Hallo allemaal! Mijn zoontje is geboren op 18-12-2011 en ik studeer hbo-rechten. Ik heb vrijwel meteen de partnertoeslag aangevraagd bij ib-groep, aangezien mijn vriend werkeloos is en voor de kleine gaat zorgen zolang ik nog naar school moet. Ik heb aangegeven dat ik de toeslag wil ontvangen vanaf het moment dat ik er recht op heb. Nu heb ik gemaild met ibg en gevraagd of ik ervan uit kon gaan dat ik deze maand de toeslag bij mijn stufi krijg gestort. Daarop kreeg ik als antwoord dat ze hoopten dat het in februari was gergeld. Ok prima.... Maaaaaaaaar krijg ik dan de toeslag ( waar ik vanaf 18 december recht op heb) in februari wel over deze gehele periode uitbetaald?? En dit gaat toch niet van mijn studieschuld ofzo af? Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden! Groetjes,
Ik krijg zelf geen partnertoeslag, maar een vriendin van mij wel. Je krijgt als het goed is de toeslag vanaf 1-1-2012. Dus als ze het in februari geregeld denken te hebben hoor je dus met terugwerkende kracht te ontvangen. Van je studieschuld gaat het nooit af, daar begin je pas mee als je klaar bent of stopt met de opleiding, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken Ik zou goed in de gaten houden op je eigen pagina bij ibg als je inlogt wat de stand van zaken is mbt de uitbetalingen. Je ziet daar de bedragen ook staan. En zodra het niet klopt: BELLEN!!!!!!!
Jawel, dan heb je dus recht op die partnertoeslag. Je partner mag dan geen stu-fi ontvangen en mag niet meer verdienen dan 8000 nog wat per jaar
oo oke dan ssnap ik het..ik krjig ook een toeslag (1 ouder) maar werd de eerste keer afgewezen omdat mijn ex nog bij mij ingeschreven stond, er ging iets verkeerd bij de gemeente