natuurlijk. Hoop zo voor je dat je niet het traject hoeft te volgen zoals ik. Ik gun dit echt niemand toe. Hou je me op de hoogte met de onderzoeken als je die krijgt?

Repeltje: Ja klopt het is niet makkelijk dat ze moeilijk doen over ivf. Gelukkig heb ik het wel voor elkaar gekregen dat we na iui 5 wel al de doorverwijzing krijgen naar de andere kliniek zo hoeven we hopelijk niet zo lang te wachten. De iui doet totaal geen pijn alleen vind ik de eendenbek nogal vervelend. De hormonen vind ik zelf ook wel vervelend soms merk dat ik veel emotioneler ben en soms sneller op me teentjes getrapt ben. Voor de rest is het niet heel erg pittig traject denk dat ivf een stuk pittiger is. Maar die wachtweken zijn gewoon vreselijk dat zullen jullie allemaal ook wel hebben hihi.
    Wat vervelend dat jullie ook al een tijdje bezig zijn en las ook dat je vriend verminderd vruchtbaar is. Vind het erg raar dat ze je dan niet gelijk helpen. Misschien binnenkort nog eens vragen of ze dat kunnen nakijken? Ik gebruik zelf voor menstruatie pijn ibuprofen 600 van de dokter omdat ik extreem buikpijn heb tijdens de menstruatie. Daarbij nog paracetamol en die pillen van alive voor menstruatie pijn.

Ik ben eindelijk ongesteld geworden zit nu op dag 7 en al een aantal dagen aan het prikken. Morgen ochtend weer de eerste echo om te kijken hoeveel eitjes er groeien. Hopelijk zitten er 3 mooie eitjes :D

Hoe gaat het met jullie? zag alweer dat er veel weer ongesteld zijn geworden echt kl*te!! Hopelijk hebben we deze nieuwe ronde meer geluk en zijn we gewoon allemaal zwanger hihi ;)

14. Cherrie

Cherrie Lid

Apr 7, 2015
    46
    0
    0
    @Mariah: hoe was je echo?? had je genoeg eitjes?
    Hier gaat het goed, nog niet ongesteld geworden.. als dat zo blijft tot zondag dan ga ik testen. Maar heb wel het gevoel dat ik ongesteld ga worden omdat ik geen symptomen heb..

15. Happy91

Happy91 Bekend lid

Aug 4, 2014
    908
    247
    43
    @Mariah; wat Cherrie zegt.. hoe was het met de eitjes? :)

@Cherrie; dat klinkt heel hoopvol!! Ik hoop voor je dat je niet ongesteld gaat worden en zondag een dikke positieve test hebt!!

16. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    Na een hele drukke week kom ik ook weer even kletsen!

@ Happy: heel gek inderdaad! Ik snap ook helemaal niets meer van mijn cyclus. Ik heb gisteren, voor de eerste keer in mijn leven, een bloeding gehad. 3 dagen ervoor was ik ongesteld geweest. Het begon ook echt met zware menstruatiekrampen, rugpijn en misselijkheid... ik snap er niks van! :( Nou ja, ik ga gewoon vanaf morgen ovulatietesten doen en ik zie wel wat er gebeurt. En ik snap dat je er toen nog niet mee bezig was. :p Gelukkig heb je nog genoeg tijd om het uit te vogelen.

En nee, nog geen kamertje hier! Daar is ons appartementje te klein voor (we zijn nog opzoek naar een ander appartement). We hebben al wel veel kleertjes, dekens, speentjes, knuffeltjes, speelgoed en een boxkleed. Dat vind ik eigenlijk best erg. :)

@ UmmK: wat leuk, een jongetje! :D Van harte gefeliciteerd! En nu maar lekker losgaan met winkelen! Heb je al wat voor de kleine gekocht? Je hebt trouwens helemaal gelijk over de namen. Ik ga hetzelfde doen. Ik vind het zelf trouwens ook handig om het een en ander al in huis te hebben, alhoewel ik natuurlijk nog geen spullen kan komen die geslacht specifiek zijn. Dat vind ik dan wel jammer!

@ Princesa: welkom bij de club en gefeliciteerd met je zwangerschap! :) Fijn dat je geduld na een wat langere tijd eindelijk beloond werd! En spannend hoor, bijna de geslachtsbepalende echo. Wat denk je zelf dat het wordt?

@ Mariah: ik vind het ook ontzettend naar voor je dat je dit traject moet doorlopen. Ik hoop dat ze jullie heel snel serieus gaan nemen en jullie snel terecht kunnen. Ze moeten wel. Ze mogen je namelijk niet afwijzen vanwege je leeftijd. Hele dikke knuffel, meid! Hopelijk heb je gauw heel veel geluk! En natuurlijk laat ik het je weten als ik meer weet! Ik ben best bang voor die onderzoeken... je weet natuurlijk nooit wat eruit komt. Hopelijk valt het mee!

Hoe is de afspraak vandaag trouwens gegaan? Waren er nog mooie eitjes gegroeid?

@ Cherrie: spannend hoor! Ik duim voor een positieve test!

17. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    @Happy91, mwoah valt mee, maar wil alles wel echt volgens deze richtlijnen doen haha dus mooi alvast een beetje uit mijn hoofd leren.

@mariah21, hoe was de echo ??

@luminis, wij zijn nu ook bezig met luiers inslaan heheh, is toch fijn dat je alles klaar hebt staan inderdaad. Juist leuk, dat je al kleedjes en speentjes etc in huis hebt. Lekker wegdromen alvast 😍!

18. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Cherrie wat spannend ga heel hard voor je duimen dat je een positieve test hebt zondag!!
    Luminis Wat raar van de bloeding zeg, hopelijk kun je snel je eitje spotten met de ovulatie testen.
    Ik vind het niks ergs aan hoor, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook al aardig wat in huis heb liggen hihi. Soms troost het me en geeft het me gewoon weer hoop. Als je dan iets van kleertjes in je handen hebt kan je alleen maar denken daar vecht ik voor :) En ik vind het ook wel makkelijk alles wat je al hebt hoef je tegen die tijd dan niet meer te halen dat scheelt dan weer ;)

Nou gister de echo gehad er zaten 2 eitjes van 11 en 12 mm morgen ochtend weer een echo en als ze dan rond de 16 zijn mag ik ovitrele zetten en is maandag de iui. vind het toch weer spannend allemaal na een maandje rust.

19. Cherrie

Cherrie Lid

Apr 7, 2015
    46
    0
    0
    Ik heb toch vannochtend al getest... Die was helaas negatief. Alleen nog niet ongesteld geworden, dat zal vandaag wel komen denk ik.

@Mariah: spannend! Ik hoop voor je dat ze gegroeid zijn.

20. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    @ UmmK: daar kun je er niet genoeg van hebben! ;) En het is op zich wel fijn inderdaad. Ik heb alle spullen laatst wel in bakken gestopt, maar zo af en toe pak ik er iets uit en droom ik weg bij het idee dat mijn kleintje dit (hopelijk) ooit zal gaan dragen. Dat geeft me zo'n bijzonder gevoel!

@ Mariah: wat spannend allemaal! Hopelijk waren ze vandaag goed gegroeid. Heel veel succes de aankomende dagen! :) En je hebt helemaal gelijk. Dat soort dingen troosten je ook en geven je zeker hoop! Hopelijk maak je het geluk snel mee!

@ Cherrie: wat jammer! :(

Nou, ik ben deze maand begonnen met het slikken van teunisbloem olie, zodat mijn eisprong wat eerder zou komen... ik merk er tot nu toe vrij weinig van! De teststreepjes op de ovulatietesten blijven heel licht en lopen niet op. Dit betekent bij mij meestal dat de eisprong er nog lang niet aankomt.

Share This Page