Jonge moeders uit ZEELAND!!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door babywens2011, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Nee woon er idd nog niet zo lang. Net een maandje om precies te zijn. Ik ben van Brabant naar Terneuzen verhuisd, dus alles is nog nieuw voor en moet nog een hoop gaan ontdekken.

Idd erg leuk om het verschil tussen mijn meiden te zien. En mooi om mee te maken dat elk kind anders is en andere behoefte heeft. Ik ga mijn dochters verjaardag niet groot vieren.. we gaan met haar gezellig een dagje weg en daarna met heel de familie samen eten. Ik vind kinder feestjes erg leuk, maar ze is nog iets te jong om dat ook echt te begrijpen dus dat komt later wel.

Geeft helemaal niet dat je zoon niet ondernemend is, dat heeft ook zijn charmes. Zeker van je zaak zijn is ook niet verkeerd he ;)! En heb je al lang een relatie?

2. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe kom je er dan bij om naar Terneuzen te verhuizen? Familie of werk? Ik kom zelf eigenlijk niet vaak in Terneuzen. Is het wel leuk? Wat doe je voor werk?

Nee ik snap het dat je haar verjaardag niet heel groot gaat vieren. Als ik sommige ouders soms zie wat verjaardagen betreft.. Ze snappen er inderdaad niks van, dus dan zou je het ook meer voor jezelf doen he? Ik ga Max zijn 1e verjaardag ook niet groot vieren. Wat familie uitnodigen en een taartje eten and that's it ;)

Hahah inderdaad! Hij is perfectionistisch, als hij iets doet doet hij het ook meteen goed haha. Ik heb 5 jaar een relatie en ben alweer 2 jaar getrouwd! En jij?

3. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Mijn vriend heeft een baan in Gent gekregen, en dat beviel hem wel dus uiteindelijk zijn we naar Terneuzen verhuisd. Terneuzen is tot nu toe wel leuk, wel heel anders aangezien ik uit de grote stad kom en ik hier dus een hoop dingen mis.. maar ik ontdek hier ook weer nieuwe dingen die ik juist niet gewend was dus dat is ook leuk. Ik heb momenteel geen werk, ben fulltime moeder. Ben wel van plan om na een tijdje een parttime baan te nemen. Wat doe jij voor werk?

De verjaardag van mijn dochter hebben we afgelopen weekend klein gehouden. We zijn met haar en een nichtje naar een overdekt speeltuin geweest. En verder natuurlijk taart met kaarsjes gegeten en kado's uitgepakt met een klein gezelschap familieleden. Ze vond het erg leuk.

Hihi een perfectionist, wat leuk! Leuk dat je getrouwd bent, mijn vriend en ik zijn verloofd en willen ook binnenkort gaan trouwen. Alleen door de zwangerschap van mijn jongste hebben we het even uitgesteld, ik wil natuurlijk wel zonder zwangerschapskilo's in mijn jurk ;)!

En zouden jullie in de toekomst nog meer kinderen willen?

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ooh leuk Seheira, mijn man werkt ook in Gent (Volvo Cars), en wil je gewoon in Terneuzen trouwen? Het stadhuis is echt lelijk onder constructie nu, of heb je een andere locatie in gedachten? Sorry dat ik weer tussendoor kom terwijl ik niet zwanger ben (helaas) en geen kinderen heb, maar ik vind het zo interessant dat er mensen op het forum echt in de buurt wonen haha. Iedereen hier woont zo ver weg!

5. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Hihi TempusFugit, Zeeland is altijd in de minderheid he...
    Ben je al lang bezig met zwanger proberen te worden? Je laatste cyclus van 50 dagen? Dat is lang. Vervelend lijkt me...

@Seheira, Wat leuk dat je ook een meisje van 3 maanden hebt. Die van mij is van eind mei. Ze is erg druk de laatste tijd. Wil vanalles pakken en het liefst de hele tijd maar rechtop zitten. Liggen is voor kleine baby's haha.

6. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gaaf, een baan in Gent! België is ook echt leuk.. maar ik zou er niet snel willen wonen. Hebben jullie daar over nagedacht?
    Ik ben ook fulltime moeder :) Ik heb een beetje het probleem dat ik geen diploma heb. Ik ben 2 jaar geleden gestopt met opleiding en daarna werd ik zwanger. Kon en wilde toen ook niet zomaar een nieuwe opleiding beginnen. Het fulltime moeder bevalt mij prima :) Oké af en toe wel een beetje saai, maar het is zo genieten met de kleine! Wat deed je voor werk?

Nog van harte gefeliciteerd met je dochter! :D Fijn dat ze het zo naar d'r zin heeft gehad.

Leuk dat jullie verloofd zijn :) Al enig idee wanneer het grote feest gaat plaatsvinden? Die zwangerschapskilo's pfffff die zijn toch erg he haha. En dan al dat overgebleven vel en straie.. nee je lichaam wordt er niet mooier op ;)

We willen heel graag nog meer kinderen! Aan de ene kant kriebelt het weer enorm, maar aan de andere kant wil ik ook nog even helemaal genieten van Max. Lijkt me erg lastig om je aandacht te verdelen over meerdere kinderen. Hoe is dat voor jou? Is het heel veel zwaarder dan 1 kind?

7. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    @Tempusfugit; Haha wat toevallig. Mijn vriend werkt bij Volvo Trucks. Wat doe jij voor werk? Ik weet nog niet of we in Terneuzen gaan trouwen. We hebben nog niet serieus een datum geprikt dus ook nog niet over de locatie nagedacht. Ik hoop dat het volgende zomer gaat gebeuren.. maar ik ga niks overhaasten. En het maakt toch helemaal niet uit dat je mee praat ondanks dat je geen moeder bent.. hoe meer zielen hoe meer vreugd :)!

@Noa1988; Heb jij ook al zo'n eigenwijse dochter die alleen maar wil zitten. Die van mij vindt dat ook de beste houding, liggen krijg ik alleen voor elkaar met het geven van de fles. Wel leuk dat ze vanaf nu echt dingen gaan ontdekken en je meer contact met ze krijgt vindt ik.

@babywens2011; België is inderdaad leuk, en we hebben er ook over nagedacht om daar te wonen. Maar dat vond ik toch een iets te grote stap. Ik ben nu al ver van huis ;). Wat voor opleiding deed je? Ik heb Toerisme afgestuurd tijdens mijn 1e zwangerschap, en ook een tijdje in een reisbureau gewerkt. Wilde eigenlijk stewardess worden, maar zie het nu niet zitten om zo'n zware opleiding te volgen met 2 kleine kinderen (wil ze niet elke dag naar de kinderopvang brengen).

Fulltime moeder zijn is idd heel erg leuk. Het fijnste vindt ik dat je echt een band opbouwt en je ook merkt dat je kind(eren) zich vertrouwd en veilig bij je voelen omdat jij de constante factor voor hun bent. Maar idd het kan soms ook heel erg saai zijn, de welbekende dagelijkse sleur he ;)! Hahaha zwangerschapskilo's.. hou op hou op! Afschuwelijk! Bij mijn eerste dochter was ik niet zo heel veel aangekomen (11kilo) maar bij de tweede ben ik er 30 aangekomen!! Aangezien mijn 2 zwangerschappen vlak na elkaar kwamen heb ik dus een hoop om af te vallen.

Hihi die welbekende kriebels. Genieten van je zoon is ook nog heerlijk om te doen. Je hoeft natuurlijk niks te overhaasten om een kind erbij te nemen. Ondanks dat ik erg veel van mijn oudste dochter geniet heb ik er wel bewust voor gekozen om de tweede snel erachter aan te nemen, ik vindt dit fijner zodat ik straks in een keer klaar ben :p! Ik vindt 2 kinderen niet zwaarder, wel moest ik natuurlijk in het begin erg mijn ritme vinden en goed kijken hoe ik bepaalde dingen moest aanpakken. Maar ik denk dat ik nu wel het juiste ritme gevonden heb.

8. TempusFugit

Ik ben afgekeurd toen ik 18 was, heb helaas maar vanaf mijn 13e kunnen werken maar mijn hart lag echt bij mijn laatste baan als bloemiste. Wel toevallig inderdaad, dat van Volvo hihi :D Maar je hebt dus nog tijd om alles uit te zoeken wat jullie bruiloft betreft. Veel plezier ermee alvast. Voorpret is echt leuk :D

@Noa: Ja, echt ALTIJD in de minderheid inderdaad :p Nee, die 50 dagen was de eerste ronde, het begon zo lang te duren en ik ging langs bij de dokter omdat ik steeds schaduwlijntjes op mijn test had. Toen bleek dat het eigenlijk meteen raak was, maar het ook meteen fout is gegaan. (Maar dit wil ik niet steeds in mijn onderschrift teruglezen). Daarna is de menstruatie opgewekt met Primolut en het is dus maar afwachten wat deze ronde gaat gebeuren qua cycluslengte. Vol goede moed verder en dan ben ik misschien binnen een (aantal) jaar ook een Zeeuwse mama.

Ik vind dit soort topics zo leuk om te lezen :D

9. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    @ Seheira. Ja vindt het heel leuk dat ze nu echt dingetjes wil gaan ondernemen. Het lukt natuurlijk nog allemaal niet maar erg leuk om te zien :).

@TempusFugit. Ik heb dat ook gehad de eerste ronde. Vage positieve test en dezelfde dag nog ongesteld. 3e ronde was ik weer zwanger en dat is wel goed gegaan. En wat is daar een mooi meisje uitgekomen :D.

@Algemeen. Ik wou dat ik ook een fulltime moeder kon zijn! Ik werk 3 dagen in de thuiszorg als huishoudelijke hulp. Best leuk hoor. Maar ik ben zoveel liever bij m'n meisje. Maar helaas zouden we het financieel niet reden als ik niet zou werken. Was ik maar een rijke man getrouwd ;)

10. TempusFugit

Dat is in ieder geval een positief vooruitzicht :) Geniet er maar van!

11. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    @TempusFugit; Waarom ben je afgekeurd als ik vragen mag? Bloemiste lijkt me ook wel een leuke baan. Heb idd nog zat tijd om over de bruiloft na te denken, en die voorpret vindt ik ook zeker leuk :). Haha ja zeker toevallig van Volvo, alhoewel er veel mensen vanuit zeeland daar werken hihi.

@Noa1988; Hahah nee hier lukt het ook nog niet altijd. Maar oefening baart kunst en voor je het weet kunnen ze van alles. Gaat allemaal zo snel. Werken in de thuiszorg lijkt me best een leuke baan, ken ook wat mensen die dat doen. Maar het kan soms ook zwaar zijn. Ik begrijp dat je ook fulltime moeder zou willen zijn, dat is natuurlijk ook erg fijn. Hihi en die rijke man zouden we allemaal wel willen ;)!

12. TempusFugit

Een gedeelte psychisch (autisme, depressie) en een deel lichamelijk (fibromyalgie, onverklaarbaar overgeven tot op het punt dat ik niet meer kon staan..). Ik vond bloemen eerst helemaal niets, tot ik een architectuuropleiding ging volgen en ik daarvoor stage moest lopen in een bloemenzaak. Maar werd te zwaar om de hele dag te staan in de periodes dat ik zoveel moest overgeven als de medicatie niet meer werkte. 4 maanden later 80-100% afgekeurd en in de Wajong beland. Ik denk dat ik anders niet eens aan kinderen zou denken, maar zonder werk en opleiding ga je je leven anders invullen.

Ja is ook zo van de Volvo. Voordeeltje: Onze trouwauto was dus mooi gratis hihi. Volvo S60 en schoonbroer als chauffeur (die werkt ook bij Volvo, mijn schoonvader ook) dus dat was mooi :p

13. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    e
    Oke, fybromyalgie ken ik wel. Dat heeft mijn moeder ook. Heeft het bij jou ook zo lang geduurd voordat ze tot die conclusie kwamen? Ik begrijp wel dat je je leven anders in gaat delen, zo zie je maar dat alles onvoorspelbaar is en je dus eigenlijk niet teveel moet plannen.

Wat leuk van je trouwauto, en mooi meegenomen. Mijn schoonbroer en zijn zoon werken ook bij Volvo (cars). Mijn vriend wilde daar ook gaan werken maar werd uiteindelijk bij volvo trucks aangenomen.

Hoelang heb je inmiddels een relatie?

14. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @TempusFight geeft niks hoor meid. Hopelijk kun je snel aansluiten en ben je ook een Zeeuwse mama :D Naar dat je een miskraam hebt gehad, maar nu weet je wel dat je in ieder geval wel zwanger kunt worden. Hopelijk is de volgende een mooie plakkert!
    Woww heftig joh, dat je daarom afgekeurd bent. Kun je nu nergens een baan meer krijgen? En moet je je leven lang medicijnen slikken of is het op een andere manier op te lossen?

@Seheira ik heb voor Directiesecretaresse gestudeerd, maar dat was echt niks voor mij. Veel te zakelijk allemaal, ben toch meer een persoon die mensen wil helpen (sociaal ;))

Inderdaad heerlijk om fulltime moeder te zijn en te zien dat je kind je vertrouwt en je er echt een band mee opbouwt! maar de welbekende sleur daarentegen is een minder leuke kant van het fulltime moederen. Mijn familie woont allemaal in Goes (oké dit is maar 15 minuutjes met de auto) maar toch merk ik dat ze minder vaak langs komen. Heb zelf helaas nog geen auto, dus kan ook niet zomaar die kant op. Merk wel dat ik wat 'vereenzaam'. Heb jij daar geen last van? Hoe zit jouw dagritme er een beetje uit?

Succes met afvallen. HOpelijk gaat het gestaag, maar oh wat kan het soms toch langzaam gaan he? Hoelang ben je en hoeveel weeg je? Ik ben 1.77 en weeg 70. Opzich prima, maar wil van dat flubberende buikje af (haha als dat ooit gaat lukken ;)) Ben vanaf gisteren begonnen met hardlopen, érg vermoeiend haha

@Noa Maak je dan schoon bij ouderen mensen? Hoeveel uur werk je dan per week? Heb er ook nog aan zitten denken om dat te gaan doen, maar dat is vaak maar 3 uur per cliënt toch?
    hihi ik ben ook absoluut geen rijke vent getrouwd, maar we redden het wel zo. Moet eerlijk bekennen dat echt sparen er niet in zit. Maar oppas zou zo'n gedoe zijn als ik zou gaan werken. Ga Max toch ook niet naar kinderopvang brengen, dan werk ik daar voor. Hoe doe jij dat?

15. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Ja die sleur kan je idd soms eenzaam laten voelen. Mijn familie woont op anderhlaf uur rijden hier vandaan dus die zie ik ook niet zo vaak. En omdat ik hier pas woon heb ik ook nog geen vrienden/kenissen waar ik af en toe mee kan afspreken. Mijn vriend werkt in 2 ploegen, dat wil zeggen dat hij de ene week om 14.00 klaar is en ik dus niet de hele dag allern zit. Maar de andere week werkt hij tot 22.00 en is het wel eenzaam. Ik heb gelukkig wel een auto maar ga niet zo vaak weg omdat ik de omgeving nog niet goed ke
    . Dus dat wordt meestal even boodschappen doen en af en toe naar de kinderboerderij. Verder zit ik helaas veel binnen momenteel.

Directiesecretaresse, lijkt mij idd ook erg zakelijk. Wat voor werk doet je man als ik vragen mag.

16. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Ohja het afvallen gaat trouwens goed. Ben sinds de bevalling 20kilo kwijt, nog 20 te gaan voordat ik er genoegen mee kan nemen. Ik ben 1.75 en weeg nu 89 dus daar mag nog wel flink wat van af. En idd dat flubber buikje blijft maar in de weg zitten, zo vervelend!

17. Babywens20

Babywens20 Actief lid

16 jun 2011
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey Meiden..
    sorry dat ik nu pas weer reageer..

Ik zelf woon in de gemeente sluis en ben nu 1,5 jaar bezig om zwanger te worden.
    Volgende week maandag heb ik mn NOD en ben heel benieuwd..
    Ik werk parttime op een zorgboerderij en daarnaast verzorg ik het huishouden;) en hopelijk binnenkort voor de kleine.
    Ik ben onder behandeling bij de gynaecoloog in het ziekenhuis in Knokke..
    als ik eenmaal zwanger ben zou ik graag in bad bevallen.. maar zover ik weet kan dat hier in de buurt niet :(
    Welk ziekenhuis zouden jullie aanraden ? Terneuzen of Knokke?

18. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Seheira, ja dat heb ik inderdaad ook. Zit voornamelijk binnen, maar probeer wel om elke dag er eventjes uit te gaan. Lekker eindje wandelen of fietsen is wel erg lekker. Dan ben je toch eventjes uit huis he? Zie daarom wel op tegen de winter, dan ga je niet zomaar voor je lol naar buiten hihi

Ohja wel lekker als je vriend om 2 uur smiddags klaar, maar om 10 uur savonds is weer erg pittig. Mijn man werkt wel in de business. Hij heeft een eigen bedrijf samen met zijn vriend. Ze bouwen voornamelijk websites! Gaat tot nog toe goed, maar blijf het wel spannend vinden in deze crisitijd hoor.

Zoo wat knap dat je al 20 kilo kwijt bent! Hoe heb je dat egdaan? Streng diëten of veel sporten? Geef je trouwens borstvoeding?

19. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Ja elke dag eruit is idd even lekker. Ik kan nu nog even niet fietsen totdat mijn jongste kan zitten, maar vondt dat wel altijd heel fijn. Ja de winter is ook iets waar ik over nadenk.. Dat is toch de tijd waar je het meeste binnen zit. Ik hoop dat het niet een al te strenge winter wordt. Maar aan de andere kant heeft de winter ook zijn charmes, lekker met een dekentje op de bank en heerlijk kop thee of warme chocomel. En natuurlijk sinterklaas en kerst. Hou je ook van de feestdagen?

Ik doe eigenlijk niet echt een dieet. Ik eet 3keer per dag en verder helemaal geen tussendoortjes en qua drinken hou ik het alleen maar op water en thee. Dit werkt voor mij het beste omdat ik wel gewoon eet wat ik wil en ik dit dus ook lange tijd vol kan houden. Volgende zomer wil ik toch echt weer in bikini op vakantie haha..

Wat leuk dat je vriend een eigen bedrijf heeft. Een echte ondernemer dus. Idd wel moeilijk af en toe met de crisis. Hopelijj heeft hij er niet veel onder te lijden

20. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    @babywens2011. Werk inderdaad vooral bij oudere mensen. Maar moest laatst ook mij een gezin die net een kindje hadden gekregen. Maar dat was maar tijdelijk. Werk 3 uur per client en meestal 2 clienten op een dag.
    Ik breng m'n meisje 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf (Windekind, agrarisch kinderdagverblijf. Heel leuk. Veel met buiten, dieren, natuur). En 1 dag in de week is het papa-dag :D. De kosten zijn wel duur maar veel minder dan wat ik verdien. Verdien zo'n 500 euro per maand en we zijn 180 euro kwijt aan kdv.

Leuk trouwens dat je vriend een eigen bedrijf heeft met websites maken. Ik heb zelf in de grafische branche gewerkt (diploma gehaald op het grafisch lyceum in rotterdam) maar wel andere richting dan websites bouwen. Hoe heet het bedrijf? Misschien ken ik het wel.

@babywens20. Hoop dat je maandag een mooie test in handen mag hebben :). Ik was zelf erg tevreden over het ziekenhuis in Terneuzen. Zou het zelf iedereen aanraden. Maar Seheira zei eerder dat ze niet zo'n goede ervaring had daar.
    Een badbevalling...dat had ik zelf ook graag gewilt maar mocht helaas niet ivm een laagliggende placenta. Kan volgens mij wel in Terneuzen hoor....

Nu ga ik m'n meisje nog een laatste voeding geven en dan lekker slapen...

Deel Deze Pagina