"Jonge" moeders to be!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LadyV, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Oh, dat ging iets te snel.. oeps. Maar het 2e berichtje wilde ik dus sturen, met toevoeging. Die eerste kan ik niet verwijderen of wel?

2. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    @Happy1991 hier ookeen stuiterbal althans buiten binnen gedraagt ze zich en zwemmen is hier ook favoriet ze wordt in oktober 3jaar
    en die van jouw?

dames krijg zenuwen morgen middag weer een echo hoop dat alles goed is

3. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Spannend LiseTes!!

Die van ons is nu 2,5 jaar. Binnen is ie inderdaad gewoon lekker rustig, maar buiten is ie niet moe te krijgen!! :)

4. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Leuk, mijn moeder heeft ook een kruising tussen een labrador en een golden retriever, was ook echt een waterrat en super druk 😍 hij is nu alweer 10/11 jaar. Hoe oud is de jouwe ?

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #165 maansneeuw, 6 aug 2015
    Laatst bewerkt: 6 aug 2015
    Hé, hier nu 24, maar wat gevoel betreft had ik een paar jaar geleden al kinderen gekregen.
    Maar door langstuderen (nieuwe studie na 4 jaar) niet zo praktisch. Ik zou heel graag max. 25 zijn als ik beval van m'n eerste kindje, wat betekent dat ik uiterlijk mei 2016 zwanger moet worden, heb ik berekend.
    Dat vond ik toch wel opeens heel spannend klinken, maar wie weet. Eerst nog even rustig afstuderen en verhuizen naar een plek waar we familie in de buurt hebben en dan hopelijk wel gauw onze 1e.

Echt 'jongjong' is het niet, maar zo voel ik me wel, haha. Hoop dus dat ik hier gewoon mag meelezen en -praten ;)

Gebruik al een hele tijd geen pil meer (minimaal 30 cyclussen nu, ik houd ze sinds zo lang in elk geval bij op een website), dus op zich kan het ieder moment gebeuren, maar we zijn wel extra voorzichtig rond de eisprong, die ik (blijkbaar!) redelijk goed kan gokken omdat mijn cycli goddank heel regelmatig zijn, gemiddeld 29 dagen.

PS. Normaal hang ik alleen op het babynamenforum rond maar ik ging nu toch maar eens verder kijken dan dat op ZP, haha :p

PPS. Ik zie dat het over honden gaat: mijn vriend en ik hebben een Berner Sennen van 3,5 :)

6. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Dag dames,

Ik zou me graag willen aansluiten bij dit groepje als dat mag!
    Ik ben net 21 jaar geworden en 26 weken zwanger van ons eerste kindje.
    Ik woon in Turkije en ga dan ook bevallen in Turkije :)
    Verder is de kleine gezond en krijgen we een meisje :D!
    Liefs

7. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    @ 7Michelle7 welkom ben ook 24 en zelfde als jou wou ook eerder partner nog niet.

@ blondie21 welkom jij bent ook al goed op weg betreft je zwangerschap even een nieuw schierige vraag is het in turkije heel anders kwa zorg rond om je zwangerschap

8. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    @Ummk; 2,5 is ie! :)

Welkom nieuwe meiden! Leuk dat jullie mee komen kletsen!

@7michelle7; leuk dat je mee komt kletsen. Ik zie je altijd in het namen topic inderdaad :D Wat fijn dat je zo'n regelmatige cycli hebt zeg! Ik ben zelf ook al een jaar met de pil gestopt (ben overigens bijna 24), maar bij mij zijn ze helaas nog niet bepaald regelmatig en ook erg lang. Wij willen in december/januari echt gaan beginnen voor een 1e kindje. Wat leuk een Berner Sennen!! Heerlijk zo'n grote knuffelbeer.

@Blondie21; hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Respect dat je bent geëmigreerd hoor. Ik weet niet of ik dat zou durven. Woon je al lang in Turkije?

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Hé LiseTes wat grappig die overeenkomst! Ik had zelf bedacht dat januari wel mooi was om te beginnen, maar toen ik dat vriendlief meedeelde schrok die zich rot haha. Maar wie weet is dat als ik het in december zeg wel anders. Eerst maar verhuizen, dat scheelt al een hele hoop, denk ik. Prioriteiten, hè?

Happy91, ja, ik heb dus tot nu toe één erg harige baby :D hahaha. Daar moet ik het voorlopig mee doen bwaha. Hoop dat als jullie gaan beginnen het gauw lukt! Lijkt me lastig in te schatten met die gekke cycli. Sowieso trouwens, ook al zijn die van mij best regelmatig, het lijkt me alsnog best ingewikkeld om 'goed te mikken' haha. We'll see!

10. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    pff mensen ben weer zenuwachtig om 16:10 weer een echo ben nu 5,5 week hoop dat alles gewoon goed is

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ik hoop het ook voor je LiseTes, duim met je mee.

12. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Als het gaat om echo's en controles dan vind ik het zeker veel beter dan in Nederland. Ik krijg elke 3 weken een controle mét echo, word gewogen, bloeddruk word gemeten en ben al 2 x getest op toxoplasmose, schimmels, urine etc.
    Dit is de normale procedure hier. Na 34 weken krijg je elke 2 weken een echo en daarna elke week.
    Hier kan je kiezen of je een keizersnede wilt of een normale bevalling. Ik vind dat deze keuze er niet mag zijn en ik wil dan dus ook normaal bevallen (tenzij het mij of de kleine in gevaar brengt)
    Er bestaat geen kraamzorg of zwangerschapscursusen.
    En na de bevalling sta je er alleen voor en word je niet meer in het ziekenhuis geholpen. Dat vind ik de enige 2 nadelen!
    Maar van zoveel echos.. ja daar word toch iedereen vrolijk van :D
    En iedereen moet hier een suikertest doen, of je nou dun of vol bent! Dus wat dat betreft is het best verschillend!

@happy91 hihi dankjewel. Ik heb voor de liefde van mijn leven gekozen, hoe erg ik mijn familie ook mis! Ik was 18 bijna 19 toen ik emigreerde, woon hier nu dus 2.5 jaar!

13. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Succes lisetes! De duimen draaien x

14. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd!
    Mijn vriend heeft ouders die uit Turkije komen, hij is zelf gewoon in Nederland geboren. Vind die cultuur etc dus wel erg interessant :)
    Emigreren voor je grote liefde lijkt me wel heftig, maar vind het altijd wel mooi als mensen dat doen <3
    Hoe doe je dat als je bevalt? Kan me zo goed voorstellen dat je dan je ouders/moeder/iemand daar heel graag gauw bij hebt? (Het kind gauw zien bedoel ik)

15. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    @Blondie21 dan hebben jullie wel meer echo's

onze echo zag er super oud zag het begin van het babytje ook in de vruchtzak.
    Dus ben heel blij hij vond het zo goed uit zien dat ik pas over 2,5 week terug hoef

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Wat zul je je opgelucht voelen LiseTes, hopelijk kun je nu gaan genieten :) Lekker verder gaan met dingen voor 't ukje maken!

17. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames :)

Hier is de kleine goed gekeurd &#128525; alweer op de helft van de zwangerschap

18. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Ummk wat fijn dat bij die van jullie ook alles goed gekeurd is

19. Repeltje

Repeltje Niet meer actief

LiseTes wat fijn dat het er goed uitzag.

Ummk wat fijn dat het goed was bij de echo! Ben blij voor je :D

@hier. Eergisteren voor mijn verjaardag een boek gehad van vriend lief, genaamd zwanger/nietzwanger dat is een zwangerschapswens dagboek. Ook wel van wens tot zwangerschap.

Hij hoopt dat ik het hier een beetje in bij kan houden van hoe en wat en dat ik hiermee het testen een beetje uit kan stellen :)

20. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Graag voeg ik me ook bij jullie clubje!
    Ik ben 23 en heb vanmorgen met cb getest, 1-2 weken zwanger in ronde 2 :D

Deel Deze Pagina